Onko muita 40+ iltatähden yrittäjiä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hei123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos et ole vielä kovin paljon päälle 40 vuotias, sun munasolut saattaa vielä olla toimintakykyisiä. Silloin voisit saada ikäsi puolesta keltarauhashormoni tukea, jos kiertojen lyhyys on vain siitä johtuvaa. Minä sain tosiaan nyt kun kierto ekan kerran kunnolla heitti, mutta näillä munasoluilla ei enää raskauduta.
Olen 42v, ja onhan tuossa välillä aika normaalimittaisiakin kiertoja. Kuinkas, saako julkisella puolella yhtään mitään tukea raskautumishaaveille tällä iällä, ja kun on jo 4 yhteistä lasta miehen kanssa? Vai pitäisikö hakea resepti yksityiseltä?

Olen 42v, ja onhan tuossa välillä aika normaalimittaisiakin kiertoja. Kuinkas, saako julkisella puolella yhtään mitään tukea raskautumishaaveille tällä iällä, ja kun on jo 4 yhteistä lasta miehen kanssa? Vai pitäisikö hakea resepti yksityiseltä?
En osaa tuohon sanoa. Raskauduin viimeisimmän kerran juuri 42 vuotiaana ja kuopus syntyi kun olin 43 vuotias. Jostain olen kuullut että se ikäraja julkisen puolen hoitoihin olisi 40 vuotta mutta sun kannattaa tarkistaa.

Lapsettomuushoitoja ei saa julkisella yli 40v ja/tai kahden yhteisen lapsen jälkeen. Mutta jos haet apua epäsäännöllisiin kiertoihin, niin se voi olla eri asia 🤔 Toki sittenkin pitää ehkä mainita vauvahaaveesta, siltä varalta, että joku lääke ei olisikaan yhteensopiva raskauden kanssa. Lisäksi annostuksissa ja ohjeissa on luultavasti eroja siinä, että yrittääkö raskautua vai saada kuukautiset tulemaan säännöllisemmin.

Täällä ei raskauduttu luomuna kovalla yrityksellä edes 38-39 -vuotiaana, joten en odota mitään tuloksia näin 41-vuotiaanakaan 😁 Mutta ei me nyt mitenkään ehkäistä, päin vastoin. Ne harvat petipuuhat osuu yleensä just oviksen nurkille.
Kierto mulla palasi noin 6kk synnytyksen jälkeen ja oli heti melko säännöllinen; 31, 30, 27 ja 28 päivää on nyt olleet. Imetän edelleen vauvaa monta kertaa päivässä.

Nuorimmaiseni alkaa pian olemaan sen 1 ½v, ja kuukautiset alkoivat rullaamaan vasta viime keväänä ja silloinkin epäsäännöllisesti, johtuen varmaankin imetyksestä. Nyt on alkanut jotain rytmiä löytyä, mutta... Kiertojen pituudet ovat olleet; 43pv, 13pv, 23pv, 32pv... Siinäpä tän vuoden saldo tähän mennessä ja tosi epäsäännölliset ovat. Ja nyt epäilen että olis taas tulossa tuollainen minikierto.

Kuinkas, oletteko onnistuneet raskautumaan +40v ja heittelevästä kierrosta? Epäilen oikeasti et olisin ovuloinut nyt tässä kierrossa kp4. :shy: Talletteluita oli kyllä just ennen alkua ja jo tuolloin, mutta vähän epäilen et simpoilla on ollut melkoinen kauhominen vastavirtaan jos palkintoa on ollut edes tarjolla.

Oletko käynyt mittaamassa fsh ja lh -arvot? Menisin mittaamaan gynelle niin saisit tietää mitä apuja ovikseen ja luteaaliin mahdollisesti tarvitset. Ne on ihan perustestejä yksityisellä, julkisella ehkä voi saada nämä mittaukset mutta yksityisellä ainakin nopeasti.

Oletko käynyt mittaamassa fsh ja lh -arvot? Menisin mittaamaan gynelle niin saisit tietää mitä apuja ovikseen ja luteaaliin mahdollisesti tarvitset. Ne on ihan perustestejä yksityisellä, julkisella ehkä voi saada nämä mittaukset mutta yksityisellä ainakin nopeasti.
En ole ehtinyt, on vasta yk2 menossa ja olen aikaisemmin onnistunut raskautumaan spontaanisti 3-6kk aikana. Kaitpa toivon että onnistuisin tekemään sen tempun uudelleenkin. Mutta tosiaan, aikaisemmin kroppa on toiminut säännöllisemmin. Nyt on tapahtunut selvä muutos sinä aikana kun olin raskaana ja imetin, jolloin luonnollinen kierto oli tauolla. Pitääpä ottaa asia puheeksi neuvolassa vaikkapa, kunhan kesälomat ovat ohitse.

