Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mua jäi myös kiinnostamaan telakka+ turvaistuin systeemi kun turvaistuimiahan ei yleensä asentamisen jälkeen siirrellä mihinkään, tosin kuin kaukaloita :) turvaiatuimissahan on yleensä kiinteänä "telakka" joko turvavöillä tai isofixillä kiinnotettävä (eli tukijalka joka tulee auton lattiaan kiinni.) Sitten on erikseen nämä kasvot menosuuntaan olevat vyöistuimet joissa tätä tukijalkaa ei enää ole :)

Olen kahteen kertaan käynyt haalimassa vaatteita kirpparilta ja uskoisin, että kerta vielä+ äitiyspakkaus, niin alkaisi toistaiseksi riittämään. Äitiyspakkauksenkin saa jo tällä viikolla laitettua vihdoin tilaukseen :woot:
Toivon totisesti, että rakenneultran sukupuoliveikkaus pitäisi, sillä 80% vaatteista olen hankkinut sen mukaan. Mun mielestä unisexvaatteet on jotenkin tylsempiä verrattuna ns. Perinteisiin tyttöjen ja poikien vaatteisiin.

Torista olen ostanut pinnasängyn kympillä (!) Ja lelukaaren. Yritän hillitä etten hankkisi vielä kaikkea mahdollista, mitä sitä muuten tekisi seuraavat 4 kuukautta.

Mä olen nähnyt jonkun sellaisen mainoksen, missä on sanottu että merkin X (en muista mikä) turvakaukalon telakkaan saa myöhemmin kiinni saman firman turvaistuimen. En ole vielä perehtynyt sen kummemmin noihin istuimiin niin oletin vaan että nekin kiinnitetään telakalla. :wideyed: Mutta mainiota toki jos näin ei ole, sitten voi ehkä viedä istuimen aina muksun mukana hoitopaikkaan.

Ilana: meillä on esikoinen tulossa ja tarkoitus laittaa pikkusisarus ripeästi työn alle. Mietin itsekin noita Super Vikingejä, mutta Emmaljungan vaunut olivat testaamistani hankalimmat taittaa kokoon, joten päädyin ostamaan kompaktimmat Mutsyn vaunut ja ostaa sitten myöhemmin sisarusrattaat jos tulee tarvetta. Täysimetyksen aikana raskaus on kuitenkin melko epätodennäköinen ja siihen kuitenkin se tehokas yritys päälle (esikoisen kanssa meni 9 kk) plus itse raskausaika... En nähnyt järkeväksi ostaa toivotun mutta ehkä epätodennäköisen pienen ikäeron perusteella suoraan vaunuja joita en muuten halua. Mutta toki jos Emmaljungasta tykkää, ja monihan tykkää, niin ilman muuta voi olla järkevä ostos. :happy:

Meille optimaali kaukalo olis turvallinen, jos sais uuden i-size standardin mukaisen, isofix jalustalla, johon sais myöhemmin samaan alustaan turvaistuimen ja että kaukalon sais myös kiinni vaunuihin.

Kaukalon hommaaminen on meillä miehen homma. Sanoin, että vauva tulee kotiin vasta omassa kaukalossa :)
Kestovaippoja oon nyt saanu facen kautta kahdesta paikkaa ja lisäksi saadaan vielä veljen perheeltä, että niitä on sit varmaan riittävästi.

Kerrankin oon onnellinen, et mies on kotona. Reilu vartti sitte mulle soitettiin, et olis paketti tulos. Ku kysyin, et mihin aikaan kuski olis meillä, ni noin puolen tunnin päästä. En mä ny niin nopeesti pysty irtautuu töistä ja lähtee kotiin. Yleensä ajojärjestelijä on soittanu aamulla, ja yleensä mun asuinalueen jakelu on 15:30-17:30. Eli nyt tuli yllätyksenä.

Jaaa.. Nyt tuli mieheltä kuva, misä on paketit.. Eli en olis millään ehtinyt edes kotiin ennen kuskia...

