Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äh en nyt löydä sitä kirjoitusta mutta siinä oli jotain siitä että vaunuverho tai jopa harsoliina luo vaunujen sisälle liian kuuman ilman tai jotain.. En kyllä siitäkään löytänyt mitään tutkimusta eli ota siitäkin sitten selvää..

Ja tolla periaatteella aionko kyllä laittaa jonkun systeemin siihen kuomuun että suojaa hieman auringolta.. Ja en aio hankkia kätkythälytintä koska ei ole tutkimuksia joissa teho todetaan.. Joka tapauksessa sitä vauvaa varmasti kyllä kyttää vähän väliä alkuun että kaikki on hyvin.

Must tuntuu, et sitä vauvaa kattelee koko ajan muutenkin :) Se on kuitenkin pieni niin vähän aikaa. Näin kaverin vauvan n. 2vko ikäsenä ja uusiks n. 4kk ikäsenä ja se oli kasvanut ihan järkyttävän paljon :O

Lastenvaate kirppiksellä tuli vierailtua ja sieltä lähti mukaan britaxin turvakaukalo telakalla 40€. Kantoliinan tilasin netistä. Ajattelin nyt ekaa kertaa kokeilla moista. Esikoisen aikana oli kantoreppu, joka ei ollut paras mahdollinen.

Keskenmenot, kohtukuolemat ja kätkykuolemat vaan sattuu olemaan just niitä, mihin vanhemmat ei käytännössä pysty tai pystyy hyvin vähän vaikuttamaan. Sekös nykypäivän ihmistä hämmentää, kun kaikki elämän tapahtumat ei olekkaan omassa hallinnassa. Meille ei myöskään tule mitään vauvavahteja. Lapsi nukkuu mun kainalossa ja siinä tulee kyllä kytättyä ihan riittävästi. :grin
Vaunuverhoa ei tietenkään kelin salliessa tumpata kuomun eteen, vaan sidotaan esim työntöaisaan, jolloin antaa vain suojan auringolta. Talvipakkasilla ja kolealla tuulikelillä vaunujen ilma kyllä pysyy raikkaana, vaikka kuomun aukko olisi verholla peitetty. Ainahan sinne sen verta reikää jää.:)
Meidän kaukalo ja telakka kotiutui viikolla ja tekisi niin mieli jo tunkee se autoon! Sain kuin sainkin turkoosin istuimen, haluttuna maxi-cosin pebblenä. :love017

Mä oon kuullu niin et kovilla pakkasilla ei sais laittaa harsoliinaa vaunuihin suojaksi. Lapsi hengittää, ilma kostuu ja harso on niin ohut et jäätyy. Kuulemma joku vauva on kuollut vaunuihin just tästä syystä ko pitkät unet nukku ulkona, harso jääty ja happi loppuu. En tiiä onko perää mut en kyllä ite ainakaan uskalla laittaa harsoa ainakaan pitkäksi aikaa vaunuihin suojaksi. Ja mielummin jätänki jonku pienen tuuletusaukon et en täysin peitä niitä.

Kätkytkuoleman syytä ei tosiaan tiedetä, tosin tiettyjä suosituksia on esim. nukuttamisasennon suhteen.

Joo talvella suositellaan, että on joku tuulensuoja ettei tuu liian kylmä. Meillä oli puuvillainen vaunuverho, joka ei oo niin tiiviisti etteikö ilma liikkuisi. Ja se pakkasraja on -10c eli sen kylmemmällä ei ulkona saa nukuttaa.

Ja joo, tää äitiys on kyllä ikuista murehtimista, ei voi mitään :)

Hengitys loppuu, olipa ihmisen kuolinsyy mikä tahansa, siis vaikka mikä tahansa muukin kuin tukehtuminen. Sydän pysähtyy, elämä loppuu. Mutta toivottavasti ei kenenkään meidän lapselle niin käy ennen vanhuutta.

Fuji mä olin alunperin tilaamassa netistä, mutta sitten löysin ihan lasten/vauvantarvike liikkeestä :) luulisin että Suomessakin ne saattaisi myydä..

Minäki koitin eilisen illan metästää bolaa verkkokaupoista..lienenkö turhan nirso, mutta en "just sitä oikiaa" löytäny ja alko raskaushormoonit nostaan v-käyrää jo sen verran, että koneen löin kii. Jospa tänään tärppäisi kunnon yöunien päälle justiinsa se hyvä. ;) :D

Keskisellä oli bola koruja tosin kukaan sinne varmaan sen takia aja. En ostanut alkukesällä vaikka meinasin...

Mietin vaan että eikös netistä tilattuna ole ne toimitusajat aika pitkät? En ite ainakaan jaksa ehkä odottaa ku olis pitäny hankkia jo muutama viikko sitten.

Vauvatalo Johannalla ainakin näytti olevan koruja, tosi pieni valikoima toki.

Viimeks ku kävin siellä liikkeessä niin oli vain yhtä mallia hyllyssä.. Mut joo täytyy varmaan siellä käydä katsomassa ja ostaa sit vaan se kun ei ollu edes kallis.. :)

Mä tilasin esikoiselle netistä, oisko ollu joku raskauskeiju sivusto. Oon käyttäny sitä nyt kaikkien odotusaikana, munsta niin ihana se koru tai se idea siinä. Ja ajatus siitä et kaikki lapset mahassa kuunnellu saman korun helinää, jotenki herttasta :love7

Takaisin