pahoinvointi

Mulla nyt sellanen ihan ku pala kurkussa 24/7. Syönti helpottaa vähän mut sitä pitäis tehä koko ajan...ja oon kyllä syönytkin..koko ajan jotakin mussuttaa.

Päikkärit nukuin, väsy - ku koko ajan huono olo. Lenkilläkin pari kertaa kävin mut ei siitä nauttinut....Huoh
 
Aamusta iltaan..! Parin ekan päivän jälkeen ei inkivääriteekään auta. Tänä aamuna kävin yökkimässä ihan vessassa asti! Huono olo tulee kun nousee sängystä ja ehti tulla nälkä ennen kun aamupuuro oli valmista. Luulin että vesilasi täyttäisi hetkeksi, mutta kylmä vesi laukasikin oksennustarpeen.. kiva.
Esikoista odottaessa minulla oli vain vähän pahoinvointia, ja nekin harvat kerrat iltaisin tai päivisin. Eli Catti, riippuu täysin raskaudesta!
Sanotaan, että tytöistä voi pahemmin ja pojista paremmin... mene ja tiedä. ;-)
 
Täällä pahoinvointi on iltaan painottunutta. Aamulla herään tosi aikaisin kovaan nälkään ja pahaan oloon, mutta se loppuu yleensä kymmeneen mennessä, ilta on paljon pahempi.
 
Aikaisemmin mulla oli pahoinvointia aina aamuisin. Joka aamu tuli oksennus ennen kun ehdin edes sängystä nousemaan ja onneks mulla onkin aina ämpäri sängyn vieressä valmiina. Paha olo aina helpottaa, kun on saanut oksennettua ja sen jälkeen pääsen hyvin pukemaan päivävaatteet, syön aamupalan ja koiran kanssa lenkille. Nyt on kuitenkin kaksi aamua ollut ilman pahoinvointia ja ehdin jo innostua, että koko pahoinvointi olisi ehkä väistymässä. Eihän se kuitenkaan niin mennyt vaan tänään tuli illalla hernekeitto takaisin päin (oli muuten kauheaa oksennettavaa!)
 
Näin sunnuntaiaamuna lorviessa vielä jaksaa tätä huonoo oloa. Mut kyl tuleva työviikko ihan pelottaa. Niin väsynyt olo ja jatkuva kuvotus..mitenhän sitä oikeesti jaksaa ja pärjää taas ensviikon. Eipähän tää mikää sairaus ole ja tietää mistä johtuu, mut vie kyllä enemmän omia resursseja tällänen ku osas kuvitellakaan.
 
Aluksi pahoinvointi oli tosi lievää, mutta nyt se tuntuu pahentuvan mitä pidemmälle menee. :meh: Kertaalleen olen oksentamaan joutunut aamulla. Samoin väsyttää aina vain enemmän. Alussa ollut huimaus sen sijaan tuntuu vähentyneen ja heikotus, jota on tullut jos ei ole muistanut syödä tarpeeksi usein on pysynyt kurissa kun on syönyt tarpeeksi usein. Samoin pahoinvointi on helpompi kun syö tarpeeksi. Mikä kyllä tuntuu tarkoittavan tosi usein. Aamut on aina pahimpia. Olen ruvennut pitämään vesipulloa yöpöydällä, mikä on helpottanut ainakin vähän.
 
täällä tuntuu tulevan kaikista varmimmin oksennus jos juo jotain tyhjään mahaan. tykkäisin aloittaa aamun raikkalla vesilasillisella, mutta nyt pitää tunkea kaurapuuroa kurkkuun heti herättyä..
on myös oppinut nauttimaan näistä helpommista päivistä; alkuun kun aina vähän säikähti, jos pahoinvointi yhtäkkiä hävisi :P

rasvaisten ruokien ajattelukin etoo, jogurtti ja hedelmät maistuu aina:Heartred
 
Allekirjoitan täysin tuon Zousanin kirjoituksen! (miten veden juonnista voikin tulla huono olo???) Ihan kamalaa, kun mies haluaisi tunkea pekonia joka ruokaan, ja minua oksettaa se haju! Jogurtti, hedelmät, marjat, salaatti ja leipä on parhaita. Voisin elää pelkästään niillä. :p
 
Joskus tuntuu että tästä yökkäilystä lähtee järki. En oikeasti oksenna, mutta naama punaisena käyn vessassa kakomassa. Tiedän että siihen auttaisi juoda pari litraa greippimehua tai appelsiinimehua päivässä, mutta se on varma keino ottaa taas 25 raskauskiloa, mikä on puolet mun ruumiinpainosta. Nyt koitan kevyemmillä keinoilla. Menenkin tästä keittämään hedelmäteen.