Aamutorkku miten paljon sulla on niitä? Mietin ite että miten paljon tarttee vielä lisää

En oo laskenu. Niitä on nyt pari kassillista ja en tiedä paljonko saan kaikenkaikkiaan veljeltä porukalta. Tosin en mä oikeasti tiedä paljonko niitä pitäis olla. Joku puhui tuolla kestovaippai ketjussa parista kymmenestä per koko, mutta ei niitä varmasti niin paljoa ole. Tosin mielelläni pesen vaikka vajaita koneita, kuin pidän pitkään haisemassa. Koiran kusemista matoista on ainakin huomannut, että alkavat haisemaan varsin nopeasti.

Mä ihastuin eilen Lastenturvassa sellaseen Doomoo vauvan "säkkituoliin", mihin sais kanssa keinualustan niin että toimis sitterinä. Tulee lähes varmasti meille kunhan saan värin päätettyä. :) Ja imetystyynyä katselin kanssa. Vaunut on jo hankittu, hoitopöytä saatu kaverilta ja pinnasänky ostettu käytettynä miehen työkaverilta. Aika hyvällä mallilla siis jo ollaan. Ostoslistalla vielä tuon sitterin lisäksi ainakin turvakaukalo, hajutiivis vaipparoskis ja vaatteita.

Mä ihastuin eilen Lastenturvassa sellaseen Doomoo vauvan "säkkituoliin", mihin sais kanssa keinualustan niin että toimis sitterinä. Tulee lähes varmasti meille kunhan saan värin päätettyä. :) Ja imetystyynyä katselin kanssa. Vaunut on jo hankittu, hoitopöytä saatu kaverilta ja pinnasänky ostettu käytettynä miehen työkaverilta. Aika hyvällä mallilla siis jo ollaan. Ostoslistalla vielä tuon sitterin lisäksi ainakin turvakaukalo, hajutiivis vaipparoskis ja vaatteita.

Mä katselin eilen netistä eri sitteri-bouncer yms vaihtoehtoja ja törmäsin myös tähän Doomoon säkkituoliin. Oli jotenkin niin mukavan näköinen, että tekis mieli itsekin käpertyä vastaavaan :grin

Mä tänään sorruin ostamaan lähikirppikseltä vauvan vaatteita, semmoisia unisex vaatteita kun näytti niitä siellä olevan. Piti käydä vaan hakemassa leipää sieltä, kun sinne tulee jonkun leipomaa hyvää leipää aina näin torstaisin.

Nyt meil on Emmaljungan city cross yhdistelmävaunut, Britax turvakaukalo telakalla ja Britax b-mobile kaupunkirattaat. Kaukalon saa kumpiinkin vaunuihin kiinni, emmaljungat sopii talvikäyttöön ja britaxit ketterään kaupunkiasiointiin. Kaikki mahtu yhdellä kertaa meidän pikkuautoon :D ostin serkulta käytettynä ja erittäin hyväkuntoisena.

Mä olen nähnyt jonkun sellaisen mainoksen, missä on sanottu että merkin X (en muista mikä) turvakaukalon telakkaan saa myöhemmin kiinni saman firman turvaistuimen. En ole vielä perehtynyt sen kummemmin noihin istuimiin niin oletin vaan että nekin kiinnitetään telakalla. :wideyed: Mutta mainiota toki jos näin ei ole, sitten voi ehkä viedä istuimen aina muksun mukana hoitopaikkaan.

