Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taas se olotila että oon tosiaan viimein joulukuinen eli tammikuinen kun meen synnyttämään :D ei mitään olotiloja mihinkään suuntaan. :)

Älä menetä toivoasi. :) Mulla ei ollut yhtään mitään oireita. Ei siis minkäänlaisia, kun sitten yllättäen aamuyöllä alkoi supistukset ja siitä 6h, niin oli poika syntynyt. :)

Älä menetä toivoasi. :) Mulla ei ollut yhtään mitään oireita. Ei siis minkäänlaisia, kun sitten yllättäen aamuyöllä alkoi supistukset ja siitä 6h, niin oli poika syntynyt. :)

En menetä toivoa. Itse asiassa oon koko ajan ollu sitä mieltä että tulee vasta tammikuussa :) Enempi tässä oikeastaan toivon ettei nyt tuliskaan ennen vuoden vaihdetta :)

Päästiin eilen kotiin!<3 bilirubiinit erittäin hyvällä tasolla ja mullaki kaikki tulehdusarvot ja muut ok.
Oli kuulemma tietokatkos ollut kun piti sillon toissapäivänä päästä kotio ja lääkäri ei tarkastusta tehnyt sen takia kun ajatteli et oon viel yhen yön vaikka kuulemma olikin hommat näyttänyt siltä että olisin voinut lähteä. Mies meinas vähän suuttua kun kuuli et olis pitänykki päästä edellisenä päivänä jo, sen verran oli kova paikka jäädä.

Eka yö oli kyllä jännää. Taisin itekkin jännittää niin paljon että oli pikkumiäskin illalla vähän kärrtynen. Tosin, ruoka maistui paremmin kuin vielä kertaakaan, mut nukkumaan menosta ei meinannut tulla mitään ja ai että teki yöllä pahaa herätä syöttämään.
Ei olis ehkä ihan niin paha jos pärjäis pelkällä tissillä, mut kun joutuu sillä korvikkeella leikkiä... :/
Mies kyllä teki työnjaon että kun alkaa olla ruokailuhetki niin miä alotan tissillä ja hän sillä aikaa käy korvikkeet vääntämässä.<3 sen lisäks vielä jaksaa mullekkin ruokaa kantaa viereen. Vahvasti uskon et imetys lähtee piankin rullaamaan :)

Tänäänkin puolituntia imeskeltiin pelkkää tissiä alkuun, rintakumin kanssa kylläkin. Sen verran oli pinkeenä tissi että ihmekkään et nänninpäästä saa kiinni ollenkaan kun vaan semmonen pehmee pallo koko nännin piha. xD

Nyt on joulun ruuat ostettu, viimeiset lahjat haettu ja tulevalle vauvalle korvikkeet ja öitä varten kertisvaipat (päivät siis kestoillaan). Kaupoissa oli "muutama" muukin. Paikat on kipeät, mutta nyt voi ottaa vaan rennosti ja antaa joulun tulla. Tai kumpi nyt ehtii ensin, vauva vai joulu. :)

Ääh! Just tultii kaupasta ja noi vauvan sälät jäi :D
”Ei mitenkään ajankohtainen” :D. Noo. Onneks mies voi hyvin nappaa kertiksiä jos nyt lähtö tulisikin. En oo kyllä vieläkään pakannut mitään sairaalakassiakaan, Haha.

Hyvää ja toivottavasti rentoa joulua kaikille! :santa :rendeerJuuri nyt aivan loistavalla tuulella, mutta voihan tuo tietysti vielä moneen kertaan muuttua tänään. Pitää tietoisesti yrittää ottaa rennosti ja olla hössöttämättä. :rolleyes: Yöunista vähän tingitty tänä aamuna jotta sai rauhassa raivata huusollia siistimmän näköiseksi. Siihen taustalle Joulupukin kuumalinja, niin johan joulumieli alkaa heräillä. Tämä äiti kun ei ole lastenohjelmista taukoa pitänyt sitten oman lapsuuden. :hilarious: :)

Oikein hyvää joulua kaikille<3 edes yksi toive toteutui ja taas viime yön supisteluista huolimatta edelleen ollaan yhtenä palana:) nyt riisipuuron keittoon, joulurauhaa kuuntelemaan, joulusaunaan ja sit joulun viettoon:) ihanaa, et sen saa nyt viettää perheen kesken, vaikka jääkin graavikalat, rosollit, sinihomejuustopiparit ja punaviinilasillinen saamati:)

Hyvää joulua kaikille <3 Täälläkään ei ole tietoakaan lähestyvästä synnytyksestä.

