Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vius Kevythäkkiä ei kyllä saa mitenkään turvallisesti penkille kiinni. Yltääkö koira vauvaan, vaikka olisi vöissä, vai miten se nyt matkustaa? Jahka saadaan ne rattaa päätettyä, niin sitten pitäis ostaa koirille häkki taakse. Tarkoitus olis teettää mittatilauksena sellainen, joka on about 2/3 takakontista, mutta ei ihan täyskorkea, niin että vaunut mahtuu toiselle sivulle ja vielä häkin päällekin tavaraa, joka sitten pysyy koiraverkolla takakontin puolella. Vaunut, koirien häkki, koiraverkko ja turvakaukalo onkin sitten varmaan ne kaikkein kalleimmat ostokset ja kaikkea sitä roudataan autossa.

Nyt on vöissä, mut yltää molemmille ikkunoille ja valjaisiin kiinnitettävä vyö tais olla tiukimmillaan. En tullutkaan ajatelleeks kevythäkin kiinnitystä. ..yksinkertaisin ois jos virittäis vaan jonkun esiripun siihe välille, ei ne voimaa käytä :D ..jos pingottais paksun kankaan niskatukiin ja telakan alareunaan kiinni. Ompelutaitojahan multa löytyy, kun oon koulunkin käynyt.

anoppi osti kirpparilta leikkimaton (tosin kun mä ajattelin sellaisen ommella itse..). ja pinnasängyn!!! Loistavassa kunnossa patjan kanssa. Meillähän löytyy entuudestaan ainoastaan pinnasänky, mutta kun sitä on joutunut hieman fiksailemaan.. kiitos isompien lasten, kun piti mennä sänkyyn kiipeilemään ja pohja ei kestänytkään..
Eihän siis entisessä sängyssä mitään muuta kuin kosmeettinen virhe, mutta kun edullisesti saadaan. Valkoinen ja hyvässä maalipinnassa tosiaan <3.

Kuulin jostain, että kannattaa harkita vaihtavansa sänkyyn patjan, jos ostaa käytettynä. Jos edellinen vauva on pulautellut, niin maito on saattanut aiheuttaa bakteerikasvustoa, joka voisi mahdollisesti aiheuttaa korvatulehduksia lapselle.

Kuulin jostain, että kannattaa harkita vaihtavansa sänkyyn patjan, jos ostaa käytettynä. Jos edellinen vauva on pulautellut, niin maito on saattanut aiheuttaa bakteerikasvustoa, joka voisi mahdollisesti aiheuttaa korvatulehduksia lapselle.

Juu, tuon tiedän. Onneksi entinenkin patja kunnossa, mutta tuossa on kyllä kuulemma niin siisti patja, ei mitään lika- tms tahroja. ja tulee kuitenkin höyrytettyä patja.

Itteä kans mietityttää ku saatiin patja ton pinnasängyn mukana.. Enkä ite päässy keskustelemaan sen entisen omistajan kanssa ku isän vaimo osti ton.. Mietin että riittääkö semmonen patjan suojus ja se että pesee päällisen...

Mä ostin huuto.netistä sellaisen Peg Peregon 3-in-1 sitteri-vauvakeinu-syöttötuolihässäkän. Viikonloppuna käydään hakemassa. :happy:

Tänään kävin myös shoppailemassa ja etsimässä mammatakkeja, muttei oikein löytynyt kivaa. Ehkä pitäisi vielä katsoa käytettyjä netistä. Talvitakki on jo, ja parin kuukauden välikausitakista en viitsi kovin paljon maksaa kun ei ole tuo säkkimalli mitään ominta tyyliä sitten raskauden jälkeen kuitenkaan...

