Pahoinvointi

Miulla on ollut ihan yhtä hirvee pahoinvointi sekä poikaraskauksissa että tyttöraskaudessa. Taas sama olo, joten yhtään ei voi päätellä..

On kyllä viime päivinä tosissaan pahoinvointi pahentunut 🤢 ei ole niin paha enää aamuisin (aiemmin aamut oli pahimpia) mutta viime aikoina iskenyt iltapäivällä ja ei meinaa hellittää millään. Tuntuu että joka päivä vaan pahenee 😔 nyt mennään 11+2 eli eikö pitäisi jo kovasti helpottaa, ei ainakaan enää yltyä 😅 nytkin tässä pohdin joudunko mennä halaileen pönttöä vaan saanko taisteltua että menis ohi. Tähän asti en oo siis oksentanut vaikka se saattais oloa helpottaa..

Oon iltaisin pakottanu itteni syömään illallista mut se ei oo huonoo oloo vienyt pois, melkeenpä vain pahentanut. Aiemmin syöminen on auttanut mut ei enää 🙁

Tsemppiä ja sympatiaa kaikille pahoinvoinnin kourissa oleville ❤️ Kyllä ite mietin taas et miks ihminen tahtoo kiduttaa itteensä tällä vapaaehtoisesti :rolling: Mä sain jotain postafen tms pahoinvointilääkettä mutta sen apu on aika plus miinus nolla, ja tehokkaampien lääkkeiden hinta kyllä hirvittää mutta pakko varmaan ottaa ne testiin kuitenkin. Onneksi ei joka päivä tuu oksennettua mutta muuten onkin joka päivä jo heti aamusta vatsa väärinpäin ja kaikki maistuu ihan kauheelle ja tulee vaan pahempi olo kun on pakko kuitenkin syödä.. Tänään onkin töiden jälkeen halailtu pönttöä oikeen urakalla kun ei vesikään meinaa pysyä sisällä.. 🫠

Voin suositella Xonveaa. Syön sitä nyt kolmatta päivää, ja tänään on eka päivä etten oo oksunnu kertaakaan!! Vielä alkuviikosta oksensin 5-10 krt/päivässä. Pystyin äsken jopa syömään kotzonen, mitä en todellakaan olis voinut kuvitellakaan aiemmin. Elämä voittaa?!

Mulla vaihtelee tää pahoinvointi päivän mukaan. Välillä joutuu lähtee suoraan herättyä oksentamaan "tyhjää" tai sappinesteitä ja sama alkaa yleensä ennen nukkumaanmenoa ellen onnellisesti nukaha eikä yöllä oo tarvinnut onneksi oksentaa. Harmittaa kun kaikki ruoka maistuu jotenkin tosi erilaiselle ja aina oottaa että ihanaa syödä esim.lohta ja sit se maistuukin ihan kuralle 😅 Onneksi välillä on helpompiakin päiviä. Isot tsempit kanssaoksentelijoille 🩷 kyllä tämä jossain vaiheessa helpottaa!

Huh kun teidän muiden viestejä lukee pahoinvoinnista niin tuntu edes pahalta valittaa 🤣 ei tää mun paha olo oo mitään verrattuna teihin muihin kun en oo joutunut edes oksentaa 😂😂 eli helpolla oon päässyt 🙈

Eilen oli eka kerta kun muutamaan otteeseen istuin vessan lattialla jos tulis oksu mutta jotenkin pelkään oksentamista niin paljon että yritän tapella loppuun asti vastaan ettei tarvis oksentaa. Huono olo kyllä hellitti myöhään illalla onneks ja nukuin pitkät yöunet, edes pissalle ei tarvinut yöllä nousta ja se on ihme 😂 tai no sillai yhdesti joka toistuu joka ilta, alan nukkuun ja noin 1-2h päästä on pakko mennä pissalle. Mutta sen jälkeen nukuin koko yön putkeen 😄

Voin suositella Xonveaa. Syön sitä nyt kolmatta päivää, ja tänään on eka päivä etten oo oksunnu kertaakaan!! Vielä alkuviikosta oksensin 5-10 krt/päivässä. Pystyin äsken jopa syömään kotzonen, mitä en todellakaan olis voinut kuvitellakaan aiemmin. Elämä voittaa?!

Minullekin Xonvea tuonut avun. Otan vain sen minimiannostuksen, koska se tuntuu väsyttävän aika lailla isommalla annostuksella. Yksi oksu vain tullut aloituksen jölkeen. Illat on edelleen aika kamalia olon puolesta 😵‍💫 mutta aamuisin on mahdollista pöästä liikkeelle.

