Pahoinvointi

Mulla on ollut nyt myös useampana aamuna huonoa oloa. Viimeistään hampaiden pesu aktivoi oksentamistarpeen. :Grimacing Face: Tulin sitten kokeilleeksi hampaidenpesun sijaan purkan mussutusta, ja se on nyt ainakin parina aamuna auttanut! Ei se huonoa oloa poista, mutta jotenkin se pureskelu ja säännöllinen nieleskely pitää oksetusolon poissa, ja sitten se huono olokin hetken päästä väistyy.

Kahvi se vaan ällöttää kyllä edelleen. Ostin itelle töihin pari purkkia glögiä tekosyyksi sille etten ole nyt juonut kahvia. Onneksi olen semmoinen "elämäntapajouluttaja" muutenkin, niin kukaan ei ihmettele jos lipitän glögiä kahvitauoilla. :Face With Tears Of Joy:

Mulla on ollut nyt myös useampana aamuna huonoa oloa. Viimeistään hampaiden pesu aktivoi oksentamistarpeen. :Grimacing Face: Tulin sitten kokeilleeksi hampaidenpesun sijaan purkan mussutusta, ja se on nyt ainakin parina aamuna auttanut! Ei se huonoa oloa poista, mutta jotenkin se pureskelu ja säännöllinen nieleskely pitää oksetusolon poissa, ja sitten se huono olokin hetken päästä väistyy.

Kahvi se vaan ällöttää kyllä edelleen. Ostin itelle töihin pari purkkia glögiä tekosyyksi sille etten ole nyt juonut kahvia. Onneksi olen semmoinen "elämäntapajouluttaja" muutenkin, niin kukaan ei ihmettele jos lipitän glögiä kahvitauoilla. :Face With Tears Of Joy:

Täytyypä kokeilla tota purkkaa! Hampaiden peseminen on täälläkin hankalaa ja nieleskely auttaa pahoinvointiin. Eipä tullut mieleen, kun en yleensä käytä purkkaa hampaiden narskuttelun takia.

Mulla oksettaa hampaiden harjaus aina, mutta en jättäisin sitä pois kuitenkaan 😬 hammaslääkäri suositteli ettei tee takahamapaisiin edestakaisin veto vaan siirtää hammasharjan sinne perille ja hitaasti vetää pois(sähköharjalla). Itellä tuo helpottaa harjausta. Omaan siis muutenkin herkön oksennusrefleksin ja saatan oksentaa harjatessa ilman raskauttakin 😅 itellä ainakin hampaat on nyt niin kovilla jatkuvan syömisen takia, että yritän pitää erityistä huolta. Tiedän useamman jolla alkanut raskaudessa hampaat lohkeileen. ( mm. Tähän mennessä tänään olen syönyt jotain jo viitenä eri kertana. Eli tää on hätä happohyökkäystä)

Viime viikko oli yllättävän helppo pahoinvoinnin suhteen mutta tämä viikko on taas ollu ihan hirvee ja en parina aamuna pystyny ees töihin lähtee oksentelun vuoksi 🙈

Yritin pahoinvointiin jo kysellä lääkettä neuvolasta, mutta ei vielä konsultoinut lääkäriä että olis kirjoittanut reseptin. Pitäisi kuulemma ensin kokeilla apteekista käsikauppalääkkeitä. Olen joskus matkapahoinvointiin käyttänyt postafenia, mutta se vaikuttaa ilmeisesti ajokykyyn ja tarviin töissä autoa niin se ei oikein käy. Onkohan mitään muita mahdollisia valmisteita/lääkkeitä mikä vois auttaa? 🤔

Nyt on tullut tämmönen, että vatsaan ei muka mahdu enää ruokaa samalla tavalla ku ennen. Ja se 4cm möykky kohdussa ei vie vielä niin paljon tilaa. Söin tuommosen normi pakastepitsan, mikä menee heittämällä. No meni nytkin, mutta jälkeenpäin olo että poksahan ja oksettaa, ja ällöttää. Ihan typerää

Viime viikko oli yllättävän helppo pahoinvoinnin suhteen mutta tämä viikko on taas ollu ihan hirvee ja en parina aamuna pystyny ees töihin lähtee oksentelun vuoksi 🙈

Yritin pahoinvointiin jo kysellä lääkettä neuvolasta, mutta ei vielä konsultoinut lääkäriä että olis kirjoittanut reseptin. Pitäisi kuulemma ensin kokeilla apteekista käsikauppalääkkeitä. Olen joskus matkapahoinvointiin käyttänyt postafenia, mutta se vaikuttaa ilmeisesti ajokykyyn ja tarviin töissä autoa niin se ei oikein käy. Onkohan mitään muita mahdollisia valmisteita/lääkkeitä mikä vois auttaa? 🤔

Noi reseptillä saatavat pahoinvointilääkkeet on myös kolmiolla varustettu kuten postafen. Mulla tosin ei postafen vaikuttanut ajokykyyn eikä nyt xonveakaan mihin sain nyt myös reseptin. Kannattaa myös koittaa pyytää reseptiä suoraan terveysasemalta, mä sain ihan vaan soittamalla eikä tarvinnut mennä edes näytille :smiling-eyes:

Noi reseptillä saatavat pahoinvointilääkkeet on myös kolmiolla varustettu kuten postafen. Mulla tosin ei postafen vaikuttanut ajokykyyn eikä nyt xonveakaan mihin sain nyt myös reseptin. Kannattaa myös koittaa pyytää reseptiä suoraan terveysasemalta, mä sain ihan vaan soittamalla eikä tarvinnut mennä edes näytille :smiling-eyes:

Sitä arvelinkin että nekin reseptillä saatavat varmaan on kolmiolääkkeitä. Oon aina melko herkästi saanu lääkkeistä sivuoireita, esim tietyt allergialääkkeet väsyttää ja muistelen että sama oli tuossa postafenissa. Mutta voihan se olla että joku toinen lääke ei niin paljon aiheuta väsymystä 🤔 Muutenkin ollu hyvin unelias olo varsinkin aamuisin, niin vähän jännittää jos joutuu pidemmän matkan autolla tekee ettei nukaha rattiin 😅 Mutta pitänee kysyä suoraan tuolta terveysasemalta (jos apteekista ei postafenin lisäksi muuta löydy) jos pahoinvointi vielä jatkuu joululomankin jälkeen 👍

Mulla myös xonvea käytössä ja kyllähän se väsyttää. Olen ajanut lyhyitä matkoja, mutta pidemmät ei oikein onnistu.

Miksi ihmeessä käsikauppalääke pitää kokeilla ensin? Jopas nyt. :(

Takaisin