Pahoinvointi

Mulla on pahoinvointi helpottanut jo nyt! Ällöttää aamupäivisin, mut se jää sit pelkkään tunteeseen. Vai onko sittenkään normaalia, et alkaa helpottaa jo 9-10 rv välillä?

Rv 10+0

edit. Keijukukka olikin jo kommentoinut asiaa tänään! Kiva kuulla! Ja etten ole ainoa :)

Mä en ymmärrä miksi aina puhutaan aamupahoinvoinnista kun mulla niin tässä kuin edellisessäkin on ollut kovin iltapainoitteista. Ei onneksi kylläkään kovin paha, mutta sellasta etovaa oloa. :depressed: Ja väsyttää hulluna!:sleep011

Mulla pahoinvointi kuvotus on 24/7 ainakin koko ajan kun olen hereillä. Yölläkin kuvottaa kun herään vessaan. Syöminen helpottaa, jos vaan aina keksii mitä millonki saa alas menemään. Silloin kun olen vaakatasossa ja nukun on paras...

mullakin alko pahoinvoinnit tänää.. aamupalat tuli aika vauhdilla ylös.. Kahvin haju oksettaa mua mut juon sitä silti, koska se stoppaa mun pahoinvoinnin.. Mäki koitan syödä mitä alas menee.. kurkku, pikkutomaatit, appelssiinimehu yms..

Tääl pahoinvointi nyt vasta pahimmillaan. Pe kerran oksentamas. Eilen ei mitään. Tänään illan aikana jo kaks kertaa oksentamassa. :'( Aiemmin raskauden aikana en oo joutunut oksentaan, vaan kakomaan...

Huomenna työpv, toivottavasti siitä selviin oksentamatta!!

Rv 8+1

Mäkin jo luulin viikonloppuna, että jes nyt alkaa oksentaminen ja pahoinvointi helpottaa. No helpottihan se 2 päivän ajaksi...kunnes eilen illalla yökkäilin ja yrjöilin lentokentällä ja tänään onkin sitten "kokopäiväkrapula" ja kunnon iltayrjöt kehissä. Hyvä kun on vessaan ehtinyt:sad001 Mä alan olee nyt niin kypsä tähän pahaanoloon, kun ei jaksa/pysty tekee mitään silloin kun on pahaolo päällä...

Ja kaiken muun lisäksi päivittäin tuntuu siltä, että joku repis mun vatsalihaksia irti ja erilleen. Ja maha pullahti yhtäkkiä viikonlopun aikana ulos o_O kohta on kyllä vaikea peitellä mahaa, koska muuten olen melko hoikka.

IkuinenUnelma rv 9+2

Joo hei mun mielestä termi "aamupahoinvointi" on yksi suuri vitsi. Mua oksettaa ja etoo aivan koko ajan. Se alkaa viiden sekunin sisällä siitä kun avaan silmät ja loppuu aina hetkeksi kun saan jotain kurkusta alas tai vaihtoehtoisesti yökin muutaman kerran pöntön äärellä (tästä on tuntunut tulevan traditio aina aamulla työpaikalla, mukavaa).

Tää olo näköjään pahenee edelleen..nyt lentää oksut jo sellasessa kaaressa, ettei meinaa pönttö riittää..
Ja kaikenkukkuraksi ekan kerran oksensin jo aamulla tänään. Aamut on ollu aiemmin mulla sitä hyvää aikaa, jolloin pystyn tekemään asioita:sad001 Aiemmin aktiivinen ja pirteä ihminen on kyllä nyt nuijittu niin maanrakoon kun olla ja voi...tästä ei kai voi olla kuin suunta ylöspäin sitten jollain raskausviikolla:sorry:

Moi kaikki ja kiitos vertaistuesta!
Mulla on ollut nyt jo ainakin kuukauden tosi etova ja paha olo aamusta iltaan (ja yölläkin jos en oo illall syönyt tukevasti)
En oo laatannut kertaakaan, mutta ihan hirmusen ikävä olo on. Helpottaa syöminen, mutta tällä viikolla mulla on tullut kans tuo et syömisen aikana ja jälkeen tulee tosi paha olo, kunnes sit jonkun ajan päästä helpottaa ja on ihan suht ok olo about tunnin kunnes pitää taas alkaa miettimään syömistä.
Ja sitten ei oikein tee mieli syödä mitään ku etova olo on päässyt jo vallalle.. huoh. Toisaalta pääsen vähemmällä kuin moni muu.
Viime raskaudessa huono olo loppui muistaakseni about viikoilla 14 tai jotain sellasta, eli ei enää montaa viikkoa..

Tänään 10+6

yyh mä en kestä! täällä sama virsi ku muillakin.. on niin huono olo ettei pysty syömään mitään! Mä niin toivon että se oksentaminen alkais.. se on niin simppeliä ku oksettaa nii oksenat ja thats it! mut v'ttuku on paha olo 24/7 eikä siihe auta mikään! Viime viikko mentii hapankorpuilla mut nyt nekään ei enää maistu.. kaikenlisäks nla lääkäri "unohti" vissiin määrätä mulle e-reseptillä närästyslääkkeitä ni senkää takia ei voi juur mitää syödä...

Kertokaa mulle mitä mä söisin?!
Ei oo edes mielitekoja -muutaku hetkellisiä- joten on vaan niin yyyääh kaikelle ruualle... vesiki maistuu ihan hirveeltä. ei saata juoda ku pieniä kulauksia sillon tällö.....

