Päivähoito / varhaiskasvatus

Me muutetaan joulukuun alussa, aika haipakkaa saa kaikkea järjestää. Siksi olinkin niin helpottunut, kun tää hoitokuvio on selvä.
 
Latteäiti, hyvin se muutto menee, vaikka ihan älyttömästi siinä on hommaa. Meitä helpotti paljon, kun löydettiin kohtuuhintainen muuttofirma ja tartuttiin anopin tarjoukseen tehdä vanhan asunnon loppusiivous. Itse pakattiin kamat valmiiksi muuttofirmalle ja lähdettiin sitten pois alta. Ajettiin uuteen kotiin yöksi (poika nukkui matkasängyssä ja minä ja mies ilmapatjalla, hotelli olis kans ollut jees mutta ei toiminut koirien kanssa matkustaessa), jätettiin miehen veljelle avain, jotta päästää muuttofirman hakemaan tavarat ja saatiin kuorma uuteen kotiin seuraavana päivänä. Anoppi miehineen siivosi sitten tyhjän asunnon.

Kuulostaa nyt tietysti kovin yksinkertaiselta, muistan kyllä, että muuttoa ja kahdeksan tunnin ajoa edeltävänä iltana pääsimme miehen kanssa vasta noin puoli kolme aamuyöllä nukkumaan...

(ja tää nyt meni ihan ohi ketjun aiheesta :D)
 
Joo, kuviot alkaa onneksi olemaan selvillä ja nyt pitäisi aloittaa pakkaaminen. Paino sanalla pitäisi. :rolleyes:
 
Mäkin täällä vielä välillä käyn lueskelemassa, vaikken pitkään aikaan oo kirjotellu mitään. Muutettiin Joulukuussa takasin kotiseuduille ja on ollu kiireistä, vaikka töissä en vielä ookaan. Mutta kirjottelen tähän ketjuun siks, kun oon vihdoin löytäny töitä ja alotan nopeella aikataululla jo ensi viikolla. Typyn kanssa käytiin tänään tutustumassa päiväkodissa ja mua jännittää tosi paljon jättää pieni sinne maanantaina koko päiväks yksin. Tutustuminen meni kuitenkin hyvin, luukuun ottamatta loppuajan paria raivaria. Mutta kyllä on myös pakko sanoo, että jo oli aikakin meidän kahden lähtee omiin touhuihin välillä :) Kotona oleminen näin kauan ei oo ollu mulle kuitenkaan mikään helppo juttu ja lapsikin jo kaipaa kavereita.
 
Muokattu viimeksi:
Nyt kiinnostais tietää onko muitten lapset kiltäytyny syömästä päiväkodissa? Neiti oli tänään ekaa päivää yksin ja ei ollu taaskaan syöny mitään... Kauan tätä syömättömyyttä kestää? Pelottaa jättää toinen maantaina pitkäks päiväks sinne, jos ei syö siellä yhtään. Meillä, kun on muutenkin ollu vaikeeta näitten syömis hommien kanssa alusta asti. Mutta syömis ongelmia lukuun ottamatta eka päivä oli menny onneks hienosti :)
 
Kyllä anzku se nälkä voiton vie lopulta. Meillä ei ollut kyllä alussa ollut (1 v 3 kk) tuollaisia ongelmia mutta tulivat ekan kesäloman jälkeen muutamaksi päiväksi kun ruoka ja tilanne olivat ihan eri kuin kotona. Nyt Kai ovat jo helpottaneet?
Meillä ongelmia tuottaa hieman vanhempi poika joka aktiivisesti kiusaa kaikkia. Poikani pelkää häntä mutta pistää kuitenkin kampoihin oikein kunnolla. Oli muutama päivä sitten huutanut tälle pojalle että älä kiusaa meitä tai Me aletaan kaikki kiusaamaan sinua. Kuka on hammurabin lain opettanut?
 
Meillä alotti tyttö kesäkuun alussa päiväkodissa ja edelleen tulee välillä syömättömyyskausia siellä. Mutta pääosin maistuu. Alkoi maistumaan muutaman päivän jälkee kun äiti ei ollu enää mukana ja huomas että muutkin lapset syö :)
 
Kolme viikkoo menny nyt hoidossa ja ei oo vieläkään syöny... Yhtenä päivänä oli maistanu porkkanaa ja toisena perunaa. Nii ja yhden karkin oli syöny toisena noista päivistä... Kotonakin ruoka maistuu huonommin, kun aijemmin. Toi neiti on kohta taas sellanen rimpula, kun joskus puolitoistavuotiaana, kun paino pituus suhdekäyrä meni miinus kahdessakymmenessä :,(
 
Meillä meni päiväkodin aloitus nyt hyvin. Poika siirtyi kokopäivähoitoon (aloitti noin vuosi sitten parina päivänä viikossa) ja samalla vaihtui hoitopaikka lähemmäs nykyistä kotia. Kaksoset aloittivat suoraan kokopäiväisenä, kun minä ja mies ollaan molemmat palattu töihin.

Meillä ei ole päiväkodissa raportoitu syömättömyyttä (kotona nirsoillaan kyllä), mutta välillä mietin, juovatko lapset siellä ollenkaan...
 
Meillä tankataan juomaa ennen ja jälkeen hoitoa, ei ilmeisesti muista tai ehdi pyytää ruokien välillä vettä ja on kova jano kun tulee kotiin. Kakka ja pissa onkin tiukemmassa viikolla kuin viikonloppuna tai lomalla.
 
Takaisin
Top