Onko suklaa karkkia?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pilkki24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Onko suklaa karkkia?

  • Kyllä

    Äänet: 22 52.4%
  • Ei

    Äänet: 21 50.0%

  • Kaikki äänestäjät
    42
Ihan perussuklaissa ei ole koskaan vehnäjauhoa. Vai onko multa menny jotain pahasti ohi? 😅
Keksisuklaat yms. on sitten asia erikseen.
Ei oo yhtään ohi mennyt, perinteiseen suklaaseen ei kuulu vehnäjauho!
Kaikenmaailman makusuklaiden kuten esim karkkien/ crispienpalaset voivat sitä jauhoa siihen mukanaan tuoda. Toki myös tuotantotilojen ilman kautta voi jauhopölyä suklaamassaan kantautua. Ja keksisuklaat ovatkin oma lukunsa.
 
Muokattu viimeksi:
Valkosuklaa ei kyllä oo ees suklaata. Ainoastaan pahaa 😂 En kyllä tosin tykkää edes maitosuklaasta. Tosta voisin olla samaa mieltä, että suklaa on makeinen. Toisaalta mulle makeinen ja karkki on aikalailla sama asia...

Suklaa elintarvike, no joo, tumma suklaa onkin 😏 En tosin ymmärrä ihmisiä jotka aamupalalla jo vetelisivät suklaakroissantteja, itse en kykenisi. En toisaalta ymmärrä niitäkään, jotka laittaa nutellaa leivälle.

Oonko ainoa, jolle tulee fyysisesti huonovointinen olo, jos syö sokeria?
 
Valkosuklaa ei kyllä oo ees suklaata. Ainoastaan pahaa 😂 En kyllä tosin tykkää edes maitosuklaasta. Tosta voisin olla samaa mieltä, että suklaa on makeinen. Toisaalta mulle makeinen ja karkki on aikalailla sama asia...

Suklaa elintarvike, no joo, tumma suklaa onkin 😏 En tosin ymmärrä ihmisiä jotka aamupalalla jo vetelisivät suklaakroissantteja, itse en kykenisi. En toisaalta ymmärrä niitäkään, jotka laittaa nutellaa leivälle.

Oonko ainoa, jolle tulee fyysisesti huonovointinen olo, jos syö sokeria?
Sille on syy, että syön vain salmiakkia ja tummaa suklaata silloin harvoin kun syön. 😅
 
Sille on syy, että syön vain salmiakkia ja tummaa suklaata silloin harvoin kun syön. 😅

Niin minäkin. 80% suklaa tai muutama pantteri ei tee huonoa oloa 😁

Mulle tulee jo äklötys ja ikävä olo, jos vien miehen namipussista 3 karkkia. Sipsiä kyllä voi kiskoa ilman oloja 😅
 
Niin minäkin. 80% suklaa tai muutama pantteri ei tee huonoa oloa 😁

Mulle tulee jo äklötys ja ikävä olo, jos vien miehen namipussista 3 karkkia. Sipsiä kyllä voi kiskoa ilman oloja 😅
Ei kyllä onnistu tuo sipsienkään kiskominen ilman ruokadarraa. 😅
 
Ei kyllä onnistu tuo sipsienkään kiskominen ilman ruokadarraa. 😅
Joo ei toki älyttömiä määriä. Selkeesti enemmän ainakin mulla silti menee karkkeihin verrattuna 😅

Ootteko muuten miettineet, että salmiakkia käytetään myös pelloille menevissä apulannoissa ja sitkeiden hedelmäkarkkien kumia hiuslakoissa?
Pistää miettimään mitä sitä suuhunsa pistääkään 😁
 
Ollaan veljen kanssa tästä joskus huumorilla keskusteltu. Suklaa ei ole karkki. Se kun on peräisin kaakaopavuista eli kaakaopuun siemenistä. Kaakaopuu taas kuuluu malvakasveihin. Suklaa on siis kasvis. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye::Face With Tears Of Joy: Veljeni on mietiskelevä professori luonteeltaan.
 
Ollaan veljen kanssa tästä joskus huumorilla keskusteltu. Suklaa ei ole karkki. Se kun on peräisin kaakaopavuista eli kaakaopuun siemenistä. Kaakaopuu taas kuuluu malvakasveihin. Suklaa on siis kasvis. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye::Face With Tears Of Joy: Veljeni on mietiskelevä professori luonteeltaan.
Sokeriakin saadaan kasvista (joko ruo'osta tai juuresta... onko tikkukaramellitkin sitten sokerin lähteestä riippuen kasviksia tai juureksia? 🤔 Tässähän on lisää porsaanreikiä karkkilakkoiluun, kun kaikkia karkkeja voi syödä kasviksina. 😂
 
Sokeriakin saadaan kasvista (joko ruo'osta tai juuresta... onko tikkukaramellitkin sitten sokerin lähteestä riippuen kasviksia tai juureksia? 🤔 Tässähän on lisää porsaanreikiä karkkilakkoiluun, kun kaikkia karkkeja voi syödä kasviksina. 😂
No joo. :Face With Stuck Out Tongue: Moniin karkkeihin pistetään vaan niin paljon lisä- ja väriaineita, että muuttuvat epämääräiseksi mössöksi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Moniin karkkeihin pistetään vaan niin paljon lisä- ja väriaineita, että muuttuvat epämääräiseksi mössöksi.
[/QUOTE]
Juuripa noin ja onhan markkinoilla karkkeja joiden on tarkoitus värjätä kieli esim siniseksi. Vaikka tarjonnan pitäisi luoda kysyntää, niin ko värjääjät kuten myös ne tietämäni mössöytyjät ovat jääneet minulta ostamatta.
 
Takaisin
Top