Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin käytettynä pinnasängyn ja nyt ajattelin investoida Familonin patjaan ja petariin - joo, on se kallis mutta tällaisenä selkävammaisena osaan arvostaa hyviä patjoja :)

Kylvettämisestä asiaa - missä se kannattaa tehdä? Naureskelin popcorn-kulholle jota myytiin "kohtuammeena" mutta ilmeisesti ovat ihan tosissaan... :D Meillä ei ole kovin isoja lavuaareja ja suihku on sellainen iso tila jossa yksi suihku. Eli missä ja minkälaisessa härvelissä kannattaisi lapsi kylvettää? Ainoa mielikuva lastenkylvyistä on sellainen iso muoviamme joka oli meillä lapsilla sillon kun itse olin pieni.

Meille ostetaan varmaan semmonen taitettava amme. Lisäks saadaan semmonen teline ammeelle. Meillä kans on semmonen iso suihku ja ajattelin että muutenkin sit kunnon kylvetys siinä ammeessa helpompaa.. Perus pyllyn pesu menee lavuaarissa kivasti vaikka on aika pienet lavuaarit meillä..

Miks en aiemmin tajunnu... Jooga housut! Tälläsen läskiperseen pelastus! Harmi kun citymarketista löyty vaan yhdet ja 40€ hintaan. Täytyy tilata netistä lisää.

Muokattu viimeksi:
Ite ostin just paidan prismasta.. Tulin siihen tulokseen että en ihan oikeesti viitti maksaa melkein 20e jostain hemmetin äitiyspaidasta jos ei ole edes imetyspaita.. Kohtahan semmosen tarvii kuitenkin niin mielummin ostaa monikäyttöisen.. Täytyy varmaan kyl hakea jossain vaiheessa yksi toppi tai t-paita myös cubuksesta :)

Meillä on kohtuamme ja on kyllä vallan pätevä. Itse en oo tykännyt perus ammeessa kylvettää pientä, se on niin jätti ja kömpelö pienen rimpulan kanssa. Meillä tykkää 2v:kin vielä istua tossa kohtuammeessa suihkukaapissa. :grin

Mä ajattelin hankkia sen Stokken Flexi Bathin. Saa taitettua pieneen tilaan, kun ei oo käytössä. Siskon perheellä on sellanen, ja ainakin niiden yli kolmevuotias vielä kylpee siinä mielellään.

Meillä on kohtuamme ja on kyllä vallan pätevä. Itse en oo tykännyt perus ammeessa kylvettää pientä, se on niin jätti ja kömpelö pienen rimpulan kanssa. Meillä tykkää 2v:kin vielä istua tossa kohtuammeessa suihkukaapissa. :grin

Pysyykö siinä pikkuvauvakin hyvässä asennossa? Minä olen kanssa katsellut kohtuammeita, ne vaikuttais niin näppäriltä meidän pieneen kylppäriin :)
Toisaalta periaatteesta haluaisin perinteisen mut kohtuamme kuullostais luonnollisemmalta.

Meillä on ikean perus amme, oon tyytyväinen. Ei oo ihan valtavan kokonen mut kuitenki sen kokonen et 2v8kk kylpee vielä erittäin mielellään siinä, mahtuu kyllä. Toki viehän seki tilaa ko ei saa mitenkään kasattua..

En tiedä oliko tätä joku kysynyt, mutta tarviiko vauva sydäntalvellakaan toppahaalarin alle muuta kuin normi trikoovaatteet? Näin kaikkia ihania pörrö/villa/fleecehaalareita, mutta mietin että onkohan sille käyttöä vai tuleeko vauvalle paukkupakkasillakin liian kuuma jos pukee tuollaisen toppahaalarin alle? :wideyed:

Tammi-helmikuussa on kovimmat pakkaset ja silloin meidän pienet alkaa oleen sen ikäsiä että pihalla voi olla hetken aikaa semmosilla 15 asteen pakkasilla. Jotkut vauvat ovat kylmissään ja jotkut kuumissaan, eli kyllä mä yhden fleecehaalarin ostaisin kuin se oma vauva voi olla kylmäverinen. Meillä esikoinen joka synty tammikuun pakkasilla oli aina kuumissaan ja toinen aina talvella kylmissään joka synty kesäkuun helteiden aikaan. Yks hyvä vinkki on kokeilla niskasta onko kuuma, kylmä vai hikinen. jos on hikinen niin sillon ehdottomasti vähemmän vaatetta päälle, jos kylmä niin enemmän ja jos kuuma niin kokeilee hetken päästä uudestaan onko muuttunut hikiseksi. Lämmin kertoo juuri että on oikee määrä vaatetta päällä.

Sanosin mää myös et kannattaa olla joku villahaalari. Helmikuussa on vielä monesti tosi kylmää ja sillon meijän vauvat on jo muutaman kk, tulee ulkoiltuakki varmaan aika paljon. Ihan pikku vauvaa ei saa edes sinne paukkupakkasille viedä et ei ihan pientä villahaalaria kannata ostaa.

Tilasin vihdoin hm:ltä äitiyshousut. Oon aatellu tähän asti et pärjään nykysillä mut en vaan pärjää. Toosi monesti oon laittanu netissä ostoskoriin yhet housut mut painanu raksista ko oon aatellu et en raski ostaa et kyllä mä pärjään. Nyt viime to meni hermot ja tilasin!:grin Tänään pitäs tulla. Toivottavasti on hyvät! Samalla innostuin tilamaan netistä huomattua miten kätevää se (taas jälleen kerran) on js tilasin jollyroomilta sadesuoja tuplarattaisiin. Easywalkereita jos joku on ostamassa ni mukana tulee sadesuoja mut on ihan susi. Jospa seki sit kävis noihin:)

Kirpparilla kävin (taas) voi tota pinkkiä vaatekasaa :P löysin 50cm tutta villahaalarin ja se tulee synnärille mukaan. Löyty myös pikkuruun ohuempi trikooliina, tumman ruskea :) mul oli sama liina ennemmin keltaisena ja tykkäsin keveydestä ja napakkuudesta.

Meil on villapukuja ja välihaalareita talvea varten. Ja toppapuvun alle laittaisin vähintäänkin paksut sisävaatteet. Me ulkoillaan ja mökkeillään paljon, ni oon varustautunut hyvin :D

Meinaatteko pitää talvivauvelilla myssyä sisällä? Mul on noita kangaspipoja sisäkäyttöön ja toppalakki ja kypärämyssy ulkovisiitteihin.

Miten on mahtaakohan riittää.. Tein äsken vaippa inventaarion ja tulos on seuraava. 21 aio, 6 sisätaskua, 10 sisävaippaa, 6 kuorta ja 5 pul taskua plus pakkauksen vaippa sekä yhteensä 19 lisäimua.. Mahtaakohan noilla pärjätä :D

Pärjäät varmasti. Pikkusella voi hyvin myös käyttää pelkkää harsoa ja villahousuja, oli mun suosikki :)

Tällä kerralla en taida kestoilla ei riitä into enää :)

Joo totta. Tosin mulla ei oo muuta ku pakkauksen 4 harsoa.. Siks kerrytin noita varastoja ja ne all-in-one vaipat on ehkä miehelle kans helpoimmat :D se ei muutenkaan oo kovin innostunut tosta ajatuksesta että kestoilee.. Mut ehkä se siitä :)

Minä sain serkulta käytettynä harsoja vinon pinon ja toisenkin. Pitää varmaan merkata, mitä käyttää pyllyyn ja mitä naamaan, ku kaikki valkoisia. Löysin netistä hyvän taitteluohjeen harsovaipalle. :)

Takaisin