Ostokset ja hankinnat

Meillä on se vyssa vinka ja se on ollut kyllä hyvä, se kallein vyssa vackert tuntui vähän turhan jämäkältä pienelle ja meidän tyty onkin niin kevyt että painaa edelleen vähemmän kuin normi 1v poika vaikka onkin kohta jo kaksi eli hyvin on mennyt se :)

Tässä vielä linkki siihen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10150292/
 
Mekin ostetaan ikeasta hoitopöytä (sundvik). Käytiin jo kahtomassa ja just täydellinen meille :) ja löysin ihanat yhistelmävaunut, ora jovit. Just ne haluttiin ja ne oli super alennuksessa erään liikkeen muuttomyynnissä. I'm so happy :)
 
Taikkuli, meillä on juurikin toi Brion yhdistelmä. Adapterin laittaminen vaununrunkoon ja poisottaminen on näppärämpää kuin sateenvarjon aukaiseminen, joten älä sitä pelkää. Aikaa menee pari sekunttia. Meillä oli pieni vauva, nyt 1v ja 2 päivää :) ja menee edelleen tarvittaessa adapterin kanssa ratasosalla. Meille oli loistava ratkaisu.
 
Kiitos hemmalle vinkistä! :) itkuhälärin ja hoitoalustan kun vielä hommais nii sit ois suurimmat ostokset tehty. Rintareppua vielä mietin että tuleeko käytettyy..
 
dd itse en tuota rintareppua välttämättä etukäteen ostaisi. meillä esikoinen ei viihtynyt itsekseen juurikaan lattialla tai sitterissä, häntä piti hereillä olo ajan koko ajan kanniskella. ja näin jälkikäteen ajateltuna, niin ehkä oli itsessäkin vikaa, kun oli aikaa kanniskella tätä ja "totuttaa" siihen sylissä olemiseen.
ja jos tämä heräsi vaunulenkillä, niin tämä itki vaunuissa kotiin asti... hommasin sitten kun tämä oli 3-4kk Patapumin kantorepun (en raaskinut Manducaa ostaa), niin ajattelin että saan kärryttelyreissullakin pojan pujottaa sinne kun tämä herää ja kotonakin pystyisi kotitöitä paremmin tekemään kädet vapaina. mutta sinne oli jotenkin tosi hankala yksin laittaa poika kyytiin ja ei poika siellä kuitenkaan edes viihtynyt...

kakkosen kohdalla ajattelin, että hommaan etukäteen jo jonkun kantovehkeen, mihin saa jo vastasyntyneen laittaa, jos tätä pitää yhtä paljon kantaa kuin esikoistakin. tilasin sitten HotSlings-kantopussin, ajattelin että sen saa vain pään läpi sujauttaa ja laittaa vauva sinne köllöttämään. noh, kakkonen viihtyi tosi paljon itsekseen lattialla ja sitterissä, oli ihan erilainen kuin esikoinen, niin ei sitä kantopussia tullut montaa kertaa käytettyä... ja vaunuissakin tämä viihtyi hereillä tosi hyvin!

myin sitten molemmat Patapumin kantorepun ja HotSlings kantopussin pois kun kakkonen oli puolen vuoden ikäinen, kun tarkoitus oli jättää lapset siihen kahteen. mutta mieli muuttui ja kolmonen sai luvan tulla. kolmonen oli myös tosi hyvin itsekseen hereillä viihtyvä, niin lattialla, sitterissä, kuin vaunuissa, että en hänen kohdalla kaivannut kantoreppuja/liinoja.
ja nyt tämän neljännen kohdalla en myöskään aio hommata etukäteen mitään.

vinkkinä sanon, että kannattaa ihan sen vauvan mukaan sitten hommata noita kantovehkeitä. jotkut viihtyy hyvin itsekseen ja toisia pitää kanniskella sylissä koko ajan.
mutta jos etukäteen jo tietää, että käy kaupoissa tai lenkillä tms tuon kantorepun tms kanssa, niin sitten se on ihan eri juttu. :)
 
Kannattaa myös kysellä, onko seudullanne jotain tahoa, josta voisi vuokrata esim. kantoreppua. Täällä Joensuun seudulla on mm. Liekku ry, vastaavia yhdistyksiä on varmasti muuallakin.
 
Kiitos vinkeistä! Mulle on vasta ensimmäinen oma tulossa lapsi tulossa nii oon näitte ostosten kanssa iha pihalla :D
 
Meinasin tilata netistä patjan pinnikseen ja huomasin, että pinniksiin myydään myös petareita. Olin luullut, että pinnikseen laitetaan pelkkä patja ja nyt tämä petari alkasi kovasti mietityttämään. Meinaatteko siis laittaa pinnikseen patjan lisäksi petarin? Olisiko se hyvä olla?
 
Minä sain kaverilta petarin pinnikseen ja aion kyllä käyttää, kun suojaa patjaa kastumiselta ja likaantumiselta. Toki ajattelin vielä petarin ja patjan väliin laittaa varuiksi kosteussuojan. En halua sitä kosteussuojaa laittaa lakanan alle suoraan, kun se hiottaa varmaan aika paljon.
 