Toistaiseksi kiva ja rauhallinen mieli<3 eilen saatiin imetettyä jo kokonaan ilman korviketta, pieni nukkuu rinnan päällä ja mies tekee ruokaa meille ja sain mieheltä ihanat joululahjat!<3
Vähän on kuitenkin sellainen tunne että vaikka eilen oli jo vähän rennompaa noitten hormonimyrskyjen kanssa niin tänään saa varmaan vollottaa taas. Meinas jo vähän alkusoittoa olla aamusuihkussa :D eikä mitään syytä. Tänään sitten illemmalla kun jään yksin vauvan ja kissan kanssa kotio kun mies lähtee porukoillaan käymään joulupöperöimässä jne niin suattaapi olla että itku tulee. Onneks on kuitenkin pikkumies seurana niin ehkä selviin ^__^

Yön tehokkaasti tyttö valvotti, saa nähdä kuinka pitkään sitä jaksaa miehen suvun kanssa joulua viettää. Tunnin päästä joulu ruokaa, ihanaa joulua kaikille :)
bbe10ff44887a17cbb9770f27ce2fd38

Lämmintä joulua kaikille täältäkin. En muista oonko jo toivottanu :grin

Oon laiskasti nyt kirjoitellut tänne..

Neiti täytti aamulla 2vk :p sanoin vahingossa, "nyt neiti on jo 2 vuotta". No hupsista, ei sentäs iiiihan vielä.

Vauveli herätti meidät ennen klo aamu neljää ja päästi nukkumaan 6.45. nukuttiin sitten yhteentoista asti. Nyt ei sentäs väsytä, mut kyl nää rytmit on itelki jo täysin sekasin xD

Tänään pitäis aloittaa vauvalle d-tipat, toivottavasti ei menis maha pahemmin sekaisin. Meil on jtn d-tippoja missä on maitohappobakteerit samassa.

Kannattaa Rita29 yrittää sinnikkäästi luoda tietyt rutiinit, niin alkaa vauvankin rytmi pikkuhiljaa tasaantua. Esikon kanssa mentii tässä aiheessa metsään ja päästiin toivottuun tulokseen vasta lähempänä vuotta nukkumisten suhteen. Mut sitte seuraavien kanssa se on tullut jo luonnostaan esikoisen valmiin rytmin saattelemana. Yöllä jos vauva yrittää valvoskella niin ei kannata laittaa esim. valoja päälle tai telkkaria tms. ylimäärästä huomiota kiinnittävää juttua. Eli ihan vaan olla pimeässä/hämärässä. Ei myöskään kannata ruveta seurustelemaan, varsinkin jos vauva tyytyy ihan läsnäoloon. Seurustelu vaan piristää turhaan. Iltaisin aina samoihin aikoihin ilta pesut ja vaipanvaihdot siitä huolimatta meneekö vauva vielä nukkumaan vai ei, samalla voi jo rauhottaa ärsykkeitä ja himmentää valaistusta. Nämä ei tietenkään takaa mitään pitkää unijaksoa, mutta helpottaa ajan kanssa vauvaa hahmottamaan, milloin on yöaika ja milloin päiväaika :)

Kyllä miä jo kauhulla odotan ensi viikkoa, mies menee töihin ja minä jään vauvan ja 3 vuotiaan esikoisen kanssa kolmestaan. Yöllä pikkuinen syö 1-2 kertaa. Sopivasti tuossa 4 aikaa viimeinen syöttö. Esikko tykkää herätä siinä 7 pintaan... Voi olla itsellä silmät ristissä aamusta, päivästä ja varmasti illastakin. Toivotaan, että pimut nukkuis samaan aikaan päikkärit, jotta itsekin saisi lepiä.

Komppaan Bettietä noissa neuvoissa. :)

Olen ikionnellinen jos tämä tuleva vauva tyytyisi nukkumaan pidempiä jaksoja syömättä. Edelliset ovat tunnollisesti heränneet tunnin välein syömään öisin monta kuukautta. Nytkin on aivan luksusta kun tuo vuoden ikäinen herää vaan kaksi kertaa yössä, isommat pojat nyt tottakai vetelee tyytyväistä unta palloon koko yön ja käyvät ite vessassa ja syömässä kun on tarvetta. :D Tietty ite nyt ravaan vessassa kaiken aikaa pitkin yötä...

Oon laiskasti nyt kirjoitellut tänne..

Neiti täytti aamulla 2vk :p sanoin vahingossa, "nyt neiti on jo 2 vuotta". No hupsista, ei sentäs iiiihan vielä.

Vauveli herätti meidät ennen klo aamu neljää ja päästi nukkumaan 6.45. nukuttiin sitten yhteentoista asti. Nyt ei sentäs väsytä, mut kyl nää rytmit on itelki jo täysin sekasin xD

Tänään pitäis aloittaa vauvalle d-tipat, toivottavasti ei menis maha pahemmin sekaisin. Meil on jtn d-tippoja missä on maitohappobakteerit samassa.

Me aloitettiin d-tipat ja maitohapot (ovat samassa) maanantaina ja kauhulla odotan masuvaivoja kun just pahimmista pieruista ollaan päästy. Käytössä on nyt Gefilus-tipat. Milloinkahan ne alkaa jos on alkaakseen, vai olisko jo heti alkanut? Nyt siis kolmena päivänä annettu. :)

Takaisin