Pahoinvointi

Kirjoitin jo näköjään 14.4 kärsiväni pahoinvoinneista, sama siis jatkuu. Täysin erilainen raskaus siis kyseessä nyt kuin esikoistani odottaessa. Voi kumpa tää loppuis jo.. Painokin tippunut yli 5kg

Milloin teillä alkoi pahoinvointi? Mä jopa vähän toivoisin, että mulla alkaisi jo, kun pelko keskenmenosta on niin suuri.

shalala, ekan kanssa seitsemännellä viikolla, nyt tokan kanssa kuudennella. Ekan kanssa loppui synnytykseen ja tällä kertaa vaikuttaisi helpottaneet nyt kymmenennellä viikolla.

Toivotaan että saisit vaikkapa muutaman kunnon etomiskohtauksen, jos pelko helpottais, tai vaikkapa muita oireita ;)

Tsemppiä kaikille ihan hirmuisesti, mä en varmaan ikinä unohda niitä ekan raskauden oloja vaikka tällä kertaa pääsen toivottavasti vähemmällä...

Kyllä mua vähän kuvottaa ja eilen jopa pikkasen yökkäilin, mutta epäilen sen olevankin enemmän sellasta "toive pahoinvointia" (tää on kyllä viimenen asia mitä oisin luullu koskaan toivovani :-D). Nännit on niin kipeet ettei niihin voi koskea ja mahaa nippailee, itseasiassa heräsin siihen kipuun myös yöllä. Mutta toi mahakipu oli oireena myös viime raskaudessa, ja keskenmenossakin, niin siitä en kovin iloinen ole. Noh, aika näyttää.

kävin tänää ostamassa ne pahoinvointirannekket itelleni kun pojalla ne niin hyvin toimii matkapahoinvoinnissa.. Oon nyt pitäny niitä putkeenja ehkä pientä vaikutusta oon huomannu.. Puhaltelut ainaki vähentyny.. Pojan kans tultii raittiista ulkoilmasta sisälle ni olipa aikamoiset röökin hajut rappukäytävässä, meinas purjo tulla kylään samantien :depressed:
Se tyyppi joka vetää sitä röökiä sisällä niin sillä ON parveke.. Murrrr...

Mulla on ollu alusta asti ällö olo. mutta eilen (6+1) alko sit oikeen yökkäilyt. oksu kurkkaa millon mistäkin syystä mutta oksentamaan en oo vielä kertaakaan mennyt..

Muokattu viimeksi:
Voin tämän päivän kokemuksesta kertoa, että syöty pitsapala ois helpompi oksentaa, jos ois juonut vähän enemmän nestettä sen kanssa :wacky: Lääkäri kyseli tänään, että onko ollut pahaolo ja vastasin, että on kyllä ihan tarpeeksi yhdelle ihmiselle ollut kestettävää tässä. Sitten vaan hymähteli ja sanoi, että kyllä se vkon 12 jälkeen helpottaa..ehkä:meh:

Mä pystyn pitämään pahoinvoinnin kurissa tasaisin ajoin syömisellä. Onneksi.

Mulla taas on nykyään iltaisin niin järkky olo ettei mitään määrää. Ja siihen oloon ei vaikuta syönkö vai olenko syömättä, mitä syön tms. Yritän käydä nykyään nukkuu vaan ajoissa koska kesken unien ei tartte nousta yrjöömään.

Mulla on paha olo ollu pois tai todella lievää ja harvinaista jo tovin, mut tänään oli sit senkin edestä oloja. Tänään oli töissä varmaan noin seitsemän tunnin ajan tosi huimaava olo vaikka työ on istumatyötä, huono olo koko ajan ja kakomassa piti käyä neljä kertaa... Koskaan ei viel oo ollu tämmösiä oloja, joten ehkä nää mulla on vasta pahenemaan päin :(

Nyt rv 7+2

Mulla oireet oikeastaan hävinnyt. Tänään 9+1 ja ainakin päivällä vielä pikkukaverin sydän löi. Nännit ei oo enää yhtään kipeet ja pahoinvointikin on väistynyt. Välillä vaan tulee vähän etovaa oloa. Muita oireita ei oikestaan ole edes ollut lukuunottamassa järjetöntä väsymystä, joka tosin ei ole helpottanut yhtään :D

Edit: Mulla ainakin auttoi pahoinvoinnin hillitsemiseen se, että söin suunnilleen parin tunnin välein. Jos ehti vähäkään tulla nälkä niin kyllä oksetti. Ehkä nyt tarkoita mitään isoja aterioita, vaan ihan vaikka banaani.

Mullakin auttaa toi että syö vähän väliä jotain, mutta ongelma on siinä ettei tiedä mitä saattais syödä. nyt vetelen ruisnachoja eikä nää ny nii hirveen häävejä oo :D ei oikeen keksi että mitä koittais ku kaikki ällöttää :(

Onko kukaan koittanut pahaan oloon syödä marja- tai hedelmäpilttejä? Mietin, tässä kun iltaisin oksennuttaa niin paljon, että olis ehkä mukavampi laattailla vähemmän kokkareista sapuskaa ulos.. Nyt ainakin jääkaappikylmä piltti kuulostas hurjan hyvältä! Taidan käydä kaupan kautta, ennen kun illan pönttöhalaamiset taas alkaa..

Piltit, smoothiet ja jäätelöt on mun mielestä parasta oksennettavaa. Mulla itselläni oli ekassa raskaudessa myös se, että suosin makeahkoja asioita niin ei ollut sitten niin hapanta ja polttelevaa se yrjö... >. <

Mulle tulee pahin olo aina heti syömisen jälkeen. Muilla vastaavaa? Vaikka söis vaan appelsiinin niin äklötys iskee ja röyhtäyttää ihan hulluna. Niinpä tahtoo nyt venyä ruokailuvälit ja annoskootkin on pienentyneet. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut mutta kurkussa tuntuu ja nesteet nousee kurkkuun. Mutta kyllä tän kans pärjää, kun saa syötyä niin tunnin verran on äklöolo ja siitä sit nelisen tuntia on kohtalaisen hyvä olo. :)

Itse odottelen kauhulla oksetuksen alkamista. Ensimmisessä raskaudessa laatta lensi tunnin välein, mutta helpottui onneksi viikolla 12. Nyt viikkoja on tasan 6 ja vielä ei ole mitään. Ehkä vähän etoi tänään. Tarraudun epätoivoisesti kaikkiin niihin tarinoihin, joissa sanotaan, että raskaudet voivat olla samalla ihmisillä IHAN erilaisia. Tsemppiä kuitenkin kaikille oksentajille, tiedän tunteen. Ja iso hatunnosto TSC92:lle, joka sanoi viimeraskaudessa kärsineensä huonosta olosta synnytykseen saakka!

Mua vähä rupes ärsyttämään töissä kun yksi eläkeläis työntekijä rupesi vähättelemään muiden työntekijöiden aikana mun oireita... Kommentit oli ei hänellä vaan, ei silloon hänen aikana, ei silloon tavattu... Joopa joo. Ei ehkä 1800 luvulla tavattukkaan antaa synnytykseenkään kipulääkkeitä.. Aivan kun mun pikku masuasukki loukkaisi kyseistä ihmistä olemassaolollaan koska tänäpäivänä ei synnytetä saunan takana :/ hormooneilla voi olla osuutta ylireagointiin :-D

Jaahas, aamuällötys on näköjään mennyt toiselle levelille eikä kahvi tai aamupala enää maistu. Buuu :-(

Takaisin