Pahoinvointi

muutama tunti sitten kirjoitin että on mahatautinen olo.. No ei auttanut syöminen ja nyt tuntuu että oksettaa ajatuskin ruuasta. Tästäkö se 2 kuukauden mahatauti sitten alkoi 😅

Oon vietelly hiljaiseloa mut pakko oli tulla tänne toitottaa että Sea band -pahoinvointirannekkeet auttaa pahoinvointiin, olo on mulla niiden kanssa lähes normaali. Pahoinvointi alkoi mulla jo muutama päivä plussatestin jälkeen ja hankin sit nää rannekkeet ihan paineessa. Ruoka maistuu nyt tosi hyvin ja pahimmat ruokaällötykset pysyy pois. Tokihan pahimmat pahoinvointiviikot on vielä edessä päin 😬

Synkkis rv 5+3
Mietin että pitäskö tota ranneketta testaa. Ite koen todella vaikeaks sen että söis usein ja tarpeeks. Lähes kaikki ruoat etoo ja pienestäkin annoksesta ähky ja turvonnu olo heti 😒. Nytkin vierähtäny ehkä 2 h kun syötiin pääruoka ja vatsa kurnii mut tuntuu etten saa muuta ku vichyä alas 😞. Muutenkin tässä tokassa raskaudessa tää turvotus on jotenkin jäätävää. Kaikki housut ahistaa ja nyt ku on ollu pakkasta niin ärsyttää ulos meno kun kaikki turat pitää vetää päälle ettei jäädy.

Mulla on aika mietoa pahoinvointi. Yleensä kun lähtee liikkeelle, niin helpottaa. Ihan tyytyväinen olen. 😅 aikasemmin vähän kaipasin pahoinvointi, mutta se vähän mitä sitä on ollu ei ole kivaa, niin mieluummin olen ilman.

Pahoinvointirannekkeet oli mun pelastus edellisessä raskaudessa, en vieläkään ymmärrä miks en kokeillut niitä aikaisemmin kun oksensin aamusta iltaan about kaiken :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vei pahimman terän vaikka olikin sellainen lievä etova olo siltikin ja oksentelu loppui. Joten suositus niille täältäkin!

Pahoinvointirannekkeet oli mun pelastus edellisessä raskaudessa, en vieläkään ymmärrä miks en kokeillut niitä aikaisemmin kun oksensin aamusta iltaan about kaiken :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vei pahimman terän vaikka olikin sellainen lievä etova olo siltikin ja oksentelu loppui. Joten suositus niille täältäkin!

Kiitos muistutuksesta! Ja hyvä kuulla useammalta että on auttanut pahoinvointiin. Kärsin itse myös matkapahoinvoinnista ja oon näitä rannekkeita siihen käyttänyt ja on toiminut. Ei oo vaan vielä tajunnu kaivaa kaapista tähän raskauspahoinvointiin, mutta pitää kyllä kokeilla 😁

Mulle ei valitettavasti tuoneet nuo pahoinvointi rannekkeet pelastusta pahimpaan oloon, kun oksensin kaiken ulos aamuisin. En tiedä mitkä asiat tähän vaikuttaa, koska nyt on taas olo ihan hyvä kun muistaa vaan syödä tasaisin väliajoin. Jos pahoinvointi on jatkuvaa ja rajua niin olikohan niin että joitain pahoinvointilääkkeitä olisi myös raskaana oleville, mutta varmaan kannattaa jutella neuvolalääkärin kanssa 🤔

Mulle ei valitettavasti tuoneet nuo pahoinvointi rannekkeet pelastusta pahimpaan oloon, kun oksensin kaiken ulos aamuisin. En tiedä mitkä asiat tähän vaikuttaa, koska nyt on taas olo ihan hyvä kun muistaa vaan syödä tasaisin väliajoin. Jos pahoinvointi on jatkuvaa ja rajua niin olikohan niin että joitain pahoinvointilääkkeitä olisi myös raskaana oleville, mutta varmaan kannattaa jutella neuvolalääkärin kanssa 🤔

On joo nykypäivinä lääkettä! Mulle sanottiin kun soitin neuvola-aikaa että omalta terveysasemalta täytyy pyytää reseptiä, mutta tämäkin varmaan kuntakohtaista. Kannattanee soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä :smiling-eyes:

