Ostokset ja hankinnat

Ja vielä hankintalistalla on turvakaukalo, jonka luultavasti myös ostan käytettynä tai lainaan. Meillä ei ole omaa autoa, joten vähäisellä käytöllä tulee varmasti olemaan..ja käyttöikäkin niissä niin lyhyt. Lähinnä siis enää puuttuu täydennystä vaatevarastoon, kylpyamme ja jalat sekä arkisia tarvikkeita kuten pesuaineet, rasvat, harsot, tutit, tuttipullot ja vaipat. Kestovaippoja aion kokeilla käyttää. Katsotaan kuinka niiden käyttö sujuu pidemmän päälle :P
 
Heh. No siellä ollaan jo hyvin valmistauduttu :)
Itse en ole ostanut yhtään mitään :D
Toki esikoisen jäljiltä on tallessa lähes kaikki joten siinä mielessä ei hätää.
 
Hehe.no joo taidan olla hieman hätänen :P Ja ensimmäinen kyseessä niin kaikki on niin uutta ja jännää!
 
No hyvähän se vaan on toisaalta ajoissa hommata :) Ei sitä loppuajasta jaksa ison mahan kanssa niin ostoksilla enää ravata.

Ja kyllä sitä itsekin ensimmäisen kanssa ihan eri tavalla "höyrähti" :D
 
Mies on vähän ihmeissään kun kämppä täyttyy tavarasta ja isovanhemmat jo kyselee että saavatko mitään ostaa vauvalle, kun kaikki on jo hankittu :P
 
Täällä yksi joka ei ole ostanut vielä juurikaan mitään! Melkein jo paniikkia pukkaa kun lukee kaikkien juttuja mitä olette hankkineet :eek: Meille on siis ensimmäinen tulossa ja nyt rv. 22+5 eikä ostettuna muuta kuin muutamat vaatteet.... Täytyis vissiin terästäytyä ja oikeasti rueta tekemään hankintoja ennen kuin on liian myöhästä :nailbiting: Turvakaukalo ja pinnasänky tosin saadaan tutuilta joten ne tavallaan jo valmiina :grin
 
No onhan tässä vielä aikaa :-D Ja nopeesti ne sitten hankkii kun siihen ryhtyy. Aika vähälläkin pääaee alkuun ja kaikkea löytyy kaupasta vielä vauvan synnyttyäkin :) Olen itse vaan niin malttamaton! :P
 
Esikoinen syntyi viime toukokuussa. Jo ennen joulua haahuilin vaunu- ja kaukalokaupoilla. Tiesin mitä haluan, mut en vaan saanut aikaiseksi ostettua. Pe kävi ilmi, että maanantaina joudun käynnistykseen (mikäli en jo viikonloppuna joudu päivystykseen). Noooo, siinäpä sitten lauantaina ostettiin em. jutut ja käytiin vielä synnytysvalmennuksessakin. :) Käynnistys ei onnistunut ja poika syntyi sektiolla sitten tiistaina. Viime tippaan jäi, olisi tietysti voinut aktivoitua vähän aiemminkin.., :)
 
Meilla on yhdistelmavaunut turvakaukalolla, sitteri, hyppykiikku, muutama lelu, vahan vaatteita ja kasa harsoja. Toiveissa ois viela muuttaa ennen vauvan syntymaa, koska tanne ei todellakaan mahdu pinnista, hoitopoytaa yms., ja en oo niita sit viela hankkinutkaan, pinnis on kylla valittuna, hoitopoyta viela mietityttaa.. :shy:

Parin viikon paasta olis jotkut baby and toddler -messut jonne sain ilmaiset liput, sielta saattaa tarttua jotain mukaan jos on hyvia tarjouksia. :)
 
MmHh: Mä olin IHAN samanlainen esikoisen kohdalla! :grin Tokalle ei mitään oikein tarvinnutkaan (muutamia "omia" vaatteita ja leluja lukuunottamatta". Nyt kolmannelle on pysynyt paremmin maltti, mutta silti löytyy jo pinnasänky, kaverilta hoitotaso/alusta, sitteri, sekä lahjana tripp trapp newborn set. Myös imetystyyny on varattuna. Ja kaikki lahjaa lukuunottamatta siis käytettyinä bongattuja. Vielä on kuitenkin isommista hankinnoista turvakaukalo ja vaatelipasto ostoslistalla. Vaunut (niin ykkös- kuin tuplatkin) löytyy jo valmiina sekä matkarattaat ja kantoreppukin.

