pahoinvointi

Annhe

Oman äänensä löytänyt
Alkoikin just tasan tänäaamuna työmatkalla. Melko ajoissa. Tosin en muutenkaan oo kovin aamuihminen ja aamut kuvottaa muutenkin. Onko muilla ollut pahoinvointia?
 
Mulla on eilen ja tänään ollut pientä yökötystä aamulla. En tiedä olisinko oksentanut, jos en olisi pidätellyt ja pidätellyt, mutta ei se kaukana ollut. Nyt olo on jo parempi, kun join lasin jääkaappikylmää appelsiinimehua. Olen aina ollut todella huono syömään aamupalaa ja nyt en saa menemään mitään moneen tuntiin. :/ Syöminenkin voisi ehkä auttaa siihen huonoon oloon, mutta jotenkin vain oksettaa ajatuskin jostain leivät mussuttamisesta :D
 
Syystoukka, sama täällä.. Töissä olo on aika mielenkiintoista, kun mikään ei maistu... o_O
 
Täällä ilmottautuu yks pahoinvoiva! Alko heti 5 viikon alussa. Aamulla aivan kauhee pahaolo ennen ku sängystä nousee ja vaikka yöpöydälle oon keränny kaikenlaista syötävää ja juotavaa mitä ens hätään vois napata niin niiden kattominenki tekee pahaa. Asiaa ei yhtään helpota järkyttävä ripuli. Käytännössä syön koko ajan kun vaan pystyn ja se tulee parin tunnin päästä ulos ja taas täytetään jollain pienellä, mikä sattuu maistumaan. Pahoinvointia jatkuu ihan läpi päivän, aamu ja ilta on pahimmat. Iltaa kohden maha alkaa olla kun rantapallo, vaikka on syönyt vaan jotain pientä mikä pitää pahimman olon poissa ja sitten alkaakin kauhea möyriminen mahassa ja ilmaa on niin paljon että vois lentoon lähteä.

Tänäänkin oon heränny itekseen pahaan oloon 7 aikaan aamulla ja pahasta pahoinvoinnista kertoo myös se etten nyt kello 14 mennessä vieläkään ole päässyt sängystä ylös :eek: Mutta aivan kauhee olo kun mitään ei tee mieli ja kaikki ällöttää.
 
Moiks.
Mullakin päivät alkavat käydä hetkittäin hankalammiksi. Tänään en pystynyt menemään töihin kun matka jäkaapille ja aamupalan tekoon oli aivan liian pitkä. Lopulta pienen kaurakeksin avulla pääsin jääkaapille ja sain syötyä muutaman leivän. Se helpotti. Pelottaa vain, että jos tämä pahenee niin sitä on aivan sängyn oma. Ihminen, joka mielellään liikkuu ja esim. kävelee paljon.

Toinen, mikä on vaivannut ja pitänyt hereillä on öinen mahakipu. Jotenkin alavatsa antaa merkkejä itsestän ja toedostan sen jatkuvasti - elimistö jotenkin myös tietää, että olot johtuvat masusta ja siellä tapahtuvista jutuista. Kummallista, mutta totta.
 
Jaya, osta vaikka voileipäkeksejä yöpöydän laatikkoon, niin saat heti herättyäsi jotain syötävää. Josko aamut helpottuisivat niinkin helpolla keinolla?
 
Hmm.. voileipäkeksit voisivat olla hyvä juttu.
Onko muilla ehdotuksia, mitkä ovat toimineet?

Itselläni Gefilus-mehu yhdistettynä vishyyn on ollut toimiva juttu.
 
Eilen lueskelin netistä muiden kokemuksia mitä pahoinvointiin voi koittaa söydä. Mehujäitä kävinki sitten ostamassa myöhään illalla :grin Klementtiinejä ja suolakeksejä menee myös jonkun verran, sopivan pieniä ja menee nopeesti suuhun ettei mieli ehi muuttua kesken.
 
