Paino ja vartalon muuttuminen

Mullakin on paino jumittanut, mutta toisaalta aiemmissakin imetyksissä on lähtenyt reiluun laskuun vasta kun lapset on ollut jo vähän isompia. Eihän tuollainen muutaman kuukauden ikäinen niin paljoa sitä maitoa ime, että hurjasti kuluttaisi lisää energiaa maidontuotanto. Lihaskuntoa pitäisi kyllä saada paremmaksi erityisesti tuon keskivartalon suhteen, mutta mulla ei toistaiseksi juuri ole mahdollisuuksia rauhassa mitään treenailla eli yritän keskittyä siihen, että arkihommat (ja juuri alkaneet puutarhatyöt) teen vatsalihaksiin samalla keskittyen jne.
 
mulla taas tää viimeisin raskaus mullisti myös painon ja vartalon, -25kg lähtöpainoon ennen raskautta... harmittelinkin miehelle että kun ei meidän perheeseen lapsia tule että pari kun vielä tekis niin oisin missin mitoissa :wtf:
 
Mulla junnas kauan samassa ja sit vähän jo viskasin koko ajatuksen mäkeen ja mässäsin niin lähtenyt laskuun :) tästä on hyvä vähän kiristellä ennen kesää..
 
Mulla jäi synnärille 6kg ja 20kg tuli yhteensä ja vielä olis siis loput jäljellä, katotaan koska nää kilot tippuu. Imetyksen avulla ei nimitäin ainakaan tipu mulla. Lenkeillä käyn ja alan polkee tota kuntopyörää päivittäin.
 
Mulla näyttää paino tippuvan tasaseen tahtiin.. nyt noin -8kg verrattuna ennen raskautta. Eli synnäriltä kiloja lähteny noin 17. Löysää kyllä riittää joka puolella. Lihasta ja kiinteytystä pitäs saaha. Ja kilojaki sais edelleen lähteä vielä reilu 10.
 
Mä aiemminkin valittelin että kun tuo keskivartalo pitäis saada parempaa kuntoo.. Peilistä katsottuna tuntuu et mitää ei tapahdu.. Olin kuitenkin mitannut vyötärön n kuukaus synnytyksestä ja nyt mittasin, niin yllätyksekseni -4cm.. Vaikka samaan aikaan ei painoa ole juuri pudonnut.. Ehkä tässäkin kropassa on jotain toivoa.. :)
Olis pitänyt vissiin mittaa useammasta kohdasta ja ottaa vaikka kuvat, huomais eron paremmin..
 
Oikein paljon onnea kiiamaria! :)

Täällä lähteny paino aika rajuun laskuun, ei ihan näin tarttis ettei lopu maito. Mutta joo lisää syömistä vaan että jaksaa. Ja ei ehkä kannata kovin rajusti liikkuakaan. Oon nyt muutaman jumpan ja juoksulenkin jälkeen huomannu että pitää hidastaa tahtia kun kroppa kipuilee ja alhaalla vähän painaa. Eli liian raju aloitus. Nyt sit vähän leppoisemmin :)
 
Raskausaikana painoa tuli 17 kg. Tuosta on nyt lähtenyt 11kg ja vielä ois 6 jäljellä. Rinnat painaa ainakin 2 kg :hilarious:. Mulla on ihan uusissa paikoissa muotoja ja vanhatkin kurvit on saaneet täytettä.

Mulla on viimeset 3kk paino tippunut kilon kuukaudessa. Se on aika vähän kun kuitenkin täysimetän ja käyn päivittäin vaunulenkillä. Lisäksi meidän vaibeli painaa varmaan jo lähemmäs 8kg, joten jätkän kanniskelukin alkaa käydä urheilusta.:grin
 
Nyt painon tippuminen tyssäsi ja se menee kyllä herkutelun piikkiin. Täytyy palata ruotuun niin voisi maltillinen tippuminen jatkua. Minua ei haittaa vaikka lähtisi hitaasti kunhan suunta on oikea. Nyt ehkä -4kg ennen raskautta olevaan painoon.
 