Minä oon tämän alkuvaiheen pärjännyt ilman sen suurempia pahoinvointeja, mutta välillä on tullut semmoinen hieman etova olo jos syö kovin tuhdisti. Tänään oli ensimmäinen aamu, että oli jo herätessä tosi huono olo, ja oksenteluunhan se sitten päättyi. Olin kyllä nukkunutkin tosi huonosti, illasta en meinannut saada unenpäästä kiinni ja esikoinen herätti aamulla ennen viittä, kun hän päätti että enää ei jouda nukkumaan kun pitäs joulukalenteri saada avata. En sitten saanut nukuttua enää minäkään, vaikka herätyskello olis soinut vasta varttia vaille seittemän. Siitä sitten sain päänsäryn ja menin juomaan vettä, niin sepä ei sitten kauaa ottanutkaan kun se vesi halusi tulla samaa reittiä takaisin ja se oli menoa sitten. Toivottavasti tää oli vaan satunnainen huono olo. Minä en osaa oksentaa mitenkään kauhean sievästi, niin mulla aina poksahtelee silmistä ja naamasta verisuonia kun joutuu kakomaan niin paljon. :Grimacing Face:

Tänään 6+4 eikä vieläkään kunnon pahoinvointeja... alkaa huolestuttaa...viime raskaudessa olin todella pahoinvoiva, en muista toki tarkalleen milloin pahoinvointi alkoi...sen vaan että se oli alkuraskauden puolella ja olin todella sairas 😄

Tänään 6+4 eikä vieläkään kunnon pahoinvointeja... alkaa huolestuttaa...viime raskaudessa olin todella pahoinvoiva, en muista toki tarkalleen milloin pahoinvointi alkoi...sen vaan että se oli alkuraskauden puolella ja olin todella sairas 😄
Juuri puhuin kaverini kanssa, että ensimmäistä odottaessaan hänellä oli aivan karmea olo ja tokan kanssa tosi hyvä olo läpi raskauden :folded:

Juuri puhuin kaverini kanssa, että ensimmäistä odottaessaan hänellä oli aivan karmea olo ja tokan kanssa tosi hyvä olo läpi raskauden :folded:
Saattaa olla että vältyn pahoinvoinnilta, ei raskaudet tosiaan välttämättä ole veljiä keskenään 😄 olen itsekin lukenut että joillakin on hyvin erilaisia raskauksia että vointi on todella erilainen kuin aiemmassa raskaudessa. En vaan tajua miten se on mahdollista 😄 sama keho niin samanlaiset raskaudet...luulisi olevan...

Itellä etova olo on vöistynyt viime viikon aikana. Ainostaan ongelmana on, että nälkä ei sammu ja joudun syömään aina hetken päästä lisää, ja sitten se onki liikaa ja se alkaa vähän ällöttää. Ja paidan kaulukset. En kestä niitä. Kaikissa neuleissä kaulus OSUU kaulaan, ja se on ihan kaameaa 😅

Saattaa olla että vältyn pahoinvoinnilta, ei raskaudet tosiaan välttämättä ole veljiä keskenään 😄 olen itsekin lukenut että joillakin on hyvin erilaisia raskauksia että vointi on todella erilainen kuin aiemmassa raskaudessa. En vaan tajua miten se on mahdollista 😄 sama keho niin samanlaiset raskaudet...luulisi olevan...
Ihan samat ajatukset, kuulostaa hassulta että voi olla niin suuri ero :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla taas pahoinvointi paheni raskauksien myötä, kolmannen kanssa oli aivan hervotonta. :rolling: Nyt tästä neljännestä näyttäis olevan ihan ok, mitä nyt eilen oksensin leikkipuistossa about jokaiseen puskaan, luojan kiitos siellä ei ollu muita. Lauantaina oli pakko jäädä auton kyydistä bensiksen pihalla ja puklata sinne, siellä niitä ihmisiä sit olikin :Upside Down Face: Selkeesti aamu ja päivä menee vaan todella huonolla ololla ja iltaa kohden tulee sitten ylös🤦‍♀️

Takaisin