Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin sain hoitopöydän hommattua :) Nyt sitten pitää jokunen kori hommata vaipoille sun muille sitten sinne hyllylle :)

Hoitopöytä meillä on hankittuna. Vaunuja on käyty testailemassa ja päätöskin on tehty, muttei ostettu vielä. Turvakaukalo on myös valittu, muttei sitäkään olla ostettu. Jos sitten kun rakenneultra on ensi viikolla ohi :)

Me taas saatiin hoitopöytä myytyä :joyful: se oli jotenkin niin matala ja ruma ja tukki koko kodinhoitohuoneen että nyt teen vaipanvaihtopisteen vaan pesukoneen päälle.

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Meilläkään ei oo hetkeekään harkittukaan hoitopöytää. Onko teillä, joille sellainen on tulossa, nimenomaan kodinhoitohuone, johon se laittaa? Meidän pikkukämpässä kun sellaisia ei toki ole (on yksi mun ultimate-unelma joskus hankittavaa omakotitaloa silmälläpitäen :D), ja koen ajatuksen vaippojen vaihtamisesta makkarissa kaukana vesipisteestä hurjan hankalana. Pieni eritekammo vallitsee edelleen :D Eli meillekin siis vaihtoalusta pesukoneen päälle, pääseepähän pienemmällä (taloudellisesti ja tilaavievästi) hankinnallakin!

Meillä mahtuu hoitopöytä vessaan lavuaarin viereen hyvin, ei mekään makkariin sitä laitettas :)

Meillä on pieni vessa mut hoitopöytä tulee alakerran huoneeseen ku makkari meillä on yläkerrassa niin toi on lyhyt matka kiikuttaa pesulle :)

Onko muilla kokemusta babytown -verkkokaupasta?
Tilasimme heidän kauttaan 4. viikkoa sitten yhdistelmävaunut+turvakaukalon, eikä ole tosiaan saapunut luvattujen toimitusaikojen puitteissa.
Olin heihin yhteydessä ja lupailit vaunut tammikuun loppuun mennessä ja pahoittelivat viiveen johtuvan tavarantoimittajien lomista.
Tuota tuota, onneksi laskettu aika on vasta toukokuussa, olisin muuten varmaan ja mennyt linjoja pitkin heidän asiakaspalveluunsa :D
Ärsyttää tommonen, että otetaan maksu kyllä mutta ei toimiteta ajallaan -.-'

Meillä oli hoitopöytä edellisessä asunnossa, jossa ei khh ollut. Tai tehtiin hoitopöytä itse niin, että hankin muuhun kalustukseen sopivan korkean lipaston ja siihen mies askarteli ikilevyn (samanlaista josta esim keittiön tasoja tehdään) pätkästä siihen erillisen tason päälle. Koko komeus oli alkuun lastenhuoneessa, mutta siirrettiin myöhemmin olkkariin, kun toinen lapsi syntyi. Sama lipato edelleen kuuluu olkkarin kalustukseen, tosin ilman sitä hoitotasoa :) Nykyisessä kämpässä khh on, joten ei tarvetta hoitopödälle oo, kun hoitoalusta vaan siinä pöytätason päällä. Jos on oikein pieni kämppä, kannattaa myös harkita pinniksen päälle sijoitettavaa hoitotasoa. Mä niin karsastan kaikkea ylimääräistä krääsää, jota mukamas on ihan pakko olla, kun vauva tulee. Monessa asiassa suosittelen malttamaan ja hankkimaan sitten, jos tuntee sen käytännön arjessa tarpeelliseksi. Mut mä oonkin tämmönen hupsu lastentarvikeilla rahastuksen vastustaja :)

Meillä hoitopöytänä toimii yläkerrassa vauvan huoneeseen sijotettu mun vanha kirjotuspöytä, jonka päälle vaan hoitoalusta ja siinä se! Kirjotuspöydän kaappi ja laatikot toimii sitten kivasti varastointitilana tarvikkeille. :) Yläkerran wc:kin on heti vauvan huoneen vieressä, joten ei ole pitkä matka kiikutella pesuille. Alakertaan en aio myöskään erillistä hoitopöytää hankkia, taidan sinnekin hommata kodinhoitohuoneeseen hoitoalustan pesukoneen päälle. Siinä on heti pesukoneen vieressä lavuaari, joten siinä pesut sujuu kätsysti! Tavaroillekin on hyllytilaa heti siinä yläpuolella. Tää meidän talo on näköjään sopivasti suunniteltu!

