Pääkaupunkiseudun maaliskuiset

Täälläkin Helsingistä! 27v ja toinen tulossa, nyt rv 6+1. Esikoinen syntyi 12/2015 :)

Esikoisen synnytin kättärillä ja olen itsekin siellä syntynyt niin harmittaa kyllä hiukan, että siellä tilanne on mikä on eikä sinne enää pääse, mutta Naistenklinikalle ilmeisesti siis!

Ja oireita on ollut yllättävän vähän tähän mennessä. Alavatsa jomotuksia ja vihlontoja oli, mutta nekin meni ohi.. Pahoinvointia ja hullua hajuaistia sekä kuvotusta odotellessa :D
 
Meilläkin esikko syntyi kättärillä mutta muutama asia (ei niistä tässä kohtaa enempää) jäi tökkimään sen verran että ei harmita vaikkei sinne uudelleen joudu.. Eniten jännittää mahtuuko naistenklinikalle vai pitääkö lähteä kauemmas, meillä kun ei ole autoa ja isovanhemmat asuu pienen matkan päässä niin esikoisen huoltokuvio pitää sitten ajoissa selvittää, mutta siihen on onneksi aikaa vielä..
 
Muaki jä harmittamaan ettei Kättärille enää pääse, jäi itselle niin hyvät muistot paikasta. Vähän myös mietityttää että jos joutuuki muualle synnyttämään sit jos Naisten klinikalla ookkaan tilaa just silloin.. :shifty:
 
Mä en oo yhtään perillä näistä synnytyspaikka vaihtoehdoista. Täältä vasta selvis että kättärille ei pääse sitten joskus, kun se on ajankohtaista.
Nyt alkoi mietityttään että minnehän ne kättärillä olleet kätilöt menee..mun kaverin sisko on/oli siellä töissä..pitäis kysyt siltä että mihkä tää mun täydellinen kätilö siirtyy Tuskin ne mulle alkaa sitä sieltä kertomaan, jos soitan ja kyselen
 
Varmaan Jorviin ja Naistenklinikalle tarvii enemmän henkilökuntaa ku synnytysten määrä kasvaa, sinne varmaan siirtyy ainaki osa kättärin porukasta?
 
Näin mäki luulen et sinne osa ainaki siirtyy.. mutta mitenköhän kaikki synnyttäjät sit mahtuu noihin h-hetkellä :sorry:
 
Hei! Täällä kans yks kehyskunnassa asuva :) toista odotellaan, esikoinen on 1v 2kk. Esikoisen synnytin Porvoossa ja sieltähän Synnytysosasto suljettiin viime vuoden lopulla. Harmittaa niin pirusti, koska itselle jäi sieltä erittäin positiivinen kuva. Ahdistaa ajatuskin johonki isoon laitokseen menosta(nkl tai Jorvi), mutta onneks tässä on aikaa totuutella ajatukseen :)
 
Oli aiemmin puhetta varhaisultran hinnasta niin oli se sen 200e :/ kyllähän se kirpaisee mutta on nyt paljon varmempi olo, huomenna uskallan jo soittaa neuvolaan :)
 
Heippa! Olen 30 v helsinkiläinen ja ekaa kertaa raskaana. Nyt ehkä viikolla 6+1 tai jotain sinne päin! Kauhean jännää kun kaikki on uutta. Oireita on ollut aika vähäisesti toistaiseksi. Ehkä osittain siksi raskaus tuntuu epätodelliselta, mutta tein kuitenkin kolme plussatestiä joten enköhän ole :D Odotus ekaan ultraan tuntuu ihan kauhean pitkältä... kiva löytää täältä muita odottajia!
 
Itse mietiskelin, että haluisin mieluummin synnyttää Naistenklinikalla, vaikka Espoossa asun. Olisi paljon lähempänä mitä Jorvi. Muutenkin entisenä helsinkiläisenä en ole sisäistänyt tätä espoolaisuutta vieläkään :smiley-bounce022
 
Mä en haluais mennä NKL synnyttään, ku jotenkin jäänyt sellanen kuva, että siellä hoidetaan aika rutiinilla synnytykset ja ensisijaisesti lääkkeillä.
Tsekkasin silloin tilastoja, kun odotin esikoista. Esikoisesta meidän kätilö oli mun kätilön kirjeen perusteella valinnut meidät, tai oli pyytänyt itse töihin tullessaan että saa tulla meidän synnytystä.
Ehkä Jorvi vois olla meille järkevämpi vaihtoehto..mut onneksi tässä on aikaa miettiä!
 
Mulla taas on se fiilis et haluun ehdottomasti naikkarille synnyttämään. Koen sen parhaana ja turvallisempana paikkana synnyttää. Jos tulee jotain komplikaatiota tms niin siellä on taitoa ja resurssit hoitaa ne. Sinnehän ne lähettää kauempaakin vaikeita tapauksia ja siinä sit samassa Meilahden sairaala yms.
 
