Ostokset/Hankinnat

Meillä roikkuu jo tytön jalat kaukalon yli, alkaa olemaan aika ahas jos paksummat vaatteet päällä kaukalossa, mut mennään nyt alkuun silleen et kaukalon telakka miehen autossa ja maxicosi mun autossa ku sillä kuitenki tulee enempi ajettua, mut ei tartte taas heti siirtää istuinta toiseen autoon jos mennäänki sillä esim kaupassa käymään.
 
Meillä on Brion Primo vai mikälie kaukalo ja se on jotenkin tosi kapea. Vaikka meidän tyttö ei todellakaan mikään harteikas ole niin kyllä ahdasta tekee. Varsinkin toppahaalarin kanssa näyttää aika koomiselta, kun haalari on iso ja koppa noin pieni. :D Ja varmaankaan ei kauheen turvallista ison haalarin kanssa noi kaukalon vyöt :/
 
Meillä kans Brion kaukalo ja se on tositosi kapea tai ahdas. Meillä mahdutaan siihen jotenkin vk-puku päällä mutta toppapuvun kanssa näyttää niin koomiselta kun kädet sojottaa miten sattuu kun eivät mahdu sivulle enää :D olemmekin joutuneet jo miettimään turvaistuimen hankkimista.. Vielä ei kuitenkaan haluaisi turvaistuimeen noin pientä laittaa.
 
Meillä on myös Brio Primo. Pieni on. Tyttö oli alle 9 kk kun siirtyi turvaistuimeen ja poikanen siirtyy jouluun mennessä.
 
Meilläkin tuli vasta eilen 6kk, että ei kyllä tosiaan haluaisi vielä laittaa turvaistuimeen. Eikä olla katsottu vielä kauheasti mikä sitten ostettaisiin, jotain hajua kyllä on mutta ei lopullista päätöstä.. Olisihan niitä kaukalopusseja tms talveksi, mutta ei jaksaisi ruveta sellaista hommaamaan. :D
 
Meillä on sellainen pussi kaukaloon ja on kyllä ihan paras! Voi kevyissä vaatteissa vaan sujauttaa kyytiin ja sit vaikka kaupoilla tai muualla avata vetskaria niin ei tule kuuma, tai jos pidempää matkaa ajaa ja auto lämpiää.
 
Pitääpä muuten itsekin katella noita kaukalopusseja. Olen niitä joskus miettiny, mutta ajatellut jotenkin niiden olevan turhia. Nyt kun miettii, niin en tajua miten noin olen ajatellut :D sehän voisi ratkaista meidän ongelman tuon pienen kaukalon takia.
 
Me ostettiin Ergobaby original -kantoreppu. Oon käyttänyt sitä vasta silleen, että vauva on edessä. On kyllä jo nyt osoittautunut hyväksi hankinnaksi, vaikka vasta alle viikon se on meillä ollut. Käytän sen kanssa ulkona miehen takkia, niin saan vauvan sinne takin alle. Ei ehkä kaikista tyylikkäin vaihtoehto, mutta toimii.

Lämpöpussi rattaisiin on edelleenkin hankkimatta. Me tilattiin kaiserin lampaanvillapussi, mutta siitä lähtee mun mielestä paljon karvaa ja se ei oo ollenkaan sellainen pehmeä, niin kuin jotkut lampaantaljat. Nyt suunnitelmissa ostaa joku peruslämpöpussi (ehkä eisbärchen) ja sinne sisään lampaantalja selkäpuolta lämmittämään.
 
Potta, potta, potta... suositelkaas mulle pottaa! Minkälainen olisi hyvä, mikä on teillä toiminut? Vai onko sillä mitään merkitystä millainen se on? Minä eilen niitä tutkailin netistä ja livenä, mutta emmäävaantiiä :wacky:
 
Meillä on toi baby björn ja tosi hyvä kun siinä on erikseen se kipattava osa. Helppo tyhjentää ja huuhtoa. Mummilassa on sellanen potta et siinä ei oo irrallaan tota osaa ja se on kyllä ihan kamala tyhjentää ja huuhtoa.Eli suosittelen ostamaan sellasen potan missä on se "säiliö" erikseen.. Entie miks sitä osuutta pitäs kutsuu mut toivottavasti joku ymmärs.. :)


