Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, näin taysissa. Äippäpolilla käydessä oli sitä mieltä kun on kamalat turvotukset, vaavi kasvaa yläkäyrillä, kädet puutuu 24/7 ja näköhäiriöitä niin käynnisteltäis ja sopivasti oli tän viikon lopulla synnytystapa arvioon aika et siitä ois jääny sisään, mutta ei. Tää tohtori vaa naureskeli et joulun jälkeen sitten 27pvä käynnistykseen. En voinu ku kattoo ja kysyy et olekko ihan tosissas :bored: kyllä se piru vie tosissaan oli...

Mullekin on taysista lupailtu käynnistystä alkavan viikon lopulle mutta pitää yrittää muistuttaa koko ajan itteä, ettei seuraava lääkäri välttämättä nää tätä niin kiireellisenä... olis paljo helpompaa henkisesti, jos tohon käynnistys "uhkaan" vois varmasti luottaa. (Mies tosin luottaa siihen ja hokee kaikille, että tää tulee syntymään varmasti ennen joulua. Minä sitten perässä hokemassa, että riippuu seuraavasta lääkäristä...)

Mutta olis luullu noilla sun oireillas lääkärin vähä symppaavan! Ei kuitenkaan kuulosta ihan siltä perusloppuraskaudelta... ja vielä kun ei tainnu olla sun eka raskaus kyseessä...

Fiilis kuin ylikypsällä kinkulla... Edellinen tohtori lupaili käynnistelyä tälle viikkoo ja seuraava torppas näkemyksellä, tulee miellyttävämpi kokemus synnyttää kun ei väkisin ajeta ulos koska vaavilla asiat hyvin. Yli 4kg möykky on tulossa kuulemma ja mä oon fyysisesti ja henkisestikkin ihan loppu :sad001 aiemmat on jopa yliajalla ollu vaan 3.5-3.8kg ja nyt hirvittää mite tän ulos saan ilman massiivista repeemistä. :shifty:

Kommentoin tuota kokoarviota. Ne ei todellakaan pidä aina paikkaansa. Esikoisesta täsmäs n 30g erolla, mutta tämä vauva veikattiin yliaikaskäynnillä 3,7kg, mut seuraavana päivänä syntyessään painoi melkein 4,6kg.. siis en tarkoita että sun pitäs ajatella 5kg vauvaa vaan että ne arviot voi heittää aika reippaastikin.
Tätä vauvaa myös jokainen lääkäri ja ultraaja tms veikkasi todella pitkäksi tapaukseksi koko raskauden ajan. Pituutta oli 52cm.. esikoinen oli 54cm eikä kukaan kommentoinut pituutta..

Mutta tsemppiä, toivotaan että saat käynnistyksen mahdollisimman pian !!

Katlera, viideshän tämä eikä muissa vastaavia vaivoja niin hiukka itteensäkkin ihmetyttää kun veti pakille. Mitä kokoarvioon tulee, mulla on aina heittäny alakanttiin niin nyt pelottaa jos tääkin on sen n. 400g turhan pieneks arvioitu. :nailbiting:

Mulla on ihan paska fiilis :sad001 hormonit on tehnyt itkuherkäksi ja vetässy pinnan vähän tiukalle. Saatan itkeä esim joululauluille tai ilman varsinaista syytä.
Menee hermo, kun ihmiset ei esim kysele vointia tai mitä kuuluu vaan onko ollut oireita... no ei oikeastaan :arghh: ( ja se ilme kysyjän kasvoilla kun kuulee vastauksen...) vaikka eipä se taas mitään merkkaa. Välillä meinaa jo noi pelkät kyselyt itkettää :rolleyes:
Ja huimat 2 päivää on laskettu ylittynyt. Että ihanaa jos menee rv 41-42 synnytys. Olisi tietty kiva, kun synnytys olisi jo ohi eikä tarvitsisi pelätä, mutta ei sille mitään voi!

Kyl kaikenmaailman kysymyksiä sateleeki. Just viimesempinä appiukko totes, et koita nyt jo synnyttää (tarkotti siis et pääsen sit joulunviettoon heille). Voi ny #@*\¥*€, mitää muuta kaks viikkoa yrittänykkää, mutta kun mun uppiniskainen lapseni on päättänyt jäädä ahtaaseen yksiöönsä... Ehkä ikuisesti, tuntuu siltä, huoh!

