Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhheijjaa, tuli tuolla toisessa keskustelussa puheeksi päivystyskäyntini ja paljon päivystyskäynti maksaa, ja tulin laskeneeksi paljon raskaus on meille maksanut ylimääräistä...

Taysissa päivystysmaksu on 32,70€, ylimääräinen ultra Hatanpäällä 35,50€. Ylimääräisiä ultria olemme maksaneet neljä ja päivystyskäyntejä neljä... Eihän se nyt paljoa lopulta yhden pienen ihmisen terveydestä ja koko elämästä ole, onneksi, mutta paljon enemmän kuitenkin kuin normaalisti edennyt raskaus olisi maksanut. Lugesteron-lääkitys on maksanut yhteensä 140€, se on ihan hirveän kallista tavaraa. Että tuleehan siitä jo sitten viitisensataa euroa ylimääräistä päälle, kun sen lisäksi oon joutunut ostamaan todella kalliin Flagyl Comp -kuurin virtsatieinfektioon, pari kuuria emätintulehdukseen, pari kuuria hiivaan... Ja mitähän vielä, iso kasa vitamiineja ja maitohappobakteereja, rautaa ja magnesiumia. Tuollaiseen kaikkeen on mennyt rahaa arviolta noin 600-700 euroa raskauden aikana. Huij. Ei pitäisi miettiä eikä laskea. Vauvantarvikkeet olemmekin sitten vastapainoksi hankkinut todella edullisesti, olen tehnyt hyviä löytöjä. :)

Tuli sit tilattua tens-laite odottaan synnytystä tuolta ulkomaisesta nettikaupasta. Vuokrattuna olis ollu 30€/kk ja sieltä kun omaksi osti, hintaa tuli 56€ toimituksineen. Mietittiin miehen kanssa, että koska hällä on selkä paukahtanu kunnolla hajalle töissä ja ajoittain vaivaa pahastikin, voi laitetta käyttää hällä sit muutenkin. Tai sit myy eteenpäin jos ei käyttöä itellä tulekaan.

Eliza79, mistä löysit tens-laitteen noin edullisesti? Ajattelin itsekin hankkia sellaisen.

Saisin mamma- tens-laitteen lainaan kaverilta, jos vaan löytäisin siihen uudet elektrodit. Meille valmennuksessa sanottiin, että olis hyvä olla sellanen jossa on maininta, että tarkoitettu myös synnytyskivun lievitykseen.

Sinja, mullakaan ei mee kengät jalkaan! Jostain tarvis jotkut kengät talveksi kehittää... Tuntuu kans pahalta, että jos ei vanhat kengät mee enää jalkaan tän raskauden jälkeen Ku nyt tuntuu, ettei oo pahaa turvotusta, mut silti kengät ottaa kii tosta jalan päältä...

Mie joudun aina ostamaan liian isot kengät ja yleensä käytän sit villasukkia. Nyt pystyn käyttämään noitten ihania maihareita ilman villasukkia kun mullakin on jalat turvoksissa tai jotain :)

Eliza79, mistä löysit tens-laitteen noin edullisesti? Ajattelin itsekin hankkia sellaisen.

Amazonista löyty. Brittien puolelta. :) Ja on tosiaan synnytyskipuun tarkotettu. Boost-toiminnolla ja neljällä elektrodilla..halvemmalla löyty kans, mut olivat kahden elektrodin yleiskäyttöön suunniteltuja.

Mie oon jostain lukenut että ensimmäisen raskauden aikana jalka voi oikeastikin kasvaa jopa yhden koon verran ja näin mulla ainakin kävi tai sit mulla jäi joku ikiturvotus esikoisen jälkeen..

Joo oon kans kuullut samaa että saattaa jäädä pieneksi kengät joita on käyttänyt ennen raskautta :)

Amazonista löyty. Brittien puolelta. :) Ja on tosiaan synnytyskipuun tarkotettu. Boost-toiminnolla ja neljällä elektrodilla..halvemmalla löyty kans, mut olivat kahden elektrodin yleiskäyttöön suunniteltuja.

Kuvittelin katsoneeni Britti-Amazonistakin, että sieltä olisi saanut hintaan 60 € + toimituskulut, mutta ehkä en katsonut, tai sitten tuo on ehtinyt muuttua. Kiitti vinkistä, pitää tilata itsekin!

