Ostokset ja hankinnat

Mukava lukea mitä kaikkea muut on hommannu :) Meillä on jo kaikki tarpeellinen. Ei tarvii ostaa mitään isoa. Jotain pientä kivaa tottakai! Vaikka meiltä löytyy kaikkea niin silti käyn kattelemassa vaunuja yms. Niitä on vaan niin ihana katsella. Villalankaa ostin ja aloitin neulomaan pikku sukkia. Kangasta hommasin vauvan peittoon :D

Mukavia ostoshetkiä!
 
Toinen ostos tehty, nyt on pienen pipon lisäksi kaukalo hankittu! :)
Päädyttiin Primoon isofixin, edullisuuden ja turvatestien arvostelun perusteella. Vaikka monesta paikasta onkin saanut lukea kuinka Primo jää nopeasti pieneksi, ajattelin sen olevan aika harmiton juttu, sittenhän vain ostetaan uusi istuin.
 
Muokattu viimeksi:
Käytiin tänään Vaunuaitassa katsomassa vaunuja ja turvakaukaloa. Bugaboon Cameleonit, joita oltiin ensin mietitty, osoittautuivatkin ehkä vähän liian hepposiksi. Suurin miinus oli, että aisassa ei saa pitää hoitolaukkua, koska vaunut voivat kipata. Bugaboon Buffalot sen sijaan vaikuttivat hyviltä ja lähes yhtä näppäriltä kääntymään, vaikka ovatkin tukevammat. Todennäköisesti ostetaan siis ne.

Turvakaukaloita oli todella paljon erilaisia, ja Bugaboohon sopivista sekä Britaxilla että Maxicosilla on kuulemma todella hyviä ja turvallisia kaukalomalleja. Myyjän mukaan turvallisuusvertailuihin kannattaa suhtautua hieman kriittisesti, koska ne tehdään Euroopassa, jossa on hieman eri olosuhteet kuin Suomessa, ja eri testeissä vertaillaan hieman eri asioita.

Jos asutte Etelä-Suomessa, voin kyllä suositella Vaunuaittaa. Siellä sai palvelua heti, ja se oli tosi hyvää ja asiantuntevaa. :)
 
Itse tässä kovasti pähkäilen mitä ostaa ja mitä ei, kun periaatteessa kaikki on esikoisen jäljiltä..
Esikoinen tyttö ja uusi tulokas olisi poika. Eilen ostin 5 vaatetta Lindexiltä, kun oli ale:ssa - 56-62 cm. Jotain tytön perusvaatteita (bodeja, potkuhousuja) voisi kokeilla värjätä, kun ovat tosiaan melkein kaikki hempeissä väreissä :joyful:. Täytyy kesäkuussa kun jää lomille vähän penkoa varastoa, että mitäs siellä nyt olikaan..
Olen katsonut lisäksi Brio Smile rattaat/vaunut olisi kivat ja ne melko varmasti ostetaankin. Aiemmat vaunut Brio Kombit 6 vuoden takaa :), joskin ihan hyvä kuntoiset. Talvella varmaan tulee niitäkin käytettyä.
Brion pinnis löytyy jo, mut ajattelin vaavi.fi vuokrata sen pienemmän ja liikuteltavan sängyn aluksi (oli myös esikoisella)
 
Aika paljon kaikki on ehtinyt jo ostaa! Itse oon ostellut suurimman osan vaatteista kirpparilta, ja tuleva mummo on myös kantanut vaatehankinnoissa oman kortensa kekoon ;) Hoitopöytä löytyi tori.fistä, Ikean vanhempi täyspuinen lipasto johon saa sitten tason päälle. Pinnasänky tulee luultavasti miehen puolelta perintönä (hän on itsekin siinä nukkunut) ja ensisängyksi tulee isopappani tekemä puinen loota. Eilen kävin hakemassa enoni luota heidän vanhoja vauvankamppeitaan kaksi isoa ikea-säkillistä, kauhea tavaramäärä jo nyt tässä pienessä kaksiossa!

