Ostokset ja hankinnat

Jemmu83, milloin pääset ultraan? Itsekään en vielä viikko takaperin uskaltanut edes ajatella hankintoja (muutamia juttuja olin itse tosin ennen plussaa jo neulonut), mutta dopplerin ja sydänäänten jälkeen on ajatukset päässeet täysin irralleen :grin
 
Varhaisultrassa oon jo käynyt. Nt ultraa pitää vielä muutama viikko odottaa kun nyt on rv 9+1... En tosiaan tiedä miksi tällainen huoli päällä. Ensimmäisessä odotuksessa en todellakaan ollut näin vainoharhainen....
 
Mie en oo kans uskaltanu ostella mitää, en jotenki osaa.. luulin et oisin heti ostamassa pikkusia vaatteita, mut ei. En oikeen tiiä millo sit, vasta toisen ultran jälkeen? Jotain isompia hankintoja oon kyl miettiny, pitäs vaan saada tuo mies kaupoille. :) en kyl niistäkään tiedä osaisko ostaa viel, vai odottasko. Sit taas pelottaa, et aika menee liian nopee ja kaikki jää viime tippaan. :D
No oon menossa kaupoille kaverin kans torstaina, hänel on pari pikkust nii lastenvaattei mennää varmaa kiertelee. Jospa sillon tuliski vastaan jotain. :)
 
Meillä onneks siitä helppo että esikoisen jäljiltä on kaikki tallessa, joten isoja hankintoja ei edes tarvitse tehdä :)
 
Onko teidän perheissä taikauskoisia ihmisiä? Tänään, kun satuin mainitsemaan äidilleni, että olisi ihana jo käydä hankkimassa jotain kivaa tulokkaalle, niin hän hätäisesti karjaisee puhelimeen, että se tuo huonoa onnea. Itse en ole taikauskoinen, mutta kyllähän tuo aina säväyttää, kun toisessa päässä joku on asiasta noin hädissään... Ok, ymmärrän, ettei nyt vielä ole kiire tehdä hankintoja, mutta eihän niitä voi syntymän jälkeisille ajoillekaan jättää. Olen toki päättänyt odottaa ostosten kanssa nt-ultraan asti, mutta eiköhän jo sen jälkeen uskaltaisi mennä kiertelemään kauppoja.
 
Heti kun kuulin dopplerilla sykkeen noin +10 viikoilla, uskalsin ostaa käytettynä pinnasängyn :)
Nt-ultran jälkeen minua ei pidättele mikään, mutta eipä sitä tule mitään osteltua kun ei kauppaankaan kerkeä, muutto pitää kiireisenä :D Ja tänään síis 12+5
 
Kannattaa hommata ajoissa. Sitten ison mahan kanssa kokoilee lääh pinnasänkyä aina elämässä voi jotain sattua. Ei tarvitse pelätä. Se tapahtuu mihin uskot...
 
Mussa on vielä jokin asetus väärässä asennossa, kun en ole yhtään kiinnostunut edes miettimään hankintoja vauvalle... Ehkä se syksyinen keskenmeno alitajunnassa vaikuttaa sen verran, että ei ole käynyt mielessä. Hyvin epätyypillistä itselle, kun ne rattaatkin hankin syksyllä jo rv8 :)
 
Hups, nyt lähti vähän lapasesta... Oon viikon verran pohtinut tämän paisuvan (turvotus)vatsani kanssa, että pitäisi ostaa jotain paitoja ja toppeja, jottei tulisi nykyisiä lempipaitoja venytettyä sellaisiksi, ettei voi raskauden jälkeen käyttää. Olen tykästynyt varsinkin Boobin before&after -paitoihin, joihin mahtuu kasvava vatsa mutta joissa voi myös imettää ja jotka sitten hieman piilottavat synnytyksen jälkeistä "röllykkää" rypytyksen ansioista. Nuo ovat kuitenkin varsin kalliita, mutta nyt törmäsin sellaiseen nettikauppaan, jossa niitä oli jopa puoleen hintaan. Ja niiden lisäksi alennuksessa muitakin Boobin vaatteita. Yhtäkkiä huomasin klikkaileeni ostoskoriin yli 500€ edestä vaatteita... :eek: Karsin ja karsin ja karsin, mutta kyllä silti kolmenumeroinen luku tuli pulitettua. :nailbiting: "Toivottavasti" osa tuotteista ei miellytä ja pitää palauttaa... :grin Ja siis toivottavasti silti tulee myös hyviä ostoksia! Ainakin aiempien kokemuksien perusteella on laadukasta ja kestävää vaatetta, jota olen käyttänyt myös vauvavuosien jälkeenkin. :p
 