Muokattu viimeksi:
Mitä kuuluu teille muille nelikymppisille odottajille @Ann1kki , @Niinakee, @Cece43 ? Oliko muita?
Ann1killa taitaa h-hetki lähestyä?
Minä tuskailen keskivartalon kanssa. Selkä meinaa mennä notkolle (taipumusta siihen muutenkin) ja luulen että vatsapuolella erkauma on jo melkoinen. Vatsa myös tosi iso. Kaksi ekaa raskautta olleet kyllä helppoja tähän verrattuna. Pitää yrittää syviä vatsalihaksia aktivoida, se kyllä auttaa. Kun vain muistaisi ja jaksaisi.. huomenna alkaa rv 34.
Minulla kaikissa raskauksissa ollut paljon harjoitussupistuksia puolesta välistä eteenpäin ja se rajoittaa esim kävelylenkkejä. Harmittaa, kun niistä tulis hyvä olo. Sit saa taapertaa tosi hitaasti.
Uutena oireena tänään pari kertaa tullut nenäverenvuoto. En muista, onko koskaan ennen ollut.

Mitä kuuluu teille muille nelikymppisille odottajille @Ann1kki , @Niinakee, @Cece43 ? Oliko muita?
Minä tuskailen keskivartalon kanssa. Selkä meinaa mennä notkolle (taipumusta siihen muutenkin) ja luulen että vatsapuolella erkauma on jo melkoinen. Vatsa myös tosi iso. Kaksi ekaa raskautta olleet kyllä helppoja tähän verrattuna. Pitää yrittää syviä vatsalihaksia aktivoida, se kyllä auttaa. Kun vain muistaisi ja jaksaisi.. huomenna alkaa rv 34.
Minulla kaikissa raskauksissa ollut paljon harjoitussupistuksia puolesta välistä eteenpäin ja se rajoittaa esim kävelylenkkejä. Harmittaa, kun niistä tulis hyvä olo. Sit saa taapertaa tosi hitaasti.
Uutena oireena tänään pari kertaa tullut nenäverenvuoto. En muista, onko koskaan ennen ollut.

Täällä sujuu ihan kivasti ja kaikki mennyt ihan hyvin. Itsellä tänään rv 27. Mulla on myös harkkadupistukset vaivanneet puolen välin jälkeen ja haittaavat juurikin lenkkeilyä. Kovasti jo Päärynä liikkuu ja riuhtoo menemään. Odotetaan jo kovasti tapaamista ❤️

Täällä sujuu ihan kivasti ja kaikki mennyt ihan hyvin. Itsellä tänään rv 27. Mulla on myös harkkadupistukset vaivanneet puolen välin jälkeen ja haittaavat juurikin lenkkeilyä. Kovasti jo Päärynä liikkuu ja riuhtoo menemään. Odotetaan jo kovasti tapaamista ❤️
Meillä myös odotetaan jo, että kukas sieltä tulee joukon jatkoksi. :red-heart: :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Me ei tiedetä kumpi tulossa, kaksi poikaa ennestään. Tytölle on tosi kiva nimi valmiina, pojalle ei selkeää suosikkinimeä vielä. Kumpikin on tervetullut. Edellisestä olin varma, että tulee poika ja niin tulikin. Nyt ei ole sellaista fiilistä et kumpi vois masussa majailla.

Kiva kuulla, että 40+ -jengillä menee hyvin. 😊

Tänne kuuluu myös hyvää, kohta viikko 21 ja rakenneultrassa oli kaikki hyvin. En tunne vielä liikkeitä ja vatsa on melko olematon, joten jokseenkin vielä epätodellinen olo koko raskauden suhteen.

Välillä on luottavainen olo, välillä iskee epäilys että voiko tämä nyt oikeasti olla tapahtumassa kun olin jo pari vuotta sitten erottuani tekemässä surutyötä sen suhteen, että jään lapsettomaksi vastoin tahtoani.

Olen jaksanut liikkua hyvin (pilatesta ja uintia), joten kropassa on melko rajoitetusti kolotuksia. Mutta henkisellä puolella on ollut ehkä sitäkin enemmän koettelemuksia.