Eniten olen ehkä stressannut vaunuja, mitkään ei oikein tuntuneet miellyttävän (olin katsellut siis nettikaupoista), mutta kun viikonloppuna kävimme liikkeessä testailemassa niin suosikit löytyi helposti! Liikkessä oli Teutonian Be You:t viime vuoden kankaalla, ja hintaa 300 e vähemmän kuin tämän vuoden malleilla. Nämä käyn huomenna koulun jälkeen nappaamassa mikäli joku ei ole niitä ehtinyt jo viedä! Melkein jo näin meidän pikkumiehen köllöttelemässä niissä ihanuuksissa :) Niihin saisi sitten kiinni Britaxin kaukalon, jonka todennäköisesti saamme mieheni veljeltä syksyllä.

Meillä mä oon kyllä ollut se innokkaampi osapuoli ostelemaan kaikkea, mies seuraa kiltisti perässä ;)
 
Tänään oli meidän naapurikaupungissa lastentarvikebasaari, josta tultiin ihan kivan saaliin kanssa takaisin. Odottajat pääsivät saliin puolta tuntia muita aiemmin, joten saatiin pieni etumatka pengontaan. Tavara oli tosi hyväkuntoista ja hintataso edullinen. Kaverit löysivät yhdistelmävaunut kuudellakympillä, meikäläinen hurahti lopultakin vaatteiden ostoon, kun kappalehinnat liikkuivat 50 sentin ja parin euron välillä :) Löydettiin myös lamppu lastenhuoneeseen, sekä samanlainen keinuheppa kuin mulla oli lapsena, parilla hassulla eurolla nekin. Turvakaukalot olivat ikävä kyllä tosi kulahtaneita joten niitä ei vitsinyt harkitakaan. Pinnikseenkin löytyi laitasuojat :) Hyvä päivä, vaikka paikalla oli ryysistä :)
 
Ensimmäiset ostokset vauvalle tuli ostettua perjantaina lapsimessuilta, pari bodya ja vauvakirja. Olin aatellut, etten osta mitään ennen rakenneultraa, mutta en malttanut olla ostamatta kun oli kaikkee kivaa. Huomenna se ultra sit viimein olisi.
Vaunuja olen miettinyt, että ostaisiko tarpeeksi pienet, että mahtuisi hyvin autoon ja olisi helppo liikkua vai sitten isommat ja erikseen matkarattaat. Toisaalta kiinnostaisi tuo kaukalokiinnityskin, mutta se rajaa sitten aika paljon vaunujen ja kaukalon merkkiä, että mitkä ovat yhteensopivia.
 
Pitkästä aikaa kirjottelen :) Pakko tännekkin hehkuttaa! Ostettiin sisarusrattaat ja ne on nyt jo käytössä yksöisrattaina. Merkki on Baby Jogger City Select. Ne on parhaat vaunut mitä meillä on tähän asti ollut ja vieläpä muunneltavissa tupliksi niin että molemmat lapset viihtyvät niissä pitkään ja painorajat ei tule vastaan.
Meillä on ennestään kokemusta malleista: DorJan, Teutonia, Graco ja Britax.
Harmittaa, kun en löytänyt näitä Baby Joggereita jo silloin kun tarvittiin rattaat vaan yhdelle lapselle. Hyvä että enää ei tarvinnut tehdä virheostoksia.
 
Onko kellään kokemuksia Hartan topline S -merkkisistä yhdistelmävaunuista? Ollaan menossa huomenna katsomaan käytettyjä sellaisia, niin olis hyvä jos ois vähän ennakkotietoja :p
 
Mukava lukea mitä kaikkea muut on hommannu :) Meillä on jo kaikki tarpeellinen. Ei tarvii ostaa mitään isoa. Jotain pientä kivaa tottakai! Vaikka meiltä löytyy kaikkea niin silti käyn kattelemassa vaunuja yms. Niitä on vaan niin ihana katsella. Villalankaa ostin ja aloitin neulomaan pikku sukkia. Kangasta hommasin vauvan peittoon :D

Mukavia ostoshetkiä!


