Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans mammavaatteet vasta plus muutama body, kassillinen vauvavaatteita saatiin viime kyläreissulta. Lankoja ostin, että vois ruveta jotain vauvalle neulomaan, muut jääköön sit myöhemmälle!

Me päätettiin kans, ettei erillistä hoitopöytää osteta ollenkaan. Kodinhoitohuoneessa on sopivasti altaan vieressä tasoa, johon saa hoitoalustan ja koreihin tarvikkeita ja myös kaappitilaa riittävästi vauvan jutuille..

Minkälaisen turvakaukalon hommaatte tai millainen teillä jo on? ☺
Itse olen kovasti miettinyt ja pohtinut asiaa..

Mekään ei hankita hoitopöytää. Noilla meidän pojilla oli, mut se ei oikeen toiminu kuin vaatesäilytys paikkana. Ei juurikaan käytetty sitä muuten.

Me hommattiin käytettynä turvakaukalo ja isofix. Sanottiin että on kolaroimaton, niin siihen pitää uskoa. Toiseen autoon hommataan sitten oikeen turvaistuin, kun mies joskus saattaa joutua tarhasta hakemaan. Eli meillä siis on miehellä työautona pakettiauto ja mulla sitten farkku käytössä, mihin mahtuu meidän koko perhe.

Elma me saatiin miehen työkaverilta vöillä kiinnitettävä britax römer.. Vuosimallia en tiedä mut ihanan kevyt.

Muoks. Olisin halunnut isofixillä kaukalon kun se on vielä turvallisempi kuin vyöllä laitettava.

mietin sit sellaista hoitopöytätasoa, minkä saat taitettua kasaan. Siinä taitaa kyllä hermo mennä, jos sellaisen hankkii XD. Tai minkähänlainen olisi, jos pinnasängyn päälle..

Mietin ite kans alkuun tollasta ku ei ollu tarkoitus hankkia kunnollista hoitopöytää mut tarvitaan myös lisää säilytystilaa niin päädyttiin sittenkin hankkimaan. Ihan kivan näköisiä pinnasängyn päälle tulevia näin torissa :)

Me hankitaan brio / britax turvakaukalo. Iso vaikutus on just se isofix (löytyy molempien autoista). Plussaa on kans se kaukalon helppo kiinnitys / irrotus ja et sen saa rattaiden runkoon kiinni. Kalliitahan ne yhdistelmärattaat on, mut onneks äippä lupas auttaa <3 Oon harkinnut tutin ostamista (hei wau! xD ), ku jotenkin tän raskauden ymmärtäminen on edelleen aika.. Hmm.. Välillä ei vaan tunnu ymmärtävän asiaa ja välillä se tieto iskee niin kovaa päin näköä, et pakko pysähtyy ja miettii, et mitä v*ttua sitä on tullut tehtyä :D
Eikö Fuji siihen saa isofix-adapteria kiinni? Kannattaa kysyy jostain lastentarvikeliikkeestä.
Se kaukalo, mitä katotaan (mä katon ;) ) on saanut kolaritestissä turvavyöllä arvion "Hyvä" ja isofixillä "Erinomainen".

Täytyy kattoa.. Kuulemma ei sais ja kaukalon kyljessä on ohjeistus vöiden asennukseen.. Mut joo täytyy kyllä katsoa jos vaikka saisi.

Ja, kun mulla on loppujen lopuksi aina käynyt niin, että vaihdan vaipan joko ihan lattialla, sängyllä, sohvalla yms.. Kuopuksen kohdalla oli vain niin kiva, kun oli pesukoneen päällä.. pesuallas lähellä jne..

Meillä oli sellainen taitettava hoitotaso ja meillä toimi oikein hyvin! Ei haluttu hankkia pöytää, niin tota kyllä käytettiin paljon.
Meillä on Brion rattaat, niin siihen sopiva kaukalo hankitaan. Se mikä oli esikoisella on lainassa tutuilla, mutta se on jo ollut monella lapsella niin tuntuisi hyvältä hankkia uusi. Ja ehdottomasti telakka, jossa on isofix, se on niin helppo siirtää! :)

Pienenä vinkkinä sanon et suosittelen ees jonkunlaista tasoa , joka on sopivan korkeudella vaipanvaihtoon yms. Meillä esikoisella ei ollut mitään, (päältä täytettävä pesukone, niin vähän tilaa hoitopöydälle) niin vaihdoin vaipat , tein pikkupesut yms sängyllä. Selkä tuli tästä ihan JÄRKYTTÄVÄN kipeeksi. Oli niin liikaa touhuta kumarassa, sitä hoitamista riittää pikkuvauvan kans. Muutenki synnytyksessä kärsii selkä, ja se on kipeä. Lisäksi ko touhuaa ihan väärässä asennossa ni olin lähes rampa kunnossa..... tokaa ko aloin oottaa ni muutettiin isompaan asuntoon missä kodinhoitohuoneessa oli sopiva taso. Selkä kärsi siinäkin synnytyksessä ja oli kipeä mut ei lainkaan verrattavissa ekaan.

oliskohan uusimmassa Moottori-lehdessä ollut turvakaukalo arvostelu. Se on se autoliiton tekemä ja löytyy varmaan myös netistä. Meillä on esikoiselta besafe izi jotain. Telakan kanssa, tosi kätevä.

Eilen ostin alesta ihanan 56cm bodyn. Muuten esikoisen vaatteita on paljon tallessa, mutta pieniä vaatteita oli vähemmän.
Me varmaan hommataan vaan hoitoalusta pesukoneen päälle kylppäriin. Niin oli esikoisen aikanakin ja sillä pärjättiin. :)

Muokattu viimeksi:
Me saatiin mieheni veljeltä huima kasa tavaraa vauvalle. Ennestään kun meillä ei tosiaan mitään ole. Vierashuoneessa on nyt koottuna pinnasänky. En tiedä kuka hullu näin aikaisin, mutta ajateltiin että ihan sama onko se tuolla palasina vai koottuna. Yhtä pahalta se tuntuu jos joku vielä meneekin pieleen. Lisäksi saimme kantorepun, imetystyynyn, rintapumpun, pehmeän kantokopan, lämpöpussin, leikkialustan ja pari laatikollista leluja... Apua :nailbiting::grin

Takaisin