Pahoinvointi

Pinni87

Satasella mukana keskusteluissa
Onko täällä muita jotka kärsivät erittäin pahasta pahoinvoinnista? Mulla tämä on jo ihan lamaannuttavaa ja päivittäisistä askareista suoriutuminen on todellista selviytymistä.. :sad001
 
Todella ikävän kuuloista :wtf:. Oletko kokeillut pahoinvointirannekkeita? Musta tuntuu et ne on pienen avun tuoneet. Mulla on nyt n neljä viikkoa kestänyt päivittäinen kuvotus, joka kulminoituu illalla oksentamiseen. Pahin alkaa ehkä pikku hiljaa helpottamaan. Mutta en kyllä ymmärrä kuinka jotkut pystyy näissä oloissa olemaan töissä :eek:. Itsellä alkoi onneksi loma...en mitenkään olisi töissä pystynyt olemaan tällaisen heikon ja kuvottavan olon kanssa. Mä en nimittäin ole mitäön muuta pystynyt tässä viimeiseen kahteen viikkoon tekeen ku makaan sohvalla.

Toivottavasti olisi alkaa kohta helpottamaan..millä viikoilla nyt olet? Mulla selkeästi pahin olo ajoittui 7-9 viikoille ja nyt viikon sisään alkanut vähän helpottaan, vaikka edelleen iltaoksut onkin jokailtaista rutiinia:depressed: Tänään rv 10+2
 
Mulla on niin pahaa pahoinvointia, että sain siihen lääkettä. Silti välillä oksennus tulee. On myös rannekkeet käytössä ja nyt aloitin vielä b-vitamiinikuurin.
 
Pitääpä kokeilla tuota ranneketta! Mulla on nyt 7+5 menossa ja töissä olen (ulkotyö, missä liikun n 12km päivässä, voin sanoa että koville ottaa!!)...
 
Mulla oli noilla viikoilla pahoinvointi välillä niin pahana, että makasin koko päivän sängyssä, ämpäri vieressä. :/ Tsemppiä!

Nyt 10+0 ja pahoinvointi ollut viikon muualla.
 
Voi toivottavasti tämä loppuisi pian! Toivoa ainakin on jos teilläkin on helpottanut :)
 
Mä olen voinut aiemmissakin raskauksissa pahoin eikä tämä raskaus tee poikkeusta. Pahoinvointi on alkanut aina jollain tasolla jo ennen plussatestiä. Esikoisen raskaudessa oksentelin 20+ viikoille asti, toisessa raskaudessa oksentelin vain harvoin ja pahoinvointi jatkui jonnekin 15+ viikoille. Toisessa raskaudessa olin saikulla rv 5+ lähtien jonnekin rv 12 asti, sen jälkeen pystyin jossain määrin selviytymään töissä (sairaanhoitaja suolistopuolella eli ne hajut ym..). Nyt pääsin saikun aloituksen kanssa niinkin pitkälle kuin 6+. Oksentaa ei ole täytynyt kuin pari kertaa ja nekin silloin kun en ole voinut edetä omaan tahtiini. Kun saan tehdä asiat omassa tahdissa niin huonovointisuus pysyy voimakkaan kuvotuksen ja yökkimisen asteella. Lääkäri kirjoitti heti saikkua 2 viikkoa eli juhannukseen asti ja sen jälkeen olisi vielä viikko töitä ennen kesälomaa. Jos olo ei tästä helpota niin täytyy kyllä vielä se viikko hakea saikkua, mutta voihan tämä raskaus olla se helpoin :wink

Mä olen kokeillut pahoinvointilääkkeet edellisessä raskaudessa ja niistä ei ollut mitään apua. Rannekkeita en ole vielä kokeillut ja juuri sanoinkin neuvolassa, että oikeastaan ovat mun kohdalla aika turhat kun nyt pystyn hallitsemaan rauhassa ollessani tätä pahoinvointia ja töissä taas en voi ranteissa mitään pitää.. Mitkään vitamiinit ja hivenaineet ym ei ole mulla vaikuttanut myöskään pahoinvointiin. Ainoa asia tuon rauhallisuuden lisäksi on pakottaa itsensä syömään (minkäänlaista ruokahalua ei ole kun kaikki ällöttää) jotain pientä lähes koko ajan.