Muokattu viimeksi:
Kyl kaikenmaailman kysymyksiä sateleeki. Just viisempinä appiukko totes, et koita nyt jo synnyttää (tarkotti siis et pääsen sit joulunviettoon heille). Voi ny #@*\¥*€, mitää muuta kaks viikkoa yrittänykkää, mutta kun mun uppiniskainen lapseni on päättänyt jäädä ahtaaseen yksiöönsä... Ehkä ikuisesti, tuntuu siltä, huoh!

Tsemppiä!
Tää on just tätä:banghead::hilarious: mullekin kaupan kassa totes et yritäs jo lähteä. Mut eipä se ole omasta haluamisesta kiinni:confused:

Esikoisen on tarkoitus mennä isovanhemmille synnytyksen ajaksi. Sieltä kovasti kysellään oireiden perään (kun eivät voi kauheasti suunnitella mitään, kun odottavat lasta hoitoon). Mutta voishan sitä supistella vaikka joka päivä, vaikka vauva tulis vasta tammikuussa:hungover: tai voinhan mä ottaa kaikki jomottelut ja pahoinvoinnit THE merkkinä:hilarious: voi vaan veikkailut mennä pikkuisen pieleen

Aamupäivän oli taas paska fiilis. Etenkin isovanhemmat kyselee joko joko... tuntuu ettei vauva synny ikinä! Edellinen lähti tulemaan laskettuna, mikähän tätä nyt viivyttää. Muutenkin menee hermo kyselyihin, kauhea hätä kaikilla ja 3 päivää mennyt lasketusta :rolleyes: harmittavasti pyhät tässä välissä, ahdistaa jo valmiiksi, miten pitkälle mahdollinen yliaikaiskontrolli menee.

Nyt on jo ihan hyvä olla :) Meillä oli seksiä pitkästä aikaa:grin ja se oli vielä tosi kivaa! Ehkä siksi nyt onkin hyvä fiilis.
Oon vähän siivonnut ja laitellut joulukoristeita :) tänään olisi vielä ohjelmassa ulkoilua perheen kanssa (joskos vaikka jotain tapahtuisi paikoille), riisipuuroa ja joulutorttuja <3

Jos pitäisi veikata, niin sanoisin että loppukuuhun menee. Tai sitten vauva haluaa ihan kiusallaan tulla jouluna o_O:grin

Musta tuntuu kans että tää tulee jouluna :D oon koko ajan toivonu että tulis joko nyt hyvissä ajoin että ehtis kotiin jouluksi tai sit vaikka vasta tammikuun alussa.. mutta jotenkin en usko että menee tammikuuhun joten tuo jouluaatto tai edeltävä on aika todennäköinen :D noh. Pääasia että vauvalla ois kaikki hyvin. Enköhän mä kestä yhden aaton sairaalassa jos täytyy.

Aamupäivän oli taas paska fiilis. Etenkin isovanhemmat kyselee joko joko... tuntuu ettei vauva synny ikinä! Edellinen lähti tulemaan laskettuna, mikähän tätä nyt viivyttää. Muutenkin menee hermo kyselyihin, kauhea hätä kaikilla ja 3 päivää mennyt lasketusta :rolleyes: harmittavasti pyhät tässä välissä, ahdistaa jo valmiiksi, miten pitkälle mahdollinen yliaikaiskontrolli menee.

Nyt on jo ihan hyvä olla :) Meillä oli seksiä pitkästä aikaa:grin ja se oli vielä tosi kivaa! Ehkä siksi nyt onkin hyvä fiilis.
Oon vähän siivonnut ja laitellut joulukoristeita :) tänään olisi vielä ohjelmassa ulkoilua perheen kanssa (joskos vaikka jotain tapahtuisi paikoille), riisipuuroa ja joulutorttuja <3

Jos pitäisi veikata, niin sanoisin että loppukuuhun menee. Tai sitten vauva haluaa ihan kiusallaan tulla jouluna o_O:grin

Ainaka täällä ei pahemmin pyhät vaikuta yliaikaskontrolleihin, jos oon oikein käsittäny. Oisko se ollu aina 41+5 se kontrolli PHKS:ssa.

Päivän fiilis on aika väsynyt, kuten eilenkin. Jotenkin saamaton ja vetämätön.
On tuos ny yks ystävä ja miehen sukulainen kysynyt fiiliksiä, että oisko lähtö pian lähellä. Olen vain todennut että katotaan sit viikonloppuna. :D
Ei vaan nyt oikein hetkauta eikä ketutakaan mikään. Tämän välinpitämättömän "zen"-tilan voisin pitää loppuelämän. :)

Ainaka täällä ei pahemmin pyhät vaikuta yliaikaskontrolleihin, jos oon oikein käsittäny. Oisko se ollu aina 41+5 se kontrolli PHKS:ssa.