Meillä vaihdettiin vasta maaliskuussa pois turvakaukalosta ja sekin on Brio merkkinen.. Huomasin et täällä oli jo aikoja sit ollu puhetta et pieni ja vaihtoon jo menossa.. Meillä mahtui ihan hyvin toppapuvun kanssa tänne asti.. :)
 
Niin meillä on itseasiassa molemmat pojat menneet siinä 10kk saakka. :)
 
Meilläkin on Baby björnin potta. Tykkään kanssa siitä, että irrotettava keskiosa on helppo huuhdella.

Täytyykin varmistaa, että mies on vihdoin muistanut tilata tytölle uuden autoistuimen. On jo muutaman viikon ollut asialistalla :rolleyes:, kun eihän tuo vauva enää sovi siihen kaukaloon. Me kuljetaan enimmäkseen rattaiden kanssa busseilla, niin ei ole ollut niin kiire istuimen kanssa, mutta mummolareissuille ainakin autoa tarvitaan.
 
Meillä on perus yksiosainen Baby Björnin potta, mutta ei ole vielä päässyt testaukseen!

Emma mahtuu vielä oikein hyvin turvakaukaloon, mutta me joudutaan kuitenkin ostamaan jo turvaistuin kuljetussyistä. Molempiin autoihin pitää saada kuljetusväline, kun toinen vie ja toinen hakee hoidosta. Turvakaukalo on vielä ensisijainen, koska Emma on vielä niin pienikokoinen. :)
 
Meillä kans yksiosainen potta, kerran on pissit tulleet vahingossa :D Molemmissa autoissa on meillä jo isommat istuimet. Huomaan kyllä ettei tyttö tykkää istua selkä meno suuntaan, voi luoja sitä kitinää jos ei neitiä nukuta :)
 
Meillä on ihan Ikean potta, siinäkin on irrotettava sisäpotta mikä on tosi helppo tyhjentää ja huuhtoa. Tai olisi, jos joku sitä pottaa käyttäisi.
Täällä on ollut suunnittelun asteella jo monta kuukautta pojalle turvaistuimen hommaaminen, meilläkin on siis Brion kaukalo ja jotenkin ihmeesti tuo hujoppi siihen vielä vaan mahtuu!
 
Hmm, ehkäpä minä harkitsen tuota baby björniä :) Erillisellä pissikipolla :joyful: Sitä minä kaupassakin tutkailin, mutta en sitten jotenkin osannut tehdä päätöstä.

Meilläkin vielä kaukalo ja hyvin poju siihen mahtuu. Istuimen osto kyllä tutkinta- ja harkintavaiheessa, mutta vielä kun ei kiire ole ollut, niin ei ole sitäkään tullut saatettua loppuun asti.
 
Meidänkin kaveri mahtuu vielä brion kaukaloon, mut mukavampi varmaan on vaihtaa jo istuimeen, huomenna on ostospäivä! Ostetaan sellainen, jota voisi käyttää jo ihan pikkuvauvallakin, ja selkä menosuuntaan, niin on varmasti ihan hyvä meidänkin pojalle.

Ääni täältäkin baby björnin kaksiosaiselle! On aikas nätti myöskin :D Ja tosiaan pieni sisäosa on helppo huuhtoa jopa meidän pikkuisessa lavuaarissa. Ostettiin myös potan pohjaan tarra, joka on musta muulloin, mutta kun peittyy pissaan, muuttuu hymyileväksi tähdeksi! Poika on kyllä niin ylpeän oloinen jo pissastakin, että en tiedä, onko sillä vaikutusta, mutta varmaan myöhemmin ainakin on hieno saada "palkinnoksi" hymynaama (heh, ei tarvi tehdä tarrataulukkoa :wink )
 
Nyt on vihdoin turvaistuin tulossa! Pitkään se oli "pitäiskylläpikkuhiljaa"-asteella, sunnuntaina pistettiin tilaukseen. Hauskaa sinänsä, että ei ole jakkara vielä edes lähtenyt toimitukseen, mutta lasku oli tullut tänään... Britax multi tech muistaakseni tulee.
 
Takaisin
Top