Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hupsista kun tuli tuhlailtua nettikauppoihin :D Eilen napsuttelin ihanan kantoliinan, tänään muutamia kestovaippoja ja niihin liittyviä tarvikkeita, parit kestositeet, tissilaput, tissirasvaa ja rintapumpun sekä imetysteetä... Mitähän muuta mahtoi tulla :D Aika hyvältä näyttää tää mun hamstraamiseni :D Eilen tuli myös hm:n paketti jossa oli myös muutama vaate tälle vauvelille vaikka suurin osa olikin tuolle esikoiselle, mokoma kun kasvaa kuin rikkaruoho :D

Ratkaisin myös mahdollisesti ongelman joka koskee sitä et haluun muovitetun froteen sijaan vauvan sänkyyn kosteussuojaksi villaviltin. Meillä on aika iso vanha villainen viltti jonka ajattelin leikata sopiviksi kappaleiksi vauvan sänkyyn, eli n. kahteen tai kolmeen osaan. Eipä tarvitse vauvan kärsiä hiostavasta muovifroteesta. <3

Meillä on kans kosteussuojana villaviltti. Se olikin hyvä ratkaisu, koska kun ostin ja kokeilin muovitettua froteeta omaan sänkyyn vesienmenosuojaksi, niin ikävästihän tuo tosiaan hiostuttaa ja vielä joku superkuuma kesä tulossa!

Mulla on tällä hetkellä kolme pakettia postissa ja pari ainaki vielä ihan lähiaikoina tulossa :gen026 . mItes se nyt näin? :grin

Nyt vaan toivon et meidän pesukone jaksaa pyörittää noi villaviltit (tokikin pesen ne erikseen enkä kaikkia samaan aikaan)... Vähän jännittää. Laitan kohta koneeseen ja toivon parasta.

Hoidatteko pyykinpesukonettakin pesänrakennusrumbassa? Ennen vauvakamojen pesua sitruunahappopesin koneen ja koska vauvapyykkiä tuli aika lailla, pesin koneen uudestaan sitruunahapolla rumban jälkeen. Aineet apteekista ja ohjeet pussista tai netistä.

Voisi kyllä sitruunahapottaa pesukoneenkin! Tein sen viimeksi... Öööh... Jossain tässä lähivuosina. Jos sen tekisi vielä tänään niin huomenna saisi heti aamusta vauvan vaatteita koneeseen.

Pitäis varmaan iteki miettii ton pesukoneen sitruunahapottamista tässä jossain vaiheessa.. Oon vaan niin kiinni noissa miehen työajoissa, kun asutaan sen verran syrjässä keskustasta ja musta ei oo enää kävelemään toa 2-2,5km matkaa, pyöräilystä puhumattakaan ja kortittomana on vaikea ajella vaikka auton käyttöön voisi ehkä jollain järjestelyillä saadakin..

Teen vähintään kerta vuoteen sitruunahapotukset. Ja käytän etikkaa mm. vessapyttyjen pesuun/valkaisuun. Vasta uudistin veden- ja kahvinkeittimet etikkaliuoksilla. Kuin uudet kun saostumat ja tummentumat lähtee vaivatta.

Vedenkeitin on muuten IMO ihan must lapsiperheessä. Olen ostanut niitä mm. nimiäislahjoiksi. Pidin ennen lapsia tuota ihan turhakkeena mutta sillä nopeuttaa keittiöhommia.

Vedenkeitin on kyllä mahdottoman hyödyllinen kapistus, kun ei tartte ootella, että vesi rupee kiehuun kattilassa! Nopeuttaa hurjan paljon :happy:

Siis vedenkeitinhän on vakiovaruste keittiössä :D Ollu öö... aina? :D Tai oli meil kyl semmone viheltävä teepannukin joskus (taitaa olla edelleen kaapissa). Muilla on keittiössä kahvinkeitin esillä, meillä on aina vedenkeitin :D

Tulispa mulle paljon postia tänään.. (ehkä vähän optimistista) mut jos vaikka huomenna tulis ni jeeee :D Mä täällä siis hekumoin mun nettishoppailuja joita tein toissapäivänä ja eilen.. :D

Meillä ei oo vedenkeitintä. Keitän aamulla pikkukattilallisen teetä ja siitä riittää koko aamuksi.

Esikoisen vauva aikaan oli keitin mutta meni joskus rikki. Sillä keitettiin maitojauheeseen vesi monta kertaa päivässä.

Meillä on ihan huippu vedenkeitin. Mies osti sen opiskelijana käytettynä joltain tyypiltä 10 € hintaan. Tosta on nyt aikaa suunnilleen 12 vuotta. Keitin pelaa edelleen pirun hyvin ja peruspuhdistus on riittänyt pitämään siistinä. Päivittäisessä käytössä on meillä teen ja kahvin keitossa sekä keitinveden esikuumennuksessa. Opiskeluaikaan taisi olla tosin lähinnä nuudeliveden kuumennusta varten :hilarious:

Toi on ties kuin mones vedenkeitin meillä. Jostain syystä on tullu aina ostettuu semmosii halpiksia niin eivät useimmiten kestä paria vuotta pidempään. Toi onkin nyt ollu meillä vissii sen kaks vuotta ja pelittää kyl edelleen tosi hyvin!

Nyt saa Pönttis (siis vauva) tulla, sänky on valmis! :) Äp:n pussilakana on vielä märkä enkä vielä ole ehtinyt muita pussilakanoita ompelemaan, mutta johan me pärjättäisiin.

Kertokaahan, riittääkö yksi peitto vai tarvitseeko vauva vaihtopeiton? Eli meneekö peitto vahingoista märäksi ja likaiseksi kovin helposti?

Liitteet

• WP_20150409_001.jpg
    WP_20150409_001.jpg
    686.6 KB · Katsottu: 48
Älä osta toista peittoa varalle. Jos vauva on vaikka kuumakalle, pärjäät hätätapauksessa jollain muulla viltillä, jos peitto likaantuisi. Mulla on ollut yksi megapuklaaja, enkä muista siltikään peiton likaantuneen. Kakkakin ongelma aluslakanassa enemmän.

Nykypäivän koneet linkoaa kuitenkin niin hyviksi pesussa, että kuivuminenkin tapahtuu nopsaan. Mehän ollaan tilattu lämmin ja leppoisasti tuuleksiva ja hyttyset karkoittava kesä, eiks!

Mulla ei oo ainakaan kun tuo äitiyapakkauksessa tullut peitto, tarviiko tosiaan toista? Jos sattuis menemään pesuun, niin kai sitten lakanalla ja vilteillä menisi yhden yön? :) Käytättekö täkkiä myös kesähelteillä? Tyhmä esikoisen odottaja kyselee.. :D

Takaisin