Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on nyt hankittu hoitopöydä, sitteri. Turvakaukalo ja pinnis on esikoiselta. Vaatteita aika paljon esikoisesta jäljellä. Ei olla vielä hirveesti ehitty hankki mtn :D kiire kohta tässä tulee
Rv 27+4

Me ei hankittu tommosta pussukkaa. Totesin että eiköhän sitä riitä jos laittaa normi vaatteet, ehkä ohut villahaalari ja toppahaalari ja sit kuitenkin tulee viltti vielä päälle.. Eiköhän ne vyöt saa tarpeeksi hyvin laitettua :)

Mistä olette löytäneet pieniä toppa- ja villahaalareita? Tuo äitiyspakkauksen mukana tuleva on ainakin alkuun aivan liian suuri.

Mistä olette löytäneet pieniä toppa- ja villahaalareita? Tuo äitiyspakkauksen mukana tuleva on ainakin alkuun aivan liian suuri.

Facebook kirpparilta löysin ite ton 50/56 cm ja kaveri halusi antaa heiltä käyttämättä jääneen 62/68 kokoa olevan haalarin vielä lisäksi :) eli kannattaa kaikki kirpparit kysellä ainakin läpi.

meillä myös lämmin pussukka kaukaloon, menee muuten myös vaunuissa hyvin :) tarvittaessa sitten fleece/villahaalaria tms. Samat meni esikoisellakin. Meillä edelleen lähes kaikkiesikoisen jäljiltä, ajattelin ainoastaan hankkia tripptrappiin sen newborn kaukalon :)

Tekee mieli ostaa kauhea kasa ihania kankaita ja ruveta tekemään vaatteita vauvalle. Näin just Facebookissa ihanan kankaan ja niin haluaisin siitä itelleni tunikan :D oiskin varaa ostaa....

Sain ystävältä jo alkukesästä 50/56cm toppahaalarin, mutta ostin myös samanlaisen turvakaukalon lämpöpussin mikä Caarinalla on, koska löysin sen kympillä kirpparilta :) Pinnasänky meillä on ollut koottuna jo pari kuukautta... :rolleyes:

Ei tosta toppapuvusta ja kaukalosta oo mitään suosituksia, mutta mitä tiiviimmin vyöt saa lapselle, sitä turvallisempi istuin on. Jos on paljon vaatetta, jää sinne "ilmaa" väliin. Nyt keväällä, kun jäi esikoisen talvihaalari pois, piti vöitä kiristää aika paljon ja siinä huomasi miten paljon oli tilaa vöissä haalarin takia. Ja kaukalopussi on kätevä, kun auton lämmettyä ja kaupassa ym. voi vaan avata vetskarin ja vauva ei läkähdy. Esikoinen nukkui yleensä kun mentiin, niin ois varmaan herännyt jos ois pitänyt alkaa riisumaan. Mutta varmasti selviää ilmankin! :)

Joo siis täytyy olla tarkkana ettei ole liian löysällä ne vyöt. Nyt on tosiaan 2 toppahaalaria ja pakkauksesta tulee kolmas niin eiköhän niillä pärjää. Ton minkä sain kaverilta saa sillai pussiksi kans jaloista :)

Joo minunkin läheisillä ollut vain toppahaalareita vauvoilla ja kyllä se toppapuku litistyy niiden vöiden alle, kun napakaksi kiristää. Tottakai vyöt saa kireämmälle jos vauva on kaukalossa kalsareillaan, mutta ei se sitä tarkoita että vyöt olisi löysällä, vaikka välissä on vaatekerroksia. :D
Minä oon enemmän toppapukujen ystävä!

Musta toi kaukalopussi on parempi vaihtoehto, kun sen saa tosiaan auki, autossa, kaupassa, jne... Haalarin kanssa on vaikeempaa lämpötila vaihteluiden vuoksi. Ja ne vyöt myös. Kyllä ne vaan paremmin olemattomille harteille istuu pienemmillä vaatetuksilla. Voin vaan kuvitella kuinka liukkaasti laps muljahtaa vöistä läpi, kun ei vyöt asetu kunnolla esim ison hupun takia. Kokemuksesta taaperotkin pääsee istuimen vöistä pois toppahaalarissa, mutta ilman sitä ei. Puhumattakaan törmäyksessä tapahtuvista voimista.o_O

Muokattu viimeksi:
Monista haalareista saan nykyään hupun pois :) jos se huppu huolestuttaa. Mut joo saa olla kyllä tarkkana ettei jätä vöitä liian löysäksi.
Aattelin että se pari kolme kuukautta menee varmaan ihan hyvin haalarilla ku sit kuitenkin vaihtuu ohuempaan haalariin aika nopeasti :)

Minäkin olen ajatellut kääntää hupun ylös ettei jää mitään myttyjä väliin
Mut hei kyllä mä uskon että ne vauvat siinä jakkarassa pysyy, ei lämpöpussi ole ainut vaihtoehto. Ennen kulki vauvat takapenkillä pahvilaatikossa tai pajukorissa ;D

Mutta tästä tulikin mieleen et mikähän ois paras viritelmä eristää sedan-mallisessa autossa koirat ja vauva toisistaan? Ettei koirat pese vauvan naamaa tai nojaile syliin koko aikaa. Ois kätevä semmoinen väliverkko, mut saisko niitä jostain? En oo ihan varma haluanko hommata koirille häkkiäkään. ..ellei ois sellainen kevythäkki, mistä sais katon auki.

Mä oon kauhea koiranomistaja enkä ees huoli koiraa autooni. Saa olla imuroimassa jatkuvasti muuten karvoja ja ikkunoita nenän jäljistä. Olemme tehneet miehen kanssa kompromissin. Hänen kaksipaikkaisessa lava autossaan kulkee hän ja koira ja minun autossa minä ja lapset :D en kyllä muutenkaan anna lapsia hänen autonsa kyytiin, koska siitä 30 vuotiaasta datsunista puuttuu varmasti kaikki ce merkinnät... Mulla taas on oltava se markkinoiden turvallisin kun oon niin hysteerinen. Täytyy myöntää etten kertaakaan ole istunut miehen auton kyydissä enkä ole menossakaan.

Meidän koira on koristellut kauniisti oman puolen ikkunansa nenän jäljillä :D nehän on vaan söpöjä. Me matkustetaan niin paljon, että on koirakin tottunut mukana kulkemaan. Koiran takia alunperinkin hommattiin auto :D
Ps. Mitähän kummaa niillä ce merkinnöillä tekee, kunhan turvavyöt toimii ja auto menee katsastuksesta läpi.

Miehen sisko halvaantui ja vammautui henkisesti muutaman kuukauden ikäisenä juurikin vastaavanlaisessa autossa... Nyt hän asuu vammaiskodissa täysin autettavana ja on vain jouluna kotona... :/ ohjaus lakkasi toimimasta ja auto syöksyi valotolppaan...

Itsehän työskentelen vammautuneiden parissa, joten tuttua on että elämä voi yllättää ihan missä vaan. :/

Takaisin