Tänä aamuna herätyskello oli soimassa tuntia ennen varsinaista herätystä. Söin kaurakeksin ja suolakeksistä puolet ja jatkoin unia. Tunnin päästä herättyäni aamupala maistui ja päivä on muutoinkin ollut paljon edellistä helpompi. Säännöllinen hiilihydraattipitoinen ruoka, joka imeytyy nopeasti on ollut myös tänään listalla ja olo on mitä mainioin, jos eiliseen vertaa :) Suosittelen, vaikka vähän jänskättääkin että jos tätä jatkuu kamalan kauan voi paino ruveta nousemaan liiaksikin. SItä vähän jänskään..
 
Mä aloitin kans päiväni suolakeksillä. Kyllä se sen verran oloa aamulla helpotti, ettei ollut paha olo vielä koiran kanssa ulkoillessa, mutta ei sen pidempään. Monta tuntia pitikin sitten nieleskellä ja hengitellä rauhallisesti, ettei oksennus tule. Inhoan siis oksentamista ja koitankin aina viimeiseen asti sitä pidätellä. Vasta puolen päivän aikaan sain syötyä pari leipäpalaa, jotka helpottikin oloa ja sen jälkeen makoilin monta tuntia sohvalla tekemättä mitään. Lepo selkeästi auttoi! Illalla ruokakaupassa iski järkyttävä pissahätä ja piti mennä käymään kaupan vessassa, jossa luonnollisesti oli iljettävä haju ja pahoinvointi palasi. :confused: Migreeni vaivannut taas tänään iltapäivällä ja illalla monta tuntia, kun ei oikein Panadolista ole apua.
 
Meillä oli tänään siivouspäivä. Väsymykseltäni (raskaus+yövuorot) en ois jaksanut siivota ollenkaan mutta mies ystävällisesti jätti mulle vain vessan ja keittiön pesun. Vessan pesussa ei ollu mitään ongelmaa, mutta keittiön kaappien ottimiin oli pinttynyt jotain ruskeaa joka haisi toooosi kamalalle ja siinä sitä sitten yökkäilin ja vesi valu silmistä. Oksentaa ei onneksi tarvinut. Vielä. Saa nähä koska senkin aika tulee... :S

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Viime viikolla huonot olot keskittyi iltoihin: kuvotusta ja ruoka ei olisi oikein maistunut... Tällä viikolla on alkanut sitten aamupahoinvointi :eek:. Keskiviikkona tuli ihan oksennuskin (vain limaa kun en ollut ehtinyt mitään syömäänkään), muina aamuina jäänyt syljeskelyn tasolle. Huono olo menee ohi syömällä... aika tarkalleen kahden tunnin välein on jotain syötävä, ettei ala taas kuvottaa.

Aika pitkiä on päivät kun lähes koko ajan on pikkukuvotus päällä. Toivottavasti tämä jossain vaiheessa loppuu tai edes vähenisi :) Välillä on hermot tosi tiukilla, kun ei oikein huvittais mitään tehdä väsymyksen ja kuvotuksen takia. Välillä tulee taas hymy oikein kunnolla huulille (kuvotuksesta huolimatta) kun jää miettimään, että siellä se pikkuvaavi kasvaa... :love017

Nyt ois mentävä siivoamaan keittiö, eikä kyllä nappais yhtään haistella likaisia astioita (YÖK!!!!), mutta pakko se on tehdä, ettei haju ainakaan pahene!:smiley-chores020
 
Joo täällä kanssa pahoinvointi alkoi välittömästi kun 6 viikkoa tuli täyteen… samoin iski ihan järjetön väsymys.

No yleensä auttaa, kun esim. liikkuu tai syö. Kohta pitäiskin lopettaa työt ja lähteä esikoisen kanssa uimahalliin, vaikka mieli tekis käpertyä peiton alle ja alkaa nukkua, mutta ehkä se tästä, kun pääsee liikkeelle...
 
