Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äiti oli löytänyt varastosta mun ja isoveljeni vanhoja vauvanvaatteita, joita se oli säästänyt lähinnä nukenvaatteiksi. Ei juurikaan tarvii pienimpiä vaatteita käydä ostelemassa! Itsekin olin kesävauva, joten ne on kepeitä kesämekkoja ja muita. Hellekesää odotellessa... :)

Eilen varapappa toi mun vanhan pinniksen <3 meinasin eka et olis maalannu mutta toisaalta noi omat hampaan jäljet on ihan hauskat säilyttää :D varmaan sit liimaan vaa sydämen mallisen/t liitutarran/t päähän ku on umpi päätynen:)

Note to self: ne ä-pakkauksen sijaan avustukseksi valitut ja toki säästetyt (niin varmaan) 140€ on käytettävä Icebugeihin. Hengenvaarallista liikkua nyt pihalla jäällä mahan kanssa. Ehkä huutaa häpyliitos illasta hoosiannaa kaikista äkkisyöksyistä johtuen. Ensi keväänä en todellakaan aio liukua askeltakaan työntäessäni samoilla aurinkoisen ihanilla liukkailla yhdistelmiä... Siis Icebugit hankintaan heti kohdalle osuessaan!

Mulla ainakin ihan naurettavan pahoiksi äityneet liitoskivut on helpottanut todella paljon, kun jäät lähti! Selvästi varomalla kävely pahensi oloa huomattavasti. Eihän siitä lantion löystymisestä mihinkään pääse, enkä todellakaan paljon pysty istumaan tai kävelemään, mutta selkeästi enemmän kuitenkin kuin liukkailla, jolloin puolikin kilometriä saattoi olla liikaa.

Sain just tehtyä listan mitä tarvii hankkia ennen vauvan tuloa ja onneks ei oo iso lista tai on siinä jonkin varran muttei pahemmin oo mitään kallista kun kallein mitä tarvii ostaa on uus sitteri..Vanha sitteri on anoppilas ja saa jäädä sinne kun käydään siellä paljon ja lapset on siellä hoidossakin...Lisäks oli vaan vaippoja,tutteja,liivinsuojuksia,tuttipulloja jne.... :) Huhtikuussa ajattelin vasta alkaa hommaamaan tavaroita..

mä oon ihan seonnu noihin kotikutsuvaatteisiin, pomp de lux ja me&i ja nosh..koko ajan selailen kuvastoja ja sellanen olo että täytyyhän meidän lasten saada parasta, että täytyy olla niinkun muutkin ja saada kunnon lapsuus..huhhuh :D ihan kun se vauva tietäis mitä merkkiä sillä on päällä.

samoin nyt on tullu sellanen että pitäis saada sisustus uusiks, valkosta ja siistiä, että lapset vois olla onnellisia..ja siistiä pitää olla koko ajan, tai ahistaa että tuhoan lasten elämän.

oon niin hormonien armoilla että :D aika kalliiks vaan tulee pistää kämppä uusiks ja ostaa vaan merkkivaatteita uutena :D

Ostelin tänään 56-senttisiä vaatteita. Ei ehkä olisi edes tarvinnut, mutta olivat niin suloisia. Ymmärrättehän.

Viimeinen inventaario pitäisi tehdä varusteissa, mutta siltä se nyt vaikuttaa, että kaikki on valmiina vauvan tuloon. To do -listasta on about kaikki vedetty yli. Vain muutaman Boobin paidan vielä tarvitsen itselleni, vauvalle pari lisälakanaa ja that's it.

Keltaisen Ketun nettikaupassa on Ruskovillan ale. Mietin villahaalaria isommassa koossa varastoon tulevia talvia varten. Kesäksikin käyttöön pienempi on odottelemassa.

