Pahoinvointi

Barbatipu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joulukuunmammat 2015
Tänne voi kirjoittaa pahoinvoinnista.
Pahoinvoinnin kestosta, tuntemuksista, töissä jaksamisesta ja tavoista helpottaa pahoinvointia.



Itsellä alkoi varsinainen pahoinvointi pari päivää sitten, edellisessä raskaudessa päädyin pahoinvoinnin vuoksi ihan sänkypotilaaksi. Nyt haluan estää sen tilanteen kaikin keinoin.

Itse otin käyttöön pahoinvointirannekkeet, en tosin ole ihan vakuuttunut että saan niistä apua (niiden käyttöä on myös hankala salailla).

Millä tavoin te muut helpotatte pahoinvoinnin oireita?
 
Mulla kanssa ollut pahoinvointia, alkoi viisi päivää sitten silloin rv6+1 ja kestää kuvottava olo lähestulkoon 24/7. muutamaan kertaan joutunut oksentamaankin. Mietin kanssa niiden pahoinvointirannekkeiden ostoa, jos olis ees vähän hyötyä niin olis jo plussaa :) onko jollain kokemuksia rannekkeista?
 
Mulla ei ole ollut vielä kunnon pahoinvointia, että se ei lähtis millään pois. Jos pahoinvointia tulee niin se on mekki siitä että pitää syödä jotain, siitäkään tosin ei meinaa tulla mitään kun ei tee mieli syödä mitään. Mut sitten kun on saanu syötyä niin olo paranee melkeen heti. :) En väitä kuitenkaan että olo olis yli hyvä koko ajan, on välillä semmonen kuvottava olo vaan ja juon vettä ihan hirveesti.
 
Mä voin pahoin koko ajan :sad001 vaan se hetki kun syön tai nukun ei okseta mut heti ku lopetan syömisen tai herään ni rupee oksettaa. Tää alko 5+0 ja pahentu 6+0. Tänään aattelin hakee ne pahoinvointirannekkeet jos niist olis edes jotain apua.

Nyt 6+1
 
Täällä kans 24/7 pahoinvointia, nukkuminenkaan ei onnistu sen ja jatkuvan vatsakivun takia :/ Oksennus tulee yleensä kerran päivässä, useemmin jos pitää lähteä jonnekin. Tunnin välein yritän syödä jotain pientä, keitetty peruna suolalla ja voilla on ollut hitti :D Viime raskaudessa pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja jatkui synnytykseen asti, työkyky meni viikolla 7. Kokeilin rannekkeet, lääkkeet ja homeopatiaa, ei auttaneet. Pahin pelko on että sama toistuu tällä kertaa, mutta koitan vaan ajatella ettei rajukaan pahoinvointi tarkota että se ei loppuis ja että kaikki raskaudet on erilaisia mutta kieltämättä jännittää.
 
Täällä kans pahoinvointi ottanut vallan. Aamuisin olo on järkyttävin. Tänään oksensin jopa kun mies oli aamulla keittänyt kahvia...haju oli niin kuvottava. Kahvin juonti jäänyt nyt kokonaan pois. Mikään ei tunnu maistuvan paitsi hedelmät.. On tämä kamalaa, en muista esikoista odottaen olevan tämmöistä sanoinkuvaamattoman pahaa oloa.
Mulla on vielä tässä jännät tilanteet työnkin osalta. Maanantaina alkaa uusi työ ja 4kk koeaika. En tiennyt irtisanoessani vielä olleeni raskaana. Täytyy sanoa että kyllä jännittää tuleva. Mietin vain että missä vaiheessa sanoisin pomolle tilanteeni. 20.8 asti on pitkä aika 'peitellä', kun la on 4.12. Tämä juttu tais tulla nyt osittain väärän otsikon alle..
 
Mulla on työnhaku kovasti päällä, mutta eipä oo montaa kuukautta peliaikaa, kun alkaa maha näkyä... Mutta oon silti tyytyväinen, että "laitettiin alulle" just nyt, kun tämä työtilanne on mikä on...
 
