Lapsoset siirrettiin molemmat tänään Jorviin :) Vaikka tulivat eri kyydillä niin pääsivät niin nopeasti kuin mahdollista takaisin samaan sänkyyn. Matkat meni hyvin, ainoa oli että Tiuhdin kanyyli irtosi joten sitä piti laittaa uudestaan. Pikkuinen ei oikein pitänyt siitä... Mutta kun sisko tuli perille niin Tiuhtikin rauhoittui ja imi 14 ml itse tuttipullosta.
Tänään sain myös vaihtaa vaipan ensimmäistä kertaa. Heidän hoitajansa sanoi että saamme heidät kenguruhoitoon huomenna!!! Ja että voin yrittää imettää heidät. Olen nyt lypsänyt käsin/pumpannut maitoa heille, ja ihan hyvin tulee jo vaikkakin on vaikeampaa kun ei ole lapsi rinnalla herättämässä kroppaa.
Talvi, kivuliaat supistukset olivat samanlaiset kuin esikoisen kanssa, mutta nyt kaikki meni tosi paljon nopeammin. Silloin supistukset olivat säännölliset monta tuntia ennen kuin kipu alkoi, nyt alkoivat kivuliaina. Sitten loppupuolella en oikein voi sanoa. En muista että minulla olisi ollut kipua sekä vatsassa että selässä esikon synnytyksessä, mutta mies sanoi että oli. Mutta mitä nyt muistan synnytyksistä, niin ei sattunut yhtä paljon tällä kertaa. Syytä en tiedä, voi olla että minulla vain oli paljon enemmän voimia jäljellä kun synnytys kesti alle 7 h ja viimeksi 25 h. Tai sitten että päänympärykset olivat niin paljon pienempiä :) Esikon py oli 33 cm, sain tänään tietää että kaksosten olivat 29,0 cm ja 29,7 cm.
Mam85, en tiedä mitä sanoa... Toivon että kaikki menee hyvin ja saat hyvinvoivan pojan rinnallesi sitten kun on aika siihen. Ja että pääset surutyöhön sitten. Kaikki tietenkin suhtautuvat asioihin eri tavalla, mutta toivon että pääset niin hyviin viikkoihin että saat poikasi vierihoitoon heti, tai jos se ei ole mahdollista että pienokainen pääsee sellaiseen huoneeseen missä sinäkin saat yöpyä. Luulen että se olisi todella tärkeetä sinun osallasi ettet joutuisi jättämään elossa olevan pojan sairaalaan joka yö.
Citrus, oletko puhunut lääkäreiden kanssa synnytyksen käynnistyksestä, milloin viimeistään? Kohtahan sinulla on 37 viikkoa täynnä!! Aivan mahtavaa!!