Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite aattelin että vaihto vaatetta jos esim kastuu pahasti tai on ihan kakassa, lisäksi varmaan muutama vaippa, harsoliina tai pari esim vaipanvaihtoalustaksi, joku lelu tms, tuttipullo ja korvike, myöhemmin sit esim lisäksi jotain sosetta jne. Itelle juotavaa, kännykkä, avaimet, lompakko olis hyvä mahtua ainakin.. En tiiä mitä muuta tarttis mutta tolla pääsee ainakin alkuun

Riippuu Caarina siitäkin varmaan että miten paljon pakkaa ja onko hyvä pakkaamaan.. Nimim. Pieneen laukkuun mahtuu rantapyyhe+uikkarit

Suosittelen säilyttämään henk.koht. Tavarat omassa laukussa, hoitolaukku kulkee vauvan mukana ja vauva ei aina äidin mukana. Nimimerkki "mun puhelin ja kukkaro on nyt sitte siel hoitolaukussa mummolassa..."

Voin muuten fuji kokemuksesta sanoa että tilava laukku on ihan jees kun sun vauva, omat vaatteet, kädet ym on kakassa ja puklussa ja sun pitää kahdella sormella saada puhas vaippa laukusta kaatamatta koko laukkua lattialle samalla kun vauva huutaa punasena toisella käsivarrella... :D

Ite aattelin että omassa laukussa joo mutta hoitolaukun sisällä ehkä.. Riippuu vähän siitä mikä lompakko mulla on ja mikä puhelin jne.. Tai sit ostan housuja/paitoja missä on hitto vie taskut! :D

mulla hoitolaukussa yleensä vaippoja, vaipanvaihtoalusta, puhdistusliinoja ja varavaatteet esikoiselle. Tarvittaessa sinne lisätään nykyään vielä eväät. Lisäksi tilaa omille tavaroille. Mä en halunnut sellaista massiivista hoitolaukkua vaan sopivan kokoisen ja järkevän :) omaani olen ollut supertyytyväinen, myös ulkonäön vuoksi (laukkuihmisiä kun olen) :) hankin tämän kun esikoinen oli jo useamman kuukauden ikäinen koska entisestä "hoitolaukusta" ei koskaan löytänyt mitään eikö saanut kätevästi rattaisiin kiinni. Nyt kun kuvioissa jo juomat ja pöperötkin mitä kuljetellaan niin arvostas noita taskuja :) en saanut tähän nyt linkkiä kun puhelin ei tee yhteistyötä mutta kyseessä skip hop duo signature chevron kuosilla :)

Mie aattelin päräyttää ompelukoneella semmosen organizer systeemin että saa lisää lokeroita laukkuun :) semmonen ylimääräinen pussukka että voi vaikka lennosta myös vaihtaa laukkua jne :) näin että semmosia myydään ihan esim ozbaby:ssa joten teen ihan ite ku vaikutti kätevältä (nyt en muuten ole varma että oliko se pelkästään semmonen pieni minkä voi laittaa vaunuihin kiinni vai sopiiko laukkuun)

niin ja kun vauva syntyy niin harsot toki. Niitä kannattaa muutenkin olla vähän joka paikassa :grin Mä en omalla kohdalla näe riskinä sitä että omat kamat jäisi hoitolaukkuun koska se "kulkee vauvan mukana". Laukku on mulla aina ja jos esikoinen tai vauva hoitoon jää niin sitä varten eri kamat eri kassissa tai jo valmiina kohteessa :)

Mitenhän nois toppapuvuis on se lämmönkesto jos käytettynä ostaa? Epäilen ainakin isompien tenavien vaatteita pesukoneen jälkeen kun menee jotenki "löysiksi" ja vedenkin päästää läpi vaikka olisi laatumerkki. Pitää aina suihkutella uutta kalvoa...

Ite oon kulkenut koko lapsuuteni käytetyissä toppavaatteissa, eli eiköhän ne nykyäänki kestä. :D minun lapsi ei ainakaan kylmyyteen kuole. Meil on mieheni vanha vauvavillapuku odottamassa.

Meilläkään ei ollut erikseen hoitolaukkua. Samaan laukkuun vaan kaikki ja sit jos meni hoitoon pakkasin eri laukkuun. En halunnut kauheasti tavaraa kantaa mukana ja aika vähällä sitä pärjäsi :) ja meijeri mukana omasta takaa ;)

Wuhuu, ekat vaatteet ostettu! Kävin kirpparilla ostamassa kassillisen vastasyntyneen vaatteita parillakympillä :)
Kaikki ällöpyllyglitteri-vaatteet jäi kuitenkin hyllyyn, mies onneksi totesi samaa - ei moisia meille. Ihania (jopa merkki)vaatteita todella halvalla.

Mä kävin kans tytön kanssa kirpparilla ja nyt löyty tyttövauvan kampetta <3 ja pinnasängyn suojus, tosin sinertävä mutta ei se mitään... :D

Mä kävin kirpparilla kiertelemässä (ihan yksin Jes!) ja hillitsin itseni enkä ostanut vauvalle mitään! Esikoiselle talvikamaa ja itselleni parit äitiysvaatteet ja anttilan loppuunmyynnistä sukkia koko porukalle :)

Mä ostin kans tänään ekat vaatteet vauvalle kirpparilta <3 ihan söpö toppapuku, oli 62 kokonen mutta aika pienen näkönen, ehkä reilu aluksi mut menee eka talvi. Ja leggarit, neki oli 62 cm. Niin pienet, en voi ymmärtää et ne voi olla isot aluksi :D

Auttakaa....

(koska rattaiden valinta kävin liian vaikeaksi, siirryin pinnasänkyihin :grin)

Haluaisin siis pinnasängyn, jossa on irroitettava laita, että sängyt saa hilattua toisiinsa kiinni. No, löysin sitten tällaisen, joka pitäis mennä pidemmänkin aikaa:

https://www.vauvapiste.fi/tuote/little-footprint-brooklyn-juniori-pinnasanky/126226/

Mutta miten tuollaiseen sänkyyn, jossa on päädyt kiinteät eikä pinnaa, tai ylipäätään pinnikseen, jossa irroitettava laita, viritellään reunapehmusteet? :bored:

Hyvältä näytti! Täytynee palata tolle sivustolle, jos vielä kovasti tarvetta tuntuu olevan! Mä kävin kans ostamassa toiset pitkät housut ja t-paitoja. Villatakki/hupparimeiningillä sen lisäksi sit. Näillä pitäis pärjätä aika pitkälle!

Löysin torista einb... No en nyt osaa kirjoittaa merkkiä lämpöpussin kaukaloon 10€ vanhempieni naapurista ja johan sitä joku tulossa illalla hakemaan. Lupasi ilmoittaa jos kauppa perutaan. No ei siinä löysin meidän omasta naapurista torista niin ikään saman valmistajan pussin vaunuihin 10€ ja eilen oli sen myyny! Että mua harmittaa!!!

Tällänen pieni tuppukylä ja tuollanen tappelu..

Takaisin