Unohdin salasanan. Uuden tilaus ei toiminut joten vaihdoin nimimerkin...

Myö ostettiin uusi kaukalo. :)On se entinen tallessa mutta uusi on telakalla ja paljon helpompi käyttää. :happy: Vanhalle on jo käyttäjä tiedossa :happy: Yllätys oli kun autoon mahtuu kaukalo ja kaksi turvaistuinta!
 
Me käytiin viikonloppuna parilla lastenvaatekirpparilla ja tosi hyvin ja edullisesti löytyi muutama pikkuruinen vaate :) Minusta kierrätys on itsessäänkin tosi hyvä juttu, niin varmasti tulee kirppareita hyödynnettyä jatkossakin!
 
Täällä meilläpäin on myös kivasti kirppoja, ja kävin viikonloppuna katsomassa miten löytyisi "äitiyspakkauksen korvikevaatetta ja -tavaraa" ja päädyin siihen että meillä ei hankita pakkausta vaan ostetaan tarpeelliset muutoin.
 
Granger, esikoisten puolella oli muutamia ulkomailla asuvia jotka olivat halukkaita ostamaan äitiyspakkauksen ulkomaille käyttöön.. Ainakin Toffee taisi kysellä tätä mahdollisuutta... :)
 
Kiitos muistamisesta ReiRei! Juu kyselin, mutta löysin jo FB:n kautta myyjän :)

Mä erehdyin tänään uudelle lastenvaatekirppikselle joka on ihan kulman takana. Ihan siis katsomaan vaan kun haluan vielä odottaa loppujen vaatteiden kanssa. No tartuihan sieltä sit yksi ihana pikkuinen paita matkaan, kun oli niin halpakin :rolleyes:
 
Toffee: Hienoa että sait paketin hommattua :) Mekin ajateltiin oottaa kesemmälle nuitten vaatteitten ostojen kans.. vaatekauppoja on tuossa vieressä paljon niin helposti ja nopeasti pääsee vaikka vähä viimetipassa hakemaan jos neito päättääkin etukäteen maailmaan pompata :) tällä hetkellä kaikki on ollu jotenkin niin paksua että ei varmaan tuonne loppukesään ja alkusyksyyn ihan parasta mahdollista tavaraa ole. plus onhan tässä vielä aikaa rutkasti :) eikä uskalla kauheen pitkälle ajalle vaatteita kuitenkaan ostaa, kun ei tiedä miten lapsi kasvaa jne.. :)
 
Meillä alkaa nyt olla vaatetusta aina 80 cm:iin saakka. Mummun neulomia on kaksi isoa pussillista, joten neuleita ei kaupasta tarvitse katsella. Hoitoalusta, tuttipullot, tutit, harsot, talkit, öljyt, lakanat ym. pienemmät jutut on nyt myös valmiina.

Tänään päätettiin, että vaunut on Emmaljungan Duo Edget sellasella rungolla, jossa on kunnon tilava, metallinen ritiläkori. Meiän kun kaupastakin selvittävä vaunuilla. Lastentarvikkeessa on Emmaljungista nyt -100 e tarjous. Kellään kokemusta noista vaunusta? Ne voittivat meillä Brion Got useammastakin syystä, mutta eniten vaikutti se, etten usko heinävauvan mahtuvan Brion Go:n vaunuosaan koko talvea. Lisäksi Brion ratasistuinkin osoittautui lopulta aika heppoiseksi verrattuna Emmaljungiin.

Ja pinnikseksi tulee Trollin Lux Dropside. Se tilaan Jollyroomista, sielläkin jonkinlainen tarjous voimassa. Perinteiseen tyyliin laitetaan äitiyspakkaus aluksi pinnasänkyyn vauvan turvapesäksi. Siihen on äitini ommellut ulkopuolelle röyhelöt ja sisäpuolelle värikkäästä kankaasta suojalakanat.

Näin tää homma alkaa hiljalleen hahmottumaan :)
 
Takaisin
Top