pahoinvointi

Mandariini on kans hyvä ummetuksen helpottaja. Varsinkin jos niitä syö monta kerralla :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
On tää töissä olo vaan ihanaa kun koko ajan kuvotus päällä. Ei tuu oksu mutta pala kurkussa. Koiran kaa aamulenkiltäki liidettii aika vauhtia sisälle syömään ku meinas olo mennä ihan kauheeks. Ensviikon ultraki jännittää jo hieman, löytyykö sieltä ketään :)
 
Tää on ihan kade IslaKaislalle kun pääset jo ultraan...(ja muille ketä on jo käynyt!) Minä saan vasta ekassa neuvolassa 27.1. laput ajanvarausta varten. Se eka ultra on suuruusluokassa vähän kun raskaustesti, tulee (isoa) astetta todellisemmaksi koko raskaus!

Tosi huono olo ... ja hermot kireellä. Oikeestaan tekis mieli oksentaa, jos se vaikka helpottais vähäks aikaa. mut ei oo vielä tullu laatotuspäätöstä.
 
On kyllä aivan hillitön olo! Pari päivää on menny niin ettei aamulla oo ihan niin kauhee olo ja pystyy jopa tekeekin jotain ja lähtemään kotoa hommiin, mutta tänään taas iski kauhea kuvotus päälle. Kuumeisesti pitää miettiä mitä tehdä, kun ei oikeasti voi lähteä kotoa ilman sankoa mutttaaa.... :confused: Minullakin tasan viikon päästä ultra ja eka neuvola niin ehkä pään sisällä tämä olo helpottais kun tajuaa että siellä masussa on oikeasti joku ja tästä olotilasta tulisi siedettävämpi sitä kautta :)
 
Kehno olo on tosiaan täälläkin.. Nyt (vasta) 4+3 ja pari aamua ja iltaa on ollut ihan kamalia.. Kakomista ja yökkimistä, mutta helpottaa heti kun saa väkisin tungettua ruokaa kurkusta alas.. Joten sillä tyylillä olen mennyt, syönyt taukoamatta ja olo on ihan ok. Jännitys (ja pelko) saa myös pahan olon aina vellomaan vatsaan.. FB ryhmässä just kysymyksen muodossa valotin tilannetta(en tässä julkisesti halua muutakun että oleskelen ulkomailla), se saa vielä enemmän pelkoa pintaan kun en tiedä miten hoitaa asiat parhaalla tavalla.. Jännittäääää!:)
 
Juu on nää oireet erikoisia. mulla on ollu siitä asti ku ekan testin tein, niin ihan jäätävä pahoinvointi, mutta nyt tänään ei ole vielä kertaakaan ollu.. tekee heti pelon et jtn on pielessä ku tähän asti koko ajan huono olo.. Samoin noi alavatsa kivut ku välillä tulee sellasia kipuaaltoja ja välillä ei oo mitää.. saa nähä vielä mahtaako pahaolo tulla illalla ku aamu ja päivä on ollu ilman pahaa oloa.. vai voiko tää raskauspahoinvointi kestää vaa muutaman päivän ja sit loppua ku seinään??
 
Mua vähä pelottaa ku ei oo oikee mitää oireita:O ainoo mikä on ni kylmä vähä väliä, ultrakin on vasta siel rv 12-13..noh ei auta ku ootella:/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
CMT : mulla oli sama esikoistani odottaessa, olin toimistotyössä ja harkitsin jo pilkkihaalereiden ostoa töihin, koska palelu oli niin kovaa.. no, nauti vielä viileydestä, loppuvaiheessa on jo hiki ku kantaa patteria edessään :) tähän voi vaan sanoa että odottavan aika on pitkä... toooooodella pitkä...
 
