Opitaan uutta :)

Meilläkin tyttö tunnistaa jo nimensä, tai no lempinimensä. Pitäisi varmaan joskus varsinaistakin nimeä käyttää niin oppisi senkin.

Meillä ei jostain syystä tuu mitään pottaan, pitäisi varmaan useammin käyttää.

Tyttö ei varsinaisesti ryömi mutta liikkuu silti huoneen toiselta puolelta toiselle omalla tyylillään. Osaa istua ilman tukea muttei osaa nousta itse vielä istumaan. Pyrräilyn oppinut ja se naurattaa kovasti.

Ikää jotain vähän päälle 6,5kk.
 
Meijän neitillä ei yllä jalat kunnolla lattiaan potalla istuen. Pitää kuitenkin kiinni siitä etuhaaran korokkeesta. Mitään en ole saanut houkuteltua tulemaan :D No, olikohan tämä toinen päivä, kun kokeillaan.
 
Meillä ollaan kovasti nyt pari päivää yritetty lähteä konttaaman ja nousta itse istumaan. Harmittavasti ryömiskelee ensin pitkin huushollia ja sit yhtäkkiä rupeaa yrittämään istumaan ja tänäänkin muksahtanut selälleen pari kertaa kum tasapaino pettää ja minä oon tyyliin just nousemassa olohuoneesta lattilta, et meen viereen kun on ruvennut kampeamaan itteensä jo kyljelleen. Mut muks vaan ja meno jatkuu, onkohan tällä miun tytöllä tuntoaistia ollenkaan..
Ja tänään ammeessa yritti lähteä kiipeämään laidan yli. Meni sekin ihan läskiksi kun sen hoksas, ei malttanut enää vaan polskia ja litsutella vettä yli laidan..
Viikon päästä ollaan 8kk
 
Miten olette potalla käyntiä alkaneet harjoittelemaan? Meillä ei ole ennakoitavissa nuo hädät, tai en ole pissaa seurannutkaan. Kakat tulee milloin sattuu. Tietty huomaan useasti, että nyt alkaa vääntämään. Oletteko silloin vieneet potalle?

Musta tuntuu, että tytöllä on vielä rajallinen ymmärrys kehuista. Kyllä alkaa nauramaan, jos kehuu, mutta en usko, että osaa yhdistää sitä mihinkään tekemisiinsä, vaan se on hänestä vain hauskan kuuloista.

Ajattelin, että potalle oppiminen tulisi vähän myöhemmin, mutta voisihan sitä alkaa harjoittelemaan, jos on joillain jo edistystä tapahtunut :)

Aloitettiin niin, että laitoin vauvan potalle aina nukkumisen ja unien jälkeen. Jo toisena päivänä pissat tulivat pottaan ja kakka pari päivää myöhemmin. Toki pissaa tulee myös vaippaan. Todella nopeasti vauva tottui siihen, että pääsee potalle. Aiemmin kakkasi usein syödessä, mutta nykyisin saadaan useimmiten syödä rauhassa, kakataan sitten pottaan. Pissaan en ole kovasti keskittynyt, mutta tänään on mennyt koko päivänä vain kolme vaippaa märäksi, kun pissaa pottaan. Kakkaa ei enää tule vaippaan.

Jos siis pottailu ei ole vauvan ennakoitavissa, niin tuskin pidättelee pitkiä aikoja eikä opi pyytämään.
 
Meillä ei vielä pissat tule pottaan, mut käytän säännöllisen epäsäännöllisesti joko potalla tai pöntöllä. Aluksi vein pöntölle, kun alkoi kakkaa vääntämään, jolloin osa tuli jo vaippaan, mut jo muutaman kerran jälkeen opin tunnistamaan vähän aiemmin hädän, ja nyt vääntäminen alkaa vasta pöntöllä. Tällä hetkellä kakkaa noin joka toinen päivä. Mikäs tähän on keskittyä näin lomalla :wink mut katotaan kuin käy sitten kun arki taas koittaa. Ei tää nyt paljoa kauempaa vie kuin vaipanvaihto. Vähän aikaa potalla aina ennen uuden vaipan laittoa.
 
Itelläni ei kyl riittäisi virta tällä hetkellä pottailun opettamiseen. Yöt on sen verran levottomia että koko päivä menee aina puolilla valoilla ja iltakuudelta odotan jo pääseväni nukkumaan.
 
Minä taas koen että pottailu helpottaa arkea ja on mukavaa yhdessäoloa vauvan kanssa.
 
