Ostokset ja hankinnat

Olen tässä jo hieman vaunuja katsellut. Kovasti kiinnostaisi Mountain buggy urban junglet, mutta juuri mistään ei löydy mitään mielipiteitä niistä. Onko täällä kellään niistä kokemusta?
 
Tänään 13+4 ja olihan se pakko käydä lindexillä hypistelemässä vauvanvaatteita ja muutama ihana body lähti mukaan... :) Ja uuden äitiyspakkauksen julkaisua ens viikolla oottelen innolla!

Vaunuja oon kans jo kovasti googlaillu, tuntuu vähän siltä et ilmeisesti yksiä täydellisiä yhdistelmävaunuja ei tunnu olevan olemassakaan :D
 
Ostettiin eka vaate kans :) Kirpparilta Tutan valkoinen ohut vanuhaalari 5€. Oli ehkä kerran tai pari käytetty, eli todella halvalla lähti.
Vielä ei olla muuta hommattu, mutta rattaita on katseltu ja tiedänki jo millaiset haluan... on vaan todella kalliit, eli eiku rahaa vähän keräämään.
 
Heippa elokuiset! Onko täällä ketään joka haluais mielummin vuoden 2014 äitiyspakkauksen? Voisin vaihtaa mielelläni siihen uuteen jos halukkaita on :)
 
Meillä on säilössä kaikki vauva jutut. Pinna sänky ja yhdistelmä rattaat käytössä vielä. Ei hirveesti tarvii ostella. Mamma vaatteet on lainassa kaverilla, pyysin takasi. Tilasin muutamat housut ja paitoja. Kesäksi pitää hankkia muutama mamma mekko. Anoppi löysi sisarusrattaat kirpparilta. Ja on ostanut pienelle kehdon :happy: Vaateita löytyy kahden tytön jäljiltä paljon. Jos on poika niin pääsee ostelemaan uutta enemmän. Ajatus on että kun tämä syntyy ja kasvaa niin sitä mukaa myyn, kierrätän vauva jutut pois. :p
 
Täällä odottelen ostosinnon paluuta. Ennen nt-ultraa odotin kauppoille pääsyä ja pienten vaatteiden hankintaa, mutta nyt ostosinto on ohi.. :eek: Tähän mennessä olen hankkinut vain kotidopplerin sekä Poukaman puput -vauvakirjan. Nuokin ovat enemmänkin minua varten hankittu, ei niinkään lapselle :wink Milloinhan se ostosvimma taas heräisi? Ehkä viimeistään rakenneultran jälkeen, jos siellä saa tietää vauvan sukupuolen :)
 
Imme, mulla on aivan sama! Joskus 10. viikon kieppeillä oli hirveä hinku hypistellä vauvan vaatteita ja surffailin netissä vauvakamaa, vähän vaatteita tarttuikin matkaan. Nyt ei nappais millään ostella mitään... Noh, onneks ei vielä tarttekaan :) Alkuinnostus on vähän tasaantunut ja odottelen rakenneultraa, joka ois 7.4. heti pääsiäisen jälkeen. Jospa sitten iskis taas pesänrakennusinto päälle :grin Nyt tuntuu, että vauvaan on niin pitkä aika, että en viittis täyttää pienehköä kämppää tavaroilla, joita en tarvitse moneen kuukauteen.
 
Me ei olla hankittu vielä mitään. Ensi viikolla mennään vk 18 jo. :eek: :3some Saan vauvalle kehdon, mikä on minulla ollut jo vauvana. Anoppi lupasi rahoittaa vaunut. Turvaistuinta ollaan katsottu. Ensin pitäisi kotoa tyhjentää kaappeja ja tehdä tilaa uusille tavaroille.
 
Me käytiin tänään vähän "koeajamassa" vaunuja ja katselemassa turvakaukaloa yms. juttuja. Vielä ei olla päätetty mitään, mutta olihan se jotenkin kivempaa katsella livenä kuin jossain nettikaupassa. Kohtapuoliin pitäis myös päästä penkomaan tuttavien ja sukulaisten varastoja. Ekat bodytkin on jo hommattu kun tuli niin söpöjä vastaan :)
 
Me käytiin tänään katsomassa pinnasänkyjä samalla, kun pyörittiin muutenkin huonekalukaupoilla. Löydettiinkin aika ihana sänky, mutta ostetaan se varmaan vasta kesällä. Kiva kuitenkin tehdä jo "tiedusteluretkiä". :wink
 
Onko kellään kokemuksia Stokken Tripp Trapp -tuoliin kiinnitettävästä Newborn setistä vauvalle? Näköjään kolmannenkin lapsen kohdalla voi hurahtaa harkitsemaan "turhakkeita". :wink Kovasti houkuttaisi ajatus, ettei vauvan tarvitse väkisin olla yksin lattiatasossa matolla tai sitterissä, vaan pääsisi halutessaan samalle tasolle pöydän ääreen muiden kanssa seurustelemaan isompien lasten ruokailujen ajaksi. Ja että mäkin saisin silloin kädet vapaaksi syödä myös itse... :rolleyes: Samoin sitten aikanaan soseiden aloittelu olisi syöttäjälle mukavampaa kun ei tarvii sylissä pitää tai syöttää lattialla istuen tavalliseen sitteriin.