Kiva kuulla, että 40+ -jengillä menee hyvin. 😊

Tänne kuuluu myös hyvää, kohta viikko 21 ja rakenneultrassa oli kaikki hyvin. En tunne vielä liikkeitä ja vatsa on melko olematon, joten jokseenkin vielä epätodellinen olo koko raskauden suhteen.

Välillä on luottavainen olo, välillä iskee epäilys että voiko tämä nyt oikeasti olla tapahtumassa kun olin jo pari vuotta sitten erottuani tekemässä surutyötä sen suhteen, että jään lapsettomaksi vastoin tahtoani.

Olen jaksanut liikkua hyvin (pilatesta ja uintia), joten kropassa on melko rajoitetusti kolotuksia. Mutta henkisellä puolella on ollut ehkä sitäkin enemmän koettelemuksia.
Tiedän tunteen tuosta epätodellisuudesta. Mulla meni reilu rv20 kun tunsin liikkeet ja vatsa on vasta jokunen viikko sitten poksahtanut.

Tsemppiä! ❤️

Hei!
Täällä 40v iltatähden yrittäjä ilmoittautuu. Tosi hommiin päästään vasta ensi kuussa, hedelmöityshoitojen kautta. 3.lapsi olisi haaveissa ja meille 1.yhteinen. Tapasin pitkän yh-kauden jälkeen 38v iässä sopivan miehen ja nyt olisi se viimeinen biologinen hetki yrittää yhteistä lasta. Parisuhde on vakaalla pohjalla, joten pienokainen olisi tervetullut ilo. Molempien omat lapset ovat ikähaarukassa: 11,13,16,18 -vuotta. 😊

Meillä on mennyt kesken pari vuoden sisällä; joulun alla yksi ja toinen alkukeväästä. Lääkäri tuumasi että ei ainakaan raskautumisessa ole haastetta, joten hän ei ainakaan tyrmännyt ajatusta. Ollaan oltu aikalailla "kolmas tulee jos on tullakseen", mutta hiljaista on. Täytin 42 ja luulen että toive varmaan kuopataan aika pian. Olen jahkaillut asiaa ikäni puolesta jo koko vuoden oikeastaan, mutta lopullista luopumista on vaikea tehdä. Mietin usein, että "jos vielä tämä kierto katotaan. Ja tämä. " 😁 Kyllä ne kaikki tarinat jonkun päätöksen saa, joten sitä odotellessa.

Meillä on mennyt kesken pari vuoden sisällä; joulun alla yksi ja toinen alkukeväästä. Lääkäri tuumasi että ei ainakaan raskautumisessa ole haastetta, joten hän ei ainakaan tyrmännyt ajatusta. Ollaan oltu aikalailla "kolmas tulee jos on tullakseen", mutta hiljaista on. Täytin 42 ja luulen että toive varmaan kuopataan aika pian. Olen jahkaillut asiaa ikäni puolesta jo koko vuoden oikeastaan, mutta lopullista luopumista on vaikea tehdä. Mietin usein, että "jos vielä tämä kierto katotaan. Ja tämä. " 😁 Kyllä ne kaikki tarinat jonkun päätöksen saa, joten sitä odotellessa.
Tunnistan hyvin tuon että lopullinen luopuminen on vaikeaa. Vaikka raskaus ei iän vuoksi tuntuiskaan enää todennäköiseltä eikä yrityskään olis ollut niin aktiivista kuin parhaimmillaan, niin silti mielessä on elänyt sitkeästi ajatus että mitä jos sittenkin tässä kierrossa. Mutta jotenkin ne prosessit tosiaan etenee, itellä ollut helpottavaakin kun tuskaisin yrittämisen vaihe jäi taakse.

Kiitos kysymästä ja pahoittelut pitkästä hiljaiselosta, poika syntyi pitkän käynnistelyn jälkeen 1.8. ja kaikki on tähän asti mennyt erinomaisen hyvin! Ehkäisyä ei ole tarkoitus aloittaa, joten jos salama on iskeäkseen kaksi kertaa samaan paikkaan (=luomuraskaus 40+) niin saa iskeä 😃, etenkin kun imetys on aiemminkin pitänyt menkat poissa eli toiminut varmana ehkäisynä.

Miehen kanssa saatiin asiat jotakuinkin kuntoon ennen synnytystä ja hän on hyvin ottanut isän roolin haltuun (hänelle siis ensimmäinen lapsi), joten näiltäkin osin ainakin tällä hetkellä toiveikas fiilis!