Mie luulun, että mulla oli jo ns. raskauspahoinvointia koko alkuviikon, mutta tänäänn (5+5) se vasta oikeasti alkoi! Aamulla ennen töihin menoa piti pitkään miettiä, pitääkö oksentaa kun yökkäytti kovasti. Luojan kiitos meni ohi ja pääsin töihin (en ole vielä kertonut töissä). Nyt olis 4 päivää vapaata. Onneksi!
 
Täällä ensimmäisen oksennukset takana ja seuraava koko ajan kurkussa. Ei oo kyllä yhtään niin hehkeä olo, miten raskautta monesti kuvaillaan :grin Mun into poistua neljän seinän sisältä on täysin kadonnut, kaikki vaatteet vaan ahdistaa (maha todella turvonnut!) ja vessassa saa juosta kakkosella vähän väliä. Kaikki vapaapäivät menee sohvalla maaten, kun ylhäällä olo aiheuttaa heikotusta o_O On tää mielenkiintoista!

Ja silti epäilen kasvaako sisälläni todella ketään!
 
Kuulostaa NIIN tutulta mauku, tosin sillä erotuksella, että kakkonen ei meinaa tulla millään vaikka hedelmiä tulee popsittua ja vettä juotua... Pitää varmaan ottaa kohta luumut käyttöön!

Eilen oli vapaata ja en poistunut sisätiloista mihinkään... tänään (6+4) oli sit pakko lähteä, kun kymmeneltä aamulla meinasin jo alkaa päikkäreille ja se oli miehen mielestä liian aikaista (ei kai oo koskaan liian aikaista ottaa päikkäreitä!?). Lähdettiin sit kävelylle ja meinasin luhistua heti ensimmäiseen ylämäkeen. Oli mulla onneksi rusinapussi taskussa, niin sain siitä lisäboostia. Kaupassa käynti oli ihan hirveetä, onneksi ei tarvinnut ostaa paljon mitään... sielläkin meinasin keikata kun en kertakaikkiaan ois halunnu liikkua kun niin pahaa teki. Raitis ilma oli kyllä plussaa, mutta muuten reissu oli ihan hanurista :finger004
 
Joo mulla alkoi taas vähän nostaa kans päätään huono olo ja heikotus ja väsymys. Oon ollut käytännössä koko ajan lomilla nyt tän raskauden ajan. Joten kylläpä maanantaiaamun herääminen töihin jännität ihan tosissaan.

Ensinnäki mite töissä jaksaa olla ja tuleeko siellä huono olo kun aina ei pääse syömään kun tarvis ja vielä työmatkaa yhteen suuntaan 45km..

Mut sen näkee sitten ja voinnin mukaan jaksaa antaa itsestään siellä kaiken irti. Illalla sit oottaa yks virtapiikki 1v koiraherra vielä huomiota ja tekemistä jne. Ja vielä kaihertaa löytyykö masusta ketään.. Mut eiköhän näistä selvii, ajatukset aina pahempia ku todellisuus.
 
Mun ummetus häiritsee paljon öisin. Luumut auttaa. Väsymys on myös hurjaa. Tänään ekat päikkärit 4 h valvomisen jäljeen. Nyt vois ottaa jo toiset..
 
Annhe ja muut ketä ummettaa!

Jos luumujen popsiminen sellasenaan alkaa kyllästyttää, kun ummettaa, niin minulla on yksi hyvä resepti ekan raskauden/synnytyksen jälkeisen en-voi-ponnistaa-pytyllä-vaiheen ajalta...

1ps luumuja (250g)
2 tuoretta päärynää kuorittuna (sisältää paljon kuitua!)
3rkl Hirvelän kaurakuitu-jauhetta
0.5-1l vettä maun mukaan

sauvasekottimella tms. juotavaksi smoothieksi tai soseeksi, miten tykkääkin nauttia sörsselin. Tosi hyvää, ja maha toimii paremmin!
Mies sanoi että näyttää ihan siltä mitä ois tarkotus tulla pönttöön... ;-)
 
Takaisin
Top