Onko suklaa karkkia?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pilkki24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Onko suklaa karkkia?

  • Kyllä

    Äänet: 22 52.4%
  • Ei

    Äänet: 21 50.0%

  • Kaikki äänestäjät
    42
Minun mielestäni pelkkien nallekarkkien vieminen taas täyttäisi tuon karkkiehdon, koska nehän ovat karkkeja. 😄
Sinä et saa karkkivastuuta miun nyyttäreillä, koska minä inhoan hedelmäkarkkeja.😂 Miun miehen logiikalla (jos ei tykkää niin ei ole karkkia) sie et olis toisaalta tuonut karkkia ollenkaan. 😂
 
@Pilkki24 haha toi "en tykkää ei oo karkkia" logiikka 😂😂😂 mulla menis kaikki kirsikka-aromilla maustetut makeiset osastoon ei-karkkia (ne maistuu aina ihan sille miltä kynsilakanpoistoaine haisee 🤣) ja samoin olevinaan-vesimelooninmakuiset 😅
 
@Pilkki24 haha toi "en tykkää ei oo karkkia" logiikka 😂😂😂 mulla menis kaikki kirsikka-aromilla maustetut makeiset osastoon ei-karkkia (ne maistuu aina ihan sille miltä kynsilakanpoistoaine haisee 🤣) ja samoin olevinaan-vesimelooninmakuiset 😅

Mä taas rakastan kaikkia kirsikka- ja vesimelonikarkkeja, mut vihaan mansikkaesanssia! Se joskus kaupoissa ollut mansikkavispikerma oli oksettavaa
 
Ja käsi sydämellä voin sanoa, etten käytö tätä jaottelua karkkilakossa huijaamiseen, koska en ole karkkilakossa koskaan. En juuri syö karkkia. Suklaata joskus ja se on paljon parempaa kuin karkit! Toki jotkut suklaakarkit menettelevät myös. 😉
 
Suklaa ei ole karkkia. Se on suklaata. Toki voi olla suklaakuorrutettuja tai -täytteisiä karkkeja, mutta ne eivät ole suklaata. Karkkilakko ei ole kovin hyödyllinen, vaan on mentävä herkkulakkoon, jos nyt siis lakkoilla haluaa.
Opin tämän jo pienenä, kun isä ei syö karkkia, ainoastaan suklaata. 😆
 
Suklaa ei ole karkkia. Se on suklaata. Toki voi olla suklaakuorrutettuja tai -täytteisiä karkkeja, mutta ne eivät ole suklaata. Karkkilakko ei ole kovin hyödyllinen, vaan on mentävä herkkulakkoon, jos nyt siis lakkoilla haluaa.
Opin tämän jo pienenä, kun isä ei syö karkkia, ainoastaan suklaata. 😆
Jes! 😁
 
Ja tuosta aiemmasta… täällä kaikki hyvin. Meni vähän tunteisiin tuo sanamuoto, se tuntui tarpeettoman hyökkäävältä kun kyseessä hupikeskustelu. Mutta ymmärrän, ettei tarkoitus ollut olla hyökkäävä. Kaikki hyvin, jatketaan tämän ja muiden ketjujen parissa mukavaa keskustelua. 💛
 
Ja tuosta aiemmasta… täällä kaikki hyvin. Meni vähän tunteisiin tuo sanamuoto, se tuntui tarpeettoman hyökkäävältä kun kyseessä hupikeskustelu. Mutta ymmärrän, ettei tarkoitus ollut olla hyökkäävä. Kaikki hyvin, jatketaan tämän ja muiden ketjujen parissa mukavaa keskustelua. 💛

Pahoittelut vielä sanavalinnasta, olisin voinut muotoilla asian paremmin. Mutta hyvä jos kaikki hyvin! En tahallani halua kellekään pahaa mieltä ❤️
 
Kyllä minulle suklaa on makeinen kuten sitä ovat myöskin karkit, mutta suklaa ei ole karkki. Mulle suklaa suklaana ja karkit karkkeina kiitos. Karkkilakossa en tosin syö myöskään suklaata, eli silloin tuo raja venyy...
Leivonta ja kauneudenhoito ovat onnistuneesti ottaneet kaakaon ja siitä tehdyt vähempi sokeriset suklaat onnistuneesti käyttöönsä. Kurkkunaamion sijaan olisikin kiva kokeilla suklaanaamiota, kun nallekarkit eivät siihen ilmeisesti taivu?😋
 
Muokattu viimeksi:
Eikös karkin määritelmä ole, että karkkia tai makeisia ovat tuotteet joissa keskeisin aineosa on sokeri tai makeutusaine. Eli joo, on minusta karkkia. En tosin ole niin perehtynyt, syön hyvin vähän mitään karkkeja. Tummaa suklaata tai salmiakkia/lakuja, tosi harvoin muuta.

