Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joku lie bärchen tai jotain :D me saatiin onneks vaunujen mukana :)

Tosin kaukaloon ehkä vielä pitäis hommata kun tuo kait sopii vaan vaunuihin..

Onko kukaan ajatellut ostaa kätkyt\hengitys hälytintä? Mä pelkään niin kätkyt kuolemaa että ehkä ostankin... Aiempien lasten hengitystä tarkkailin varmaan ekat kolme vuotta...

Onko kukaan ajatellut ostaa kätkyt\hengitys hälytintä? Mä pelkään niin kätkyt kuolemaa että ehkä ostankin... Aiempien lasten hengitystä tarkkailin varmaan ekat kolme vuotta...

Mä olen harkinnut. Ystäväpiirissä on yksi kätkytkuolematapaus eikä sitä tilannetta ja sen järkyttävyyttä pysty kyllä käsittämään. Tai en ainakaan itse pysty. Vieläkin meinaan pillahtaa itkuun kun ajattelenkaan koko tapausta ja siitä on jo kuitenkin nelisen vuotta. Saatika sitten miten itse toipuisi moisesta.

En ole edes tullu ajatelluksi tollasta.. Oon kyllä ite huolissaan tosta myös ja tulee noita ajatuksia että mitä jos jne.. Täytyy kyllä pistää varmaan harkintaan tuo..

Meillä vauva tulee nukkumaan vieressä, eli hälytin on turha. :) Noi kätkytkuolemat on kyllä kauheita :(

Minä olen ajatellut myös hankkia, veikkaan, että stressaan muuten jatkuvasti. Ainakin nyt raskausaikana olen löytänyt itsestäni oikein kunnon stressi-essin, niin ehkä on järkevää yrittää helpottaa turhaa stressiä, jos vaan mahdollista.

Jatkan vielä, että pitää vaan saada ajatus jotenkin myytyä miehelle, sillä kun on tapana olla kovin huoleton ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Pikkuisen suhteen kyllä yllättää aina välillä ja huolehtii kovinkin, mutta yleensä ei mitään, minkä todennäköisyys on hyvin pieni.

Voisko joku linkata jotain konkreettista tutkimusta noiden tehosta?

Enpä ole kuullutkaan kätkythälyttimestä. Ja taidan leikkiä etten ole kuullut nytkään sillä jotenkin uskon että hysteria ruokkii itseään. Eli jos olisi hälytin niin varmaan hyysteerisenä vahtaisin sitten sitä.

Kaverilta sain kolme pussillista vauvanvaatteita joten niillä pitäisi päästä alkuun. Eettisistä periaatteistani poiketen kävin tänään myös H&M:llä ostamassa muutaman äitiysvaatteen. Olin laskenut sen varaan että voin käyttää kesämekkojani elokuun ajan, mutta näillä säillä turha toivo. Rupesi hävettämään kun joka päivä samat vaatteet töissä.

Onko hyviä vinkkejä mistä löytäisin mekon häihin? Pääkaupunkiseudulta. Tai hyviä nettikauppoja? Tai kaikista mieluiten vaikka käytettynä. Onko jotain äitiynettikirppiksiä tms....?

en hanki kätkythälytintä.. Itse ainakin rupean entistä enemmän ns. stressaamaan ja miettimään.. Tai sitten toisaalta luottamaan itse laitteeseen.. entä jos ei toimikaan ja itse et tarkkaavaisena?
Kuopus oli 2 viikkoinen.. ja hän tankkasi aikalailla maitoa.. Ja herätessään ei pahemmin äännellyt..
Anoppi oli ensimmäistä kertaa katsomassa uutta tulokasta ja rupesimme katsomaan ohjelmia ja klo 21.00 jälkeen (olisiko vartti mennyt, kun kannoin sänkyyn), niin lähdin tarkistaa, että nukkuuko. Kuulin pienen inahduksen.. Purlautti sellaisella vauhdilla maidot pihalle.. Isäntä joutui nenän kautta puhaltamaan toiselle happea.. ei tajuntaansa onneksi menettänyt kertaakaan.. ja anoppi joutui soittamaan ambulanssin.. Oltiin yö tarkkailussa kys:issä. Tosin poika oli oma itsensä ambulanssin meille saavuttua. Oli jo haluamassa maitoa lisää ja tuo oli vain varotoimenpide. Tämähän nyt ei mitenkään kätkyt-kuolemiin kuulu, mutta tuosta tulin vielä tarkkaavaisemmaksi ja koko ajan tuntuu, että kuuntelee lapsia koko ajan..

Ostimme Babysense kätkythälyttimem Torista pari viikkoa sitten. Todettiin mieleni mukaan kanssa molemmat, että saamme varmasti paremman mielenrauhan öihin tällä tavalla, koska molemmat olemme stressaajia ja unettomuudesta pahasti kärsiviä. Mielestäni 50€ sen eteen, että huolen ja unettomuuden kehän voi ennaltaehkäistä, on vähän. :)

Monella ystävällä on käytössä tuo kätkyhälytin ja mitä heiltä oon kuullu ni ei se välttämättä aina auta yöunia, sillä kun meijän pikkuset pääsee siihen ikään et ne liikkuu edes vähän, tulee vääriä hälytyksiä monta kertaa yössä ja niistäkös vasta stressaantuu:eek: ja ainakin itte huomasin et oli hälytin tai ei niin kyllä sitä vaistoamatta vaan kuuntelee pienen hengitystä.. Ei sille mahda mitään:angelic:

Ite mietin just kans tota että stressaannun varmaan enemmän jos ostan tommosen. Ja varmasti sitä joka tapauksessa heräilee monta kertaa yössä tarkistamaan.. Ja meillä ainakin tarkoituksena pitää pikkuinen lähellä kehdossa koko yön

Hei tiedustelen sitä että osaatteko kertoa hyviä lasten vaate- ja tarvike kirppiksiä uudenmaan alueelta? olen yrittänyt katsoa netistä mutta enpä ole löytänyt mitään luotettavia tai siis niin että uskoisin niiden olevan enää samoissa tiloissa ^^

Pakko kysyä, et onko tosta hälyttimestä oikeesti mitään hyötyä? Jos vauva lakkaa hengittämästä, ni pystyykö sitä enää pelastamaan? Eri asia, jos meinaa tukehtua, mut eikö kätkytkuolema nimitys tarkota just, ettei kuolemalle löydetä syytä? Eli ei oo tukehtuminen tms.

Sen takia pyysin aiemmin että onko jollain linkittää jotain tutkimusta noista. Ei oikein riitä se itselleni että jossain foorumilla joku sanoo että toimii kyllä jne jos siitä ei ole mitään oikeaa tutkimusta niiden tehosta..
Luin myös jostain että pieni lapsihan voi lakata vaan hengittämästä esimerkiksi vaunuissa vaunuverhon takana kun ilma ei kulje tarpeeksi ja lapsi luulee tavallaan olevansa taas kohdussa.. Eli siks haluan tietää onko niitä tutkimuksia tehty tosta..

En oo ikinä kuullut tommosesta :wideyed: Mut eik sekin sit näkyis ruumiinavauksessa, jos lakkaa hengittämästä? Vrt. tukehtuminen. Kyl lapsi aiheuttaa paljon huolta. Eka pelkää keskenmenoo, sit kohtukuolemaa ja sit viel kätkytkuolemaa. Ja sit ku niitten vaara-aika on ohi, ni alkaa pelkää tapaturmii ja onnettomuuksii.

Takaisin