Ostokset ja hankinnat

Mua kiinnostaa kokemukset Newborn setistä. :) ostettiin se kyllä itse asiassa jo, kun se oli Stockalla tarjouksessa. Kiva kuulla, että istuin on osoittautunut hyväksi. :)
 
Onko teillä ajatuksia vaipparoskiksesta? Mies siitä alkoi puhua ja nyt pohdimmekin sen tarpeellisuutta. Me asutaan rivitalossa, jossa roskiskatos on noin 15-20 metrin päässä. Kuinka tarpeellinen se vaipparoskis siis oikeast olisi? :anyone
 
Mulla on ollut hankitalistalla vaipparoskis ja nyt alkuviikosta kävin ostamasta Angelcaren roskiksen, joka oli tarjouksessa 14,90€. Roskiksethan on aika edukkaita, mutta ne täyttökasetit sitten maksaa... Meillä on pienehkö asunto (55m2) ja kakanhaju ei yhtään nappaa, kun se täyttäis sitten koko kämpän. Asutaan myös toisessa kerroksessa, joten joka kakkavaipan jälkeen ei tule juostua ulkoroskikselle enkä myöskään halua niitä normiroskien sekaan. Meille siis ihan ehdoton hankinta pikkasen helpompaan ja hajuttomampaan elämään :)
 
Meillä on sangenicin vaipparoskis ja se on kyllä sitten kaukana ekologisesta tavasta, kun kysehän on siitä, että jokainen vaippa kierretään muovin sisään hajuhaittojen estämiseksi. Hieman olen itse tämän asian kanssa kipuillut, mutta siitä huolimatta käyttänyt. Saman asian siis ajaisi, jos vaikka ostaisi hoitopöydän viereen pakastepusseja, ja käärisi kakkavaipat aina sellaiseen yksitellen ja tiputtaisi kannelliseen isompaan roskikseen (sellainen ikean metallinen kannellinen kori olisi vielä ihan kauniskin esillä pidettävä). Pissavaipathan ei samalla lailla haise, joten juuri näiden osalta se huono omatunto toisinaan kolkuttaa, kun tulee sitten laitettua kaikki vaipat samaan roskikseen. Ja kun vaipparoskis on täynnä, se muovikääre pitää vielä laittaa (muovi)pussiin, jotta vaippaletkan saa kuljetettua varsinaiseen roskikseen.

Amazonista saa sitten tilattua noita vaippakasetteja puoleen hintaan, ja ainakin ennen myös Tallinnasta niitä kannatti tuoda, jos siellä muutoin oli käyntiä.
 
Minä ajattelin pärjätä ihan normi poljinroskiksella. Muakin ahdistaa tuo muovin määrä, enkä oikein tiedä käytänkö kestovaippoja vai kertakäyttöisiä. Minigrip pusseja on kertynyt paljon,koska pesen ja uudelleen käytän niitä muutenkin. Hyvä vinkki siis :)
 
Taidan ite kallistua vain sellaseen vähän paremmin hajusuojattuun poljinroskikseen. Eikös semmosia oo ihan vaipparoskiksiksi tarkoitettuina? Nykyiseen vessan poljinroskikseen taitais mahtua jopa 2 vaippaa, joten se ei yksinään kyllä riitä :)
 
Mä olen hommaamassa myös ihan kannellista normiroskista vaipoille sun muulle. Tavoitteena tyhjentää se riittävän usein ettei kakat jää sinne muhimaan niin ehkäpä hajuhaitat pysyy minimissä. Tietty jos päätän kestoilla niin se jää käyttämättä mutta en vielä tiedä miten asiat tulee menemään :)
 
Jossain oli linkkivinkki kuinka niita vaipparoskiksen kasetteja voi tayttaa uudelleen, taytyypa kaivaa se jostain.. ma haluisin kestoilla ainakin osittain ja mietin kylla tota vaipparoskista et tarvitaanko sita.. En nyt viela ainakaan oo ostanut.
 
Mun mies osti varmaan kilometrin sopivaa muovia ja vuoden ajan olemme ajoittain, n. kerran viikossa iltojemme ratoksi pujottelleet kasetteihin muovia. :) Vähän tympii joskus, mut on tullut edullisemmaksi.
 
Me ostettiin ihan normi kannellinen roskis joka menee ikean hoitopöydän reunaan roikkumaan. Jos on kakkavaippa eikä heti pääse viemään ni kääräsee sit vaikka just pakastepussiin siks aikaa et pääsee roskat viemään. Asutaan yhessä tasossa ja roskis ihan muutama askel ulko-ovelta eli en usko et meiän kantsii satsata mihinkään kasetteihin, tms.
 
Mä oon miettinyt että voisimme säilyttää vaipparoskista parvekkeella talvella. Siis kannellista. Siltikin jos nyt kestoiltaisiin niitä vaippoja tulisi varmasti pestä kuitenkin päivittäin. Tai ainakin joka toinen päivä.
 
