Poika tuli viime viikolla 7kk ja ryömii, kääntyilee, pyörii napansa ympäri, nousee suorille käsille ja vähän sellaiseen puoli-istuvaan asentoon, vetää jalat konttausasentoon. Esim syöttötuolissa istuu tukevasti ilman tukea mutta ei siis itse nouse istumaan, joten esim lattialle en laita istumaan ja ei varmaan siinä niin tukevasti pysyisikään. Ei konttaa tai nouse seisomaan mutta toki seisoo tukea vasten itsekseen jos laittaa seisomaan mutta en ole laittanut itsekseen seisomaan kun muutaman kerran kokeillakseni; oppikoot homman sitten itse omaan tahtiinsa. Esikoinen ei kyllä oppinut itse istumaannousua ennenkuin aloin vain laittaa istumaan lattialle kun muuten istui tukevasti ja siitä oppi ensin laskeutumaan ja sitten lopulta nousemaan itse istuma-asentoon eli tein ihan väärin mitä olisi fyssarin ohje
Pälpättää kovasti, tulee välillä "äiti" mutta en usko että sitä tarkoittaa vaan on oppinut ehkä kuulemaan kyseistä sanaa liikaa meidän huushollissa Kahden vanhemman eka sana on ollut 9kk iässä kissa ja marraskuiselle näytin viikonloppuna kissaa niin hän sitten sanoi hiljaa sellaista "issa"-hokemaa, jossa kuitenkin korostui tuo ässä vahvasti.
Pälpättää kovasti, tulee välillä "äiti" mutta en usko että sitä tarkoittaa vaan on oppinut ehkä kuulemaan kyseistä sanaa liikaa meidän huushollissa Kahden vanhemman eka sana on ollut 9kk iässä kissa ja marraskuiselle näytin viikonloppuna kissaa niin hän sitten sanoi hiljaa sellaista "issa"-hokemaa, jossa kuitenkin korostui tuo ässä vahvasti.