Pahoinvointi

Mä kävin tänään hakemassa kokeeksi nuo pahoinvointirannekkeet. Alan olemaan aika epätoivoinen tän olon kansa. Oksentaa ei tosiaan ole tarvinnut kun pystyn sen jotenkin aina pidättämään, mutta olo on sen verran kamala ettei syömisestäkään tule juuri mitään. Paino putoaa komeasti..
 
Kyllä näistä rannekkeista vaikuttaa nyt olevan vähäisesti hyötyä. Ei siis todellakaan ole vienyt koko pahoinvointia, mutta pystyn syömään vähän paremmin ja jatkuvaa yökkimistä ei ole vaan tulee vaan sellaisina aaltoina. Etova olo kyllä on ihan koko ajan, mutta sen kanssa pystyy elämään. Nyt alkaa tuntua jopa vähän helpommalta suunnata huomenna mökille miehen suvun keskuuteen kun ei tarvi pelätä koko ajan oksentamista.
 
Ai niin, kun ostin nämä niin farmaseutti kysyi mihin tarkoitukseen tulee ja kun kerroin et raskauspahoinvointiin niin sanoi "meillä onkin siihen ihan omat rannekkeet.. ei näissä tosin ole muuta eroa kun et ovat vaaleanpunaiset" :D Miehen kanssa revettiin nauramaan et ehkä ne harmaat kuitenkin mielummin niin pikkuneiti antaa ehkä mun jopa pitää niitä. Toihan nappaisi vaaleanpunaiset välittömästi itselleen :)
 
Iloitsin liian aikaisin, pahoinvointi tullut takaisin. Ja tähä nyt litanja ärräpäitä.
 
Siis ei tästä vaan tule yhtään mitään.. Tämä pahoinvointi on niin rajua etten pysty suoriutumaan normaalista elämästä lainkaan. En voi matkustaa autolla tai oksennan koko ajan, syön tai juon tai nousen sängystä niin oksennan :sad001mä oikeasti tarvin nyt jotain apua tähän. Nämä rannekkeet on ainakin ihan huijausta! Eikä särkylääkkeet tietenkään auta myöskään. Koko ajan oksennus kurkussa...
 
Tänään oksensin suihkussa koska sielä haisi shampoo. Ja kun mies avasi keittiössä jääkaapin oven ja cokis pullon, itse olin makkarissa ja vain kuulin mitä tapahtui.... Ihan tosis, alan pian itkemään! En pysty edes koiraa kusettaa kun näen kun se nostaa jalkansa niin lentää laatta!!
 
Pinni87 lääkäriin vaan hakemaan apuja, jos ei muu auta niin kattovat edes sen että tarvitko nesteytystä. Se tippaan laitto vois jo itessään vähän auttaa oksenteluun.
 
Pinni: Tsemppiä sinulle ja heti vaan lääkäriin, niin saat olosi paremmaksi.

Täälläkin huono olo tullut takaisin ja se vähäinen positiivinen mielikin hävisi olon myötä. Ihmettelen vaan kuinka näin ihana asia voilla olla niin kurjaa että melkein toivoisi ettei olisi raskaana...
 
Pinni, Jos sulla ei ole lääkärineuvola niin ei se terkkari voi tehdä asialle muuta kuin kirjoittaa muutaman päivän saikkua. Käy heti huomenna lääkärissä niin voitte keskustella lääkkeistä (itselleni ei ole niistä ollut mitään hyötyä eikä kai yleisestikään ole hyötyä raskauspahoinvointiin juuri kenellekään) ja toisaalta hän voi kirjoittaa kerrasta vähän pidemmän sairauslomankin. Raskauspahoinvointi kun harvoin menee ohissa parissa päivässä. Itselleni kirjoitti lääkäri omien sanojensa mukaan "ensi alkuun vain vähän" saikkua eli pari viikkoa. Huomenna pitää yrittää saada lääkäriaika kun saikku on loppu ja pahoinvointi ennallaan. No ilman rannekkeita olisi vielä pahempi. Ja mä kun en voi töissä pitää edes rannekkeita niin täysin mahdoton ajatus palata töihin. Onneksi viikon päästä alkaa kesäloma..
 
