Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ostettiin esikoiselle aikoinaan philipsin itkuhälytin. Sellaista itkuhälytintä ei haluttu, josta näkee kuvan. Niitä kun voi hakkerit helposti hakkeroida...tai mitä nyt on lukenut mediasta.

Oletan että wifin kautta kaapataan kuva koneelle.. Tosin sit taitaa kyllä olla hyvä vaihtaa wifin salasana! Täytyykin tutkia onko tossa mitään perää..

^ aaah ok. Mä ajattelin jotain tyyliin et joku vaihtaa siihen jonku kuvan tai sieltä kuulumaan jotain ääntä :D niinku jossai kauhuleffoissa.

Kuvalinen on sitte niinku verkossa? Meil saa toimia radiopuhelimet itkuhälynä jos tarvii mut onhan mulla korvat nii varmasti kuulen itkun ilmankin.

Ainakin pikaisella googlauksella sanoisin että näemmä ihan totta.. Tossa oli myös mainittu siitä että on kaapattu yhteys niin että voi puhua lapselle!
Toisekseen ne kameralla varustetut on ihan mielettömän kalliita ja halvemmallakin varmasti pärjää! :)

Mä vaan ajattelin, että olisi ehkä kiva välillä tarkistaa nukkuuko lapsi vai puuhaako muuta. Mutta jos neiti on tyytyväinen eikä itke niin en mä tiedä onko sillä oikeastaan väliä, ja jos hän on tyytymätön niin sen toteamiseksi riittänee pelkkä äänikin. :grin Ja useimmat kuvalliset ei toimi kunnolla kylmässä joten Suomen oloissa huonoja pihapäikyille. Eiköhän meille tulee kuvaton perusmalli.

Käytiin muuten Black Friday ostoksilla, ja matkaan tarttui kaikenlaista mutta ei juurikaan hankintalistalla olleita juttuja... :rolleyes: Vauvanhuoneeseen tuli sentään pieni laatikosto ja penkki jonka sisällä on säilytystilaa, eli ei ihan totaaliturhaa sentään. Ja lepotuolin viereen tuli apupöytä jossa voi pitää vaikka mehulasia ja kirjaa kun vauva uinuu sylissä tissittelyn jälkeen. Paluumatkalla nappasin ruokakaupasta vielä toiveikkaana vadelmanlehtiteetä. :)

Meiltä puuttu itkuhälytin myös vielä. Haluan jonkun ihan perus näppärän, tarkoitus jossain vaiheessa alkaa nukuttamaan ulkona vaunuissa, niin että toimii sitten pakkasillakin ym. Meillähän ei tällä hetkellä ole kuin alakerta käytössä mikä tarkoittaa sitä, että käytännössä on ainoastaan meidän makuuhuone (ei siis minkäänlaista lastenhuonetta tms) johon mennään olohuoneesta. Se on levennetyllä oviaukolla ilman minkäänlaista ovea. Eli jos nukkuu sisällä, ei hälytintä tarvita. Sitten, kun yläkerta remontoidaan (tai siis rakennetaan, kun on tällä hetkellä purettuna väliseiniä myöten), makuuhuoneet siirtyy sinne ja sitten tarvitsee myös sisällä hälytintä.

Ostettiin tänään jumppapallo Tokmannilta. Osaako kukaan sanoa kuinka täyteen se pitäisi saada? Käteen tuntuu jo ihan pinkeältä, mutta istuessa joustaa vielä tällaisen sadan kilon keijukaisen alla turhan paljon. :wideyed: Pelkään että kohta se räjähtää jos vielä täytän. :grin

Mangustimamma, ei sitä tarvi pinkeäksi saada! Kun istut sen päällä, jalat sais olla suorassa kulmassa suurinpiirtein. Se riittää.. mulla on oma pallo vähän liianki täys ku meinaa kömpelö mamma keikahtaa siltä alas jos ei muista kieli keskellä suuta pomppia sillä. :D

Musta vaan tuntuu että istun melkein sammakkoasennossa sen päällä. :grin Ostin 65 senttisen kun sen kokoista mun mittaiselle pätkälle suositeltiin, mutta olisi ehkä sittenkin pitänyt ostaa se 75 cm...

Jumppapallo ja itkuhälytin on ne ainoat mitkä puuttuu. Mun kaverilla oli semmonen tosi hyvä itkuhälytin, joka oli ehkä kahden tulitikkuaskin kokoinen musta älylaite ja siinä oli tosi pitkä kantavuus. Itellä ainoana kriteerinä on että se toimii langattomasti, kun mennään kesällä mökille, jossa ei oo sähköjä. Meidän asunnossa ei itku jää kuulematta ja parvekkeellakin nukuttaessa voi välillä käydä kurkkimassa, joten ostan sen vekottimen vasta myöhemmin.
Pitääpä käydä Tokmannilla ostamassa se jumppapallo, tuliko siinä joku pumppu mukana?

minä valvoin viime yönä monta tuntia ja aikani kuluksi tilasin babystylen sivulta 5 imetyspaitaa roimasta alennuksesta. 2 pitkähihaista, 2 toppia ja 1 mekko. Lisäks tilasin sitä "riisipaperia" kestovaippojen suojaks. Kannattaa käydä kattomassa tarjoukset

Tuli siinä Tokmannin pallossa mukana sellainen poljettava jalkapumppu. :) Mä tilasin Philipsin itkuhälyttimen netistä, paitsi että nyt jäin kumminkin miettimään olisiko pitänyt ottaa tuollainen Padwico-merkkinen kun on kivemman näköinen ja kompaktimpi. Siitä vaan puuttui se tuutumusiikkitoiminto ja jotkut on ilmeisesti kokeneet sen hyödylliseksi. Ehkä sen voisi korvata erillisellä musiikkimobilella tai soittorasialla... Ehkäpä tilaan vielä tänään sen toisenkin ja päätän sitten kumman palautan. :grin Monessa nettikaupassa on kumminkin vielä hyviä Black Weekend -tarjouksia.

Takaisin