Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite en oo ostanu vaippoja.. Mahtaakohan sitä pärjätä kuitenkin sit noilla kestoilla pelkästään.. Täytyy kysyä mitä mieltä mies on kun se ei tosiaan ole kovin innoissaan noista kestoista :D

Liekköhän miehet ylipäänsä vaipoista innoissaan? Kakkaan joutuu kuitenkin koskemaan, oli se sitten kertsissä tai kestossa. :D pitää ostaa vielä riisipaperia jostain, ni helpottaa pyykinpesua. Se on ainut mikä nyt enää vauvalta puuttuu itkuhälyttimen lisäks. Mut itkuhälyttimellä ei oo kiire.

Ostettiin pinnasänky jo muutama kk sittenkun löytyi halvalla, mutta nyt kun vihdoin aloin vauvan huonetta laittamaan kuosiin, niin ei se sovi sinne yhtään! Kai tässä vaiheessa voi vielä muuttaa mieltänsä :angelic: alkuperäinenkin maksoi vain kympin.

Muuten pitäisi vielä hankkia vaunut ja kaukalo, sekä jonkunlaista lämpöpussia olen ajatellut.

Tänään kirppiksellä löytyi edullisesti lämpöpussi, haalari ja fleecepuku vauvalle.
Lisäksi Kiinasta saapui tilaamani raskausajan tukivyö selälle, joka oikeesti helpottaa selkäkipua.
Joitain hankintoja vielä täytyisi tehdä, mutta ne ennättää tehdä hyvin äippälomalla, joka alkaa 3vko:n päästä.

Me taidettiin kotiin ostaa suoraan koko 2 kun vauva oli yli 4kg syntyessään. Oiskohan ollu ehkä paketti ykkösiä? Tää tulokas ehkä kestoilla synnäriltä saakka. En oo kyllä miehelle vielä kertonu

Tällä viikolla tullut hankittua taas lisää kaikkea pientä ja suurempaa. Ostettiin muotoonommeltu pissalakana pinnasänkyyn, jotta on sitten äp-pakkauksen pissasuojan lisäksi pesua varten toinenkin ottaa käyttöön. Kävin myös ostamassa manuaalisen Aventin rintapumpun vihdoin, vauvalle maitohappobakteeri + D -tippoja, unirievun ja tänään löysin kirpparilta muutamia ihania vaatteita. Kietaisubodeista olikin vielä pulaa, joten niitä löytyi muutama. Ostettiin myös Lindexistä sellainen vauvanpeitto, ajatuksena, että sitä voi sitten käyttää äitiyspakkauksen aikana ja alussa muutenkin vauvan päällä, kun äp-pakkauksen peitto on niin paksu ja iso. Mietin muutaman päivän, että voiko siinä tosiaan olla tukehtumisvaara tmv., kun se on niin iso, ja päädyin sitten ostamaan tuollaisen pienemmän ja kevyemmän peiton. Uskoisin, että vauva sen kanssa tarkenee myöskin, varsinkin jos ostan vielä unipussin/kapalon, niin sitten varsinkin äp-peitto on aivan liian paksu ja iso. Ja jos päädymme käyttämään äp-pakkauksen peittoa alusta lähtien, niin tuolle peitolle on silti varmasti käyttöä esimerkiksi vaunuissa tmv. Hankintoihin on mennyt jo monia satoja euroja, vaikka olemme ostaneet melkein kaiken käytettynä ja olemme myös miettineet todella paljon, mille kaikelle oikeasti on tarvetta. Silti esikoista varten on niin paljon hankittavaa, että huhhuh, tulee heti jonkinlainen huono omatunto, kun ostaa tuollaisen 15€ maksavan peiton uutena... :(

Ostettiin just puoliksi extempore anopin aloitteesta vaunut facen kirpputorilta ja ne on kyllä hyvät ! Tolleen sen pitikin käydä, yks vaihtoehto - ota tai jätä. Liikkeessä iski ihan paniikki kun vaihtoehtoja miljoona, värejä vieläkin enemmän ja ne hinnat.... :)

Kävin tänään katsomassa ensikertaa imetysliivejä. Kankaiset kaarituettomat ei oikein napannut, kun niiden läpi paidan kanssakin paistoi nännit. Lindexillä oli yhdet liivit, jotka oli kaarituettomat mutta sellaista kunnon liivikangasta, jotta ei paistanut nännit paidan läpi. Mistä olette ostaneet sellaisia liivejä, jotka ei paina mutta joita voi käyttää myös ihmisten ilmoilla? :) Vai onko tähän joku kikkakolmonen olemassa, jolla nännit piilotetaan, piilottuuko liivinsuojuksilla tmv.?