^Niinpä, todellakin ovat! Hankalaa myös se, kun ei pääse sovittamaan ja killuu kahden koon välillä. On niin houkuttelevaa tilata molemmat koot ja palauttaa huonommin istuva, mutta tällaisissa nettikaupoissa, joissa pitää heti tilatessa maksaa tuo ei ole oikein vaihtoehto. Ja toisaalta ihan hyvä niin. :wink
 
Kehto oli esikoisella ihan ehdottomasti täydellinen! Appi-ukko oli sen ensimmäiselle lapsenlapselleen joskus 25 vuotta aikaisemmin tehnyt. Hieman karsastin ajatusta aluksi, mutta ensimmäisen 4kk poika nukkui puolet päikkäreistää siinä, puolet ulkona kärryssä. Kehto oli sohvan takana ja sitä sai sopivasti kiikuteltua tarvittaessa, oli myös sopivan pieni, kun poika ei pitänyt ollenkaan avarasta nukkumatilasta, kuten pinnis. Yöunilla oli käytössä minun isoisäni vanha rottinkikori, suunnilleen samaa kokoluokkaa kuin kehto, mutta korkeilla jaloilla. Nytkään ei ole tarkoitus pinnistä kasata ennen 4-5kk vaan pitäydytään näissä vauvan kokoisissa sängyissä. Kaikki on muutenkin tallessa, kun toinen on ollut aina tarkoituksena, mutta tosin jos tyttö tulee, niin joutuu ehkä ihan vähäsen jotain prinsessa-juttuja ja asusteita hommaamaan :)
 
Meilläkin on alkuun ollut kehto käytössä molemmilla. Esikolla oli Mamas&Papas Moses basket keinujaloilla, mut myytiin pois, kun se oli niin matala, että selkään vaan sattui kun sieltä piti nostella. Selkä kun oli muutoinkin ihan uudella tavalla rasituksessa raskauden aikana ja pikkuvauvan kanssa.

Kuopukselle hankittiin sit Leanderin kehto, jonka sai säädettyä korkeudeltaan sopivalle kohdalle. Mutta sinne nukkumaan laitto ja pois noukkiminen oli sit myös vaikeaa, kun se kehto liikkui koko ajan ja ne narut joista se roikkuu oli jotenkin koko ajan tiellä.

Tuo Leanderin kehto on kyllä tallella edelleen, samoin kuin pinnasänkykin, mut pinniksessä ei kyllä ole kumpikaan ikinä nukkunut kuin lyhyitä hetkiä ja tuon kehdonkin säilytin ehkä enemmän ajatuksena antaa se lapsille kotileikkiin tai pehmolelujen säilytyskalusteeksi.

Sisällä ollessaan lapset onkin nukkuneet aika lailla aina meidän sängyssä ja kainalossa. Kolmoselle voidaan tarjota jo näitä olemassa olevia vaihtoehtoja, mut tuskin enää enempää kehtaa kokeilla :)
 
Vielä en ole mitään hommannut. Muutto vähän kesken joten kun se on valmis voi lähtee kylille ostelemaan jotain pientä ja ihanaa :Heartred odotan äitiyspakkausta iih :)
 
Nyt kun nt-ultra takana päätettiin mennä viikonloppuna vertailemaan vaunuja ja hoitopöytiä yms. Vielä ei niitä varmaankaan osteta. Haluan nyt kyllä vihdoin käydä jotain vastteita katsomassa ja ehkä jotain bodya tms. Ostankin:happy:
 
Ihania ostoksia Angii! Minäkin kävin Anttilassa hypistelemässä ihania pikkuisia vaatteita, jotka oli vielä tosi halpoja, kun alehinnasta sai vielä puolet pois. Kovasti olisin halunut ostaa hupullisen keltaisen nallehaalarin, joka olisi sopinut ensi syksyyn, mutta kauppaan se vielä jäi. Hintaakin olisi ollut vain kuusi euroa. :grin
 
Luovutin. Tänään oli pakko käydä ostamassa äitiyssukkahousut. Normaalit sukkikset kiristää niin paljon, että ihan pahaa tekee. Ehkä seuraavaksi alan katsoa uusia housuja, kun nykyisissä on jokaisessa korkea vyötärö. Phuuuuuh!
 
Suosittelen käymään kirppareilla ja katsomaan torista niin äitiys kuin vauvan juttujakin, saa paljon halvemmalla ja myös hyväkuntoisia, koska ei ole ehditty paljoa käyttämään. Kierrätys kunniaan!
 
TÄNÄÄN (14+1) klikkasin ostoskoriin ekan vauvajutskan, nimittän pipon! :D
Kimperin pienin koko mustavalkoisella pallokuviolla saapuu (toivottavasti) jo muutaman päivän sisällä. :)

Toki tuollainen mustavalko-väritys on aika tönkkö ihan pienellä ihmisellä, mutta ajattelin että se sopii sitten niin tytölle kuin pojalle.
 
Takaisin
Top