Anskumama, sullakin koeaika meneillään? Milloin oot ajatellut / suunnitellut kertoa raskaudesta pomolle?
Mua jännittää et kun mulla on raskausoireet niin voimakkaat...ettei yökkimistä paljon peitellä. Olen hoitoalalla vielä töissä ja työ on osittain raskastakin.
Itse ajattelin, että pystyisin kuukauden varmaan olemaan, mutta sitten haluaisin kertoa. Koska haluan iloita avoimesti tulevasta pikkukakkosesta :Heartred Kuitenkin tulee neuvola käyntejä, niin tarvisi niistä valehdella. Ajattelin senkin, että jos työt ei jatku...tämä ei alunperinkään ole mun työpaikka...mutta mutta..(pitää vielä tähän kertoa että yritettiin tätä toista jo heti esikoisen synnyttyä 2v. Sain clomifen hoidon 4kk---> ei tärpännyt. Sovittiin hoitavan lkrin kanssa kuukausi paussia, niin heti tärppäs luomusti). Että näin. Tarinaa tässäkin.
 
Pricilla joo koeaika menossa.4kk.loppuu heinäkuussa.Joo itse siis kans hoitoalalla. Mulla ei juuri oireita ole ja haluaisin pelata varman päälle ja kertoa koeajan jälkeen. mutta aika näyttää. Meillä kans vajaa vuosi yritystä alla. Syksystä km. Ja onhan tuo työ kyllä raskasta. mutta katsotaan pv kerralla.
 
Minulla on vähän samanlainen tilanne kuin mammuli83. Valmistuin viime kuussa ja nyt olen pari lyhyttä sijaisuutta tehnyt, mutta samalla on työnhaku käynnissä. Tuleva vauva on kyllä kovasti toivottu, mutta silti hieman mietityttää oma tuleva työtilanne ja se mitä jos nyt saisinkin töitä. Toisaalta koska sitten olis ollut se "oikea aika" kolmannelle? :)

Pahoinvointirannekkeista vielä. Itse käytin edellisessä raskaudessa ja minusta niistä oli ainakin jotain apua. Ei se välttämättä aivan kokonaan pahoinvointia poista, mutta helpottaa.Tässäkin raskaudessa olen tänään käyttänyt, kun eilen oli niin mahdottoman huono olo ja tänään oli parempi :) Ainakin kannattaa kokeilla jos tarvitsee pahoinvointiin helpotusta :)
 
Anskumama, tsemppiä ja jaksamisia meille, kaikille. Minäkin kyllä tarvisin tuon uuden vakipaikan, että ois minne palata äippäloman jälkeen. Katsotaan miten asiat menee..päivä kerrallaan niinkuin kirjoitit Ilmoittele mikäli asiasta kerroitkin aikaisemmin!
 
Täällä on viime vkosta asti oksennettu.. Töissäkin ensimmäiset arvanneet! tänään ollut kaikkein pahin pv kun mikään ei pysy sisällä ja olo hyvin väsynyt..
 
Täälläkin pahoinvointi alkanut myös!:sick009 kaipaan kokoajan jotain raikasta syötävää/juotavaa..
Oksu ei ole tullu vielä kylään mutta lähellä on ollu. Töissä on asukkailla paha vatsatautiepidemia just, niin ne hajut onkin sen mukaisia ja kun vielä yritän pitää salassa tätä meijän tulokkia. Nyt pahoinvointia helpottavat jutu on : 7up (tai mikä vaan sitruunalimu/vissy), mehujää ja tikkarit!!! :dance008
 
Mäkin odotan innolla kun meen töihin, että miten sitä kestää niitä hajuja.. Olen siis hoitoalalla.
 
Pojalle ostettiin ne pahoinvointirannekeet apteekista, maksoi n. 20€ toimineet tosi hyvin matkapahoinvointiin ainakin.
 
Rannekkeita saa juurikin apteekista ja vähän päälle 20€ maksaa. Minä oon yrittänyt pitää pahoinvointia loitolla myös samoilla juomilla kuin pupa :D Lisäksi oon mutustellut suolakeksejä., ettei pääse nälkä yllättämään.
 
Takaisin
Top