Naikkarilla on kyllä varmasti kaikista ammattitaitoisin henkilökunta, ku siellä hoidetaan kaikki vaativammat synnytykset.
 
Hei,

Täällä myös Helsingissä asuva toista lastaan odottava. Viikko sitten tein testin ja positiivista näytti (odotinkin, sillä menkat oli muutaman pvän myöhässä ja väsymystä sekä vessassa ramppaamista oli ilmassa). Tämä toinen tuli n. 4kk tjottailun seurauksena, ku esikoista tehtiin 4 pitkää vuotta (jonka aikana kaikki mahdolliset hoidot). Eli melkoinen ylläri pylläri :) LA olis 14.3. jos kaikki menee putkeen. Itsekin meinasin käydä alkuraskauden ultrassa saamassa rauhan mielelleni, että syke löytyy ja pieni on oikeassa paikassa.
 
Moikka!
Täällä yksi helsinkiläinen toista lasta odottava 27 -vuotias opiskelija. Laskettu pitäisi olla 7.3.
Tuntuu edelleen aika epätodelliselta, kun vuoden verran ehdittiin yrittää ja ehkä jo hieman toivo menetettiin.
Esikoinen täyttää ensi kuussa kolme (=
 
Meillä synnytyssairaala tulee aika varmasti olemaan naistenklinikka, kun tulen olemaan heidän sisätautien seurannassa tiettävästi kuitenkin.
Esikoisen synnytin Kättärillä ja ihanampia kätilöitä en olis voinut toivoa. Olivat koko ajan paikalla ja läsnä, mahtavasti osasivat ennakoida kaikki kivunlievitykseen yms, ponnistaessa tsemppasivat mahtavasti, vaikka lääkäri seisoi jo imukuppi kädessä ja miehestä ja pojasta pidettiin hyvää huolta sillä aikaa, kun itse en voinut heidän kanssaan olla ❤
 
Meillä synnytyssairaala tulee aika varmasti olemaan naistenklinikka, kun tulen olemaan heidän sisätautien seurannassa tiettävästi kuitenkin.
Esikoisen synnytin Kättärillä ja ihanampia kätilöitä en olis voinut toivoa. Olivat koko ajan paikalla ja läsnä, mahtavasti osasivat ennakoida kaikki kivunlievitykseen yms, ponnistaessa tsemppasivat mahtavasti, vaikka lääkäri seisoi jo imukuppi kädessä ja miehestä ja pojasta pidettiin hyvää huolta sillä aikaa, kun itse en voinut heidän kanssaan olla ❤

Mullakin oli Kättärillä tosi mukava ja hyvä kätilö onneks :joyful: jännittää nyt vaan kun ei siellä pääsekkään enää synnyttämään.. niin hyvät muistot jääny kun sillon ku synnytin oli niin rauhallistakin siellä eikä ollut "ruuhkaa".
 
Moi tyypit! Ihanaa, kun täällä on niin paljon pääkaupunkiseutulaisia aktiivisena [emoji4]

Mun synnytyssairaala ja pääasiallinen hoitopaikka raskauden aikana on Naistenklinikka, koska oon 1. tyypin diabeetikko. Olin siellä just tänään muilla asioilla ja ne teki mulle yllätysultran! :) Vauva oli viikon pienempi kun odotin ja oon vähän paniikissa. Syke löytyi kuitenkin. Tää on niin raskas tää ensimmäinen kolmannes kun ei voi muuta kuin odottaa.

Koetteko muut tämän alkuraskauden raskaaksi? Pelottaako teitä vai oletteko luottavaisin mielin?

Perhe Artesta haluisin sanoa sen verran et jos kaikki on ok, niin joo, hyvä mesta. Mut jos kaikki ei oo ok, ni homma menee todella hankalaksi. Viime raskaudessa kävin siellä, ja koska ultran tekee kätilö, se ei pysty tekemään lähetettä jatkotutkimuksiin tai -toimenpiteisiin. Se oli ihan kamalaa - saatiin tietää että kehitys oli lakannut jo monta viikkoa aikaisemmin, mutta vauva oli jäänyt silti mahaan majailemaan. Kukaan Kättärillä tai terveysasemalla ei ottanut kätilön lähetettä vakavasti ja jouduin oikeasti taistelemaan, että pääsin hoitoon. Lääkärin tekemässä ultrassa on se etu, että ei joudu itse kamppailemaan sen kanssa että tulee kuulluksi, koska sen tekemä lähete otetaan vakavasti. Suosittelen ihan aidosti menemään mielummin sinne [emoji173]
 
Takaisin
Top