Mullekin maistuisi tuo mammasmurffin ruokavalio. Ehkä siinä on joku totuus. Jos meidän kuuluisikin elää nämä viikot hedelmillä.

Olen huomannut toisenkin mielenkiintoisen ilmilön. Aikaisemmin tiesin tasan koska olen kylläinen. Nyt sitä kylläisyyden tunnetta ei enää tule. Vatsa tuntuu täydeltä, mutta ei ole kylläinen olo. Ylensyön siis hetkinä jolloin en ole huonovointinen. Niitäkin hetkiä aina päivään mahtuu.
 
Totta turiset, Raketti! Ei mene ihan yksiin painonhallinta- ja voinninhallintamätöt. ;-) Minulla on lähtökohtaisesti vähän ylimääräistä, siksi ei tarvitsisi tulla raskauskiloja paljoa. Ekasta tuli 14kg, nyt tähtään 10-12kg max. Onneksi pikkusmurffin kanssa on pakko touhuilla niin tulee joka päivä hyötyliikuntaa. Käyn myös aivan ihanassa jumpassa! Zumbaa vauvat kantorepussa, lihaskuntoliikeitä ja vauvahierontaa. Huono juttu vaan, että siellä on nykyään aina jumpan jälkeen jotain keksejä tarjolla. ;-)
 
Mammasmurffi, olisin tosi onnellinen jos jäisi tohon 14 kg painon nousu. Viimeksi kaikki raskauskilot lähti itsekseen ilman mitään laihdutusta kun jaksoi vain odottaa. Vauva voi myös kasvaa holtittoman suureksi jos itse turpoaa liikaa. Tähtäisin siis siihen että pystyisin synnyttämään ilman että on "oma henki herkässä", kuten joku lääkäri mun edellistä vääntöä luonnehti. Yrittäisin siis pysyä normaalin rajoissa kaikessa mahdollisessa.

Mähän tässä jo pohdin kuin olisin hyvinkin varma tilastani :)
 
Odottelin sitä kuuluisaa aamupahoinvointia alkavaksi sinne kuudennelle viikolle, kun neuvolatäti vihjasi, että yleensä silloin se alkaa. Nyt on yhtenä aamuna ollut ihan tajuton kylmähiki + huimaus + oksetus, mutta sekin lähti yhtä nopeasti kuin tulikin. Muuten ällöttää vaan iltaisin, ja siihenkin auttaa jos vähän syö. Tässä alkaa jo vähän jännittämään, tänään rv 7+3, olo on hyvä ja perjantaina varhaisultra! En malta enää odottaa... Kunhan masuasukilla olisi vaan kaikki hyvin, niin uskaltaisi vihdoinkin riemuita tästä :) Edelleen ihan järkyttävä turvotus alavatsassa, naureskeltiinkin jo tulevan isän kanssa, että jos tämä turvotus ei laske niin tätä ei kyllä kauaa piilotella :D
 
Täällä ollaan lähellä kuudetta viikkoa.. Iltaisin on aina etovaa oloa, että sitä kunnon pahoinvointia odotellessa.. Täällä kans turvottaaa kovasti ei ihan työpäivää pääse loppuun kun on jo avattava nappia jos on erehtynyt farkut jalkaan.. Ja illalla se onki jo sellanen pallo et ollaa kans miekkosen kans naureskeltu et mitä se on sit syyskuussa.. Mutta onneks se on tätä turvotusta vaan.. (:
 
Mulla on nyt päälle 8 viikkoa takana ja etovaa oloa on jatkunut jo pari viikkoa. Ei oikein muuta tee mieli kuin hedelmiä yms. muuta raikasta. Pahoinvoinnin lisäksi alaselkää on alkanut vihloa. Netistä löytyy pelkkiä kauhutarinoita. Onko muilla ollut vastaavaa? Onneksi huomenna on ensimmäinen neuvolakäynti.
 
