Ostokset ja hankinnat

Kiitos Ninetsu, olipa todella kattavasti kerrottu! :) Meillä aluksi oli harkinnassa vain emmaljungan tuplat, mutta täytyypä harkita muutkin läpi! kaksoset siis tulossa, niin lapsilla ei varmaan ole iso painoero, mikä vaikuttaisi työnnettävyyteen..

En muista missä ketjussa puhuttiin äp-pakkauksesta,mutta luin että vaihtuis vasta 2016? Ihan en oo varma otanko pakkausta ( toki jos poikaa lupaillaan) mutta haluaisinki tuon nykysen pakkauksen:-D

Itellä vielä kaikki tavarat tallessa vaikka esikoinen täyttääkin jo neljä kesällä. Varmaan joutuu jotain vaatteita kuitenkin ostamaan kun tuleva syntyy eri vuoden aikaan ja tietty riippuu siitä onko samaa sukupuolta vai ei :D

Kyllä nuita vauvanvaatteita ihaillen tulee kaupassa katsottua, mutta ei vielä sen enempää :)

Minä ainakin haluan äitiyspakkauksen! Onhan se kuin joulu, kun saa ison lootan noutaa postista sitten aikanaan :grin

Millonkas sen äitiyspakkauksen saa aikasintaan tilata? Ei malttais odottaa! :grin

Eikö se oo heti ku neuvolasta saa sen lapun ja viimeistään kaksi kkuukautta ennen laskettua aikaa:-D itte on kyllä alannu tekeen mieli sitä pakkausta kuitenki;-)

Mä oon kyllä totaalisin pihalla näistä vaunuhommista. Aloin miettimään niitä nyt entistä enemmän tuon viime viikkoisen ultrakäynnin jälkeen. Netistä vilkuilemalla ainakin Brion Got, Emmaljungan Vikingit ja varmaankin jotkin muutkin mallit samoilta merkeiltä vaikuttaisivat hyviltä kaupunkilaisen vaunulenkkeihin, kauppareissuihin ja bussilla kulkemiseen. Mutta miten näistä vois ikinä osata päättää. Briossa on sellanen ihana helppous, että saa yhteensopivan saman merkin turvakaukalon. Sellainen pitänee kuitenkin (ainakin vielä) autottomanakin hankkia. Sellaisen pointin kaverini sanoi, että Brion vaunukopat on aika pieniä, joten joutuisi ehkä siirtymään pois kopasta jo talvikuukausina. Kivemmalta tuntuisi, että mahtuisi sinne koko talven ja keväällä saisi siirtyä vasta istuinosaan. Mitäs muilla mielessä tällä hetkellä vaunuihin liittyen?

Itseä kiinnostaa bugaboon vaunut ulkonäön ja kapeudenkin takia mutta kopan kangas kuulemma ohut ja se mietityttää talvea ajatellen. Stokken jotku uutuusvaunut näyttää ihanilta mutta niihin jos haluis sit tulevaisuudessa sisaruksen istumaan ni se sisarusistuin ois jotenkin siellä alla, melkeen katutasossa ja näytti mun mielestä kuvassa kyllä hankalalta. Samoin. Niissä luki että koppa vaan 9kg asti niin mitä jos tulee iso vauva ja ei pysty käyttää kuin joitain kuukausia? :eek:
Vaikeeta tää on!
Ei olla viel käyty missään paikanpäällä katsomassa mut pitäs varmaan käydä niin sais paremman käsityksen.

Angii, se kuomun kangas on musta ollut aika ohut, mut uudessa cam3-mallissa on jo hieman paksumpi. Kopan osalta sillä ei varmaan niin isosti väliä, kun jokatapaiksessa talveksi pitää laittaa makuupussi sinne sisälle. En mä sitä äp-pussia pitäis vaikka Emmaljungissakaan talvella, vaan hankkisin paksumman.

Meille tuli jo viime syksynä bugaboo 3rd avenue, ja harmiksi huomasin, et täs mallissa ei sit olekaan sitä uutta cam3:n vetoketjulla aukeavaa kuomua, mikä kaikissa muissa on :/ Värin vuoksi nää valitsin, ja kuvittelin tosiaan toisin, kun kuitenkin ovat myös tuota uutta cam3-mallistoa.

Ai niin. Kuopus syntyi syyskuussa ja noin 4-5kk:n iässä vaihdettiin koppa istuimeen, koska punki koko ajan ylös (osittain refluksin vuoksi). Bugalla on nuo "kuppi-istuimet", joihin näin aikaisin voi siirtyä. Kannattaa muillakin merkeillä kysyä, että onko tarjolla samantyylistä bugan kopiota istuimesta, kun sellainen malli on ainoa, jossa onnistuu se puoli-istuva asento myös pienemmälle tirpalle.

Ok, hyvä tietää että niinkin aikaisin saattaa tulla tarve luopua kopasta.

Meillä ei kans viihtyny kauaa edellinen makuuasennossa ja yhdistelmät oli aika turhat hommata. Meillä oli Teutonia mistral s vaunut. Niissä plussana oli kyllä kopan ja ratasosan iso tila. Paljon kaikkia käteviä toimintoja oli. Miinuksena oli ilmakennopyörät, jotka on vähän kömpelöt ja ei oo helppo työntää talvella ku on vähän kovempaa lunta. Käsijarrukin oli tosi hankala.