Hurjasti jaksamista kaikille huonovointisille! Onneksi suurimmalla osalla helpottaa jo ennen rv 12 ja tosi harvoilla jatkuu raskauden loppuun asti.
 
Jaksamisia sulle! Itellä on pahoinvointia silloin tällöin, oli viikko ilman mitään pahoinvointia ja perjantaina sit taas alko! Loppua ei oo näkyny ja nyt pitäis aamuvuoroon mennä 7-13 eikä kyllä oo mitään parhautta työskennellä mäkkärissä näissä oloissa. En vaan viitsinyt hakea sairaslomaa kun koko ensi viikko vapaa. Mieli tekis tunkea sormet kurkkuun josko tää pahoinvointi loppuis! Yöunetkin jäi aika lyhyeksi... :/
 
Siis mulla tuntuu nyt iltaa kohti vaan huonontuvan olo.. Eilinen ja tämä aamu oli ihan _kamala_. Tämä on hirveää :sad001
 
Mun on pakko huomenna ottaa yhteyttä lääkäriin. En saa edes nukuttua kun voin niin pahoin, mikään ei auta :arghh:
 
Voi pinni, itekin usein painin tän pahoinvoinnin kanssa.. :sad001 jaksuja! Mä taas heräsin aamuyöstä vessassa käymään ja samalla myös pahoinvointiin, olis kiva jos kohta alkais loppuu noi öiset pahoinvoinnit sekä aamun.. Ei vaan kohta enään jaksa, kun ei meinaa unta saada sen takia enään..
 
Ihan sama täällä. Valvoin taas kaksi pitkää pätkää yöllä ku oksettaa niin perkeleesti. Jos seisot, oksettaa, jos makaat, oksettaa, jos on jotain kaulassa (koruja) tai paita joka o ihonmyötäinen, oksettaa. Jos syöt jotain, oksettaa. Jos et syö, oksennat kans. Jos näet tai ajattelet jotain oksettavaa, oksennat. Aivan järkyttävää...
 
Mä oon nyt oikein Valivali mutta perhana ku ei pysty normaaliin elämään. Eilen olin töissä ja Mulla o tänään kesäleirivuoro eli ala-asteikäisiä lapsia paimennan 8h päivässä. Kävelin 11,5km mittarin mukaan ja välillä piti mennä vessaan itkemään kun olo oli niin kamala. En tiedä miten selvisin! Tänään uudestaan :sad001 Mä rukoilen ja toivon että aika menis nopeaa.. Mulla on ensi viikolla edessä muutto ja kahden asunnon siivous, mä luulen etten selviä hengissä.
 
Voih, ihan samat tuntemukset! Ihan sama missä asennossa oot niin oksettaa ja jne. Eikä, toivotaan että päivä menee nopeasti! :) itelläkin on noita päiviä kun on niin hermona ja kiukkunen.. Ja toisena päivänä itkukohtauksia jne..
 
Pinni saisitko sä jostain apua muuton ja siivousten suhteen?
 
Mies auttaa onneksi. Meillä on kotona maatila niin muu perhe pellolla... :cat: Meni neuvolan soittoaika ohi, huomenna uusi yritys!
 
Minulla pahin pahoinvointi helpotti akupunktion avulla, suosittelen kokeilemaan. Enää pientä kuvotusta aamusta iltaan, mutta sen kanssa pärjää :)
 
Voisko olla, että viime viikon keskiviikkona aloitettu b-vitamiini kuuri auttaisi nyt jo pahoinvointiin?:wideyed:
 
Mulla on nyt pysyny pahoinvointi loitolla aamun jälkeen kun on syönyt ruokaa vähän useammin... ☺️ vitsi että on paljon mukavempi olla.
 
Täällä kans varmaan pahin takana. Välillä tulee semmosia aaltoja että oikein kuvottaa ja syöminen tekee tiukkaa mutta nyt viikon verran pystyny syömään joka aterian vaikka ei tee yhtään mieli. Ja jos nälkä iskee niin yääk mikä olo! Eli pakko syödä vähän ja usein niin on ihan hyvä olo :) liikkuakin on pystyny usempana päivänä.
 
Takaisin
Top