Mutta kuten sanottu, vähemmälläkin pärjää _ehdottomasti_. :laughing021
 
Mmhh, Täällä sama homma..
Mulla tilanteena vaan se että mies armeijassa ja itekseen tarttee kaikki hankkia niin on ollut aloitettava ajoissa :)

Vaunut ja kaukalon ostin uutena, tarjouksesta netistä kauan kuolaamani briot.
Pinnis, patja ja pinniksen reunasuoja ja lakanat löytyneet käytettynä ilmaiseksi tai todella edullisesti.
Ammeen ja kylpytuen saan lahjoituksena.
Vaatteita olen ostanut kirpparilta ja joitain uutenakin, ja monta kassillista olen saanutkin :)
Kantoliina löytyi kirpparilta ja sitterin saan lahjoituksena sukulaiselta.

Hoitopöytää meille ei varmaankaan tule, ei ole tilaa. Lipaston, sängyn tai pesukoneen päällä aslutan kanssa tapahtuu vaihto varmaankin.

Isoimmat meiltä siis löytyy jo nyt, ja esikoista kun odotetaan niin eipä ole mitään entuudestakaan :)
 
Täällä etsitään edelleen sitä ostosintoa, joka oli ennen nt-ultraa... Toivon todella, että jos (ja kun) saan itseni kirpputoreille ja kaupoille kiertämään, niin olisin kuitenkin innoissani niitä tavaroita ostamassa. Tuntuisi tylsältä myöhemmin muistella, jos esikoisen tavaroiden hankkiminen on ollut pakkopullan tuntuista :sad001
 
ImageUploadedByVau Foorumi1428420711.072397.jpg

Tuossa mun Jenkkilän tuliaiset vauvalle. Unihaalari käyttöön heti, potkupuku kolmikuiselle ja mekko vasta ensi kesäksi.

Itkuhälyttimistä oon miettinyt sitä nappyä, onko jollain kokemuksia?
 
Itkuhälyttimistä sen verran, et meillä on ollut (edelleen silloin tällöin käytössä) esikoisella Padwico 903. On mielestäni ollut erittäin hyvä ja helppokäyttöinen. Ei tarvitse kovin usein ladata akkuja, vaikka olisi päivittäin käytössä jne.
 
Sitä mäkin tuosta nappystä mietin, et onko millainen kuuluvuus ja kestääkö pakkasta. Se kun tuntuisi niin näppärän pieneltä ja helpolta kun puhelin toimii hälypäänä. Meillä on vanhat Philipsit vielä tallessa, eikä niissä varsinaisesti mitään vikaa ole - tekisi vain mieli ostaa edes jotain uutta :)
 
Mulla oli kans se ostointo ennen nt ultra, mut sit se hävis sinne rakenne ultraan asti, ja kun sukupuoli selvis niin lähettiin samantien miehen kaa kaupungille ostelee söpöjä vauvan vaatteita! :Heartblue
Ja sitten jos on erehtynyt käymään kirppiksellä ym niin sieltä tarttuu aina matkaan poikavärisiä, paljon helpompaa kaikki kun tietää värit eikä tarvii aina metästää sitä neutraalia :)
Mulla rakenneultrasta jo kolme viikkoa tosin..
 
Totta! Kaikki hyvät tarjoukset ja löydöt on aina tyttö tai poikakuoseja. Neutraaleja vaatteita yllättävän vähän löytyy. Enkä itse ihan pelkkään valkoseen viittis lasta pukea.
 
Laapotti: Mulla oli ihan sama! Hirvee ostosinto ennen nt-ultraa ja ei mitään sen jälkeen, kunnes rakenneultrasta juoksin miehen kanssa tukka putkella ostelemaan pikkumiehelle kaikkia ihania pojan vaatteita :Heartblue

Isommista hankinnoista puuttuu vielä pinnasänky ja vaunut. Pienemmistä hoitoalusta, vaipparoskis ja sitteri. Koitetaan mennä mahdollisimman vähillä hankinnoilla. Saa nähdä miten paljon vauvakamaa täällä on sitten elokuussa:p Kyllähän sitä kertyy kuitenkin.
 
Ma loysin kylla Suomesta kivoja, esim. harmaita ja mustia vaatteita. :) Nyt kun niita tyttovaatteita sais sit ostaakin, niin en meinaa uskaltaa, kun mietin et jos se sit kuitenkin onkin poika! Eikohan niita ala tassa jossain vaiheessa kuitenkin kertymaan.. :shy:
 
Takaisin
Top