Mä koitan nyt kesäks saada viel muutaman kilon nipistettyä. Reipasta lenkkiä ja välillä aina jumppailen tuolla lenkkipoluilla :) salille ei oo jotenki ollut nyt inspistä, mut jos ottais ennen kesää vielä kunnon spurtin. Toisaalta se kesä tulee joka tapauksessa, oli sitten läskiä tai ei ;D mut kyllä alkaa tuntua kropassa kun paljon kanniskelee tollasta 7,5kilosta pötkylää :eek: eilenkin kevyet 14 tuntia hereillä lukuunottamatta 3x30min unia...ja pääosin mun sylissä :eek:
 
Kauheen vähän teill HappyMom nukutaan!

Voittekste antaa mulle jotain motivaatiota kans kuntoilla :P laihtua ei välttis tarttis mut muuten olis kyll kiva saada kroppaa takas hallintaan... varsinkin selkälihakset on surkastunu olemattomiin! Ärsyttää kun ryhti on niin huono että aina röhnötän ja kipeäkin se on koko ajan... pitäis varmaan mennä lumin kanssa lattialle makaamaan ja harjotella siinä samalla niitä :)

Miten muuten muut jumppaatte lantionpohjan lihaksia?! Nekin kun on ihan sika huonossa jamassa. Eilen kun aivastin niin nätisti lorahti housuun :sad001 meni tyynykin jonka päällä istuin lattialla... ajattelin kokeilla olisko geisha palloista apua :) mut saakohan niitä käyttää synnytyksen jälkeen?
 
Miks ei sais käyttää?
Mä oon pyrkiny päivittäin tekee noita harjoituksia lantionpohjalihaksille.. Usein jopa muutamaan otteeseenkin.. :) niitä kun voi harjoittaa missä vain, milloin vain.. :)
 
Mä oob tosi huono harjoittelija jos ei oo jotain ns vastusta... kai ne on niin huonot että tartten jotain että löydän/tunnen ne :) mut joo lueskelin että ei muuta kuin että aloittaa rauhassa (suunnittelin jo vetäväni tunnin lenkin huomenna mut eih :D ) ja muistaa antaa palautuakin eli ei joka päivä vaan vaikka 5pv harjotusta ja 2pv lepoa :) tilasin heti uudet killuttimetkin kun noi mun on jo niiiiin monta vuotta vanhat että ei ehkä oo kaikkein parhaat ja hygieenisimmät
 
Ff, tänään nukkunut normisti ensin 3h päiksyt ja sit toiset tunnin mittaiset. Nyt sit yöunilla. Eli päivästä riippuen :D
Hmm.. Käytkö sä vauvan kanssa vaunulenkeillä? Mulla niistä kertyy n. 30-40km/viikko. Yleensä otan viel koiran mukaan niin pääsee sekin kunnon lenkille. Lihaskuntoa teen myös kotona joko nikin nukkuessa tai istutan sen sitteriin.
 
HappyMom joo teen kans koiran kanssa vaunulenkkejä mutta pitäis varmaan tehdä pidempiä ko nytkin just aattelin että voih sataa vettä :P ei voi muka tehdä pitkää lenkkiä... ihan pitäis ottaa vaan itteään niskasta kiinni :) eihän se muuta! Aina on niin paljon tekosyitä...
 
No kiva :) toki aurinkoisella ilmalla on kivempi lenkkeillä! Ei muakaan "vettä vaakatasossa"-kelillä ulos saa :wink Tänään on luvattu tuulta 10m/s niin saa jäädä lenkki. Mietin tossa yön tunteina kun ukkeli häröili tissillä, et taidankin mennä aamupalan jälkeen salille kun mies menee vasta päivällä duuniin :) Jos nyt vaikka sen 3 kertaa viikossa tulis käytyä..
 
Takaisin
Top