Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo kudotut on aika tyyriitä, mutta niitäkin löytää käytettynä. Ja on halvempiakin, esim.toi haikarankehto, joka meillä on. Trikoiset on sit halvempia, mutta ne lörpähtää ajan kanssa, niin kovin käytettyä ei kannata ostaa.

Voi että, mie olen täällä aivan into pinkeenä pessy jo kaikki esikoiselta jääneet turvakaukalon suojukset, petikamppeet, vaatteet, kaikki :'D Mietin että voisi tehdä kaukaloon oman lämpöpussin kun kuitenkin talvilapsi kyseessä... <3 ja hirveesti haluisin kaikkea muutakin ommella ja tehdä itse, saa nähdä kuin aika riittää :) Meillä äiti oli bongannut kirppikseltä itkuhälyttimenkin kun annoin meän vanhan mun siskolle kun hällä syntyi neljäs lapsi. Siskolta saadaan pikkuiselle sitten oma jalallinen kylpyammekin niin helppo kylvettää siihen asti kunnes osaa vauva itse istua :) Ei tartte isosiskon jakaa omaa ammettaan ;)

Meillä esikoinen syntyi talvella ja hankimme hänelle Joutsenen untuvapussin. Älyttömän kätevä, vauva nukkui kaikki päikkärit ulkona eikä untuvapussin tarvinnut hirmuisesti pukea. Aina oli lämmin lapsi ja pussin sai myös päänyli. Suosittelen! Untuva hengittääkin niin hyvin. Maksoi kyllä paljon, mutta makuupussi vaiheen jälkeen käytetty myös peittona. Hintansa väärti.

Löytyykö kokemuksia Lifefactoryn lasisista tuttipulloista? Ovatko hintansa väärti? Itseäni kiehtoo tuotteen muunneltavuus ja kestävyys, mutta onhan noilla hintaa..

Mulla on jo kehys tehtynä. Tarttis vielä virkata/neuloa jotain killutinta siihen roikkumaan sit :) en vaan keksi että mitä laittais :D

Mä kävin äske hakemassa kassillisen vaatteita itselleni, parillakympillä sain ihan läheltä! Useammat housut ja paitoja (2imetyspaitaa) sekä vähän käytetty toppatakki. Voihan se olla, ettei takkia tule tarvitsemaan, mutta kun halvalla sai ;) kuitenkin heti joulukuun alussa la. Toki eihän sitä tiedä miten aikaisin talvi tänä vuonna tänne keskiseen suomeen ennättää..

Mites tuo untuvapussi, eikö se ole vähän hankala pestä, jos menee likaiseksi? Meillä kun ei ole kuivausrumpuakaan. Muuten untuva materiaalina olisi kyllä ihana!

Nyt on pinnasänky lastenhuoneessa. Arvatkaapa vaan, meinasinko yöllä saada paskahalvauksen, ku kävin vessassa ja näin sen pinniksen xD

Viikonloppuna (ehkä) kirppareita kiertämään :) Alkaa tää vähitellen tuntuu todelliselta, ku paikat täynnä tavaraa vauvalle :D Ja hankintalista on vielä piiitkä.
Kannattaako vaippoja ostaa 1 vai 2 kokoa? Ku se 1 on varmaan aika pieni ja vauva kasvaa nopeesti. Vai ostanko vaan suosiolla molempia?

Me saatiin hankittua vaunut, tosin ei niitä mitä katteltiin. Eikä edes tohon britaxin kaukaloon sopivia. Mietin nyt että myynkö ton Britaxin kaukalon pois ja hankinko maxi crossin kaukalon minkä saa kiinni noihin vaunuihin, vai pärjätäänkö samalla tyylillä mitä noiden kahden edellisen kanssa. Sitten on ostettu vauvalle yks tuttipullo, vauvaharja, tutteja, ns. pyllyvoide ja puhdistuspyyhkeitä. Vauvojen kynsisakset on meillä edellisiltä. Se vaan ärsyttää kun ei olla vielä saatu mitään tuolta miehen veljeltä, eikö edes tietoa mitä kaikkea siellä on. Mä kuitenkin haluun pestä kaikki vaatteet omilla pesuaineilla, kun meidän perheessä ei kaikki pesuaineet käy ja ne käyttää jotain halppismerkkiä ja meillä on todettu että ainoastaan arjel ja lv käy. Ja arjelkin vain jos sitä ei käytä kokoaikaa. No siinä on myös miehenkin vikaa kun olen nyt kolmeviikkoa sanonut että katsokaa mitä siellä on ja ei ole saanut aikaiseksi vieläkään katsoa. Kai sitä pitää mennä itse sinne jokupäivä penkomaan.

Suomessa keskimääräinen vastasyntynyt vauva painaa 3-4 kg. Eli liberolta kun katso noita vaippakokoja niin se olis sillon 1 tai 2 koko. Niitä ei kannata ostaa hirveästi jos mammuttimarkkinoilta hakee. Melkeen ostaisin toisen paketin 3 kokoa. Ja alottaisin kakkos koosta. Toki mulla kun on vertailupohjaa aikaisemmille kerroille, niin se valinta tulee niiden pohjalta. Tuskin tämäkään tulokas hirveen paljon alle tuon neljän kilon on kuin yksi oli yli 4 kilon ja toinen just vähän alle.

Mä aattelin mammuteilta hakea 1 ja 2 kokoa molempia yhden. Ja kun saa sen siili suhosen ja :P 1 koko menee max. 2 viikkoo ja kakkonenkaan ei kauaa. Kolmosella menee jo pidempään.

Meillä esikoinen syntyi talvella ja hankimme hänelle Joutsenen untuvapussin. Älyttömän kätevä, vauva nukkui kaikki päikkärit ulkona eikä untuvapussin tarvinnut hirmuisesti pukea. Aina oli lämmin lapsi ja pussin sai myös päänyli. Suosittelen! Untuva hengittääkin niin hyvin. Maksoi kyllä paljon, mutta makuupussi vaiheen jälkeen käytetty myös peittona. Hintansa väärti.

Mä meen katto yhtä facekirppiksellä ollutta untuvapussia. Meillä on kyllä jo toi Reiman kaukalopussi, mutta se ei varmaan riitä, jos paljon aikoo vaunuissa ulkona nukutella? Lisäks on jo olemassa lampaantalja vaunuihin, eli sit olis lampaantalja + untuvapussi. Siinä varmaan tarkenee hyvin?

Vaipat haettu, tuntupa hassulta :P oli siis koko 2 ja 3. Eli oliko 3-6kg ja toinen 8kg asti Siili suhosia ei ollu ku oli joku valmistusvirhe, hitsit!

Jee jee päästään huomenna hakemaan vaatteita ja muuta sälää pojulle! Tuo naapuri jo soitti kun heillä alkaa olla pula säilytystilasta :D sovittiin että huomenna sit haetaan tavaraa heiltä jaloista pois niin saavatkin toivottavasti vähän lisää tilaa varastoon :)

Meillä on vaunuissa oma untuvalämpöpussi ja esikoinenkin kun on talvilapsi, ollaan silloin jo hankittu lampaantalja. Se kyllä pitää lämmön todella hyvin ja seuraavana talvena kun pystyy pulkassa/potkurissa olemaan niin sama lampaantalja pyllyä lämmittää :)

Mulla on yks paketti kakkosvaippoja, saa nähdä mikä on menekki kun haluan kestoilla. Veikkaan että alkupäivät menee kertseillä, jos on itekin kipee.

Takaisin