Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin oon tehnyt listan hankinnoista, mutta mitään siltä listalta en oo vielä hankkinut, kääks. (Itselleni olen ostanut äitiyshousut ja bola-korun.) Tähän asti on ollut ajatuksena, että "ehtiihän sitä sitten myöhemminkin", mutta nyt kyllä tarttis jo alkaa varmaan vähän katselemaankin jotain, ettei sitten oikeasti tule hirveä hoppu. :)

Esikoisen kanssa mä hätäilin ja pohdin kauheesti että on kaikki ja ettei vaan tuu kiire hankkia. Lopulta kaikki oli hoidossa kauhean aikaisin ja oli paljon juttuja, joita ei edes tarvinnut vielä ties kuinka pitkään aikaan, esim. syöttötuoli. Ois voinut äippälomalle jättää jotain tekemistä :) Nyt pitäis hankkia hoitopöytä, mutta en halua vielä sitä tänne viemään tilaa :D

Sama. Syöttötuoli on vaan niin turha hankkii heti, ku pikkune ei istu pitkään aikaan. Pinnasängyllekään ei meillä oo kiirettä just ensisängyn ansiosta. Hoitopöytä jää kokonaan hankkimatta, ku pystytään hyödyntää kodinhoitohuonetta.

joo, syöttötuolia tuskin olen ihan heti hankkimassa. Tällä hetkellä on päällimmäisenä juurikin vaunut ja turvakaukalo. Ne ovat tällä hetkellä ne, mitkä ovat tärkeimmät. Vaatteet kyllä on niin, että alkuun riittää.. Ammettakin miettinyt, mutta kuopus ei viihtynyt ammeessa ollenkaan, vaan tuli suihkussa suihkuteltua sitten useimmin. Hoitopöytä - sekään kun ei taida mahtua meille minnekään XD

Mietin kans tota trip trapia mut en sit oo jaksanu hankkia.. Toki mieli voi vielä muuttua ja on sit aikaa ostaa :) mut sitterin hommaan kyllä ja leikkimaton.. Semmosen missä olis lelukaari :) voi olla että se sitteri jää käyttämättä mut on sit ainakin varuiks jos onkin käyttöä. :) rupesin taas miettimään että mitä kaikkea saadaan tuolta yhdeltä tuttavalta kun näemmä sieltä on nyt tulossa myös sitteri eikä tartte ostaa ite sitäkään.

Muokattu viimeksi:
Eikö teil Fuji ollut aikomus hankkia toinen lapsi pian perään? Vaik eka vihais sitterii, ni toinen voi sit tykätä olla siinä.
Vielä harkitten sitterii, mut ku niitäkin saa melko edullisesti, ni tuskin se taloutta kaataa, vaik hankkis turhaan. Ja kirpparilla saa tavarat myytyä melko(?!?) helposti :)

Joo sitäpä. Vaikka ekalla jäisi käyttämättä niin voi olla että kelpaa toiselle tai eka käyttää ja toinen ei.. Ei sitä tiedä vielä :) torissa ainakin oli sittereitä 5e ylöspäin ja sieltä niitä katsoinkin mutta tosiaan muistin tuossa juuri että mies sanoi että saadaan noilta tuttavilta. Heiltä tulee vaikka ja mitä kun eivät kuulemma aio enää kolmatta tehdä :) ja haluavat antaa nuo kaikki vaan eteenpäin. Itellä asenne että jos vaan joku jotain tarjoaa tollai niin kelpaa meille :) kunhan on ehjät (pestä aina voi vaikka olis jotain likaa tai pölyä) :)

Mulla ei ole Doomoosta kokemusta muutoin kuin kaupassa hypistelystä, mutta on ehdottomasti tulossa meille, ja se keinualusta myös niin toimii sitterinäkin. Mietin vaan, että tuleekohan tarpeeseen olla toinenkin sitteri, sellainen kevyempi ja helposti liikuteltava...

Me ostettiin eilen kirjakaupasta Mauri Kunnaksen Koiramäki-kirja. Luin sitä itsekin lapsena, ja jotenkin tuntui tärkeältä lukea noita Kunnaksen kirjoja myös omalle tytölle. :happy:

Niin ja hankinnoista vielä, tätä käsiteltiinkin enemmän tuolla muutama sivu sitten, mutta päätin että meille tulee tuo hengityshälytin. Vaikea sanoa onko hyötyä, mutta alaa sivuava koulutus ja maalaisjärki yhdistettynä väittävät ainakin minulle, että jos hengityspysähdys todetaan heti niin elvytyksellä voi olla edes jonkinlaiset saumat onnistua. Tästä syystä siis tulossa tuo vehje meille.

Mä löysin kaukalon lämpöpussin (sen vaikean nimen, ein jotai) torista 15€ mut joutuu lähettää Jyväskylästä asti mut ei tullu silti ku 22€ olen tyytyväinen enkä kuormittanut maapalloa uuden hankkimisella vaan ostin käytetyn!

Kissaverkkoa metsästän. Onko ainoa mahdollinen malli tuo jossa peitetään koko pinnasänky löysällä verkolla? Kokemuksia, kauppoja mistä ostaa?

No niin...Viime viikon perjantaina tuli Kiinasta tilattu tens-laite. Tilasin laitteen helpottamaan nykyisiä kolotuksia sekä tulevaa synnytystä ajatellen, jotta voi kotona alkuun kokeilla laitteella lievittää supparikipuja. :)

Joo talvella suositellaan, että on joku tuulensuoja ettei tuu liian kylmä. Meillä oli puuvillainen vaunuverho, joka ei oo niin tiiviisti etteikö ilma liikkuisi. Ja se pakkasraja on -10c eli sen kylmemmällä ei ulkona saa nukuttaa.

Niin onko tuo pakkasraja pikkuvauvan raja? Kyllä isommat vauvat nukkuu ulkona ympäri talven. Nämä on taas näitä mielipiteitä jakavia kysymyksiä, mutta en ole kuullut kenenkään lapsen kuolleen pakkasilla päiväunilleen ja minun tuttavapiirissä sitä tehdään paljon.

Takaisin