Ja mä en voi olla saikulla (oma yritys) joten lääkkeet on mun ainoa mahdollisuus...
 
Meillä on pieni muutaman hengen toimisto, ja yksi työkavereista onnistui kätevästi tulemaan raskaaksi lähestulkoon päivälleen samaan aikaan kuin minä - ja tietenkin teki siitä heti ison numeron, kertoi kaikille kuinka kamala olo hänellä on, ja on ollut joka viikko useampia päiviä sairaslomalla. Itse en halua kertoa vielä mitään töissä ennen kuin nämä ekat kuukaudet ovat ohi, ja nyt kun työkaverin hommat kaatuu muiden niskaan, niin sairaslomakin olisi aika mahdoton ajatus. Vaikka olo on suurimman osan ajasta sellainen, että kai pitäisi vaan jäädä kotiin. Vaikken ihan jatkuvasti oksentele, niin painoa on tippunut pari kiloa, kun mikään ruoka ei oikein mene alas :meh: Eli täällä sitten vaan olen puolitoista kuukautta kärsinyt etovasta olosta, pidätellyt oksennusta ja katsellut kun työkaveri saa kaikkien sympatiat...:sour: *valivali*
 
Mä kävin tänään taas lääkärissä kun en tosiaan tässä kunnossa voi töihin mennä. Pelkkä käynti siellä tänään (vein pukukaapin avaimet lainaan kesäsijaiselle jne) sai oksennuksen lentämään kun ne hajut.. Lääkärille sanoin, että aloitan loman viikon päästä eli siihen asti riittää saikku. Nuori mieslääkäri käänsi katseensa pois tietokoneelta, katsoi minuun ja sanoi painokkaasti "koko kesälomaa ei kyllä sairastella omaan piikkiin, kirjoitan 2 viikkoa sairauslomaa". Meinasin revetä nauramaan hänen reaktiolleen :D Oli kyllä pomollakin hauskaa kun kerroin etten saanut vain viikkoa kun lääkärin mielestä se on väärin :wink Pomo oli kyllä samaa mieltä, koska mun edellisten raskauksien pahoinvoinnit tietäen tämä pahoinvointi tuskin helpottaa ainakaan ennen kesäloman ihan loppua. Mulla on kuitenkin omien laskujen mukaan nyt vasta rv 8+5 tms ja edellisissä pahoinvointi on jatkunut yli rv 20 ja yli rv 13 muistaakseni.
 
On tää outoa, pahoinvointi tosiaan kadonnut ihan täysin. Voisi edes jotain merkkejä antaa että ei tarvitsisi pahinta pelätä. Tissit ne nyt on kipeet varmaan ollu jo pari kuukautta. :D ja nukkuminen se maistuu! Nojoo kyllä sielä pissillä saa juosta yöllä jatkuvasti. Tekis mieli pissiä tikkuun taas... Hmm.. :/
 
Alinah, ei kannata kovin myöhään tehdä raskaustestejä, sillä kun istukka alkaa toimimaan niin raskaustestit eivät enää näytä oikein. Turhaan aiheuttaa sillä itselleen paniikkia.
 
Okei. No ei sitten, odotetaan ultraa joka on jossain tulevaisuudessa.. Huoh, odottavan aika on pitkä.. :D
 
Täällä pahoinvointi on helpottanut, mutta tuli tuo pahamaku suuhun nyt takaisin. Kaikki ruoka maistuu pahalle. Ehkä tämäkin on vain ohimenevä vaihe.

Välillä etoaa niin, että oksennus ei kaukana ole johtuen tästä pahasta mausta suussa.:sour::yuck:
 
Kiiamaria: täälläkin tuo paha maku suussa vaivaa... sellainen fiilis, että pitäisi koko ajan olla mussuttamassa jotakin jotta pahaa makua ei muistaisi!
 
Pinni: Tsemppiä oksentelun kanssa!

Minullakin pahoinvointi yhä edelleen jatkuu ja eilen illalla tuli ihan itku, kun tätä huonoa oloa on jatkunut jo yli 2 kuukautta! Haluaisin myös tämän jo loppuvan, menee olo koko raskaudesta....
 
Takaisin
Top