Ilana: meillä on esikoinen tulossa ja tarkoitus laittaa pikkusisarus ripeästi työn alle. Mietin itsekin noita Super Vikingejä, mutta Emmaljungan vaunut olivat testaamistani hankalimmat taittaa kokoon, joten päädyin ostamaan kompaktimmat Mutsyn vaunut ja ostaa sitten myöhemmin sisarusrattaat jos tulee tarvetta. Täysimetyksen aikana raskaus on kuitenkin melko epätodennäköinen ja siihen kuitenkin se tehokas yritys päälle (esikoisen kanssa meni 9 kk) plus itse raskausaika... En nähnyt järkeväksi ostaa toivotun mutta ehkä epätodennäköisen pienen ikäeron perusteella suoraan vaunuja joita en muuten halua. Mutta toki jos Emmaljungasta tykkää, ja monihan tykkää, niin ilman muuta voi olla järkevä ostos. :happy:
Maxi-cosin pebble kaukalo menee samaan telakkaan, johon menee myös maxi-cosin 2-way Pearl turvaistuin. Et siis ole ihan väärin nähnyt. Meille tulee vauvalle pebble kaukalo ja myöhemmin tuo Pearl istuin samaan telakkaan. Nyt jo on nuorimmalla käytössä Pearl selkä menosuuntaan ja on kyllä mainio penkki, niitä sitten vuoden päästä toinen lisää! :) isofixejä suosittelen kyllä kaikkien kokoluokkien istuimille, jos suinkaan mahdollista. Paljon luotettavammat,kuin vyö kiinnitys. Meillä on vyöistuimetkin isofixeillä.

Millaiset kylpyammeet hankitte/omistatte? Meillä on ollut perinteinen iso amme tulpalla, mutta myin sen pois. Vie tilaa niin pirusti. Oli ajatus hankkia jonkinlainen kokoontaitettava malli, kunnes löysin kohtuammeen babystylestä vaivasella 5 eurolla!:grin Se ei vie tilaa ämpäriä enempää ja vaikuttaa kivalta vauvan pesuun. Taaperokin otti eilen siinä kylvyn tyytyväisenä, joten pitkäikäinenkin on!:)

Me ei vielä oo hankittu ammetta, mutta on ajateltu just kanssa kokoontaitettavaa. Siskon perheellä on Stokken kokoontaitettava amme ja on ollut heidän mielestä hyvä. Ja heidän 3,5v tykkää edelleen siinä istuen kylpeä, eli käyttöikääkin on. Täytyy yrittää vaan bongata joku tarjous. Kylppärissä kun ei liiaksi oo tilaa, niin sillä ei haluttaisi mitään tilasyöppöä.

Meillä on ikean amme pyykkikäytössä ja ajateltiin ottaa se käyttöön takas. meillä oli myös kylpytuki, mut myytiin se pois joten sen hankinta tulee vielä. koin sen hyvänä.

Tuota kylpytukea sitä itekin pohtii..esikoisen aikaan sillon 12v sit ei semmosia ollutkaan. Anis sanoo siis, että oli hyvä.. suosittelet siis ostamaan? Mitä mieltä muut? Tiijjän, että toiselle välttämätön voi toiselle olla turhake, mutta tästä kapineesta ei mitään kokemusta ole niin mielipiteitä olisi kiva saada. :)

Mä kävin ostamassa lidlistä pari vartalotyynyä. Katotaan helpottaisko nukkuma-asennon löytymistä. Siskon luona pengottiin kans vauvakamppeet tänään ja löytyihän sieltä taas aarteita Tontulle pidettäväksi. Ihana yllätys oli myös löytää oma vauva-aikainen vaunulelu/-koriste. Aarikan puinen on, niin pääsee käyttöön nytkin. Uskomatonta, miten oma äiti onkin niin säntillisesti ja siististi kaiken säästänyt ja sitten vuorostaan sisko säilönyt talteen. :)

Vaippoja minäkin alan haaliin kunhan tulee vaippatarjouksia, siitä tulee hirveä säätö loppuenlopuks kun ostaa tarjouksesta.

Mä missasin lidlin vartalotyynyn! Kävin tänään katsomassa ja ne oli loppu :( alkaa vaivaamaan lonkat, eli tarvis jonkun. Toisaalta esikoinen nukkuu vieressä suurimman osan yötä ja hyväkun mä mahdun sänkyyn :D

Takaisin