Minäkin olen pohtinut tuota vaipparoskis asiaa mutta tulin siihen tulokseen että yritetään ainakin pärjätä ilman mitään erikoisroskista, normaali kannellinen saa riittää. Jos sitten aletaan kärsiä hajuhaitoista ja tuntuu että oikea vaipparoskin tarvitaan niin menee ja ostaa sen sitten.
Ja minäkin tilasin nyt tuollaiset Bravadon liivit, yhdet näin aluksi ja kylläkin ihan suomesta (hinnaksi tuli postikuluineen 50€). Jos totean ne hyviksi niin sitten voin tilata tuplamäärän briteistä halvemmalla. Itselle ainakin hyvän tuntuiset ja tukevat liivit on todella tärkeät joten jos sellaiset löydän niin voin niistä kyllä sitten vähän enemmän maksaakkin Ostin nimittäin jo yhdet Lindexiltä enkä kyllä voi niitä käyttää kun tuntuvat pahalta pienen hetken jälkeen (tätä kun ei huomaa kun sovittaa liivejä).
 
Itse tein esikoisen kohdalla niin, että laitoin vaipan hedelmä tms. pussiin ja sit ihan sekajäteroskiin tai sit tarvittaessa pahemman hajuiset tuotokset suoraan ulkoroskikseen :)
 
Mulla oli saapumisilmoitus postilaatikossa, taytyy kayda huomenna hakemassa. :) Meilla on onneks posti tossa ihan vieressa.
 
Tulee muuten pikkusen kalliiks naa yovuorot kun notkun kaiken aikaa nettikaupoissa ja evilBayssa. Luulen et pikkuhiljaa alkais olemaan tarpeeks noita 56-senttisia vaatteita, niin seuraavaks voi keskittya hamstraamaan vahan isompia kokoja. :rolleyes:
 
Onks kellaan muuten kokemusta tollasista pienemmista pinnasangyista, kattelin tommosta 105 cm x 55 cm sankya kun semmonen mahtuis paremmin meijan makkariin, ja siita saa laidan irti niin etta sen sais sivuvaunuksikin. Mietin vaan etta kuinkahan nopeesti se sit jais pieneksi? :anyone
 
Katapultti meiltä löytyy esikoisen ja kakkosen ajalta kaksi pinnistä, toinen on vanhempi ja pienempi. tarkkoja mittoja en siitä pienemmästä muista ja se on tuolla varastossa odottamassa tätä nelosta, mutta luultavasti on jotain tuota kokoa. meillä just se pienempi sänky oli esikoisella käytössä ja hän nukkui siinä 2,5 vuotiaaksi. hänet olisi voinut siirtää tuolloin jo "isompien sänkyyn", mutta kun meillä oli silloin tilanpuute, niin semmoista isompien sänkyä ei olisi meidän kamariin mahtunut. kakkonen nukkui kehdossa ja alkoi puoli vuotiaana sieltä tulemaan reunojen yli, ja saatiin mun tätiltä toinen häkkisänky, joka oli suurempi (120x60cm mitä nykyään suurin osa häkkisängyistä taitaa olla), niin siirrettiin 2,5v esikoinen sinne ja kakkonen pääsi kehdosta tähän pienempään häkkisänkyyn. joten ainakin tuo 2,5v mahtui vielä sinne pienempäänkin häkkisänkyyn nukkumaan. :)

ja meillä pojat ovat olleet 3v noin metrin mittaisia, niin periaatteessahan vielä sen ikäinen mahtuu juuri ja juuri tuon kokoiseen sänkyyn makaamaan. :wink

mutta veikkaan, että tuon kokoinenkin häkkisänky menee kyllä niin pitkään kun häkkisänkyä vain tarvitsee. esikoinen siirrettiin tuolta isommasta häkkisängystä isompien sänkyyn 3,5 vuotiaana (hän kyllä pääsi itse sinne kulkemaan ja sieltä pois), kun siirsin mun ja miehen parisängyn olohuoneeseen ja pojat saivat jäädä kamariin kaksistaan. ja kakkonen oli reilu 2v, kun siirtyi häkkisängystä isompien sänkyyn.
 
Tänään tarttui kirpparilta mukaan farkkuhaalarit ja vaaleanpunainen villamekko :)
Tarkoitus oli body- ja potkariostoksille lähteä, mutta kun huomasin kuinka suuri valikoima niitä on myynnissä pelkästään kirpparilla, ajattelin hakevani ne sitten myöhemmin ja ajan kanssa. (Nuo haalarit ja mekko vain olivat niin suloiset, että oli pakko ostaa!)

Kaupasta mukaan tarttui pari tuttia ja tuttipulloa (MAM anti-colic).

Täytyisi tehdä oikein lista noista rasvoista/voiteista/talkeista, puhdistusjutuista yms. tarvittavista pikkujutuista. Nyt kun kaupasta lähtee tarvikkeita hakemaan, huomaan harhailevani käytävillä ja lopulta en osaa kuitenkaan ostaa mitään kun en ole varma olikohan se tietty rasvapurnukka juuri se jota kehuttiin hyväksi. :D
 
Takaisin
Top