Mä ostin nyt sitten ompelukoneen vaikka en ole ommellut koulun kässäntuntien jälkeen. :grin Nyt vielä kangasostoksille ja sitten vaan tositoimiin... Ainakin pinniksen reunapehmuste, unipesä ja äitiyspakkauksen somiste olisi tarkoitus tehdä.

Browneyedgirl: Liivinsuojalla saa nännit piiloon ;) Siis jos liivit ovat ohutta materiaalia. Tätä ainakin itse viimeksi käytin (ja oli kyllä muutenkin välttämättömät kapistukset nuo suojat). Topatut imetysliivit omasta mielestä käytännössä oli epämukavat (siis imettäessä).

Mua on neuvottu, että imetysliivit kannattaa ostaa vasta melko lähellä syntymää, ja silloinkin reilu koko. Vois kyllä kans käydä kattelemassa jo millaisia tarjolla.

Mie ostin jo alkuraskaudesta tosi venyvät ja miellyttävät. Näissä on paljon tilaa venyä vielä ja kaikki noi mun omat tuntuu vaan niin tukalalta että en ole muita käyttänyt kuin näitä imetysliivejä.. Ostan tarvittaessa sit vielä suuremmat jos näyttää siltä että nää jää pieneksi..

Mää käytin molempien alkuimetysaikana paljon niitä lindexin imetysliivejä, myöhemmin siirryin normaaleihin liiveihin. Käytännössä ne oli hyvät kaikin puolin, mun kropalle vaan väärän malliset. Pitäs nyt raskia ostaa jotku oikeesti hyvät. Ja suosittelen et ostaa mahdollisimman loppuvaiheessa, ja jos jotku kalliit aikoo ostaa ni jopa synnytyksen jälkeen vasta, kokoa on melko mahdoton arvioida etukäteen. Mun normaalisti a kupit kasvo c-d kuppiin. Heh. :woot: Tai koko vaihteli kohtuuella, välissä meni b kupit, välissä olin ku pamela andersson :hilarious:

Mä kammoksun ajatusta mennä ostaan imetysliivejä. Tai ylipäätään liivejä kuin on tämmöset utareet. Eli en siis löydä normikaupoista liivejä ollenkaan. Ja en edes tiedä tehdäänkö imetysliivejä jotain k-kuppia jos nää tästä vielä kasvaa. Nyt siis on I/J kuppi.

Mulla alkaa kans olla vaikeeta vaikka siis on vaan D/E mut mulla enemmän vaikeuksia tossa ympärysmitassa.. Löysin halvalla nää nykyiset kapphalista.

Kirpparilla taas. Harmi ku oli vaan 20€ mukana kun ois löytyny vaik mitä. Siel oli imetystyyny ja vaunujen lämpöpussi jotka toivon siel odottavan mua keskiviikkoon ku pääsen uudestaan. Löyty myös uus äitiyspakkauksen haalari koko 68/74 5€ joka sopii mun makuun enemmän ku tää vuoden 2016 Ja housuja ja pipoja. Bodeja on jo nii paljo että asetin itelleni kiellon niiden ostoon. Myös pinkki väri oli pannassa tänään :P yht. 14€

Liitteet

• WP_20160919_12_12_54_Pro.jpg
    WP_20160919_12_12_54_Pro.jpg
    955.6 KB · Katsottu: 53
Muokattu viimeksi:
mä en oo hankkinut ipanalle mitää XD. no joo, pinnis ja leikkimatto kaarella.. mutta siinäpä ne ois sitten :D. Vaatteita luulen riittävän, kun on edellisiltäkin.. mutta on jotenkin, ettei ole inspiraatio nyt korkeimmillaan.. Yritän ajatella, että kyllä mä tässä ennätän vielä.
Itkuhälyttimenä tulee meillä toimimaan radiopuhelimet.

Mulla ei yksinkertaisesti oo jääny mitää edellisiltä, eiku onpas, esikoisen tuttiketju löyty tytön lelulaatikosta nukkeleikeistä :D mä lahjoitin kaikki lapsiperhetyön kotipalvelulle ja naapurin maahanmuuttajaperheelle kun nuorempi lapsi oli 2v. Sitä mukaa olen antanut kaikki pieneksi jääneet pois sukulaisille ja kavereille.

Tohtisikohan sitä jo pestä ekan satsin vauvan vaatteita? :D pari Ikean säkillistä on kertynyt jo arkivaatetta plus haalarit, makuupussi ym.
Kirpparivaatteissa se kurja puoli kun jotkut pesty niin vahvalla aineella että haisee kauas. Ajattelin vanish liottaa hetken ja laittaa 60 asteeseen hajusteettomalla. Kuivata vois vaik kuumassa saunassa ja sitte silitttää. Luulis et hajut lähtee. Kun saan vaatekaapin uuteen makkariin niin sitte saan kaikki vauvan vaatteet sinne.

Takaisin