Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Missä synnytät/synnytit?
Onkohan lohjalla joku oma juttu?
Esikoisesta mulla olis ollu varhennettu yliaikaiskontrolli ja se ainakin vaati lähetteen polille.

Naistenklinikalla. Mutta HUS alueella sais mennä ilman ilmoitusta minne vaan, joten hassua. Siis mulle terkka sano, että laskee 10pv lasketusta ajasta ja silloin soittaa suoraan itse. Sit ne antaa kuulema seuraavalle/sitä seuraavalle ajan, jossa mietitään millon käynnistetään.

Kannattaa soitella!

Naistenklinikalla. Mutta HUS alueella sais mennä ilman ilmoitusta minne vaan, joten hassua. Siis mulle terkka sano, että laskee 10pv lasketusta ajasta ja silloin soittaa suoraan itse. Sit ne antaa kuulema seuraavalle/sitä seuraavalle ajan, jossa mietitään millon käynnistetään.

Kannattaa soitella!

Kiitti!
Joo niin soittelen jos tarvii.
Ilmeisesti meidän neuvola ei ehkä ole ajantasalla näistä...

Tsemppiä Hippunen! :) Kohta on nyytti kainalossa <3

Plääh...
Tää ei varmaan synny ikinä ja kasvaa jättiläiseksi ja kaivellaan imukupin kanssa ulos.
Vauva pyöriskelee masussa ihan miten sattuu, onneksi pää tuntuu pysyvän alaspäin. Ei varmasti ole kiinnittynyt enkä usko että on laskeutunutkaan.
Yö meni katkonaisesti kun alapäätä särki ja piti juosta pissalla.
Käytiin ulkona aamupäivästä ja tuntui pahalta selässä ja alapäässä. Tuli jopa mietoja supistuksia, joita vähän toiveikkaana seurasin, että lähtisivätkö voimistumaan.
Sama se kai olis maata sohvalla päivät pitkät, kun mikään ei auta mitään :rolleyes: eipä tää jumppapallokaan oo vauvaa saanut valumaan alaspäin.
Tänään pitäis leipoa, mutta ei huvita yhtään. Joulufiilis on vähän kadoksissa. Pelottaa, et jos joulu meneekin synnyttäessä ja sairaalassa. Meillä se vuorokausi menee vähintään, koska vauvan sokereita seurataan. Saa nähdä miten todennäköisesti hyvänkokoisen vauvan paino lähtee tippumaan, kun varmaan nostatan maitoa taas hitaasti...
Tuntuu, että äsköset päikkärit vaan veti mielialan matalalle :facepalm:
Aiemmin päivällä oli olo, et tää nyt on vaan tätä. Että ottaa vaan iisisti ja valmistelee joulua. Että menee vielä monta monta päivää, käynnistys parin viikon sisään sitten.

Mä oon jo asennoitunut käynnistykseen. Vaik tänään vähän valittelinki ku mikään ei tepsi. Ukko ja neuvolantäti nauro vedet silmissä mun marinoille. Jep, huomen olis sit duedate, mut eipä ole odotukset sen suhteen korkealla:)

Täällä vielä ihan hyvä fiilis. Välillä supistaa jo tosi kipeesti mutta ei vielä kauheen usein. Ballonki laitettiin ehkä noin pari tuntia sitten. Jännittää milloin vauva syntyy !!

Täällä taas se olotila että oon tosiaan viimein joulukuinen eli tammikuinen kun meen synnyttämään :D ei mitään olotiloja mihinkään suuntaan. :)

Fiilis on kamala. Sain soittaa isälleni ambulanssin, sydänkohtaus tästä odotuksesta vielä puuttuikin :sad001 nuorin piipersi perässä ja koitti kolmen ikävuoden tarmolla lohduttaa vollottavaa äitiä ettei tarvi olla huolissaan, minä olen tässä :Heartred ei voi kun kysyä, että niinkun mitähän vielä ennen synnytystä??!!

Päivän fiilis on ollu pelkkää itkua. Kuulemma kuuluu tähän kolmanteen päivään synnytyksestä, että hormonit pistää vollottaa. Ei mitään syytä siis itkulle. Laukas kyllä ehkä se kun ei päästykkään kotiin, kun haluavat varmistaa ettei pikkusella nouse bilirubiiniarvot riskirajalle, oli tänään vähän alle ja että painon tippuminen loppuu/hidastuu...
Muuten kaikki niinku parhain päin.. mut vaan itken KAIKESTA..

Päivän fiilis on ollu pelkkää itkua. Kuulemma kuuluu tähän kolmanteen päivään synnytyksestä, että hormonit pistää vollottaa. Ei mitään syytä siis itkulle. Laukas kyllä ehkä se kun ei päästykkään kotiin, kun haluavat varmistaa ettei pikkusella nouse bilirubiiniarvot riskirajalle, oli tänään vähän alle ja että painon tippuminen loppuu/hidastuu...
Muuten kaikki niinku parhain päin.. mut vaan itken KAIKESTA..