Kahden päivän googlauksella oon itse tykästynyt ajatukseen tuosta setistä, mutta onhan se KALLIS ja varsin lyhytikäinen hintaansa nähden. Käytetytkin maksaa enemmän kuin itse Tripp Trappit. Lisäksi muutama googlattu kommentti kertoi, että ei ole kovin ergonominen, joten ainakaan he eivät suositelleet tätä myös tavan sitterikäyttöön, vaikka valmistajan mukaan tätä voi käyttää myös lattialla tavallisena sitterinä. Meillä on kahdella ekalla ollut sitteri, joten emmin tarviisiko kolmaskin vai ei.... Toisaalta ehkä tämä ja leikkimatto korvaavat perinteisen sitterin tarpeen, vaikkei tätä käyttäisikään kuin tuolin kanssa yhdessä?

Olisko kellään kokemuksia??
 
Samaa olen miettinyt kuin Mukkelis, eli olisi kiva kuulla kokemuksia, jos jollain on ollut Tripp Trapp ja Newborn-setti käytössä. :)
 
Me yllätimme viikonloppuna itsemme ja ostimme vaunut. Olimme päättäneet hankkia Brion Happyt, ja meillä kävi ihan uskomaton onni, sillä löysimme vuoden 2014 mallit käytettyinä noin 200 eurolla! Vaunut ovat kuin uudet ja hinta ei todellakaan kirpaissut. Nyt voimme hyvillä mielin ostaa turvakaukalon, telakat ja adapterit uusina (jotka muutenkin tosin olisimme ostaneet uutena), kun vaunuissa saimme noin suuren säästön! Ja ei, rakenneultrassa emme ole vielä käyneet. Täytyy vain luottaa omaan kroppaan ja vauvaan, että kaikki menee hyvin. :)
 
Mä ostaa päräytin pinnasängyn viikonloppuna. Löysin käytettynä nätin ja kätevältä vaikuttavan, jossa saa pohjan kolmeen tasoon ja yhden sivulaidan laskettua alas. Kahden edellisen kanssa oli sellainen pinnasänky, jossa sai pohjan myös kolmeen tasoon, mutta laitaa ei saanut laskettua ja se oli käytännössä vähän hankala. Viriteltiinkin sitten lopulta itse nippusiteillä pikkuvauva-ajaksi se laita alas. Tarkoituksella viime kesänä kakkosen siirryttyä "isojen lasten sänkyyn", myytiin tuo vanha pinnis ja turvakaukalo, koska haluan nyt kolmannelle kätevämmät systeemit. :)

Tuo Newborn set edelleen houkuttelee. Eikö tosiaan kellään ole sellaista ollut käytössä?
 
Ma uskaltauduin eilen ostamaan viis ruokalappua ja viis harsoa, hahaa! Sopot pinkit harsot norsukuviolla olis houkutelleet, mutta kun viela ei tiedeta sukupuolta niin tarttui sitten ihan neutraalit ostokset mukaan. :)
 
Me löydettiin kanssa vaunut eilen! Stokken Xploryt meille tulee. Olin etukäteen ajatellut että niitä ei ainakaan oteta ja että näyttää huterilta yms mutta olivatkin tarkemman tutkiskelun jälkeen tosi näppärät, kevyet mutta tukevat ja nyt yhden yön nukuttuani oon ihan innoissaan niistä! :)
Vielä ei varattu mutta pitää tän kuun aikana varata kun olivat nyt -20% tarjouksessakin!
 
Me ei vieläkään mitään olla ostettu,mutta kovasti ollaan vaunuja kateltu. Taidetaan mekin päätyä Brio Happyihin! Oliko teillä Imme kovalla kopalla vaiko kovalla/pehmeällä kantokassilla? En osaa ollenkaan päättää mikä olis hyvä... mitkä muut kun Britax ja Brion turvaistuimet käy noihin Happyihin,vai käykö mikään muu?
 
Meillä ns. Kova koppa vaunuissa vaikka ei briot olekaan. Saahan noihin kaikenmaailman lammadtaljoja ja lämpöpusseja ostettua eli en usko että kylmä tulee vaaville kummassakaan
 
Takaisin
Top