Minullekin Xonvea tuonut avun. Otan vain sen minimiannostuksen, koska se tuntuu väsyttävän aika lailla isommalla annostuksella. Yksi oksu vain tullut aloituksen jölkeen. Illat on edelleen aika kamalia olon puolesta 😵‍💫 mutta aamuisin on mahdollista pöästä liikkeelle.
Totta, minuakin se väsyttää aika lailla. Mut sallin sen itselleni ja otan parit päikkärit päivän aikana.

Huh kun teidän muiden viestejä lukee pahoinvoinnista niin tuntu edes pahalta valittaa 🤣 ei tää mun paha olo oo mitään verrattuna teihin muihin kun en oo joutunut edes oksentaa 😂😂 eli helpolla oon päässyt 🙈

Eilen oli eka kerta kun muutamaan otteeseen istuin vessan lattialla jos tulis oksu mutta jotenkin pelkään oksentamista niin paljon että yritän tapella loppuun asti vastaan ettei tarvis oksentaa. Huono olo kyllä hellitti myöhään illalla onneks ja nukuin pitkät yöunet, edes pissalle ei tarvinut yöllä nousta ja se on ihme 😂 tai no sillai yhdesti joka toistuu joka ilta, alan nukkuun ja noin 1-2h päästä on pakko mennä pissalle. Mutta sen jälkeen nukuin koko yön putkeen 😄
Mulla vähä sama...tuntuu kauheelta valittaa omaa oloa ku en oo tosiaa kertaakaan neljässä raskaudessa tähän mennessä oksentanu...😂 Mut silti hiton hirvee olo aina välillä!

En edes pysty kuvittelemaan miten mä selviäisin kolmen pienen lapsen kanssa kotona jos tässä vielä oksentelisin jatkuvasti!

Minulla alkoi vellominen samana aamuna, kun tuli plussa. Mies vitsailikin, että mahtaako olla korvien välissä koko homma 😂 Vellominen on ollut siitä lähin ihan tauotonta, nyt on menossa rv10+4 ja monena hetkenä en edes ajattele asiaa, niin tottunut jo olen. Automatkat, s*ksi ja saunominen selvästi pahentavat oloa, alkaa närästämään herkästi. Neuvolasta neuvoi ottamaan Rennietä, sitä on kuulemma tutkittu ja saa ottaa pakkauksen ohjeen mukaisen annostuksen päivässä. Se onkin helpottanut, samoin vichy. Ruokahalu on mulla ollut aika mitätön nyt vellonnan ja närästyksen takia. Pitänyt itseni ihan pakottaa syömään välillä huonosta olosta piittaamatta. Olen reilusti ylipainoinen, joten sinänsä olen iloinen etten ainakaan sorru liikaa syömään, mutta ei se painon tippuminenkaan hyväksi ole, toksiineja saattaa vapautua vereen. Joinakin öinä herään klo 5 aikaan käymään vessassa ja sen jälkeen on vaikea löytää asentoa missä vatsan vellominen häiritsisi vähiten. Nytkin semmoinen yö takana ja tässä on tullut nyt kaksi tuntia etsittyä asentoa, jossa saisi edes hetken nukuttua. Kävin jo Rennien ottamassa ja siirryin sohvalle puoli-istuvaan asentoon, mutta ei se uni taida enää tulla.

Tuo laihtumisen vapauttamien toksiknien vaarallisuus on kai kumottu, elimistöön tulee niitä samoja myrkkyjä muistaakseni ihan päivittäisistä ruuista ja juomista. Eli sitä ei kannata stressata. Toki on tärkeää että sinä saat tarpeeksi energiaa ja jaksat 😊 että sen takia varmasti hyvä ettei paino tipu ainakaan liian nopeasti

Oksentelin esikoisen raskaudessa paljon enemmän kuin tässä, mutta pahoinvointi tuli silti enemmän aallottain eikä muistaakseni kestänyt näin pitkään. Nyt etova olo on läsnä oikeastaan 24/7, sillä herään myös joka yö ainakin kerran huonoon oloon... Syöminen auttaa yleensä, edes hetkeksi, välillä ei. Muutaman viikon päästä pitäisi viimeistään helpottaa, todella toivon niin ja lasken päiviä... Kurjinta on se, että esikoisen kanssa puuhailu on jäänyt vähemmälle - ennen ekaa lasta tarvitsi hoitaa vain työt ja sieltäkin olisi voinut ottaa salkkua tarvittaessa.