Mulla on tuota etomista kiitettävästi, oksennusta ei tuu. Ruokien kanssa mennään vähän miten sattuu, toissapäivänä tomaattikeitto oli aivan parasta, eilen jämien näkeminen jääkaapissa sai laittamaan oven kiinni hyvin sutjakkaasti.

Itse yritän miettiä eri ruokia, sitten "mutustelen" ja "maiskuttelen" ajatusta siitä ruuasta mielessäni, jos tulee huono olo niin vaihdan ajattelemaan toista ruokaa, jos tulee tunne että sitä voisi syödä niin sitten vaan jääkaapille tai kauppaan.

Yksi mitä voisi kokeilla niin kylmät mehukeitot, joku mustikkavadelma vois olla aika jees kun on kylmää ja helppoa juoda. No nyt tuli sitten sitä mieli kun ajatteli.. plääh!

Tällä hetkellä ehdottomasti ei -listalla on makkarat ja nakit, tomaattikeitto, wokki-ruuat. kaikennäköiset makeat ruuat/herkut (eikä muuten haittaa yhtää!)... Tai no itseasiassa just nyt tuntuu että en sais mitää uppoomaan, mutta tulin just ruokkikselta että se voi vaikuttaa asiaan :) Yleensä n. puoli tuntia ruokailusta tulee huono olo itselle...

Mutta tosiaan, eilen söin pari mariannea töissä ja loput piti laittaa pois. Ei maistunut yhtään! Eikä kyllä tee mieli mitään muutakaan karkkia. Paitsi ehkä vähän salmiakkia.. no nyt sit vähän enemmän! PRK kun ajattelee jotai niin sit heti tulee hirveet himot!

:smiley-angry019

• Tykkään
Reaktiot: Nee
Rupesin lukee noita vanhempia viestejä ja nyt rupes tekee mieli smoothieta! oiei....

Mulla kans sama juttu et joku päivä voi olla ihan jäätävä himo ruokaan x ja seuraavana päivänä kun näätkin sen jämät yms nii laatta lentää...

Alkaa kyllä jo väsytttää tää jo kohta pari kk jatkunu oksentelu ja etova olo. Ei vaan enään millään jaksais. Huh että raskaana oleminen on raskasta.

Mä alan jo tottumaan tähän käytäntöön, että iltakävelyllä koirien kanssa saa yrjöillä pitkin puskia. Koiratkin kattoo hetken huolissaan vierestä, et ootko ok..ja sen jälkeen yritetään tsekata että oonko syöny jotain hyvää, uusiokäytettäväksi kuten nakkeja:wideyed:
Oon todennu että ei se paranna eikä pahenna oloa, makaan mä sitte sohvalla tai käyn ulkona. Yrjö lentää joka tapauksessa :meh:

Iltaisin nukkumaan mennessä on ollut ihan järkyttävä olo, ja siihen auttaa ainoastaan turkinpippurikarkin imeskely. Eilen olin jo nukahtanutkin, kun heräsin oksetukseen ja ajattelin mahataudin iskeneen. Olo meni kuitenkin ohi turkinpippurin avulla. Nyt viikkoja tasan 10. Ehkä tämä alkaa helpottaa pian.

Eilen sain hävetä silmät päästäni iltakävelyllä..oksensin hautakivi liikkeen portin pieleen, ihan kirkon läheisyydessä:oops: Pahaolo tuli aivan puskista ja lensi vaan kaaressa..hävetti niin paljon :banghead: Kohta kyläläiset ajattelee, että nyt se suomalainen häpäisee jo meidän kirkon ympäristönkin :sorry: En oo varma näkikö kukaan ,mutta pitänee käydä jatkossa lenkillä muualla...

Lupasin tuolla tutustumisketjussa jatkaa keskustelua pahoinvoinnista tammikuulle asti, tästä se lähtee... Ekassa raskaudessa olin jossain keskivaiheilla kuukauden oksentamatta, sitten se alkoi taas uudestaan (ei onneksi enää päivittäin) ja vika kerta taisi olla viikkoa ennen synnytystä, lasketun ajan jo mentyä. Odotukset hyvän olon suhteen eivät siis ole täällä kovin korkealla.

No nyt meni muutama päivä ilman laattaa ja muutenkin vain pienellä etomisella. Ehdin jo huolestua, mutta ei hätää, oksu is back. Onneksi oon hoitovapaalla, niin voi oksennella kotona.

Monenlaista on kokeiltu, mikään ei oikein auta. Mutta salmiakista puheen ollen, olen heikoimpina hetkinä laittanut pastilin suuhun ja se on vähäsen auttanut. En mitenkään erityisesti tykkää salmiakista eli tämä ei edes ole verhoiltu mieliteko.

Joka tapauksessa voimia kaikille pahoinvoiville, ei oo kivaa, mutta loppuu viimeistään joulukuussa... Tai tammikuussa.

Mulla on salmiakki nimenomaan se, joka auttaa oksetukseen. Enkä nyt tarkoita pussilista, vaan yksi tai kaksi. Mulla on tosi matalat verenpaineetkin, että sen puolesta voin ihan vapaasti sitä käyttää. Itse asiassa äitipolin lääkäri on mua ohjeistanutkin, että pitäisin aina salmiakkirasiaa laukussa mukana.

10+

Takaisin