Muokattu viimeksi:
Tuplarattaita pitäisi alkaa etsimään ja laittaa esikoisen vaunut myyntiin. Tuntuu, että onhan tässä vielä aikaa mutta kylläpä on viikot vierineet!! Eka raskaudessa oli tähän mennessä jo vaunut hommattu. Eilen kaupassa käydessä teki niin mieli ostaa poikaselle pikkuinen tutti valmiiksi, mutta se nyt jäi vielä kauppaan.

Mulla olis toi tuplarattaiden osto kanssa edessä... kun vaan tietäisi mistä ja minkälaiset. Tai ehkä ainakin alkuun voisi esikoinen istua rattaissa ja pikkuinen kulkea rintarepussa, jos sitten syksymmällä/ensi talveksi hankkisi ne tuplarattaat kun nuorempikin voi jo istua, ei tarvitsisi vaunukoppaa. Saas nähdä, mies kun on sitä mieltä ettei mitään tuplarattaita tarvita, mutta taitaa olla toiveajattelua että pärjättäisiin ilman, kun esikoinenkin on vasta 11 kk ja tykkää nukkua päikkärit vaunuissa... ja kyllä mä jatkossakin haluaisin lenkille päästä...

2.3. kirjoitin, että emme tarvitse enää oikeastaan mitään. Shoppailin silti juuri 68-senttisiä vaatteita, lisää, varalle.

Voisikohan internetin sulkea nettikauppojen osalta?

Niin, jotenkin se ajatus siitä, että toisella on turvallisempi olo houkuttaa :) Ja yks, mitä oon jännittäny, on se että jos vauvan ottaa sänkyyn viereensä, niin pyörähtääkö sitä sitten toisen päälle... tuskinpa, mutta ainakin vielä semmoinen pelko mulla on, niin helpottaahan tuo sitäkin! :)

Ajattelin, että vauvapesä sopisi perhepetiin ja toisi turvaa nimenomaan vanhemmille.

Toisen turhake voi hyvinkin olla toisen luottohärpäke.

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Me ostettiin eilen Ikeasta kaks kallax 2x2 hyllyä ja 8 laatikkoa niihin saa hyvin vaatteet mahtumaan ja sit voi sijottaa vaik olkkariin aikanaan :)

Hihii. Inventoin tänään kaikki vauvanvaatteet, joita on tähän mennessä kertynyt. Jo yksistään koon 50-56 cm vaatteita on yli 30 kpl, ja 60 cm -kokoisia vaatteita on myös yli 30 kpl. Vähän vähemmän koon 70 ja 80 vaatteita. Ja näistä itse olen ostanut tasan neljä vaatekappaletta, muut olen saanut suvulta, tuttavilta ja äitiyspakkauksesta. :p

Tykkään, että vauvalle on joka kokoon sopivaa vaatetta eikä mitään metrihaalareita. En tykkäisi itsekään hengailla vikakokoisissa, epämiellyttävää sellainen. Istuvat vaatteet tukee vaippaakin ja lisäksi kantoliinassa on kiva kölliä kun ei ole liikaa löysää ja liian isoa vaatekerrrosta. Mulle on turha selittää, että käyttöaika olisi liian lyhyt ihan pienimmillä vaatteilla. Kaiken voi kierrättää!

Jos joku löytää pinnasängyn ihan peruslakanoita tai mieluummin vielä muotoonommeltuja kuminauhallisia versioita hyvässä alessa, niin vinkatkaa.

Tilasin Boobin imetyspaidat suoraan Ruotsista, koska värivaihtoehtoja ja malleja on valmistajalla paljon enemmän mitä suomalaisilla jälleenmyyjillä. Lisäksi saatoin juuri tilata 3-6kk -kokoisia vaatteita lisää.

Aika sulkea taas internet...

Mulla kävi pinnasängyn petivaatteiden kanssa hyvä tuuri, että joku myi finlaysonin lakanoita ja pussilakanoita avaamattomina kirpputorilla. Ostin sitten kaikki pois :p Hmm.. Täytyy pitää silmät auki, jos jostain netistä/kaupasta löytyis hyvään hintaan :)

Takaisin