Paino arvioita..

JÄNNITTÄÄ!!

Huomenna tarkistusultraan kun käyrät viime lääkärikäynnillä laskussa.. Meillä siis vain terveydenhoitaja tehnyt käsikopelolla arviota ja rakenneultran huimat 300g ei vielä kerro mitään [;)]
 
Hehkutan nyt vielä täälläkin..

Tarkistusultra käyty ja tämänhetkinen painoarvio 2.5kg RV:T 35+6. Lääkäri sanoi ette menee (muka) hieman alle keskikäyrän. Minulle tuo on jo aivan käypä koko vauvalle. Ensimmäinen kun oli 2,6kg syntyessään ajallaan. Ja kuvassa hyvin isoposkinen vaavi, ihanaa [:)]

Synnytystapa-arvioonkin sain lähetettä. Kysyi, olinko miettinyt käynnistämisiä tai muita vaihtoehtoja edellisen synnytyksen nopeuden takia. En todellakaan ole kuvitellutkaan että mikään semmonen olisi edes mahdollista. Aivan eri asia onkin se haluaisinko esim. käynnistyksen vai en. Nyt en sitä malta miettiä, hehkutan vain näitä hyviä uutisia [:D]
 
Mites muuten onko kellekkää tullu laskua näistä ylim. ultrista? Kun yhes toises paikas joku väitti että makso 130€ ultrasta nyt kun oli käyny vähä aika sitten.
 
Mulle sanottiin jo silloin kun soittivat tuon ylimääräsen ultran aikaa että lasku tulee sitten kotiin, 27,40 euroo poliklinikka- maksua. Ja tämä ultratutkimus tehtiin keskusäitiysneuvolassa.
Eiköhän saman verran sitten seuraava äitipolillakin.
 
Itse kävin istukkakontrollissa tän vuoden puolella, ja siitä joutui maksamaan sen saman, minkä viimevuoden puolella niskaturvotus ultrasta, kun oli ylimääräinen kontrolli. Täällä ainakin muuttui tän vuoden puolella noi 2 ultraa (nt ja rakenne) ilmaisiksi, mutta toi ylimääränen istukkakontrolli oli jonkun 30 e. Varmaan tolla hinnalla käynyt sitten yksityisellä?
 
samaa veikkaisin minäkin, että yksityisellä on käynny. Meillä ainakin sanoivat että nuo kaks ultraa on vuoden alussa kaikille ilmaiset, muista joutuu sen poliklinikkakäynnin verran maksamaan.
 
mä jouduin siitä joulukuisesta maksaan polimaksun 24€ ja helmikuinen ultra oli sitten ihan ilmainen, ei edes polimaksua... 
 
Mä kävin eilen äippäpolilla kontrollissa verenpaineiden vuoksi ja lääkärin tekemä painoarvio oli 37+4 3,3kg. Eli jos menee laskettuun aikaan ja varsinkin yli niin muksu ois sit nelikiloinen tai enemmän...hui...tuntuu niin isolta, mut ilmeisesti mahtuu tulemaan, joten ei auta asiaa liikaa jännittää etukäteen [8|]
 
tääl kans olis pieni.. 34+2 painoarvio oli tulokkaast 2,010g.. saas nähä miten käy kun aika on.
 
Meillä paino arvio 37+1 3500g
Parin viikon päästä uusi ultra ja katotaan uudestaan. Ja ehkä käynistellään [:@]
 
Viime viikolla äippäpolilla viikolla 37+3 painoarvio 3,2kg. Tosin neuvolassakin tänään ihmeteltiin, että onpas korkea arvio...
 
JÄNNITTÄÄÄ! keskiviikkona ois taas koko/painoarvio, viimeksi reilut kolme viikkoa sitten ( 35+5) äpkl:ssä painoarvio oli jo 3,5kg. jokohan ne päättää millo käynnistellään,iikiik [:D] 
 
toivottavasti mä kans saisin jonkinlaisen paino arvion ens viikon tiistaina kun on synnytystapa arviointi ja muutenkin kun on lääkäri neuvola.
 
Meillä ultrattiin äippäpolilla 36+6 ja arvio oli 2900g silloin. Keskikokoinen muksu. Painoa tullut vauvalle kahdessa viikossa puoli kiloa, äidille 100g!! [:D]
 
Takaisin
Top