Hei Vanilla! Minulla ei ollut paljoakaan selkävaivoja ekassa raskaudessa, mutta luulen että se auttoi kun kävin raskauspilateksessa ja sain sieltä hyviä neuvoja miten ehkäistä niitä. Jos seistessä vihloo ala-selkään, pitää jännittää lantionpohjalihakset, vähän vatsaa myös, ja kääntää kuviteltua häntää jalkojen väliin. Eli käytännössä selän kaarta suoremmaksi, painava maha kun tuppaa vetämään selkää kaarelle. Minulla helpotti heti, ja sain tehtyä kampaajan töitä ihan sinne äitiysloman alkuun asti normaalisti. Ei kyllä ehkä auta näin varhaisessa vaiheessa ja sellaiseen selkäkipuun mitä on muutenkin kuin seistessä. Mutta kannattaa kokeilla!
 
Voin usein pahoin, mutta tämä tuntuu vain "kuvitellulta" pahoinvoinnilta. Mulla on usein hallitsemattomia yökkäilykohtauksia, mutta mitään ei tule ulos. Sitten yhtäkkiä paha olo helpottaa ja tuntuu siltä kuin sen olisi saanut loppumaan vain ajatuksen voimalla.

Edellisessä raskaudessa taisin sentään välillä oksentaa oikeastikin. Mahaakaan ei nipistele. Niin on lievät oireet, että en ole täysin vakuuttunut raskauteni aitoudesta.
 
Melko olemattomat oireet mullakin on, että välillä on vaikee uskoa että nyt kaikki olis hyvin...
Mutta kai se on uskottava kun ultrassakin kaikki oli niinkuin pitääkin...

Sellaista pientä etomista lähinnä aamuisin, iltaisin ei mitään. Enkä ole kyllä varma kuvittelenko vaan tuon aamun etomisen, on se sen verran pientä. Syöminen aamulla on tosi vaikeaa, mutta heti kun jotain syö siitä huolimatta niin olo on normaali.

Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin edelleen. Vielä reipas kaks viikkoa seuraavaan ultraankin..
 
Mulla on kans alaselkä jumissa, mutta osaksi johtunee mun työstä, jossa joudun kumarrella paljon lasten pikkupöytien ympärillä. Nyt kyllä tuntunut, että jumiutuu nopeammin kuin ennemmin. Saa nähdä, miten sitä jatkossa pystyy autella pikku kätösiä pikku pöydissään. Yritän muistaa aina kumartua oikein ja istua kun vain voi, mutta siinä kiireessä harvemmin onnistuu. Mulla on myös hedelmät kovassa huudossa eikä tee mieli mitää makeaa ollenkaan. Muuten olo on kyllä varsin ok, mitä nyt useimmin nälkä ja jotain ajatuskatkoja koko ajan ja pää kipeä ja närästää joskus (jota mulla ei oo koskaan normaalisti), mut äidillä ja siskollakaan ei kuulemma ole koskaan ollut mitään kummempia oireta. Eli toivonpa melkein, että näin jatkossakin sopisi mun puolesta pysyä.
 
Minulla ei ollut tänä aamuna pahaa oloa, ja se oli / on ihanaa!!! Voi olla ja puuhailla normaalisti, voi että miten mukavaa. Vähän sitä koko ajan kuitenkin oottaa et millon se alkaa taas, on niin jo tottunut siihen että ellottaa jatkuvasti. Tänään tulee appivanhemmat kylään, niin pitää vähän siivoilla. Ulkona on kiva sää, vieläkin poskia vähän nipistelee kun kävin tekee pikku lenkin että sain pikkusmurffin päiväunille. Nää on varmaan näitä ailahteluita toiseen suuntaan, kun kaikki on niin ihanaa. Ihan kuin olisi kaksisuuntainen mielialahäiriö eikä raskaana..! Toivottavasti teille muillekin huonovointisille tulee näitä päiviä, ja sit kun tulee niin kannattaa ottaa ilo irti! :D
 
täällä oli oli myös eilen lähes pahoinvoinniton, ja mikä parasta päiväuneton päivä! tänään taas ei tunnu pysyvän mikään sisällä ja tahtoisi vain nukkua... mutta on kyllä välillä kiva saada noita "vapaapäiviä" :D

tämän hetken hittituote meillä on sokeroimaton ruusunmarjasose! sitä kun sekoittaa jogurttiin, ihanan raikasta ja maistuisi vaikka koko ajan :)
 
Takaisin
Top