Nanzu: sehän täs onki just kummallista kun esikoista ja kuopusta ku ootin ni oli kaikki maholliset oireet:D ja nyt ei oikee mitää:/ nooh kyl ne sielt viel kerkee tulla:D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään on ollu pahoinvointia aamusta alkaen. Aamulla ehdin juuri ja juuri sängyssä istumaan ja oksennus jo tuli. Onneksi olin varannut ämpärin sängyn viereen valmiiksi! Oksennus helpottaa oloa aina sen verran, että ehdin käydä koiran kanssa lähimetsässä pikkukävelyllä ja tulla kotiin syömään jotain. Ei vaan meinaa maistua mikään ruoka enkä saa kerralla menemään kuin ihan pienen annoksen. Tottakai on sitten koko ajan nälkä, kun todella pienellä ruualla koittaa pärjätä, mutta alkaa syödessä tuntua, että oksennus tulee jo sen takia, kun koitan tunkea ruokaa suuhun. Nälkä ja pahoinvointi kulkee kyllä ihan käsikädessä! :sick006

Tänään on mennyt koko päivä sohvalla maaten oksennusämpäri vieressä.:sleep002 Kauhea väsymys ja tämä jatkuva yökötys ei kyllä ainakaan kannusta liikkumaan yhtään mihinkään. Mahasta on kuulunut jo monta päivää kauheita lorinoita ja pörinöitä. Lieko ihan vaan ilmaa, joka ei löydä ulos vai mikähän nyt yhtäkkiä saa mahan noin ääntelemään.
 
mä kans rupesin miettii et josko tää pahoinvoinnin "loppuminen" on johtunut siitä, kun olen vapaalla ollu tänään ja viettänyt suurimman osan ajastani jääkaapilla vähän kaikkea napostellen :D varmaa tunnin välein olen jotain suuhuni tunkenu :D eli ei oo päässy tulee sitä näläntunnetta josta se pahaolo johtuu..
 
Mammasmurffi

Kiitti reseptistä! :)
Voikohan tuon Hirvelän jauheen korvata jollain vai myydäänkö niitä ihan perusmarketeissa? :)
 
ole hyvä vaan! :-)
Itse ostin ihan s-marketista, mutta voi sen jättää vaan poiskin. Korvata voi myös vaikka kaurahiutaleilla tai leseillä tai millä vaan missä on kuitua. Se kun auttaa mahaa toimimaan. Tuo kaurakuitujauhe vaan niin hienoa, että ei jää liikaa muruja jos haluu sileetä smoothieta.
 
Mulla on kanssa nyt jo monta päivää, siitä oikeastaan tiesinkin olevani raskaana, vaikka viikkoja vasta 4 + ?.. Esikoisesta oli viikolle 17 toivotaan, ettei tarvi tässä raskaudessa niin kauaan kärsiä :sad001 olen onneksi vielä kotona esikoisen kanssa, ettei tarvitse töissä kärvistellä..
 
Minä olen myös kotona esikoisen kanssa. Ihanaa kun voi mennä pötköttelee kun vauva (vielä kun on alle vuoden niin sanon vauva!) on päikkäreillä.. aina ei saa nukuttua kun on liian vähän aikaa muilta puuhilta mut nyt kun alkaa raskausväsymys nostaa päätään niin kyllä tarvii välillä itsekkin päikkärit!
 
En ole lasketusta ajasta varma, joten en tiedä olenko oikeassa paikassa kirjoittelemassa (en muista koska viimeiset menkat.. Huono muisti ja vuoden vaihteessa kalenterin pois heittänyt) mutta jos yhtään jäljillä olen niin syyskuussa olis la.

Ok, mut pahoinvointi, mun pahin pelko... Voisin sanoa jopa kärsiväni emetofobiasta :sad001
Jatkuva ällötys/oksetus. Syötyä ei saa, juotua hyvin rajallisesti. Eilen en enää kyennyt pidättelemään, vaan laatta vaan lensi. Mikään ei tunnu helpottavan..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sheisse kun en kestä tätä...ajatuskin että laittais suuhun jotain syötävää, saa mut lähes kakomaan :sad001 ei voi olla terveellistä olla syömättä useaa päivää..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mulla ei oo ongelmaa syödä, mutta aika usein syömisen jälkeen tulee huono olo, ihan kuin olisin syönyt liikaa. Sitten menee ihan hyvin, jos en syö niin paljoa kuin tuntuu hyvältä, vaan lopetan aikaisemmin. Tosin ei oo kivaa lopettaa syömistä, jos jää nälän tunne päälle.
 
Onko teillä pahoinvointia aamuisin vai myös iltasinkin? Vai koko päivän?
Mulla tulee aina illalla ihan järkky huono olo, tänään vasta tajusin että syöminen helpottaa :D
 
Takaisin
Top