Siis mitä!! Itken verta jos mun vanhat kengät ei enää raskauden jälkeen mahdu :arghh: (saatan olla asteen verran kenkiä rakastava/keräävä yksilö..). Ihania yllätyksiä raskaus täynnä :grin

Huhheijjaa, tuli tuolla toisessa keskustelussa puheeksi päivystyskäyntini ja paljon päivystyskäynti maksaa, ja tulin laskeneeksi paljon raskaus on meille maksanut ylimääräistä...

Taysissa päivystysmaksu on 32,70€, ylimääräinen ultra Hatanpäällä 35,50€. Ylimääräisiä ultria olemme maksaneet neljä ja päivystyskäyntejä neljä... Eihän se nyt paljoa lopulta yhden pienen ihmisen terveydestä ja koko elämästä ole, onneksi, mutta paljon enemmän kuitenkin kuin normaalisti edennyt raskaus olisi maksanut. Lugesteron-lääkitys on maksanut yhteensä 140€, se on ihan hirveän kallista tavaraa. Että tuleehan siitä jo sitten viitisensataa euroa ylimääräistä päälle, kun sen lisäksi oon joutunut ostamaan todella kalliin Flagyl Comp -kuurin virtsatieinfektioon, pari kuuria emätintulehdukseen, pari kuuria hiivaan... Ja mitähän vielä, iso kasa vitamiineja ja maitohappobakteereja, rautaa ja magnesiumia. Tuollaiseen kaikkeen on mennyt rahaa arviolta noin 600-700 euroa raskauden aikana. Huij. Ei pitäisi miettiä eikä laskea. Vauvantarvikkeet olemmekin sitten vastapainoksi hankkinut todella edullisesti, olen tehnyt hyviä löytöjä. :)

Ok, eli varsinaiset päivystykset nyt ei itsessään ole mitään mahdottomia maksaneet.
Kannattaa muuten pitää noista lääkkeistä kirjaa: "Vuonna 2016 vuosiomavastuu on 610,37 euroa. Jos vuosiomavastuusi ylittyy, sinulla on oikeus lääkkeiden lisäkorvaukseen. Tällöin maksat loppuvuoden ajan jokaisesta korvattavasta valmisteesta 2,50 euron omavastuun. Voit ostaa uuden lääke-erän korvattuna vasta, kun olet käyttänyt edellisen erän annosohjeen mukaan laskettuna lähes kokonaan." tämä siis Kelan sivuilta.

Ne vuosiomavastuut mielestäni kyllä kirjautuu suoraan Kela-kortille ja tulee näkymään sieltä? Tosin kyllä magnesium, vitamiinit, rauta ja maitohappobakteerit eivät ole lääkkeitä eikä kerrytä omavastuuta.

Poppy ei hätää, ei se jalka _välttämättä_ kasva ;D mulla menee kaikki vanhat kengät jalkaan esikoisenkin jäljiltä vaikka loppuraskaudessa oli vähän turvonneet jalat :)

Ei oo tarvinu täälläkään kenkäostoksille lähteä. Koko on 36-37 ja siinä pysynyt aina. MUTTA, eilen sitten pärähti pintaan pienen jalan ongelma.. lähdin asioille ja halusin laittaa jotkut kauniit popot jalkaani (kengät on aina mulle "se" juttu). No, kaivoin ihanat punaiset nilkkurit kaapista ja ähelsin ne jalkaan ja ihailin niitä istualtaan. Kipitin peilin eteen ja... Tuli itku. Herrajumala miten naurettavalta ne ihanat pienet punaiset nilkkurit näytti mun valtavan ruhon kanssa. Yääääääh! No, tästäkin selvittiin, turvalliset tennarit jalkaan ja menoksi.. ;)

Mulla on hassusti toi kengän koko ku joutuu ostamaan aina vähintään 2-4 kokoa suuremmat kengät. Mun jalan koko on siis 34 mutta mulla on leveä lesti. Joudun siis ostamaan riippuen kengän mallista 36-38 koon kengät. Parhaiten löytyy lasten puolelta esim just koko 36 ja 37 menee jalkaan hyvin ja tuntuu jalassa hyvältä.

Sattumalta löysin koo kengästä itelleni maiharit yli vuosi sitten koossa 36 ja ne on sopinut jalkaan kuin nakutettu ja toivon että ne ei jää pieneksi :)

Takaisin