Kiitos kysymästä ja pahoittelut pitkästä hiljaiselosta, poika syntyi pitkän käynnistelyn jälkeen 1.8. ja kaikki on tähän asti mennyt erinomaisen hyvin! Ehkäisyä ei ole tarkoitus aloittaa, joten jos salama on iskeäkseen kaksi kertaa samaan paikkaan (=luomuraskaus 40+) niin saa iskeä 😃, etenkin kun imetys on aiemminkin pitänyt menkat poissa eli toiminut varmana ehkäisynä.

Miehen kanssa saatiin asiat jotakuinkin kuntoon ennen synnytystä ja hän on hyvin ottanut isän roolin haltuun (hänelle siis ensimmäinen lapsi), joten näiltäkin osin ainakin tällä hetkellä toiveikas fiilis!
Onnea! Ihanaa vauva-arkea sinne. :smiling-eyes:

Minä olen ajatellut vähän samaan tapaan kun ikääkin on, saa tulla vauveli jos on tullakseen ja näin voisi mennä koko hedelmällisen iän loppuun. Minun hedelmälliset vuodet voi laskea jo yhden käden sormilla ja mahdollisuudet heikkenevät koko ajan, joten jos vielä onnekas iltatähti on tullakseen niin se on vain rikkaus elämään. :Two-hearts:

Paljon onnea! :red-heart:
Mukava kuulla, että miehen kanssa asiat paremmin.
Olisin laittanut reaktiona samanlaisen ihastelu-sydänsilmähymiön kuin toisetkin, mutta jostain syystä minun puhelimeni ei just sitä suostu laittamaan. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Minulla tulee lauantaina rv 36+0 ja olo on tukalampi kuin kummassakaan aiemmassa loppuraskaudessa. Vaavi ei ole laskeutunut ja tuntuu, että hengitys on välillä vaikeaa eikä saunominen tunnu normaalin hyvältä. Me saunotaan joka päivä, ei sisäsuihkua, joten pitää vain alkaa käydä ottamassa pieni lämmittely ja peseytyminen ennen toisten saunomista. :Smirking Face: Olen myös tosi väsynyt. Tänään nukuin päiväunet, joka minun kohdallani aivan poikkeuksellista. En vain osaa väsyneenäkään nukahtaa päivällä.

Paljon onnea! :red-heart:
Mukava kuulla, että miehen kanssa asiat paremmin.
Olisin laittanut reaktiona samanlaisen ihastelu-sydänsilmähymiön kuin toisetkin, mutta jostain syystä minun puhelimeni ei just sitä suostu laittamaan. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Minulla tulee lauantaina rv 36+0 ja olo on tukalampi kuin kummassakaan aiemmassa loppuraskaudessa. Vaavi ei ole laskeutunut ja tuntuu, että hengitys on välillä vaikeaa eikä saunominen tunnu normaalin hyvältä. Me saunotaan joka päivä, ei sisäsuihkua, joten pitää vain alkaa käydä ottamassa pieni lämmittely ja peseytyminen ennen toisten saunomista. :Smirking Face: Olen myös tosi väsynyt. Tänään nukuin päiväunet, joka minun kohdallani aivan poikkeuksellista. En vain osaa väsyneenäkään nukahtaa päivällä.
Kiitos! Minäkin olin loppuraskaudessa todella väsynyt, nukuin tuntikausien päiväunia ja silti yölläkin unta riitti, tosin vaihtelevasti, kun maha oli koko ajan tiellä eikä saanut sen takia kunnolla nukuttua... tsemppiä viime metreille!

Kiitos! Minäkin olin loppuraskaudessa todella väsynyt, nukuin tuntikausien päiväunia ja silti yölläkin unta riitti, tosin vaihtelevasti, kun maha oli koko ajan tiellä eikä saanut sen takia kunnolla nukuttua... tsemppiä viime metreille!
Kiitos!

Heippa!

Täällä jo 42 v uusi kuumeilija ja keskustelija, lapset ekasta liitosta jo 12 ja 13v, nyt uudessa suhteessa yritys alkanut tavallaan jo toukokuussa kun mirena poistettiin. Gynellä (yksityinen) käyty ja kaiken pitäisi olla kunnossa, munasarjat aktiiviset ja lääkärin mukaan hedelmällisyys hyvällä tasolla, eilen tuli digitestiin ovisplussa joka on kyllä hyödynnetty! Saapa nähdä josko enää tässä iässä "itää" :Smiling Face With Smiling Eyes: Lääkäri ei halunnut vielä keskustella ivf:stä tai muusta avusta kun edellytykset on kuulemma vielä luomustikin raskautua joten tässä nyt loppuvuosi sitä yritellään!

Takaisin