Mä en ajatellu petaria ostaa. Kuvittelisin että ihan pelkkä patja riittää. Toki se on helpompi pestä kyllä kuin patja.
 
meillä ei ole isommilla lapsilla ollut häkkisängyssä petaria, enkä ole kyllä koskaan sitä kaivannutkaan. :) meillä ei kyllä koskaan ole tullut semmoista vahinkoa, että olisi joutunut häkkisängyn patjan pesemään. tosi harvoin vaipoista tuli mitään yli, enkä siis noita kosteussuojiakaan ole käyttänyt kun hiostivat vain. ja meillä oli harso "tyynynä", niin se esti puklujen päätymistä lakanoille ja patjaan.

ja sitten vähän isompana, kun liikkeellekin on itse jo päästy, niin häkkisängyssä on nukuttu milloin mitenkäkin päin. välillä jalat ovat tulleet pinnojen välistä, välillä nukuttu lakanankin alla, pää jalkapäädyssä yms mutkalla, joten kuvittelisin että meillä se petari olisi vain peiton ja lakanoiden kanssa ihan miten sattuu siellä sängyssä! :grin

nyt mua vain se harmittaa, kun reilu vuosi sitten hommattiin meidän kakkoselle isompi sänky ja sinne patja. ei hommattu sitä petaria sinne, kun ei esikoisellekaan ole sitä isompaan sänkyyn ostettu. nyt kun kesästä asti hän ollut ollut ilman vaippaa öisinkin, niin niitä yöpissavahinkoja on sitten tullut enempi ja vähempi, niin patjahan on aivan pilalla... vaikka meillä on ollut kosteussuoja ja sen päällä pyyhe ja sitten lakana, niin silti patjakin haisee aivan pissalle... olen senkin muutaman kerran pessyt, mutta joutuu ostaan uuden patjan kun ei enää noita yövahinkoja enää tule. ehkä sen patjan olisi saanut pelastettua, jos olisi se petari ollut...
 
Jes, vaunut vihdoinkin ostettu!! Päädyttiin hankkimaan Brion Smilet vaunukopalla, olivat todella kätevät laittaa kasaan/koota ja ketterät kulkemaan. Meillä on pienehkö auto joten iso plussa oli se, että Smilet menee pieneen tilaan rungoltaan. Jätettiin vaunut vielä liikkeeseen (A-T Lastenturva) säilöön koska ei vaan mahdu kotiin tällä hetkellä, tämä säilytysmahdollisuus olikin tosi hyvä meille
 
Mä kävin kans eilen vihdoin tilaamassa vaunut :happy: Meille tulee Bugaboon Buffalot petrolin sinivihreillä kankailla. Lisukkeeksi otettiin adapterit, että saadaan turvakaukalo kiinni suoraan runkoon, kuljetuslaukku kun tulee lennettyä useampia kertoja vuodessa ja miehen piti saada vielä mukin pidike. Tiedän, kuka meillä juo aamukahvinsa muksun kanssa kärrytellessä :wink Toimitusaika on 4-6 viikkoa, joten toivottavasti heinäkuun alkuun mennessä saadaan hakea kärryt kotiin.

Nyt puuttuu vielä pinnasänky ja sen kaikki tykötarpeet ja tietty jonkin verran pikkuhankintoja on tehtävä.
 
Meillä on se Brion Primo turvakaukalo autoon ja sen saa ilman erillistä adapteria kiinni noihin ostamiimme Brio Smile vaunuihin Vielä täytyy miettiä tarvitaanko (eli haluanko minä välttämättä) hoitolaukku joka sopii hyvin yhteen vaunujen kanssa... Ja kaikenlaista pikkutavaraa on vielä hankkimatta mitta suurimmat hankinnat on tehty
 
Salo84, meille tulee myös Buffalot, tosin valkoisella kankaalla, ja myös mun miehen piti saada mukiteline! :hilarious: Käytiin viime viikonloppuna ostamassa ne vaunuaitasta, ja kuulemma tulevat jo kesäkussa. Jääpähän tarpeeksi aikaa testailuun, ennen kuin vauva saapuu maailmaan. :)

Turvakaukaloa emme vielä ostaneet, koska appivanhemmat lupasivat ostaa sen + adapterin. Todennäköisesti valitsemme Maxi-Cosin kaukalon, koska se vaikutti kevyemmältä ja näppärämmältä kuin Britaxin vastaava malli.
 
Minkäkin olen päätynyt noihin Brio Smileen.. vaikuttaa hyviltä ja monikäyttöisiltä. Myös siis vaunukoppa kova siihen hankintana, oon yrittänyt vähän seurailla hintoja, jos tulisi jossain tarjoukseen
 
Onkos täällä kukaan käyttänyt Nuby natural touch tuttipulloja tai rintapumppuja? Aika vähän löytyy niistä kokemuksia ja arvioita.. Näyttäisivät olevan aikasta hyvässä tarjouksessa lastentarvike.fi:ssä tänä viikonloppuna, ja ajattelin että olisikohan siinä meidän tuttipullo valinta, vai onko ainoa oikea avent? :D Jos vaan joltakin löytyy Nuby:stä kokemuksia niin olisin kiitollinen :)
 
Kiinnostiko jota kuta (muuta kuin minua itseäni) kokemukset Stokken Newborn Setistä (Tripp Trappiin kiinnitettävä?

Taisin tännekin huikata, että saan sellaisen lahjaksi. Lahjan antaja on nyt testannut istuinta jokusen viikon omalla vauvallaan (tällä hetkellä ikää 5kk), ja on kuulemma hurjan hyvä. Ainakin tämä vauva viihtyy hyvin muiden ruokailujen ajan tuolissaan, kun näkee ylemmäs lattianrajasta. Myös äidin on helpompi viihdyttää vauvaa esim. ruuanlaiton lomassa. Lisäbonusta sitä, ettei mustasukkainen esikoinen pääse vahingossakaan läpsimään vauvaa... Kiinteitä ei tämä vauva ole vielä aloitellut, joten syöttökokemukset vielä puuttuu. Ainoa asia mikä hankkijaa harmittaa on kuulemma se, ettei istuin tullut heti pikkuvauvasta käyttöön. :D
 
Takaisin
Top