Pahoinvointi

Mulla alkoi pahoinvointi joskus rv 6 ja edelleen jatkuu :Weary Cat Face::Grimacing Face: oon jotenkin ihan epätoivoinen kun joka paikassa lukee että nyt olosi on mahtava ja pahoinvointi ja väsymys väistynyt ja olet täynnä energiaa ja mitä lie.. Ihan yhtä huono olo mulla on edelleen ja päivä pyörii sen syömisen säätelyn ympärillä ja syvähengitellessä ja miettiessä että millon uskaltaisi juoda vettä. Uusin oire alkoi 3 viikkoa sitten, tulee huono olo kun katsoo ruutua. Ei sitä tajuakaan kuinka riippuvainen on puhelimesta ennenkuin sitä ei pysty katsomaan kuin muutaman minuutin kerrallaan. Ihan pakolliset jututkin pitää jaksottaa ja viesteihin vastaaminen jäänyt. Välillä tulee sitten semmoisia hetkiä että pystyykin katsomaan ruutua, esim nyt. Mutta telkkariakaan en ole voinut katsoa, todella tylsiä viikkoja kun väsyttää ja on huono olo ja pystyy vaan maata sohvalla ja katsoa seinää tuntikausia :Face With Tears Of Joy:

Mulla alkoi pahoinvointi joskus rv 6 ja edelleen jatkuu :Weary Cat Face::Grimacing Face: oon jotenkin ihan epätoivoinen kun joka paikassa lukee että nyt olosi on mahtava ja pahoinvointi ja väsymys väistynyt ja olet täynnä energiaa ja mitä lie.. Ihan yhtä huono olo mulla on edelleen ja päivä pyörii sen syömisen säätelyn ympärillä ja syvähengitellessä ja miettiessä että millon uskaltaisi juoda vettä. Uusin oire alkoi 3 viikkoa sitten, tulee huono olo kun katsoo ruutua. Ei sitä tajuakaan kuinka riippuvainen on puhelimesta ennenkuin sitä ei pysty katsomaan kuin muutaman minuutin kerrallaan. Ihan pakolliset jututkin pitää jaksottaa ja viesteihin vastaaminen jäänyt. Välillä tulee sitten semmoisia hetkiä että pystyykin katsomaan ruutua, esim nyt. Mutta telkkariakaan en ole voinut katsoa, todella tylsiä viikkoja kun väsyttää ja on huono olo ja pystyy vaan maata sohvalla ja katsoa seinää tuntikausia :Face With Tears Of Joy:
Täällä ihan samat fiilikset! Tuntuu ettei tää olo lopu koskaan.

Mulla alkaa niin mennä hermo tähän.. Tänään oli 1,5h lähes normaali olo (eli ei pahoinvointia tai tosi vähän) ja oli niin suuri kontrasti kaikkeen! Olin yhtäkkiä paljon paremmalla tuulella ja jaksoin miettiä tulevaa ja teki mieli alkaa tekemään kaikkea, esim siivoamaankin. Muuten olen yleensä vain raatona sohvalla. Eilen tämä neuvolalääkäri sanoi että pahoinvointilääkitystä ei voi enää nostaa, ja että yleensä tässä vaiheessa on helpottanut mutta kaikilla ei helpota ollenkaan. Aloin nyt vain miettimään että olisiko minun mahdollista saada osasairaspäivärahaa. Olen yrittäjä ja omaan piikkiin ollut töistä poissa ja lyhentänyt työpäiviä, helppoa kun ei tarvitse keltään lupaa kysyä mutta samalla saa sitten paljon vähemmän rahaa ja se alkaa nyt useamman kuukauden jälkeen tuntumaan. Ei ole varaa olla täysin sairaslomalla koska sairaspäiväraha on paljon pienempi kuin tulot, ja firman kulut on maksettava joka tapauksessa. Firman kassaa en voi vetää tyhjäksi koska sitten ei ole mistä maksaa niitä kuluja äitiysloman aikana. Eli töitä pitäisi alkaa tehdä enemmän nyt mutta hankalaa on kun ei jaksa tai pysty.

Mulla ei ole vieläkään hellittänyt, sain Bonjesta lääkettä neuvolasta kun paino on vaan pudonnut nyt 17+5 mutta paino -2kg alkupainosta, Kaksi viikkoa olen syönyt pahoinvointlääkettä ja sillä välin pystyi syömään ja olen saanut kurottua pari kiloa vaikka yhä miinuksella onkin. Sitten änä aamuna unohdin sen ottaa ja on jo neljä oksennukierrosta takana kaikki mukaanlukien vesi tulee välittömästi-5 min päästä ylös ja töissä kiire ja auton käsijarru oli jäässä aamulla eikä sulanut 20 minuutissa joten olen täällä bussilla ja jumissa iltaan asti ja kurkku on kipeä en tiedä oksennuksen vai jonkin pöpön takia. Paljoa tätä pahoinvoivempaa aamua ei oikein edes muista. 🤮😭😭😭😭

Takaisin