Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistaakseni se oli se ekat 2 viikkoa sisällä ja sen jälkeen 10 Min kerrallaan ulkona ja siitä pikku hiljaa lisätään aikaa aina.. Ja ihan kait ensimmäiset kuukaudet on se - 10c pakkasraja ettei saa ulkona nukuttaa

Joo en mä isomman kanssa niin murehtisi noista rajoista ja kun täällä etelässä asuu, eipä kauheasti tarvinnut rajoitettaa tuota ulkona nukkumista esikoisen kanssa. Ei kyllä muutenkaan päivittäin nukuttu vaunuissa unia :)

Onko toi -10 raja myös vaunuilulle? Ku pahimmat pakkasethan on tullut tyyliin tammi-helmikuussa, jollon olis varmaan ihan päänupinkin kannalta kiva käydä ulkoilemassa.

Tossa Vau.fi artikkelissa mainittiin kyllä pelkästään ulkona nukuttamiseen tuo.. Eli en oo ihan varma enää että miten menee..

Näin ymmärsin kyllä, että ihan pienen kanssa ei ulkoilemaan ollenkaan jos on paljon pakkasta. Tietty kauppaan voi mennä ja pieniä hetkiä olla ulkona. Mutta jokainenhan itse tekee ratkaisunsa ja jos on hyvin pakattu vauva eikä lämpötila laske vaunuissa liian alas, kai sitä voi mennä? Muistelen, että neuvolassa sanoivat just tosta vaunuverhosta, että se auttaa ettei tuu liian kylmää ilmaa vauvalle. En kyllä ihan kaikkea muista, siitä kun on jo melkein 2 vuotta eikä pienen vauvan kanssa ole ihan skarpeimmillaan ;)

Joo siinä samaisessa artikkelissa sanottiin että kannattaa kokeilla erilaisella varustuksella ulkoilua ja jos niska on kauhean hikinen niin on liikaa vaatetta.. Eli testaamalla periaatteessa muutenkin tuo sitten..

Onko teillä muuten toppahaalarit vauvoille, vai millä varustelulla aattelitte mennä? Mä olin siinä ajatuksessa, että tietty toppis talvivauvalle (näin neljän kevät lapsen äitinäkin voi olla vielä ihan pihalla joistakin asioista...:hilarious:), mutta nyt kuitenkin ostin popin softshell haalarin. En voinut vastustaa ihanaa kuosia...:rolleyes: Viikonloppuna ompelin merinovillaisen haalarin ja ajattelin, että niillä pärjätään, vai pärjätäänkö? Vaunuissa ja kaukalossa on kuitenkin lämpöpussit ja villainen viltti pyörii virkkuukoukulla parhaillaan, jonka voi laittaa vielä lisäksi.

Ite ostin toppahaalarin ihan vaan sillä että on ku ei hommata sittenkään kaukaloon lämpöpussia. Vaunuissa sit taas on lämpöpussi ja voi tarvittaessa vielä laittaa makuupussin ja vilttiä ja villahaalaria ja fleecehaalaria päälle niin luulis riittävän..

Minä ostin toppahaalarin pikkuvauvakoossa. Jos lähtee vaunulenkille niin se on sama asia nukkuuko lapsi kyydissä tunnin vai parvekkeella tunnin. Pakko varmaan sit käydä alkuun yksin lenkillä jos minimiehellä ei ole lupaa tulla. Saapahan isänsä laatuaikaa vauvelin kanssa. Kysynpä neuvolan tädiltä asiaa ens viikolla. Viime talvet on kyllä ollut ihan onnettoman lämpimiä täällä Etelä-Suomessa.

Vius kerro sit mitä neuvolan täti sanoo. Itellä vasta paljon myöhemmin aika niin kerkeän varmaan unohtaa :D

Mahdoinkohan ennakoida hieman liikaa ku kokosin jo pinnasängyn :D toi on joku Ikean perus pinnasänky :) mut ei ainakaan myöhemmin tarvii miettiä sitä :D

Mä tässä mietin, että milloin kasaisin :D. Ei vielä kannata, kun en oo varma, mihin laitan.. Ja kun reunapehmusteet yms puuttuvat.. Ja ipanat alkavat kuitenkin siinä olemaan..

Itsekin pähkäillyt tuota toppahaalarin tarpeellisuutta, kun lämpöpussit kuitenkin löytyy. Esikoinen syntynyt heinäkuussa kolmen viikon helleputken alkuun, joten on vähä eri meininki tällä kertaa :) Meillä on itkuhälyttimissä lämpötilanäyttö (+häly, jos lämpötila nousee/laskee liian korkeaksi/matalaksi) ja muistaakseni isommillakaan pakkasilla vaunuissa ei montaa pakkasastetta ole ollut. Edessä ollut vaunuverho, itsetehty, roikkuu renkailla, joten ei kovinkaan tiivis.

Ampiaispesä meillä sai hyvin kato tonne tulevaan lastenhuoneeseen suoraan ja nyt ei kissat pääse leikkimään niillä ruuveilla :D

Meille tulee kaukaloon untuvapussi, en ollut aikeissa hankkia mitään pientä haalaria nyt alkuun. Siskolta tuli tänään kuitenkin viesti, että niiltä oli löytynyt koossa 50/56 joku kevyt toppahaalari, että eiköhän se meille siirry..

Ihan pakko tarkistaa. Oliko se niin, etten vauvalla sais olla kaukalossa paksua haalaria, ku sen kans vyötä ei saa tarpeeks kireelle? Onko sit parempi pistää ohuempi haalari, jonka alle tulee jotain lämmintä ja sit päälle viel joku peite? Mietin vaan sitä sairaalasta kotiin tuloa, ku kaikki pikkusen tavarat on isukin vastuulla, ni joudun pakkaamaan ne tavarat valmiiks.

Posti toi kukkis mulle tälläisen. Kaukalon vyöt on tuol pussin sisällä. Ei tarvii kummemmin pukea haalareihin. Helppo varmaan myös kun joudun vauvaa kuskaan paljo autolla kun pitää isompia lapsia talvella kuljettaa kouluun...

Liitteet

• WP_20160831_09_06_14_Pro.jpg
    WP_20160831_09_06_14_Pro.jpg
    683.2 KB · Katsottu: 52
  • WP_20160831_09_06_39_Pro.jpg
    WP_20160831_09_06_39_Pro.jpg
    573.5 KB · Katsottu: 54
Hmm.. Pitää harkita tommosen hankkimista. Helpottaa varmaan huomattavasti, ku ei tartte pakata vauvaa niin paksusti :)

Mäki ajattelin hankkii lämpöpussin kaukaloon niin ei tarvii pukea toppatakkia, talvivauva kun on. Ja ohjestua on että kaukaloon ei saisi laittaa liian paksui vaateta muuten ei turvavyöt menee oikein

Takaisin