Yksi kaveri joskus määritteli karkin niin, että sitä pitää mäyssyttää, eli olisi sitkeää :D
 
Eikös karkin määritelmä ole, että karkkia tai makeisia ovat tuotteet joissa keskeisin aineosa on sokeri tai makeutusaine. Eli joo, on minusta karkkia. En tosin ole niin perehtynyt, syön hyvin vähän mitään karkkeja. Tummaa suklaata tai salmiakkia/lakuja, tosi harvoin muuta.

Yksi kaveri joskus määritteli karkin niin, että sitä pitää mäyssyttää, eli olisi sitkeää :D
Okei. Löytyi siis vielä surkeampi määritelmä karkille kuin mieheni "sen pitää olla hyvää" .😂

"Pitää olla sitkeää". 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
 
Suklaa ei ole karkkia. Etenkin tumman suklaan ystävänä olen sitä mieltä, että suklaata ei voi sanoa karkiksi. Se on suklaata. Karkkilakko sen sijaan kattaa suklaankin.

Suklaapäällysteiset lakut sen sijaan ovat karkkia, koska ne ovat enimmäkseen sitä lakua. Pussissa myytävät suklaapalat (esim. Brunbergin napit) ovat taas suklaata, koska ovat käytännössä irtopaloiksi valettua suklaalevyä. 😅
 
Asiaa aikani mielessäni pyöriteltyäni päädyin siihen, että suklaalevy ei ole karkki. Mutta suklaakuorrutetut karkit on karkkeja. Mutta onko esim. suklaarusinat karkkeja? Loogisesti ajateltuna ne ei ole. Niissähän on yhdistettynä suklaa (joka ei ole karkkia) ja rusinat (jotka ei takuulla ole karkkeja). Mutta silti miellän ne enemmän karkiksi kuin suklaalevyn. 😂 Mun karkki on siis sellainen, jota voi syödä ilman käsin pilkkomista. Kaikki menee kuitenkin kattotermin makeinen alle.
 
Siirsin makeisen arvolisäveron nostoa käsittelevät viestit omaksi ketjukseen. Aihe voi kuitenkin poikia lisääkin keskustelua ja näin se on helpommin löydettävissä. 😊 Tässä linkki ko. keskusteluun.

-Vargynja, admin
 
Minustakaan suklaa ei ole karkkia. En osaa perustella😄 En muista että lapsuudessa olisi ollut suklaasta tehtyjä "karkkeja" irtokarkkivalikoimassa 🤷🏻‍♀️ Ehkä niitä on nykyään laitettu sinne sekaan koska suklaa on niin hyvää ja sillä saadaan ihmiset ostamaan enemmän pussiin..

Itse en kyllä ole syönyt karkkia varmaan 20 vuoteen.
 
Asiaa aikani mielessäni pyöriteltyäni päädyin siihen, että suklaalevy ei ole karkki. Mutta suklaakuorrutetut karkit on karkkeja. Mutta onko esim. suklaarusinat karkkeja? Loogisesti ajateltuna ne ei ole. Niissähän on yhdistettynä suklaa (joka ei ole karkkia) ja rusinat (jotka ei takuulla ole karkkeja). Mutta silti miellän ne enemmän karkiksi kuin suklaalevyn. 😂 Mun karkki on siis sellainen, jota voi syödä ilman käsin pilkkomista. Kaikki menee kuitenkin kattotermin makeinen alle.
Miun tyttö huutaa "karkki", kun saa rusinoita tai muita kuivattuja hedelmiä tai marjoja. Juuri tappelimme autossa, että saako karkkia, kun miulla on pieni pussi kuivattuja mansikoita. 🤭
 
Takaisin
Top