Täällä Husin alueella tarvii lähetteen yliaikaiskontrolliin ja ilmeisesti se tehdään (aikaisintaan) 41+2 (joulupäivä) Neuvola on auki vasta joulun jälkeisenä torstaina (41+5) että lähetteen saa. Että toivottavasti löytyy aikoja sillon pe 30.12 polille. Äitiyspoli on auki vaan arkena..

Toivottavasti tämä nyt syntyisi ennen sitä! Esikoinen kun tuli 40+1. Mut ehkä tämä haluaa jäädä kasvamaan lisää, etten pääse helpolla synnytyksestä :eek::grin ois meinaan vähän pienempi kuin esikoinen

Täällä Husin alueella tarvii lähetteen yliaikaiskontrolliin ja ilmeisesti se tehdään (aikaisintaan) 41+2 (joulupäivä) Neuvola on auki vasta joulun jälkeisenä torstaina (41+5) että lähetteen saa. Että toivottavasti löytyy aikoja sillon pe 30.12 polille. Äitiyspoli on auki vaan arkena..

Toivottavasti tämä nyt syntyisi ennen sitä! Esikoinen kun tuli 40+1. Mut ehkä tämä haluaa jäädä kasvamaan lisää, etten pääse helpolla synnytyksestä :eek::grin ois meinaan vähän pienempi kuin esikoinen

Mun piti ite soittaa ja varata aika yliaikakontrolliin. Esikoiselta se oli kättärillä sunnuntaina 41+5, mutta nyt naistenklinikalla maanantaina 41+6. Ja seuraavana päivänä 42+0 käynnistys.

Jos laskin sun päivät oikein niin sun pitää varmaan soittaa ite ke 27.12. 41+4 ja varata aika.

Mua ainaki kehotettiin neuvolassa soittaan 41+4, mutta ku se oli lauantai niin soitin pe 41+3.

Soita perjantaina neuvolaan ja pyydä se lähete, niin saat sen just oikeelle päivälle sen ajan. Meil ei ainakaa oo päivään sidottu, koska se lähete tehdään. Mulle on joka kerta ehitty se tekemään ja aikakin varaamaan ennen ku muksut on syntyny. Ja nää tosiaa on syntyny 41+2, 41+1 ja 41+3.

Mun piti ite soittaa ja varata aika yliaikakontrolliin. Esikoiselta se oli kättärillä sunnuntaina 41+5, mutta nyt naistenklinikalla maanantaina 41+6. Ja seuraavana päivänä 42+0 käynnistys.

Jos laskin sun päivät oikein niin sun pitää varmaan soittaa ite ke 27.12. 41+4 ja varata aika.

Mua ainaki kehotettiin neuvolassa soittaan 41+4, mutta ku se oli lauantai niin soitin pe 41+3.

Ok kiitos :) soitanpa tarvittaessa joulun jälkeen ä-polille ja kyselen.
Perjantaina on neuvola ja voisin sieltä kans tätä tarkentaa. Mutta tätä mieltä terkkari oli viime käynnillä. Lohjalle siis oon menossa

Mut josko ei tarvis :angelic: nyt vaan tuntuu ettei vauva ole tulossa vielä piiiiiiiitkään aikaan

Kyl mulle sanottii, että itse soitetaan ilman lähetettä sairaalaan

Soita perjantaina neuvolaan ja pyydä se lähete, niin saat sen just oikeelle päivälle sen ajan. Meil ei ainakaa oo päivään sidottu, koska se lähete tehdään. Mulle on joka kerta ehitty se tekemään ja aikakin varaamaan ennen ku muksut on syntyny. Ja nää tosiaa on syntyny 41+2, 41+1 ja 41+3.

Joo mulla on perjantaina ihan neuvola :) pitää kysyä, mutta terkkari oli kyllä sitä mieltä, että lähete laitetaan vasta 41+2. Täällä yliaikaiskontrollin ajankohta ei kai oo mikään vakio, viikon 41 aikana vaan. Kait?

Kyl mulle sanottii, että itse soitetaan ilman lähetettä sairaalaan

Missä synnytät/synnytit?
Onkohan lohjalla joku oma juttu?
Esikoisesta mulla olis ollu varhennettu yliaikaiskontrolli ja se ainakin vaati lähetteen polille.

Takaisin