Muistan niin tuon esikoisen ajalta. Meillä oli vaan tulehdusarvot vähän yli ollu raja-arvon ja sitten kun ne oli just siinä niin ajattelin että nyt varmaan päästään kotiin, niin ei. Itketti ja hoitsut sano että saat sinä käydä kotona tai kaupungilla että he hoitaa vauvan sillä välin, mutta en halunnu lähteä kun tiesin että palaaminen ahdistaisi vielä enemmän. Sitten vielä yks vanhempi hoitaja vihjaili vauvan painosta kun ei noussu ihan niin ku piti että kun ei ensisynnyttäjästä voi tietää osaako syöttää tarpeeksi niin ei voi päästä kotiin. Ei siis ihan noilla sanoilla mutta rivien välistä tulkituna noin meni.

Mörrimöykky, oli kuitenkin onni että olit paikalla hoitamassa pikaisesti apua isällesi. Lähtee toipuminen paremmin käyntiin. Tsemppiä sinne!

Ja tsemppiä teillekin jotka olette jo lähes epätoivon partaalla vauvan tulon suhteen. Voitte ajatella positiivisesti, että olette kuitenkin jaksaneet kantaa raskautta jo monta kuukautta, joten varmasti jaksaa vielä nämä loppupäivät. Vauva tulee kyllä kun on valmis, vaikka sitten pihalle savustettuna. Mutta ei tässä enää kenelläkään kauaa mene kun se oma paketti saapuu syliin. :)

Heh, aamu puoli kasiin mennessä jo kaks oli ehtiny kyselemään joko synnytän, eilen illalla yksi:) No en! Ja nyt jo toivon et menee sitten suosiolla joulun ylitse! :)

Tänään vaikuttas olevan vähän parempi päivä.. ainakin toistaiseksi :D liekö on maito yrittämässä nousua kun vähän kuumetta pukkaa. Ei ainakaan kohtutulehdusta tai muuta ole havaittavissa, vaikka viime yönä meinasin saada slaagin kun nousin sängystä ruokinnan jälkeen laittamaan pikkusen omaan sänkyynsä niin tunsin kun jotain isoa valahti housuun. Semmonen ison kananmunan kokonen hyytymä. Olihan noista hyytymistä kyselty, mut en kyllä osannu tollasta möykkyä odottaa :S
Muistin tänään kysyä hemppa tuloksiakin niin on laskenut 123->95. Ihmekkään et vähän kalpee meinaa olla :D fyysisesti olo kuitenkin hyvä. Alakerrassakin helpotti olo hirveesti tuon hyytymän jälkeen ^__^

Nyt taas odotellaan bili-verikokeiden tuloksia ja lääkäriä käymään (ei käyny ollenkaan eilen vaikka piti) jotta kuullaan et päästäänkö ikinä täältä kotio.. varmaan alkaa taas se vollotus jos ei päästä.. varmaan myös jos päästään xD

Tänään vaikuttas olevan vähän parempi päivä.. ainakin toistaiseksi :D liekö on maito yrittämässä nousua kun vähän kuumetta pukkaa. Ei ainakaan kohtutulehdusta tai muuta ole havaittavissa, vaikka viime yönä meinasin saada slaagin kun nousin sängystä ruokinnan jälkeen laittamaan pikkusen omaan sänkyynsä niin tunsin kun jotain isoa valahti housuun. Semmonen ison kananmunan kokonen hyytymä. Olihan noista hyytymistä kyselty, mut en kyllä osannu tollasta möykkyä odottaa :S
Muistin tänään kysyä hemppa tuloksiakin niin on laskenut 123->95. Ihmekkään et vähän kalpee meinaa olla :D fyysisesti olo kuitenkin hyvä. Alakerrassakin helpotti olo hirveesti tuon hyytymän jälkeen ^__^

Nyt taas odotellaan bili-verikokeiden tuloksia ja lääkäriä käymään (ei käyny ollenkaan eilen vaikka piti) jotta kuullaan et päästäänkö ikinä täältä kotio.. varmaan alkaa taas se vollotus jos ei päästä.. varmaan myös jos päästään xD

Jos kuumetta nousee buranan jäljiltä uudestaan, on todennäkösesti tulehdus kyseessä (jonkinnäkönen). Maidonnousun aiheuttama kuume ei nouse uudestaan. Opin ite sen kantapään kautta kolmannen kanssa ja sit seuraski rajut rintatulehdukset. Kannattaa tutkailla myös rintoja, jos yhtään punottaa niin heti sana lääkärille. Onneks olette vielä sairaalassa, mutta noin jatkoa ajatellen.

Jos kuumetta nousee buranan jäljiltä uudestaan, on todennäkösesti tulehdus kyseessä (jonkinnäkönen). Maidonnousun aiheuttama kuume ei nouse uudestaan. Opin ite sen kantapään kautta kolmannen kanssa ja sit seuraski rajut rintatulehdukset. Kannattaa tutkailla myös rintoja, jos yhtään punottaa niin heti sana lääkärille. Onneks olette vielä sairaalassa, mutta noin jatkoa ajatellen.

Kiitos tiedosta! Ei nimittäin kätilökään sanonut mittää moisesta! Otettiin kyllä tulehdusarvot hetki sitten ja pieni verenkuva. Tuloksia odotellessa. :)

Takaisin