Meillä on pari päivää tutkailtu itseä vaipanvaihdon yhteydessä. Vaippa ku aukee ni kädet on jo alapäässä ja tänää kun oli vaippasillaan niin avasi itse vaippansa :D

Täällä on kans kuukauden verran tutkittu kaikkea mahdollista.. :rolleyes: Tytsy työntää sormet mun sieraimiin ja korviin, isänsä partaa kiskoo ja tarkastelee ja molempien tatuointeja koittas rapsuttaa irti. :wacky:
 
Teillä ei ryömittykö ollenkaan?
Ryömimään lähti 12.6. eli 6,5 kuukauden iässä. Samoihin aikoihin oli sitä nelinkontin tverkkausta.
Meillä on sama tuon isin parran tutkiminen ja kiskominen. Minun naamaan pitää saada tulla, kun koitan kuntouttaa erkaumaa ja venyttää olkapäätä lattialla maaten. Polvillaan on kiva, kun pääsee vähän ylemmäs ja kapuamaan yli ja sylissä möyrimään.
 
Meillä ei ryömitty ollenkaan vaan lähdettiin suoraan konttaamaan vähän päälle 7 kk iässä. Myös tutkimista ollut paljon, isän partaa on ollut alusta asti tosi kiva kiskoa ja samoin äidin tukkaan on mukava napata kiinni. Meillä otteet aika kovakouraisia, isältään oli saanut korvat revittyä verille ja minulla nyt on millon missäkin naarmuja kun repii. Imettäessä on kiva äitin tissiä joko läpsiä tai rutistella nyrkkiin tai sitten käsivartta nipistellä. Koitetaan pitää lynnet lyhyinä kun heti huomaa jos ovat kasvaneet liian pitkiksi. :D Meillä on nyt opeteltu seisomaannousua. Vähän aiemmin jo sängyssään nousi ylös laitaa vasten, nyt sitten reissussa alkuviikosta nousi sohvarahia pitkin seisaalteen, kun oli jotain mielenkiintoista siellä rahilla. Karhukävely asentoakin tapailee. Ja sylissä ei maltettais millään olla, siinä se meni se meidän pikkunen sylivauva :) Riekuttaminen tuntuisi olevan nyt hauskaa :)

Muoks. Tyttö nyt siis 8 kk. Hampaita meillä ei vielä ole, mutta ehkä kohta puoliin tulevat läpi, kun tuntuuvat kiusaavan ja samaa kohtaa hieroo suussaan jatkuvasti. :)
 
Muokattu viimeksi:
Meilä opittii toissapäivänä istumaan! Neiti leikin tiimellyksessä istahti pyllyllee. Oli se vähä iteki ihmeissää et mitä just tapahtu. Ja sen jälkee on koko aja istua törötetty :) ja voi kuin se on tyytyväinen ku äiti kehuu :Heartred ikää neidillä tänää 7kk5pv
 
Meidän neiti edelleen kierii paikasta toiseen, ilmeisesti nopein keino liikkua ja päästä käsiksi kaikkeen mahdolliseen. On kyllä kiinnostunut kaikesta ympärillä olevasta. Neljä hammasta tähän mennessä tullut. Ollaan opeteltu moikkaamaan ja vilkuttamaan käsi pystyssä, siitä irtoaa aina leveä hymy. :D
 
Meillä tuli eilen 7kk täyteen ja sen kunniaksi opittiin kävelemään telineen kanssa muutaman metrin verran. Vielähän tuo melko hapuilevaa on mutta oppi kuitenkin miten mennään. Takana saa varmistella kuitenki ettei pyörät lähde taaksepäin ajautumaan ja mennä koko konklaavi selälleen :-D uskon että täällä kävellään ennenku isi palaa töihin (syyskuun alussa).
 
Taitaa olla meillä nyt superajat menossa oppimisen kanssa. Tänään yllätin tytön rappusista kolmannelta rappuselta kiipeämästä. On aiemmin noussut ekaa askelmaa vasten vaan seisomaan muttei ole osannut nostaa jalkoja.. nyt onnistui :-D ja meni portit asennukseen!
 
Onpa Tiiimpuu teillä kova vauhti jo :) eipä kovin moni ole vielä noussut edes seisomaan, ja teillä jo kävellään tuen kanssa!

Meillä on kontattu pari viikkoa, ja nyt mennään jo monta metriä selvästi vauhdikkaammin kuin alussa. Tutkii joka huoneen läpikotaisin. Kohta mä juoksen! Yläkerran portille tuli jo käyttöä. Ei uskalla päästää neitiä lattialle ilman että portti on kiinni. Alakerrassa vielä voi olla huoleti, mut tuskin kauaa. Pari päivää on kokeiltu kiipeämistä polviseisontaan. Onneks ei vielä jaloilleen asti!
 
Heh meillä ny törötetään käsien välissä (siis aikuinen kun pitää käsiään likan vyötäröllä tai kainaloiden alla) nii hienosti runko suorassa täröttää seisaaltaan. Jääköhän meillä kokonaan ryömintä ja konttaus ja peruutus välistä ku ei nii millää halua käsinojaan tai käsien varaan nousta. Liikkuu siis vain vähän navan ympäri ja saattaa pyöriä pari kiekkaa selkä-kylki-masu-toinen kylki akselin ympäri
 
Takaisin
Top