Oksentelu alkoi aika tarkalleen viikolla 6+2. Muutaman ensimmäisen päivän oksentelu oli todella rajua ja mikään ei pysynyt sisällä. Kävin lääkärissäkin ja olin kaksi viikkoa sairaslomalla. Sitten hieman helpotti siten, että oksentelin vaan aamuisin ennen töihin menoa ja töissä piti käydä vessassa yökkimässä kerran tai kaksi.

Nyt menossa rv 10+4 ja edelleen sama meno eli päivittäin kerran tai kaksi aamulla pitää oksentaa.
Pari edellistä päivää ollut taas etova olo vuorokauden ympäri ja syöminen on ollut vaikeaa.
Tuudittaudun koko ajan siihen ajatukseen että tätä kestää toivottavasti enää sen parisen viikkoa. Ensimmäinen raskaus menossa ja tämä pahoinvoinnin voimakkuus ja väsymys on yllättäneet täysin.

Tuo laihtumisen vapauttamien toksiknien vaarallisuus on kai kumottu, elimistöön tulee niitä samoja myrkkyjä muistaakseni ihan päivittäisistä ruuista ja juomista. Eli sitä ei kannata stressata. Toki on tärkeää että sinä saat tarpeeksi energiaa ja jaksat 😊 että sen takia varmasti hyvä ettei paino tipu ainakaan liian nopeasti
Neuvolassa puhuivat mulle tuosta toksiinien vapautumisesta rasvakudoksesta, jos laihtuu. Asia hiukan säikäytti. Eniten olen miettinyt lääkeaineiden jäämiä rasvakudoksessa, etenkin 10+ vuotta syömiäni ehkäisypillereitä. Täytyy etsiä aiheesta jotain artikkeleita luettavaksi. Mieli helpottuisi, jos tutkimukset todella ovat todenneet, että vaara on suhteessa hyvin pieni ja neuvolan hoitaja ei vain satu olemaan ajantasalla lääketieteellisten julkaisujen kanssa.

Joku toisessa ryhmässä linkkasi tähän jutunki, mutta en löytänyt sitä enää. Mutta myöskään googlettaessa en löytänyt tietoa, jos se olisi faktaa, luulisi jotain olevan. Löysin vain uutisen briteissa tehdystä tutkimuksesta, että laihduttaminen raskaana ei ole vaarallista. Mutta tosiaan se määrä mitä vapautuu oli käsittääkseni niin alhainen, ettei sillä ole merkitystä. Tiedän naisia, joilta on pyritty estämään painon nousu raskaana kokonaan lihavuuden vuoksi. Sehän tarkoittaa, että silloin he laihtuvat. Jos se olisi vaarallista, ei varmaan tällaisia ohjeita saisi

Minua on aiemmin ohjeistettu välttämään laihduttamista imetyksen aikana juurikin rasvakudoksesta vapautuvien aineiden takia, mutta raskausajasta ei ole ollut neuvolassa puhetta.

Thl sivuilla äidinmaito ja imetys lukee (lyhennetty versio, käykää lukemassa), ettei tämä enää pidä paikkansa, saattanut pitää 1980- luvulla, mutta tällä hetkellä ei ole faktaa siitä, että laihtumisella imetyksen aikana olisi haittaa lapselle.

Thl sivuilla äidinmaito ja imetys lukee (lyhennetty versio, käykää lukemassa), ettei tämä enää pidä paikkansa, saattanut pitää 1980- luvulla, mutta tällä hetkellä ei ole faktaa siitä, että laihtumisella imetyksen aikana olisi haittaa lapselle.

Tämähän olisi helpottava tieto!

Tänä aamuna ei herättäny pissahätä vaan huono olo, heräsin aivan järkyttävään oksettavaan oloon ja aattelin että nyt se oksennusura sitten alkaa täälläkin 😅 mutta ei, vielä oon saanut pidätettyä ja vähän alkaa olo helpottaa. Mitä ihmettä, kuitenkin nyt 12+1 niin kovasti pitäis loppua jo 😂😂 oon jo monta viikkoo ollu että nyt kohta loppuu mut tähän asti aina vaan pahentunu 😂

Ummetusta oli myös pari päivää, ei maha toiminu niinku yhtään. Eilen hain kaupasta kiivejä (luumut oli huonon näköisiä) ja iltapalaksi söin niitä niin nyt mahakin toimii erittäin hyvin 😂 kerkes jo melko tukala olo olla..

Takaisin