Tuli vastaan kohtuu hintainen manduca tori.fi:ssä niin pitihän se ostaa :) vähän tässä lukenu niin vaikutti et toi manduca ois meille passeli, liinaa ei jaksa alkaa sitomaan, niin olin manducan kannalla ja babybjörn kantoreppu toisena vaihtoehtona. Mutta jos ei passaakaan niin saahan ton myytyä ja ostettua ton bb-kantorepun tarvottaessa

Meillä on hoitopöytä/lipasto olohuoneessa. Lipaston laatikoissa on vauvanvaatteita ja toisenki lipaston hankin...vaatekaapit on täynnä :F Vessa on minimaalinen, ei mahu mitään.

Meillä tulee hoitotaso minun kirjoituspöydän päälle myös. En varmaan olisi sitä ainakaan ennen vauvan syntymää ostanut mutta saatiin sisarelta joten kokeillaan nyt sitten miten kätevä on. Laitetaan sitten eteenpäin jos ei ole käyttöä.
Vauvan vaatteille meinasin siivota komeron siitä vierestä. Siinäpähän on sitten kaikki käden ulottuvilla ja vessaan pesullekin vain parin askeleen matka.

Enemmän murhetta tuottaa pinnasängyn sijoittaminen makuuhuoneeseen. Haluan sen ihan sängyn viereen, mutten ole ollenkaan varma kuinka se onnistuu ilman lipaston poistamista. Ehkä mä vain tyrkkään sen lipaston vähän ikkunan eteen. Tai sitten pitää kääntää koko sänky toisinpäin. Ähh.. Ehkä pitää ensin nyt vain ostaa se pinnis ja sitten mittailla rauhassa huonetta.

Me saadaan hoitopöytä mun kaverilta. Se tulee vauvan omaan huoneeseen jonka vieressä on vessa. Saa nähä miten paljon sitä tulee käytettyä jos alussa nukkuu meidän makkarissa ja varmaan hengataan olkkarissa. Varmaan lisäks vois hommata hoitotason jota kiikuttaa olkkarin ja pesukoneen väliä.

En tiedä onko jossain ollut jo puhetta, mutta tietäiskö kukaan saadaanko me toukokuiset jo vuoden 2015 äitiyspakkaus?

Varmaan osa voi saada, mutta varmasti osalle tulee toi viime vuotinen, eikö ne jaa ensin vanhan pois ennen ku alkaa uutta jakamaan?

Uutta äitiyspakkausta ei ole vielä edes julkaistu, eli vanhaa jaetaan vielä aika pitkäänkin. Viime vuonna kai maaliskuussa vasta oli tullut uusi paketti ja siitä vielä 1-2 kk jaettiin vanhoja? Onko jollakulla tarkempaa tietoa tästä?

Juuri niinkuin kuukiurustakesään sanoit. Jossain palstalla joku sanoi että oli saanut uuden paketin kun la oli toukokuun lopussa ja hän oli tilannut paketin juuri viimeisenä päivänä kuin mahdollista (eli 2 kk ennen la pitää viimeistään tilata). Mutta tuuripeliä silti on saako vai ei :)

Baby Björnin rintareppua ei suositella koska se ei ole ergonominen vauvalle eikä kantajalle. Eikä koskaan pitäisi kantaa vauvaa kantovälineessä kasvot menosuuntaan. Manduca on erittäin hyvä juuri ergonomian kannalta, lasta pystyy kantamaan edessä, takana ja lonkalla (jolloin vauva näkee hyvin eteenpäin).

Mun tekis mieli manducaa, mutta budjettisyistä (ja myös varusteluvastaisuudesta) jäänee hankkimatta. Saadaan varmaan halvalla mun siskolta kantoliina, sillä mennään ainakin lähtökohtaisesti. Jos kovasti innostutaan kantamaan, täällä toimii kantovälinelainaamo, niin pääsee sitten vaikka vähän testailemaan eri vaihtoehtoja. Vähän pelkään, ettei ainakaan mun selällä kovasti innostuta kantamaan, mies ehkä sit enemmän. Plus et oon aika kömpelö ihan keskenänikin, pelkään nytkin ulkonakävellessäni!

Takaisin