Ostin myös pari lastenvaatetta alesta. Tajusin, että olen nyt ostanut viisi lastenvaatetta ja kaikki ns. poikien puolelta vaikka tyttö tulossa. :wideyed: Minkä sille voi, kun kaikki mun lempivärit löytyy sieltä, eikä tuo possupinkki iske ollenkaan... Ruusu-rusetti-rimpsu-glitteri-prinsessahörhelöistä puhumattakaan. Ostetaan niitä sitten aikanaan jos itse pyytää. On tässä se hyvä puoli, että menee sitten surutta samat vaatteet kakkosellekin jos sattuu olemaan "eri merkkiä". :grin

Niin joo, vielä noista pienistä toppahaalareista: en tiedä missä te asutte, mutta ainakin Forumin ja Kampin keskuksen yläkerrassa oli vauvanvaateliikkeitä, joista parissa oli pieniäkin haalareita. Meillä on kirpparilta ostettu muistaakseni 56 cm toppahaalari ja sitten kun tulee vielä äitiyspakkauksenkin haalari niin en ole raaskinut ostaa kolmatta. Tosin voi olla, että yksi tänään bongattu limenvihreä haalari löytää vielä tiensä meille...

Mulle neuvolan hoitaja suositteli muuten suoraan yli 60 cm kokoa. Sanoi, että osa vauvoista on jo syntyessä liian isoja 50 cm haalariin, ja loputkin kasvaa nopeasti ulos, ja vastasyntynyt liikkuu niin vähän ettei haittaa olla koon tai pari liian iso. Olin vaan kerennyt jo itse ostaa tuon pikkuhaalarin niin ei neuvosta enää ollut apua.

Joo aattelin kans että toi 50/56 voi olla liian pieni mut sitterin sain vielä ns yhden välikoon kaverilta 62/68

Mut entä jos se lapsi on niinku isänsä? Mun mies on siis ehkä maksimissaan 5 kertaa ollu kipeänä tän 11 vuoden aikana ja vaan yhden kerran vakavasti (oisko ollu 25v kun sairasti vesirokon!) ja yhteensä 2 kertaa ollu sairauden takia pois töistä joista tosiaan toi toinen oli se vesirokko..

Minäkin sairastin lapsena vasta kun menin hoitoon ja ei todellakaan ollut mitään uutena mulla :D
Ite haluan ennemminkin vältellä liian steriiliä ympäristöä.

Joo sitäpä! Ite käytännössä taas en oo ollu kipeänä nielurisaleikkauksen jälkeen.. Tai on mulla ollu pari kertaa ehkä nuhaa ja yskää mut menee nopeasti ohi..

Mun mielestä lasten kanssa pitää vähän tulla sotkuakin :) ei saa liian siistiä olla ja jatkuvasti siivoamassa.

Meille tulee tosiaan poikien vanha pinnasänky ja aijon hommata uuden patjan ikeasta siihen. Halvimmalla saa 30€. Edellisellä patjalla kuitenkin on mennyt kolme lasta ja patjakin alkaa oleen 8-vuotta vanha.

tottakai aina riippuu siitä, että missä kunnossa patjat yms on ja myös ikä. Sen mukaan katsellaan. Kuulemma ollut vain yhdellä lapsella käytössä. Odotan jo innolla, että sen saan.. ja nyt jos löytäisi lipaston tms vauvan vaatteille.. Tekis mieli pinnasänky jo kasata, sitten, kun sen tänne saan, mutta en taida ihan vielä kuitenkaan XD

Mullakin kyllä tarkotus lapset laittaa keräämään bakteerikantaa,mutta alkuun mielelläni vähän suojelen ennen kun alkaa oma vastustuskyky kehittymään. Sit myöhemmin saa alkaa nuolla kengänpohjia

Ymmärrän ton lasten sängyn patja hysterian, mutta just tajusin, että meillähän vauva nukkuu 6 vuotta vanhalla patjalla, jossa nukkuneet ennemmän ja vähemmän kaikki lapset, kuin vanhemmatkin. Nimittäin mun ja miehen sängyssä. Yhtälailla siitäkin voisi vauhkoontua halutessaan. Eli ehkä kuitenkin tärkeempää on, että patja on silmiin puhdas, eikä haise tunkkaselle, ym? Ja mun ymmärryksen mukaan lasten sängyissä pidetään kosteussuojaa (ainakin meillä itsestään selvyys), niin aika hurjasti olisi varmaan saanut päästä likaantumaan, että se ihan terveyttä vaarantaisi?

Takaisin