Britaxiin oon nyt hurahtanu! Ne on niin käteviä. Meillä on nyt B-motion 3:lla ilmakumi pyörällä. Ja ah miten ihanat unelmat on työntää joka säällä!

Aattelin hommata britaxin vierekkäin istuttavat tuplarattaat sit ku seuraava tulee. Siihen saa sen kaukalon kiinni ja sit voi ostaa erikseen kantokassin vauvalle siihen.

Mä käsitin yhdestä blogista, että nuo Emmaljungan Vikingit saa näppärästi päivitettyä sisarusvaunuiksi tarpeen vaatiessa. Eli pitää vain ostaa se tuplarunko ja siihen saa vierekkäin saman kopan ja istuinosan. Nuo Vikingit on ulkonäöltään aika lähellä Bugiksia ja myös sellaiset ketterän oloiset kaupunkirattaat eli ihan erilaiset kuin mun mielikuva koskien kaikkia Emmaljungia oli (raskaat ja isot).

Tuo oli kyllä hyvä pointti, että ei se kopasta istuimeen siirtyminen välttämättä pelkästään siitä ole kiinni, ettei vauva enää mahdu koppaan, vaan alkavat itsekin haikailemaan vähän vaihtelevampia näkymiä. Todennäköisesti siis heinä-elokuun vaihteessa syntyvä lapsi ei mahdu eikä ainakaan viihdy kopassa minnekään maaliskuulle saakka. Siinähän tulee jo 8 kk täyteen :) Istuimessa pitänee sitten vaan panostaa vielä koppaa enemmän lämpöön ja suojaan.

Onhan se koppa helpompi ja näppärämpi, mut tosiaan sen aikaa vain et baby itse viihtyy. Meillä ei esikoisella tajuttu tuota refluksia lainkaan, ja luulin vain et no hän on sitä tyyppiä, joka ei vaunuista perusta. Omat negaatiot Emmaljungiin, ICoohon ja Brioon liittyy siihen, et kaikki kolme yhdistelmää ostettiin ja myytiin pois ekan vuoden aikana, kun esikoinen vaan huusi ja karjui makuultaan vaunuissa ja/tai istuinosassa. Mä luulin, et ne tarjoaa vain huonon asennon ja painaa häntä jostain ja haukuin kaikille kyseiset merkit pystyyn. Käytännössä kannoin liinassa ekan vuoden, ja palasinkin töihin jo 10 kuukauden jälkeen kun olin niin puhki. Sit hankittiin bugaboot, joissa se kuppipenkki pitää koko ajan makuuasennossakin asennon vähän yläviistoon, ja esikko alkoi nukkua 3 tunnin päikkärit vaunuissa päivisin. Hieman otti päästä tuo töihinpaluuvalinta siinä vaiheessa :D Pian sit saatiin ihan virallinen diagnoosi ja laps muuttui kertaheitolla. Toisen kanssa tätä oireilua osasi jo valistuneemmin tarkkailla ja siksi oli helppo tehdä enemmän oikeita valintoja jo vauvavuotena.

Ja tän vuoksi mä aina suosittelen bugia kaikille :)

Meillä on Brion Happyt. Poitsu on 8,5kk ja vielä matkustaa vaunukopassa. Ei osaa vielä istua, joten ei pyrkiydy istumaan. Käytössä myös Brion turvakaukalo, jonka saa kiinni vaunuihin. Aivan huippujuttu, kaikki kauppareissut tehdään tällä yhdistelmällä. Siitä lapsikin näkee ympärilleen ja viihtyy paremmin. Ilmakumirenkaat on myös tosi hyvät; pehmyt kyyti lumisilla teillä, soralla jne.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä olen ajatellut tilata lähempänä kesää Akjax merkkiset rattaat. Kattelin semmosia edellisen raskauden aikaan mut sit en ehtinyt niitä onneksi tilata.

Äitiyspakkauksen hakemiseen tarvittavat ohjeet ja paperit saa neuvolasta kun on vähintään rv 22 :)

Kuinka ihmeessä te kanssa-odottajat maltatte pysyä erossa kaupoista? Olen luvannut pinnistellä nt-ultraan asti hankintojen kanssa, mutta koska sekin on vasta ensi viikon tiistaina, niin aika tuntuu matelevan. Niin kovasti jo haluaisin mennä hypistelemään ja hankkimaan ihania, pikkuisia vaatteita :Heartpink ja koska sitä ultraakin odotan kuin kuuta nousevaa, niin tuntuu, että viikko on yksinkertaisesti aivan liian pitkä aika! :laughing002

Mä en tiiä. En oo käyny mitään katsomassa koska jos kävisin ni sit ois varmaan pakko ostaa :)
Yritän sinnitellä viel muutamia viikkoja mut katotaan nyt!

Itellä on ollut tässä odotuksessa joku ihme pelko päällä että en oo uskaltanut edes haaveilla ostavani mitään... Jotenkin on edelleen ihan epätodellinen olo.... En oikein tiedä mistä johtuu. Onko tätä ihmettä odottanut vaan niin kauan että ei osaa uskoa vieläkään. Jospa Se nt-ultra sitten todentaisi asian ja uskaltaisi iloita kun tietää että kaikki todellakin on kunnossa :)

Takaisin